Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Metody numeryczne w analizie konstrukcji i technice cieplnej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metody numeryczne w analizie konstrukcji i technice cieplnej | ||
Specjalność | inżynieria mechaniczna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Leszek Malinowski <Leszek.Malinowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Maciej Taczała <Maciej.Taczala@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 31 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Rachunek różniczkowy i całkowy. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznać studentów z wybranymi metodami numerycznymi w technice cieplnej i analizie konstrukcji. |
C-2 | Nauczyć studentów praktycznego wykorzystania metod numerycznych w technice cieplnej i analizie konstrukcji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt z zstosowania metod numerycznych w technice cieplnej. | 5 |
T-P-2 | Projekt z zastosowania metod numerycznych w analizie konstrukcji. | 5 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zastosowanie programu Mathcad do obliczeń inżynierskich. | 2 |
T-W-2 | Metoda różnic skończonych wyznaczania pól temperatury. | 3 |
T-W-3 | Metoda transformacji Laplace'a z numerycznym odwróceniem transformaty. | 2 |
T-W-4 | Wprowadzenie do metody elementów skończonych: minimalizacja energii potencjalnej, zasada prac przygotowanych. | 3 |
T-W-5 | MES: płaski stan naprężenia, zgięcie płyt, przestrzenny stan narężenia, MES w dynamice | 3 |
T-W-6 | MES: wprowadzenie do zagadnień nieliniowych | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 10 |
A-P-2 | Praca własna. | 15 |
A-P-3 | Zaliczanie projektów. | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 15 |
A-W-2 | Nauka własna. | 30 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia. | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca - wykład informacyjny. |
M-2 | Metoda praktyczna - metoda projektów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne i ustne wykładu. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena projektów. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne projektów. |
S-4 | Ocena formująca: Obserwacja pracy w grupie. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE01bIME_W01 Ma wiedzę na temat wybranych metod numerycznych w technice cieplnej. | SD_3_W01 | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-1 | M-1 | S-2, S-3, S-1 |
SD_3-_SzDE01bIME_W02 Ma wiedzę na temat wybranych metod numerycznych w analizie konstrukcji | SD_3_W01 | — | C-1 | T-W-5, T-W-6, T-W-4 | M-1 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE01bIME_U01 Potrafi zastosować metody numeryczne w technice cieplnej. | SD_3_U01 | — | C-2 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
SD_3-_SzDE01bIME_U02 Potrafi zastosować metody numeryczne w analizie konstrukcji. | SD_3_U01 | — | C-2 | T-P-2 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE01bIME_K01 Potrafi poddać krytycznej analizie swój dorobek w dziedzinie techniki cieplnej. | SD_3_K01 | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-4 |
SD_3-_SzDE01bIME_K02 Potrafi poddać krytycznej analizie swój dorobek w dziedzinie analizy konstrukcji. | SD_3_K01 | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1 | S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE01bIME_W01 Ma wiedzę na temat wybranych metod numerycznych w technice cieplnej. | 2,0 | |
3,0 | Ma dostateczną wiedzę na temat wybranych metod numerycznych w technice cieplnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
SD_3-_SzDE01bIME_W02 Ma wiedzę na temat wybranych metod numerycznych w analizie konstrukcji | 2,0 | |
3,0 | Ma dostateczną wiedzę na temat wybranych metod numerycznych w analizie konstrukcji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE01bIME_U01 Potrafi zastosować metody numeryczne w technice cieplnej. | 2,0 | |
3,0 | W stopniu dostatecznym potrafi stosować metody numeryczne w technice cieplnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
SD_3-_SzDE01bIME_U02 Potrafi zastosować metody numeryczne w analizie konstrukcji. | 2,0 | |
3,0 | W stopniu dostatecznym potrafi stosować metody numeryczne w analizie konstrukcji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE01bIME_K01 Potrafi poddać krytycznej analizie swój dorobek w dziedzinie techniki cieplnej. | 2,0 | |
3,0 | W stopniu dostatecznym potrafi poddać krytycznej analizie swój dorobek w dziedzinie techniki cieplnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
SD_3-_SzDE01bIME_K02 Potrafi poddać krytycznej analizie swój dorobek w dziedzinie analizy konstrukcji. | 2,0 | |
3,0 | W stopniu dostatecznym potrafi poddać krytycznej analizie swój dorobek w dziedzinie analizy konstrukcji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Fausett L., Numerical methods using Mathcad, Prentice-Hall, Upper Saddle River, New Jersey, 2002
- Croft D.R., Lilley D.G., Heat transfer calculations using finite difference equations, Applied Science Publishers, London, 1977
- Schiff J.L., The Laplace transform, Springer, New York, 1999
- Zienkiewicz, O.C.; Taylor, R.L., Finite Element Method, Butterworth-Heinemann, Linacre House, Jordan Hill, Oxford OX2 8DP, 2000
- Zienkiewicz, O.C.; Taylor, R.L., Finite Element Method for Solid and Structural Mechanics, Elsevier Butterworth-Heinemann, Linacre House, Jordan Hill, Oxford OX2 8DP, 2005