Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Modelowanie matematyczne w hydrologii:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Modelowanie matematyczne w hydrologii | ||
Specjalność | inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Wodnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jacek Kurnatowski <Jacek.Kurnatowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 39 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa znajomość procesów hydrologicznych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie umiejętności analizy procesów hydrologicznych |
C-2 | Uzyskanie wiedzy o modelach matematycznych stosowanych w hydrologii |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wykonanie operatu hydrologicznego z zastosowaniem modelowania matematycznego | 9 |
T-P-2 | Zaliczenie ćwiczeń projektowych | 1 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Procesy hydrologiczne i cykl hydrologiczny | 2 |
T-W-2 | Pojęcie modeli matematycznych obiektów i procesów, rodzaje modeli | 2 |
T-W-3 | Zasady konstrukcji modeli matematycznych | 1 |
T-W-4 | Kryteria oceny modeli matematycznych | 2 |
T-W-5 | Hydrologiczne modele konceptualne | 3 |
T-W-6 | Modele UH i IUH | 3 |
T-W-7 | Matematyczne modele innych procesów hydrologicznych | 1 |
T-W-8 | Sprawdzenie wiedzy | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w ćwiczeniach projektowych | 15 |
A-P-2 | Samodzieln praca nad projektem | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Udział w konsultacjach | 1 |
A-W-3 | Samodzielne studiowanie przedmiotu | 40 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 4 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenia pisemne z zakresu wykladanego materiału |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE04aISG_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu sporządzania modeli matematycznych procesów i obiektów | SD_3_W01, SD_3_W02 | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-P-1, T-W-1, T-W-7, T-W-3 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
SD_3-_SzDE04aISG_W02 Ma podstawową wiedzę o modelowaniu matematycznym stosowanym w hydrologii | SD_3_W03 | — | C-2 | T-W-2, T-W-7, T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE04aISG_U01 Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu hydrologii wymagajace użycia modelowania matematycznego | SD_3_U05 | — | C-1 | T-W-6, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-1, T-W-7 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE04aISG_K01 Rozumie przydatność modelowania matematycznego w praktyce inżynierskiej, zwłaszcza w odniesieniu do zagadnień hydrologicznych | SD_3_K01 | — | C-1 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE04aISG_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu sporządzania modeli matematycznych procesów i obiektów | 2,0 | |
3,0 | Wiedza z zakresu modelowania matematycznego na poziomie podstawowym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
SD_3-_SzDE04aISG_W02 Ma podstawową wiedzę o modelowaniu matematycznym stosowanym w hydrologii | 2,0 | |
3,0 | Wiedza z zakresu modelowania matematycznego z hydrologii na poziomie podstawowym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE04aISG_U01 Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu hydrologii wymagajace użycia modelowania matematycznego | 2,0 | |
3,0 | Potrafi zastosować w praktyce proste hydrologiczne modele matematyczne | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE04aISG_K01 Rozumie przydatność modelowania matematycznego w praktyce inżynierskiej, zwłaszcza w odniesieniu do zagadnień hydrologicznych | 2,0 | |
3,0 | Wykonanie poprawnego projektu związanego z modelowaniem matematycznym w hydrologii | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Byczkowski A., Hydrologia, SGGW, Warszawa, 1999
- Lambor J., Hydrologia inżynierska, Arkady, Warszawa, 1971
Literatura dodatkowa
- Brzeziński J., Ozga-Zielinska M., Hydrologia stosowana, PWN, Warszawa, 1997
- Eagleson P.S., Hydrologia dynamiczna, PWN, Warszawa, 1978
- Kaczmarek Z., Metody statystyczne w hydrologii i meteorologii, Wyd. Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1970