Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
specjalność: technologia żywności i żywienia
Sylabus przedmiotu Projektowanie, urządzanie i nawadnianie terenów zieleni:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie, urządzanie i nawadnianie terenów zieleni | ||
Specjalność | rolnictwo i ogrodnictwo | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Teodor Kitczak <Teodor.Kitczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Teodor Kitczak <Teodor.Kitczak@zut.edu.pl>, Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl>, Cezary Podsiadło <Cezary.Podsiadlo@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 45 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wedza z zakresu abiotycznych i biotycznych czynników siedliska. Znajomość podstawowych roślin przydatnych w zazielenianiu. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student nabywa wiedzę z zakresu wykorzystania roślin zielnych i drzewiastych w zanielenianiu terenów o różnym przeznaczeniu gospodarczym. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Zasady układania mieszanek i doboru gatunków roślin do projektowanych nawierzchni zielonych. Projektowanie podłoży pod tereny zazieleniane. Wykonywanie projektów terenów zazielenianych. Podstawy projektowania systemu nawadniania terenów zielonych. | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Znaczenie i możliwości zazieleniania obiektów o różnym przeznaczeniu. Specyfika wymagań siedliskowych traw, roślin bobowatych oraz drzew i krzewów. Charakterystyka wybranych gatunków roślin przydatnych w zazielenianiu terenów z różnym przeznaczeniem gospodarczym. Podstwy wyboru technologii zazieleniania w zależności od ich wykorzystania gospodarczego. Podstawowe zabiegi pratotechniczne na terenach zazielinianych. Potrzeby i zasady wprowadzania systemów nawadniania twrenów zieleni. Czynniki wpływające na stosunki wodne gleby. Metody sterowania nawadnianiem. Charakterystyka systemów i technologii nawadniania. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-P-2 | Przygotowywanie się do zajęć | 10 |
A-P-3 | wykonanie projektu terenu zazielenienia | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie się do zajęć | 30 |
A-W-3 | przygotowanie się do zaliczenia | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | projekt obiektu zazielenianego |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: projekt |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE05bRO_W01 Posiada wiedzę umożliwiającą prowadzenie badań i dyskuski z zakresu projektowania, urządzania i nawadniania terenów zieleni | SD_3_W03 | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE05bRO_U01 posiada umiejętność oceny i projektowaniu terenów zieleni | SD_3_U02 | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SD_3-_SzDE05bRO_K01 Ma kompetencje do oceny stanu terenów zieleni oraz widzi potrzebę ich zmiany z wykorzystaniem posiadanej wiedzy | SD_3_K04 | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE05bRO_W01 Posiada wiedzę umożliwiającą prowadzenie badań i dyskuski z zakresu projektowania, urządzania i nawadniania terenów zieleni | 2,0 | |
3,0 | stdent podrafi samodzielnie ocenić stan terenu zazieleni i przyjąć odpowiednią metodę jego prowdzenia lub regeneracji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE05bRO_U01 posiada umiejętność oceny i projektowaniu terenów zieleni | 2,0 | |
3,0 | Umnie odpowiednio dobrać gatunki roślin i system nawadniania do renowacji i założenia terenu zielonego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SD_3-_SzDE05bRO_K01 Ma kompetencje do oceny stanu terenów zieleni oraz widzi potrzebę ich zmiany z wykorzystaniem posiadanej wiedzy | 2,0 | |
3,0 | jest kompetentny do wykonania projektu terenu zieleni z uwzględnieniem jego przeznaczenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Siuta J., Rekultywacja gruntów - poradnik, IOŚ w Warszawie, Warszawa, 1998
- Seneta J., Delatowski J., Dendrologia, PWN Warszawa, Warszawa, 2008
- Kaczmarczyk S., Nowak L., Nawadnianie roślin, PWRiL Warszawa, Warszawa, 2006
Literatura dodatkowa
- Zieliński J., Nowak G., Drzewa i krzewy do rekultywacjiskładowisk odpadów przemysłowych. W. Rośliny do zadań specjalnych., Oficyna Wydawnicza PWSZ w Sulechowie, Sulechów, 2011
- Czyż H., Gos A., Kitczak T., Trzaskoś M., Skrypt do ćwiczeń z łąkarstwa., AR w Szczecinie, Szczecin, 2008
- Pływaczyk A., Kowalczyk T., Gospodarka wodą w krakobrazie., UP Wrocław, Wrocław, 2007