Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Uprawa winorośli i winiarstwo (S1)
Sylabus przedmiotu Projektowanie winnic:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Uprawa winorośli i winiarstwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie winnic | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ireneusz Ochmian <Ireneusz.Ochmian@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Chełpiński <Piotr.Chelpinski@zut.edu.pl>, Grzegorz Mikiciuk <Grzegorz.Mikiciuk@zut.edu.pl>, Ireneusz Ochmian <Ireneusz.Ochmian@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień związanych wymaganiami winorośli, uprawą krzewów i z produkcją wina. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z niezbędną infrastrukturą i wyposażeniem winnic amatorskich i produkcyjnych |
C-2 | Zapoznanie studentów z techniką prawidłowego sadzenia, rozmieszczenia kwater, sporządzania planów, doboru odmian i materiału szkółkarskiego oraz opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Zapoznanie z podstawowymi zasadami wykonywania kosztorysów i projektów | 5 |
T-A-2 | Prezentacje prac studenckich i dyskusja | 10 |
T-A-3 | Metody pozyskiwania informacji o cenach, nakładach i wskaźnikach niezbędnych do wykonania projektu i kosztorysu | 5 |
20 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Wykonanie projektu i kosztorysu winiarni | 6 |
T-L-2 | Wykonanie projektu i kosztorysu winnicy | 4 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Omówienie elementów składowych winiarni oraz ich funkcji | 8 |
T-W-2 | Dobór technologii produkcji oraz niezbędnych urządzeń w zależności od skali produkcji | 10 |
T-W-3 | Winnica jako element krajobrazu - przykłady | 6 |
T-W-4 | Zasady zagospodarowania winnicy | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-A-2 | konsultacje związane z tematyką zajęć | 2 |
A-A-3 | przygotowanie do zaliczenia | 8 |
30 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-L-2 | przygotowanie projektu | 8 |
A-L-3 | konsultacje | 2 |
20 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | konsultacje związane z tematyką wykładów | 2 |
A-W-3 | studiowanie literatury | 8 |
A-W-4 | Przygotowanie do egzaminu | 8 |
A-W-5 | Egzamin | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny) |
M-2 | Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem) |
M-3 | Metoda podająca (wykład informacyjny i konwersatoryjny) |
M-4 | Dyskusja dydaktyczna związana z zagadnieniami wykładu i ćwiczeń |
M-5 | Metody eksponujące (materiał roślinny, - surowce, zdjęcia, ryciny) |
M-6 | Metody praktyczne (pokaz, projekt) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: kolokwium |
S-2 | Ocena formująca: prezentacja |
S-3 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UWW_1A_C18_W01 Student ma wiedzę na temat wyposarzenia winiarni | UWW_1A_W15, UWW_1A_W16 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-W-1, T-W-3, T-W-4 | M-3, M-6, M-5, M-4 | S-2, S-1, S-3 |
UWW_1A_C18_W02 Student ma wiedzę odnośnie zaprojektowania winnicy | UWW_1A_W13, UWW_1A_W15, UWW_1A_W18 | — | — | C-2 | T-L-1, T-L-2, T-W-2, T-A-2, T-A-1 | M-3, M-6, M-5, M-4 | S-2, S-1, S-3 |
UWW_1A_C18_W03 Studenta posiada wiedzę w zakresie schematu działania winnicy i winiarni | UWW_1A_W16 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-A-2 | M-1, M-3, M-4 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UWW_1A_C18_U01 Student posiada umiejętność praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy przy projektowaniu winnicy i winiarni oraz wskazuje zastosowanie poszczególnych elementów wyposarzenia. | UWW_1A_U15, UWW_1A_U09, UWW_1A_U10, UWW_1A_U11, UWW_1A_U13 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-A-2, T-A-1 | M-3, M-6, M-5, M-4 | S-2, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UWW_1A_C18_K01 Odpowiednio określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu. | UWW_1A_K04, UWW_1A_K01, UWW_1A_K02, UWW_1A_K03, UWW_1A_K05 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-A-2, T-A-1, T-A-3 | M-1, M-3, M-6 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWW_1A_C18_W01 Student ma wiedzę na temat wyposarzenia winiarni | 2,0 | |
3,0 | Student opanował podstawową wiedzę na temat wyposarzenia winiarni i winnicy i ich funkcjonowania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
UWW_1A_C18_W02 Student ma wiedzę odnośnie zaprojektowania winnicy | 2,0 | |
3,0 | Student opanował wymaganą wiedzę na poziomie podstawowym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
UWW_1A_C18_W03 Studenta posiada wiedzę w zakresie schematu działania winnicy i winiarni | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi omówić znaczenie poszczególnych elementów winnicy i winiarni | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWW_1A_C18_U01 Student posiada umiejętność praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy przy projektowaniu winnicy i winiarni oraz wskazuje zastosowanie poszczególnych elementów wyposarzenia. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada umiejętność praktycznego zastosowania zdobytej wiedzy przy produkcji różnych rodzajów win ziołowych i specjalnych ze wskazaniem ich zastosowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWW_1A_C18_K01 Odpowiednio określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu. | 2,0 | |
3,0 | student w stopniu podstawowym określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Margalit Y., Technologia produkcji wina, PWRiL, Warszawa, 2014
- Gil L. T. M., Encyklopedia wina, Buchmann, Warszawa, 2009
- Myśliwiec R., Uprawa winorośli, PWRiL, 2014
- Angelov L., Kemilev S., Chełpiński P., Ochmian I., Stalev B., Dintchev I., Ivanov V., Uprawa winorośli i winiarstwo, Wydawnictwo Uczelniane ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2016
Literatura dodatkowa
- Heinz-Gert Woschek, Denis Duhme, Katrin Friederichs., Wine and architecture, Edition Detail - Institut für internationale Architektur-Dokumentation, 2014