Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Zaawansowane materiały:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zaawansowane materiały | ||
Specjalność | inżynieria materiałowa | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Materiałowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Piesowicz <Elzbieta.Senderek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 27 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza o materiałach na poziomie S2. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobywanie wiedzy na temat materiałów najnowszej generacji wykorzystywanych w inżynierii materiałowej, co pozwoli na przygotowanie absolwentów do prac na poziomie obowiązujących standardów krajowych, europejskich oraz światowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Materiały funkcjonalne i ich wykorzystanie jako: nadprzewodniki,polimery przewodzące, materiały magnetostrykcyjne, katalizatory nowej generacji, selektywne sensory, efektywne materiały luminescencyjne oraz elektroluminescencyjne – OLED i LEC,biosensory, inteligentne transportery leków itd.- praktyka i teoria. | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Materiały funkcjonalne pod kątem ich szczególnych cech: fizycznych (nadprzewodniki,polimery przewodzące, materiały magnetostrykcyjne), chemicznych (katalizatory nowej generacji, selektywne sensory, efektywne materiały luminescencyjne oraz elektroluminescencyjne – OLED i LEC) i biologicznych (biosensory, inteligentne transportery leków itd.). Nowoczesne lekkie polimerowe materialy konstrukcyjne: polimery i kompozyty konstrukcyjne. Lekkie konstrukcje w systemach mobilnych. Mikropiany do zastosowań w konstrukcjach. Biokompozyty dla zastosowań technicznych. Monokompozyty – samowzmocnienie polimerów. Materiały gradientowe. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Analiza literatury | 15 |
A-P-2 | Przygotowanie prezentacji projektowej na zadany temat z wykorzystaniem najnowszych doniesień literaturowych lub ewentualnie własnych badań naukowych | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Analiza litertaury naukowo-badawczej, dotyczącej zagadnień wykładowych | 30 |
A-W-3 | Przygotowanie do testu końcowego i pozytywne zaliczenie testu końcowego | 10 |
A-W-4 | Uczestnictwo w konsultacjach | 6 |
61 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (wykład informacyjny, pogadanka) Metody problemowe (wykład konwersatoryjny) Metody eksponujące (film) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena podsumowująca (test końcowy lub praca pisemna zaliczająca) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE02aIM_W01 Student po odbytym kursie powinien być w stanie poprawnie definiowac i dobierać wskazane zagadnienia, opisać je wykorzystując wiedzę zdobytą zgodnie z efektami kształcenia. | SD_3_W01, SD_3_W02, SD_3_W03, SD_3_W04, SD_3_W05, SD_3_W06, SD_3_W07 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE02aIM_U01 Na podstawie przeprowadzonego jursu Student potrafi pogłębiać kopmetencje zawodowe i osobiste w zakresie pozyskiwania i analizowania nowych osiągnięć związanych z daną dziedziną i dyscypliną badawczą. | SD_3_U06, SD_3_U05 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE02aIM_K01 Student rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania cywilizacyjne, przestrzega norm etycznych | SD_3_K03, SD_3_K04, SD_3_K05 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE02aIM_W01 Student po odbytym kursie powinien być w stanie poprawnie definiowac i dobierać wskazane zagadnienia, opisać je wykorzystując wiedzę zdobytą zgodnie z efektami kształcenia. | 2,0 | |
3,0 | Na ocenę 2: Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi pracy do analizy danych. Na ocenę 3: Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi, analizuje w bardzo minimalnym zakresie przedstawiony problem Na ocenę 3,5: Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia ale nie potrafi w sposób dogłębny przeanalizować zagadnienia Na ocenę 4: Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je wykorzystać, przedstawiając zadane zagadnienie w sposób przejrzysty i zrozumiały.. Na ocenę 4,5: Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować problem. Na ocenę 5: Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE02aIM_U01 Na podstawie przeprowadzonego jursu Student potrafi pogłębiać kopmetencje zawodowe i osobiste w zakresie pozyskiwania i analizowania nowych osiągnięć związanych z daną dziedziną i dyscypliną badawczą. | 2,0 | |
3,0 | Na ocenę 2: Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi pracy do analizy danych. Na ocenę 3: Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi, analizuje w bardzo minimalnym zakresie przedstawiony problem Na ocenę 3,5: Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia ale nie potrafi w sposób dogłębny przeanalizować zagadnienia Na ocenę 4: Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je wykorzystać, przedstawiając zadane zagadnienie w sposób przejrzysty i zrozumiały.. Na ocenę 4,5: Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować problem. Na ocenę 5: Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE02aIM_K01 Student rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania cywilizacyjne, przestrzega norm etycznych | 2,0 | |
3,0 | Na ocenę 2: Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi pracy do analizy danych. Na ocenę 3: Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi, analizuje w bardzo minimalnym zakresie przedstawiony problem Na ocenę 3,5: Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia ale nie potrafi w sposób dogłębny przeanalizować zagadnienia Na ocenę 4: Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je wykorzystać, przedstawiając zadane zagadnienie w sposób przejrzysty i zrozumiały.. Na ocenę 4,5: Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować problem. Na ocenę 5: Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Najnowsza literatura naukowa, publikacje naukowe nie starsze niż 5 lat, 2015
Literatura dodatkowa
- Najnowsza literatura naukowo badawcza, publikacje naukowe, 2016