Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Modelowanie kotłów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Modelowanie kotłów | ||
Specjalność | inżynieria mechaniczna | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Techniki Cieplnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wojciech Zeńczak <Wojciech.Zenczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wojciech Zeńczak <Wojciech.Zenczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 35 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu termodynamiki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy i umiejętności dotyczacej budowy, podstawowych obliczeń technicznych kotłów i zasad modelowania |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Obliczenia przypływów w kotłach po stronie wody i pary. | 3 |
T-P-2 | Obliczenia cieplne kotłów. | 3 |
T-P-3 | Budowa modelu matematycznego wybranego podsystemu kotła. | 3 |
T-P-4 | Zaliczenie. | 1 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy pracy kotłów. Przegląd konstrukcji. | 2 |
T-W-2 | Parametry ekspolatacyjne i wielkości charakteryzujące pracę kotłów. | 1 |
T-W-3 | Paliwa kotłowe, spalanie i produkty spalania. | 1 |
T-W-4 | Wymiana ciepła w kotłowych wymiennikach ciepła. | 2 |
T-W-5 | Charakterystyki statyczne kotłów. | 1 |
T-W-6 | Zdolności akumulacyjne kotłów i charakterystyki dynamiczne. | 2 |
T-W-7 | Automatyczna regulacjia kotłów. | 2 |
T-W-8 | Modele fizyczne kotłów. Przykłady. | 1 |
T-W-9 | Podstawy budowy modeli matematycznych kotłów. Przegląd modeli. | 2 |
T-W-10 | Zaliczenie. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-P-2 | Studiowanie literatury | 10 |
A-P-3 | Wykonanie projektu | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 40 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test |
S-2 | Ocena podsumowująca: Test z treści wykładów, Zadanie obliczeniowe do samodzielnego rozwiązania z zagadnień realizowanych na ćwiczeniach |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE05bIME_W01 Posiada wiedzę dotycząca pozyskiwania ninformacji o pracy kotłów w oparciu o ich modele | SD_3_W01 | — | C-1 | T-P-3, T-W-9 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE05bIME_U01 Potrafi zaprojektowac model fizyczny kotła dla przeprowadzenia określonych badań. | SD_3_U02 | — | C-1 | T-W-8, T-W-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE05bIME_K01 Umie krytycznie ocenić wyniki generowane przez model | SD_3_K01 | — | C-1 | T-P-3, T-P-2, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE05bIME_W01 Posiada wiedzę dotycząca pozyskiwania ninformacji o pracy kotłów w oparciu o ich modele | 2,0 | |
3,0 | Potrafi samodzielnie wykonac moel matematyzny wybranego podsystemu kotła | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE05bIME_U01 Potrafi zaprojektowac model fizyczny kotła dla przeprowadzenia określonych badań. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi samodzielnie zaprojektować model fizyczny kotła do zbadania określonych włąściwości. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE05bIME_K01 Umie krytycznie ocenić wyniki generowane przez model | 2,0 | |
3,0 | Zna rzędy wielkości podstawowych parametrów wybranych kotłów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bis Zbigniew, Kotły fluidalne. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa, 2010
- Chmielniak Tadeusz, Technologie energetyczne, WNT, Warszawa, 2008
- Kruczek Stanisław, Kotły, konstrukcje i obliczenia, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2001
Literatura dodatkowa
- Kunii D., Levenspiel O, Fluidization Engineering, Butterworth-Heineman, Boston, London, Sydney, 1991
- Buecker B., Basics of Boiler & HRSG Design, PennWell Corporation, 2002, Tulsa Oklahoma