Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Uprawa winorośli i winiarstwo (S1)
Sylabus przedmiotu Integrowana i ekologiczna uprawa winorośli i innych roślin ogrodniczych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Uprawa winorośli i winiarstwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Integrowana i ekologiczna uprawa winorośli i innych roślin ogrodniczych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Chełpiński <Piotr.Chelpinski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu ogrodnictwa, entomologii, fitopatologii i ochrony środowiska. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z Integrowaną Produkcją Owoców. |
C-2 | Zapoznanie studenta z normami Integrowanej Produkcji Owoców. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Możliwości uprawy ekologicznej winorośli w różnych warunkach glebowo-klimatycznych | 6 |
T-A-2 | Inne gatunki sadownicze w uprawach ekologicznych | 4 |
10 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Projektowanie modeli ekologicznej uprawy winorośli i innych gatunków sadowniczych | 10 |
10 | ||
zajęcia terenowe | ||
T-T-1 | Poznawanie poprzez zwiedzanie, funkcjonowania ekologicznego gospodarstwa winiarskiego | 5 |
5 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Człowiek przyjazny środowisku jako założenie w uprawie integrowanej i ekologicznej | 2 |
T-W-2 | Założenia integrowanej uprawy roślin sadowniczych | 8 |
T-W-3 | Inne systemy uprawy proekologicznej | 15 |
25 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w zajęciach | 10 |
A-A-2 | Przygotowanie do zajęć i zaliczenia | 5 |
15 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w zajęciach | 10 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć i zaliczenia | 8 |
A-L-3 | Konsultacje | 2 |
20 | ||
zajęcia terenowe | ||
A-T-1 | udział w zajęciach | 5 |
A-T-2 | Przygotowanie do zajęć | 5 |
10 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 25 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające ( wykład informacyjny, konwersatoryjny) |
M-2 | Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem) |
M-3 | Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin) |
M-4 | Metody praktyczne (pokaz) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: sprawdzian |
S-2 | Ocena formująca: rozpoznawanie roślin |
S-3 | Ocena podsumowująca: kolokwium |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UWW_1A_C39_W01 Zna schematy działania i normy IPO. | UWW_1A_W10, UWW_1A_W12, UWW_1A_W13, UWW_1A_W15, UWW_1A_W16, UWW_1A_W21 | — | — | C-2, C-1 | T-A-1, T-W-2, T-W-1, T-L-1, T-A-2, T-W-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1, S-3 |
UWW_1A_C39_W02 Zna odmiany polecane w IPO. | UWW_1A_W12, UWW_1A_W14, UWW_1A_W15 | — | — | C-1 | T-A-2, T-W-2, T-W-1, T-A-1, T-L-1, T-W-3 | M-1, M-4, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
UWW_1A_C39_W03 Ma wiedzę dotyczącą zwalczania chorób i szkodników w IPO. | UWW_1A_W10, UWW_1A_W12, UWW_1A_W13, UWW_1A_W16, UWW_1A_W21, UWW_1A_W15 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-A-2, T-L-1, T-W-2, T-A-1 | M-2, M-1, M-3, M-4 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UWW_1A_C39_U01 Potrafi zaplanować i zorganizować IPO poszczególnych gatunków. | UWW_1A_U03, UWW_1A_U04, UWW_1A_U05, UWW_1A_U06, UWW_1A_U08, UWW_1A_U09, UWW_1A_U10, UWW_1A_U13, UWW_1A_U18 | — | — | C-2, C-1 | T-T-1, T-W-3, T-W-2, T-A-2, T-L-1, T-W-1, T-A-1 | M-2, M-1, M-3, M-4 | S-1, S-3 |
UWW_1A_C39_U02 Umie dobrać odmiany do IPO. | UWW_1A_U03, UWW_1A_U04 | — | — | C-1 | T-T-1, T-A-1, T-W-2, T-A-2, T-W-3, T-W-1, T-L-1 | M-3, M-1, M-4, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UWW_1A_C39_K01 Odpowiednio określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu, bierze odpowiedzialność za podejmowane decyzje, działa etycznie, mając na uwadze wpływ ochrony roślin na środowisko naturalne | UWW_1A_K01, UWW_1A_K02, UWW_1A_K03, UWW_1A_K04, UWW_1A_K05 | — | — | C-2, C-1 | T-W-3, T-A-1, T-W-2, T-W-1, T-L-1, T-A-2 | M-3, M-4, M-1, M-2 | S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWW_1A_C39_W01 Zna schematy działania i normy IPO. | 2,0 | |
3,0 | student w stopniu dostatecznym posiada wiedzę na temat schematu działania i norm IPO | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
UWW_1A_C39_W02 Zna odmiany polecane w IPO. | 2,0 | |
3,0 | student ma podstawową wiedzę na temat odmian polecanych w IPO | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
UWW_1A_C39_W03 Ma wiedzę dotyczącą zwalczania chorób i szkodników w IPO. | 2,0 | |
3,0 | student zna podstawową tematykę dotyczącą zwalczania chorób i szkodników w IPO | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWW_1A_C39_U01 Potrafi zaplanować i zorganizować IPO poszczególnych gatunków. | 2,0 | |
3,0 | student opanował umiejętność w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
UWW_1A_C39_U02 Umie dobrać odmiany do IPO. | 2,0 | |
3,0 | student opanował umiejętność w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
UWW_1A_C39_K01 Odpowiednio określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu, bierze odpowiedzialność za podejmowane decyzje, działa etycznie, mając na uwadze wpływ ochrony roślin na środowisko naturalne | 2,0 | |
3,0 | student jest dostatecznie zorientowany i określa priorytety służące do realizacji zamierzonego celu, bierze odpowiedzialność za podejmowane decyzje, działa etycznie, mając na uwadze wpływ ochrony roślin na środowisko naturalne | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- PIENIĄŻEK S.A., Sadownictwo, PWRiL, Warszawa, 2000
- REJMAN A., Pomologia, PWRiL, Warszawa, 1994
- ŻURAWICZ E., Pomologia, PWRiL, Warszawa, 2003
Literatura dodatkowa
- Hasło Ogrodnicze
- Sad Nowoczesny