Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | SD_4-_SzDE01aIME_W01 | Stundet posiada wiedzę dotyczącą metody elementów skończoncyh. Zna jej podstawowe założenia, aparat matematyczny oraz ograniczenia metody. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | SD_3_W01 | Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną, związaną z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową oraz wiedzę szczegółową na bardziej zaawansowanym poziomie w zakresie prowadzonych badań naukowych. |
---|
SD_3_W02 | Posiada pogłębioną wiedzę na temat metodologii pracy naukowej, przygotowania publikacji i prezentacji wyników prowadzonych badań. |
SD_3_W03 | Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę, umożliwiającą prowadzenie dyskusji oraz rewizję istniejących paradygmatów w odniesieniu do najnowszych osiągnięć naukowych, w szczególności związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową. |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z metodą elementów skończonych w sensie założeń i podstaw matematycznych metody, metodyki budowy modeli dyskretnych oraz ograniczeń stosowania metody. |
---|
Treści programowe | T-P-3 | Definiowanie kontaktów, umocowań oraz obciążeń modeli elementów skończonych |
---|
T-P-1 | Wprowadzenie do oprogramowania realizującego obliczenia z zastosowaniem metody elementó skończonych |
T-W-4 | Trójwymiarowe elementy skończone: elementy czworościenne, elementy prostopadłoscienne. |
T-P-4 | Obliczenia w zakresie statyki liniowej i nieliniowej, analizy modalnej oraz analizy częstotliwościowych funkcji przejścia |
T-W-1 | Wprowadzenie do metody elementów skończonych. Podstawowe założenia, definicje, metodyka modelowania |
T-W-5 | Definiowanie kontaktów oraz warunków brzegowych: umocowania i obciążenia. |
T-W-2 | Jednowymiarowe elementy skończone. Defilicja pręta, belki. |
T-W-6 | Analizy właściwości statycznych i dynamiczncyh. Obliczenia w zakresie: statyki liniowej oraz nieliniowej, analizy modalnej oraz charakterystyk amplidudowo częstotliwościowych. |
T-P-2 | Algorytmy dyskretyzacji obszarów obliczeniowych z zastosowaniem elementów jedno-, dwu- oraz trójwymiarowych |
T-W-3 | Dwuwymiarowe elementy skończone: płyty |
Metody nauczania | M-2 | Wykonanie projektu |
---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Wygłoszenie referatu na wybrany temat dotyczący metody elementów skończoncyh |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Wykonanie projektu - zbudowanie modelu elementów skończoncyh wybranej maszyny lub jej elementu a następnie przeprowadzenie analizy modelu z punktu widzenia modelowanego problemu. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe założenia metody elementów skóńczoncyh, potrafi przytoczyć definicje elementu skończonego, węzła, funkcji kształtu. Student zna ograniczenia metody oraz solverów obliczeniowych. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |