Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Dynamika maszyn:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Dynamika maszyn | ||
Specjalność | inżynieria mechaniczna | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Mechanicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Stefan Berczyński <Stefan.Berczynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 35 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość mechaniki, wytrzymałości materiałów, numerycznych metod obliczeniowych, analizy sygnałów oraz dynamiki układów mechanicznych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z dynamiką maszyn w zakresie podstawowych pojęć, definicji, metodyki badań modelowych oraz doświadczalnych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Zapoznanie się z interfejsem programów, w których realizowane bedą obliczenia. | 2 |
T-P-2 | Budowa modeli matematycznych układów o jednym stopniu swobody. Wyznaczenie odpowiedzi czasowej oraz częstotliwościowej. | 2 |
T-P-3 | Budowa modeli matematycznych układów o wielu stopniach swobody. Wyznaczenie odpowiedzi czasowej oraz częstotliwościowej. | 2 |
T-P-4 | Teoretyczna i doświadczalna analiza modalna | 2 |
T-P-5 | Analiza stabilności obróbki. | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do przedmiotu dynamika maszyn | 2 |
T-W-2 | Analiza układów o jedym stopniu swobody | 2 |
T-W-3 | Analiza układów o wielu stopniach swodoby | 4 |
T-W-4 | Wprowadzenie do analizy modalnej | 4 |
T-W-5 | Analiza stabilności obróbki | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciah | 10 |
A-P-2 | Wykonanie projektu | 20 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie liteartury | 45 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Zajęcia projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Przygotowanie prezentacji dotyczącej wybranego zagadnienia z dynamiki maszyn |
S-2 | Ocena podsumowująca: Wykonanie projektu obejmującego analize dynamiki maszyny bądź elementu maszyny |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_4-_SzDE05aIME_W01 Student posiada wiedzę z zakresy dynamiki maszyn. Rozumie podstawe problemy poruszane w jej zakresie. | SD_3_W01, SD_3_W03, SD_3_W07 | — | C-1 | T-P-1, T-W-2, T-P-2, T-P-3, T-W-1, T-P-5, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-P-4 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_4-_SzDE05aIME_U01 Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną i przeprowadzić podstawowe analizy właściwości dynamiczncyh maszyn. | SD_3_U01, SD_3_U02 | — | C-1 | — | M-2, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_4-_SzDE05aIME_K01 Portafi krytycznie ocenić wyniki modelowania. | SD_3_K02 | — | C-1 | T-W-5, T-P-5, T-P-3, T-P-1, T-P-4, T-W-1, T-W-3, T-P-2, T-W-4, T-W-2 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_4-_SzDE05aIME_W01 Student posiada wiedzę z zakresy dynamiki maszyn. Rozumie podstawe problemy poruszane w jej zakresie. | 2,0 | |
3,0 | Stundet potrafi przedstawić podstawowe problemy dotyczące dynamiki maszyn. Porafi przeprowadzić podstawowe analizy w zakresie dynamiki maszyn. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_4-_SzDE05aIME_K01 Portafi krytycznie ocenić wyniki modelowania. | 2,0 | |
3,0 | Stundent potrafi zastosować poznane metody analizy dynamiki konstrukcji do wyznaczenia podstawowych charakterystyk dynamicznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- K. Marchelek, Dynamika obrabiarek, WNT, Warszawa, 1991
- S.S Rao, Mechanical vibrations, Springer, 2019
- J. Giergiel, Drgania mechaniczne, PWN, Warszawa, 1990
- C. W. De Silva, Vibrations: fundamentals and practice, CRC Press, 2006
Literatura dodatkowa
- S. S. Rao, Vibration of continuous systems, Wiley, 2007