Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Zaawansowane metody wentylacji i klimatyzacji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zaawansowane metody wentylacji i klimatyzacji | ||
Specjalność | inżynieria środowiska, górnictwo i energetyka | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Władysław Szaflik <Wladyslaw.Szaflik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Ewa Figiel <Ewa.Figiel@zut.edu.pl>, Władysław Szaflik <Wladyslaw.Szaflik@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 39 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa znajomość zasad klimatyxzzacji i wentylacji |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie doktorantów z nowoczesnymi rozwiązaniami wentylacji i klimatyzacji |
C-2 | Zdobycie umiejętności projektowania nowoczesnych układow wentylacji i klimatyzacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Opracowanie projektu klimatyzacji dla zadanego obiektu. Przyjęcie systemu wentylacji. Okreslenie ilości powietrza nawiewanego i wywwiewanego. Trasowanie przewodów i dobór średnic. Dobónawiewników i wywiewników. Dobór centrali klimatyzacyjnej. | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Organizowanie wymiany w pomieszczeniach | 2 |
T-W-2 | Uzdatnianie powietrza | 2 |
T-W-3 | Urządzenia klimatyzacji komfortu | 2 |
T-W-4 | Urządzenia dwuprzewodowe o zmiennej temeraturze powietrza nawiewanego | 2 |
T-W-5 | Urządzenia strefowe | 2 |
T-W-6 | Urządzenia klimatyzacyjne o zmiennym strumieniu powietrza wentylacyjnego | 2 |
T-W-7 | Urządzenia klimatyzacyjne z rozdzielonym uzdatnianiem powietrza | 2 |
T-W-8 | Wentylacja miejscowa | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w zajęciach. | 10 |
A-P-2 | Praca własna | 18 |
A-P-3 | Zaliczenie projektu. | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnctwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 45 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady i ukierunkowana praca własna. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie wykładu Zaliczenie projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE04bISG_W01 Znajomość nowoczesnych instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych. | SD_3_W01 | — | C-1 | T-W-4, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-W-8, T-W-6 | M-1 | S-1 |
SD_3-_SzDE04bISG_W21 Doktotant potrafi przedstawic wyniki, dokonać ich analizy. Prowadzić na ich temat dyskusję | SD_3_W01 | — | C-1 | T-W-7, T-W-5, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-8, T-W-1, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE04bISG_U01 Umiejętność oceny pracy instalacji wentylacyjnej i klimatyzacyjnej | SD_3_U01 | — | C-2 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
SD_3-_SzDE04bISG_U20 Umiejętność analizy i doboru właściwego rozwiązania ukłądu wentylacji. Umiejętność zaprojektowania takiego układu. | SD_3_U01 | — | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE04bISG_K01 Student będzie umiał przeanalizować pracę instalacji wentylacyjną i klimatyzacyjną i zaproponować jej udoskonalenie | SD_3_K01 | — | C-1 | T-W-8, T-W-4, T-W-5, T-W-1, T-P-1, T-W-7, T-W-6, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE04bISG_W01 Znajomość nowoczesnych instalacji wentylacyjnych i klimatyzacyjnych. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant opanował wiedzę z zakresu podstaw teoretycznych wentylacji i klimatyzacj | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
SD_3-_SzDE04bISG_W21 Doktotant potrafi przedstawic wyniki, dokonać ich analizy. Prowadzić na ich temat dyskusję | 2,0 | |
3,0 | Zrozumienie opracowywanego zagadnienia, Przedstawienie otrzymanych wyników. Krytyczna analiza otrzymanych wyników. Wyciągnięcie poprawnych wniosków. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE04bISG_U01 Umiejętność oceny pracy instalacji wentylacyjnej i klimatyzacyjnej | 2,0 | |
3,0 | Doktorant potrafi w stopniu podstawowym planować i przeprowadzać ocenę skuteczności systemów wentylacji i klimatyzacji oraz interpretować uzyskane wyniki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
SD_3-_SzDE04bISG_U20 Umiejętność analizy i doboru właściwego rozwiązania ukłądu wentylacji. Umiejętność zaprojektowania takiego układu. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant potrafi w stopniu podstawowym planować i przeprowadzać ocenę skuteczności systemów wentylacji i klimatyzacji oraz interpretować uzyskane wyniki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE04bISG_K01 Student będzie umiał przeanalizować pracę instalacji wentylacyjną i klimatyzacyjną i zaproponować jej udoskonalenie | 2,0 | |
3,0 | Doktorant w stopniu podstawowym ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki stosowania systemów wentylacji i klimatyzacji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Pełech Aleksander, Wentylacja i klimatyzacja Podstawy, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2008
- Baumgarth, Horner, Reeker, Poradnik klimatyzacji, Systherm Technik, Poznań, 2010