Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Materiały specjalne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Materiały specjalne | ||
Specjalność | inżynieria materiałowa | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jacek Przepiórski <Jacek.Przepiorski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Artur Bartkowiak <Artur-Bartkowiak@zut.edu.pl>, Anna Biedunkiewicz <Anna.Biedunkiewicz@zut.edu.pl>, Anna Błońska-Tabero <Anna.Blonska-Tabero@zut.edu.pl>, Grażyna Dąbrowska <Grazyna.Dabrowska@zut.edu.pl>, Jacek Przepiórski <Jacek.Przepiorski@zut.edu.pl>, Piotr Tabero <Piotr.Tabero@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 26 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu procesów inżynierii chemicznej lub materiałowej na poziomie S2 |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejetności z zakresu tworzenia prezentacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Krzem, diament, grafit, nowoczesna materiały ceramiczne, wybrane pigmenty - otrzymywanie, właściwości, zastosowanie | 2 |
T-P-2 | Kompozyty metaliczne, ceramiczne i polimerowe - otrzymywanie, właściwości, zastosowanie | 2 |
T-P-3 | Materiały o różnych wartościach współczynników rozszerzalności termicznej | 2 |
T-P-4 | Projektowanie i zastosowania rozwiązań materiałowych dla opakowalnictwa, dodatkach funkcjonalnych do żywności i kosmetykach | 2 |
T-P-5 | Materiały na bazie metali | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Krzem, diament, grafit, nowoczesna materiały ceramiczne, wybrane pigmenty - otrzymywanie, właściwości, zastosowanie | 4 |
T-W-2 | Kompozyty metaliczne, ceramiczne i polimerowe - otrzymywanie, właściwości, zastosowanie | 3 |
T-W-3 | Materiały o różnych wartościach współczynników rozszerzalności termicznej | 3 |
T-W-4 | Projektowanie i zastosowania rozwiązań materiałowych dla opakowalnictwa, dodatkach funkcjonalnych do żywności i kosmetykach | 2 |
T-W-5 | Materiały na bazie metali | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-P-2 | studia własne | 20 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studia własne | 45 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wykład problemowy |
M-3 | dyskusja tematyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE01bIM_W01 W wyniku przeprowdzonych zjęć student powinien być w stanie nazywać, opisać, podsumować wskazać, wybrać, zidentyfikować różne materiały i i znać procesy ich otrzymywania. | SD_3_W08, SD_3_W01, SD_3_W07 | — | C-1 | T-P-3, T-P-4, T-P-2, T-W-5, T-W-1, T-P-1, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-P-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE01bIM_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć analizować metody otrzymywania materiałów, korzystać z posiadanej wiedzy, szacować i interpretować trudności związane z procesem wytwarzania i wykorzystywania materiałów. | SD_3_U02, SD_3_U06 | — | C-1 | T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-P-4, T-P-2, T-P-1, T-P-3, T-W-4, T-P-5, T-W-2 | M-3, M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE01bIM_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa w pozyskiwaniu nowej wiedzy, otwartość na nowe obszary wiedzy. | SD_3_K02, SD_3_K04, SD_3_K05 | — | C-1 | T-P-5, T-P-3, T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-P-2, T-W-3, T-P-4, T-P-1 | M-1, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE01bIM_W01 W wyniku przeprowdzonych zjęć student powinien być w stanie nazywać, opisać, podsumować wskazać, wybrać, zidentyfikować różne materiały i i znać procesy ich otrzymywania. | 2,0 | |
3,0 | Na ocenę 2: Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi do prezentacji i w znaczącym stopniu nie rozumie tematyki podejmowanej na zajęciach. Na ocenę 3: Student poprawnie wykorzystuje ze znacznymi trudnościami narzędzia do prezentacji, w minimalnym stopniu podejmuję dyskusję na zajęciach. Na ocenę 3,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej, choć nie zawsze prawidłowo interpretuje zagadnienia. Na ocenę 4: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i zazwyczaj prawidłowo interpretuje zagadnienia. Na ocenę 4,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i prawidłowo interpretuje zagadnienia. Potrafi znajdować niektóre zależności pomiędzy materiałami i ich zastosowaniami. Na ocenę 5: Student aktywnie uczetniczy w zajęciach i prawidłowo interpretuje zagadniania poruszane na zajęciach, znajduje związki pomiędzy metodoami stosowanymi do otrzymywania różnych materiałów i ich właściwościami. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE01bIM_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć analizować metody otrzymywania materiałów, korzystać z posiadanej wiedzy, szacować i interpretować trudności związane z procesem wytwarzania i wykorzystywania materiałów. | 2,0 | |
3,0 | Na ocenę 2: Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi do prezentacji i w znaczącym stopniu nie rozumie tematyki podejmowanej na zajęciach. Na ocenę 3: Student poprawnie wykorzystuje ze znacznymi trudnościami narzędzia do prezentacji, w minimalnym stopniu podejmuję dyskusję na zajęciach. Na ocenę 3,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej, choć nie zawsze prawidłowo interpretuje zagadnienia. Na ocenę 4: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i zazwyczaj prawidłowo interpretuje zagadnienia. Na ocenę 4,5: Student podejmuje częste próby dyskusji tematycznej i prawidłowo interpretuje zagadnienia. Potrafi znajdować niektóre zależności pomiędzy materiałami i ich zastosowaniami. Na ocenę 5: Student aktywnie uczetniczy w zajęciach i prawidłowo interpretuje zagadniania poruszane na zajęciach, znajduje związki pomiędzy metodoami stosowanymi do otrzymywania różnych materiałów i ich właściwościami. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE01bIM_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: aktywna postawa w pozyskiwaniu nowej wiedzy, otwartość na nowe obszary wiedzy. | 2,0 | |
3,0 | Na ocenę 2: Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań. Na ocenę 3: Student prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy. Na ocenę 3,5: Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy. Na ocenę 4: Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach. Na ocenę 4,5: Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy. Na ocenę 5: Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować modyfikacje w sposobie prowadzenia prac badawczych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ullmanns Encyclopedia of Chemical Technology, 2011
- W. Królikowski, Polimerowe kompozyty konstrukcyjne, WNT, Warszawa, 2012
- Piotr Tabero, Synteza i niektóre właściwości faz o strukturze blokowej, Wydawnictwo Uczelniane Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, Szczecin, 2010
- T. Burchell, ed., Carbon Materials for Advaced Technology, 2011
- Studia własne prowadzących
Literatura dodatkowa
- ULLMANN'S Encyclopedia of Industrial Chemistry, 2011