Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Nanonapełniacze i nanokompozyty:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nanonapełniacze i nanokompozyty | ||
Specjalność | inżynieria materiałowa | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Polimerów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Kowalczyk <Krzysztof.Kowalczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 28 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Chemia organiczna, podstawy chemii nieorganicznej, podstawy materiałoznawstwa, podstawy chemii i technologii polimerów, podstawy wytrzymałości materiałów, odlewnictwo |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie wiedzy w zakresie składu, metod komponowania i zastosowania polimerowych, ceramicznych i metalowych materiałów nanokompozytowych |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności i kompetencji doktoranta w zakresie stosowania wiedzy dot. składu, metod komponowania i zastosowania polimerowych, ceramicznych i metalowych materiałów nanokompozytowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projektowanie instalacji technologicznych dot. wytwarzania nanonapełniaczy i/lub nanokompozytów polimerowych, ceramicznych i metalowych | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Mikronapełniacze i ich analogi nanometryczne: podział, metody otrzymywania, metody organofilizacji i funkcjonalizacji, podstawowe właściwości, zastosowanie, metody badań. | 5 |
T-W-2 | Polimerowe, ceramiczne i metaliczne matryce materiałów nanokompozytowych (podział, metody wytwarzania, właściwości, metody przetwórstwa) | 6 |
T-W-3 | Metody otrzymywania materiałów nanokompozytowych i metody badań ich właściwości (głównie cech termicznych, elektrycznych, barierowych i antykorozyjnych). | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-P-2 | Praca z literaturą | 15 |
A-P-3 | Konsultacje | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Praca z literaturą | 20 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 20 |
A-W-4 | Konsultacje | 5 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Prezentacja multimedialna |
M-4 | Świczenia przedmiotowe |
M-5 | Seminarium |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Określenie podstawowych informacji i wiedzy doktoranta w zakresie rodzajów nanonapełniaczy i nanokompozytów polimerowych, ceramicznych i metalowych |
S-2 | Ocena formująca: Określenie podstawowych informacji i wiedzy doktoranta w zakresie otrzymywania,właściwości, zastosowania i badania nanonapełniaczy oraz nanokompozytów polimerowych, ceramicznych i metalowych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Określenie wiedzy doktoranta w zakresie składu, metod komponowania, właściwości, zastosowania i metod badania nanonapełniaczy i nanokompozytów polimerowych, ceramicznych i metalowych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE03bIM_W01 Zdobycie wiedzy w zakresie rodzajów, metod wytwarzania i przetwórstwa oraz metod badań nanonapełniaczy oraz nanokompozytów polimerowych, ceramicznych i metalowych | SD_3_W07, SD_3_W01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE03bIM_U01 Umiejętność doboru nanonapełniaczy oraz nanokompozytów polimerowych, ceramicznych i metalowych do konkretnych zastosowań | SD_3_U02, SD_3_U01 | — | C-2 | T-W-3, T-W-2, T-P-1 | M-1, M-2 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE03bIM_K01 Kompetencje w zakresie stosowania zdobytej wiedzy dotyczącej rodzajów, metod wytwarzania i przetwórstwa oraz metod badań nanonapełniaczy oraz nanokompozytów polimerowych, ceramicznych i metalowych | SD_3_K04, SD_3_K03 | — | C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-P-1 | M-1, M-2 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE03bIM_W01 Zdobycie wiedzy w zakresie rodzajów, metod wytwarzania i przetwórstwa oraz metod badań nanonapełniaczy oraz nanokompozytów polimerowych, ceramicznych i metalowych | 2,0 | |
3,0 | Doktorant zna metody wytwarzania nanokompozytów polimerowych, ceramicznych i metalowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE03bIM_U01 Umiejętność doboru nanonapełniaczy oraz nanokompozytów polimerowych, ceramicznych i metalowych do konkretnych zastosowań | 2,0 | |
3,0 | Doktorant posiada umiejętności w zakresie wytwarzania nanokompozytów polimerowych, ceramicznych i metalowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE03bIM_K01 Kompetencje w zakresie stosowania zdobytej wiedzy dotyczącej rodzajów, metod wytwarzania i przetwórstwa oraz metod badań nanonapełniaczy oraz nanokompozytów polimerowych, ceramicznych i metalowych | 2,0 | |
3,0 | Doktorant wykazuje kreatywność w zakresie stosowania posiadanej wiedzy i umiejetności (w zakresie wytwarzania nanokompozytów polimerowych, ceramicznych i metalowych) w pracy naukowej i/lub zawodowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- T. Pinnavaia, G. Beall, Polymer-clay nanocomposites, J. Wiley&Sons, Chichester, 2000
- Prowans S., Materiałoznawstwo, PWN, Warszawa Poznań 1984, 1984
- Z. Florjańczyk, S. Penczek, Chemia polimerów, OWPW, Warszawa, 1995
- Ashby M.F., Jones D, Materiały inzynierskie, WNT, Warszawa, 1995
- W. Szlezyngier, Tworzywa sztuczne, WO FOSZE, Rzeszów, 1998
- Blicharski M.;, Wstęp do inżynierii materiałowej, WNT, Warszawa, 2003
- F. Bergaya, B. Theng, G. Lagaly, Handbook of clay science Vol. 1, Elsevier, Oxford, 2006
- A. Morgan, C. Wilkie, Flame retardant polymer nanocomposites, J. Wiley&Sons, Hoboken, 2007
- G. Janowska, W. Przygocki, A. Włochowicz, Palność polimerów i materiałów polimerowych, WNT, Warszawa, 2007
- W. Królikowski, Polimerowe kompozyty konstrukcyjne, PWN, Warszawa, 2012
- Y. Mai, Z. Yu, Polymer nanocomposites, CRC, Cambridge, 2007
Literatura dodatkowa
- T. Spychaj, S. Spychaj, Farby i kleje wodorozcieńczalne, WNT, Warszawa, 1995
- Woźnica H., Podstawy materiałoznawstwa, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2002
- Grabski M.W., Istota inżynierii materiałowej, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1995
- Detlef Gysau, Fillers for paints, Vincentz, Hanower, 2006
- Gunter Buxbaum, Industrial inorganic pigments, Wiley, Weinheim, 2005
- Marino Xantos, Functional fillers for plastics, Wiley, Weinheim, 2005