Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Metody numeryczne i elementy programowania:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metody numeryczne i elementy programowania | ||
Specjalność | inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Wróblewski <Tomasz.Wroblewski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 36 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość matematyki z zakresu studiów technicznych drugiego stopnia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznananie z podstawowymi metodami numerycznymi |
C-2 | Zapoznanie z podstawami programowania |
C-3 | Wykształcenie umiejętności implementacji podstawowych metod numerycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Omówienie środowiska Matlab | 2 |
T-P-2 | Programowanie wybranych procedur numerycznych w środowisku Matlab | 6 |
T-P-3 | Prezentacja efektów pracy i dyskusja | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do metod numerycznych | 1 |
T-W-2 | Rozwiązywanie liniowych układów równań | 1 |
T-W-3 | Rozwiązywanie równań nieliniowych i ich układów | 1 |
T-W-4 | Aproksymacja i interpolacja | 2 |
T-W-5 | Minimalizacja wartości funkcji | 2 |
T-W-6 | Całkowanie numeryczne | 1 |
T-W-7 | Rozwiązywanie równań różniczkowych | 2 |
T-W-8 | Programowanie strukturalne | 3 |
T-W-9 | Podstawy programowania obiektowego | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-P-2 | Przygotowanie zadań projektowych | 15 |
A-P-3 | Konsultacje | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studia literaturowe | 20 |
A-W-3 | Bieżące utrwalanie poznanego materiału | 10 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów | 10 |
A-W-5 | Konsultacje | 5 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia wykładów |
S-2 | Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania zadań projektowych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_4-_SzDE01bISG_W01 Zna i rozumie algorytmy podstawowych metod numerycznych | SD_3_W01 | — | C-1 | T-W-4, T-W-7, T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
SD_4-_SzDE01bISG_W02 Zna i rozumie podstawy programowania | SD_3_W01 | — | C-2 | T-W-8, T-W-9 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_4-_SzDE01bISG_U01 Potrafi zastosować i zaimplementować podstawowe metody numeryczne | SD_3_U02 | — | C-3 | T-P-1, T-P-3, T-P-2 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_4-_SzDE01bISG_K01 Ma świadomość odpowiedzialności za poprawność prowadzonych obliczeń | SD_3_K01 | — | C-3, C-1, C-2 | T-P-3, T-P-2 | M-2, M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_4-_SzDE01bISG_W01 Zna i rozumie algorytmy podstawowych metod numerycznych | 2,0 | |
3,0 | Zna i rozumie w dostatecznym zakresie algorytmy podstawowych metod numerycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
SD_4-_SzDE01bISG_W02 Zna i rozumie podstawy programowania | 2,0 | |
3,0 | Zna i rozumie w dostatecznym zakresie podstawy programowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_4-_SzDE01bISG_U01 Potrafi zastosować i zaimplementować podstawowe metody numeryczne | 2,0 | |
3,0 | Potrafi poprawnie zaimplementować proste algorytmy podstawowych metod numerycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_4-_SzDE01bISG_K01 Ma świadomość odpowiedzialności za poprawność prowadzonych obliczeń | 2,0 | |
3,0 | Ma świadomość odpowiedzialności za poprawność prowadzonych badań numerycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Krzyżanowski P., Obliczenia inżynierskie i naukowe, PWN, Warszawa, 2020
- Pratap R., Matlab dla naukowców i inżynierów, PWN, Warszawa, 2020
- Banasiak K., Algorytmizacja i programowanie w Matlabie, BTC, 2017
- Fortuna Z. i in., Metody numeryczne, WNT, Warszawa, 2003
- Wojtuszkiewicz K., Programowanie strukturalne i obiektowe t.1 i 2, PWN, Warszawa, 2012
Literatura dodatkowa
- Kosma Z., Metody numeryczne dla zastosowań inżynierskich, Wydawnictwo Politechniki Radomskiej, Radom, 2008
- Cichoń C., Metody obliczeniowe. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej, Kielce, 2005