Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N1)
specjalność: technologia żywności pochodzenia wodnego

Sylabus przedmiotu Technologia produktów ubocznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologia produktów ubocznych
Specjalność technologia i żywienie
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Mięsa
Nauczyciel odpowiedzialny Sławomir Lisiecki <Slawomir.Lisiecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marek Kotowicz <Marek.Kotowicz@zut.edu.pl>, Sławomir Lisiecki <Slawomir.Lisiecki@zut.edu.pl>, Joanna Żochowska-Kujawska <Joanna.Zochowska-Kujawska@zut.edu.pl>, Arkadiusz Żych <Arkadiusz.Zych@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 18 3,00,50egzamin
laboratoriaL7 18 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student, który rozpoczyna zajęcia z przedmiotu powinien znać podstawy ogólnej technologii żywności, podstawy inżynierii procesowej, chemii ogólnej i analizy chemicznej.
W-2Student umie wykonywać obliczenia i opracowywać wyniki eksperymentu. Potrafi samodzielnie wyszukiwać i korzystać z dostępnych źródeł informacji oraz posługiwać się literaturą fachową.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy i umiejętności na temat charakterystyki i kierunków wykorzystania jadalnych i niejadalnych surowców ubocznych przemysłu spożywczego.
C-2Przekazanie wiedzy i umiejętności na temat szczegółowych technologii przetwarzania jadalnych i niejadalnych surowców ubocznych przemysłu spożywczego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Ćwiczenie wprowadzające, regulamin ćwiczeń, zasady BHP.1
T-L-2Produkty uboczne w produkcji mączek paszowych.2
T-L-3Technologia produkcji hydrolizatów na przykładzie hydrolizatów rybnych.3
T-L-4Zagospodarowanie skór zwierzęcych.3
T-L-5Utrwalanie krwi zwierząt rzeźnych i jej przerób.2
T-L-6Tłuszcze zwierzęce, wytop smalcu i wykorzystanie skwarek.2
T-L-7Otrzymywanie chityny i chitozanu2
T-L-8Neutralizacja ścieków przemysłu spożywczego.2
T-L-9Zaliczenie1
18
wykłady
T-W-1Cel przedmiotu, treści programowe, efekty i kompetencje społeczne.1
T-W-2Produkty uboczne przemysłu spożywczego - definicje, charakterystyka i kierunki wykorzystania.4
T-W-3Technologia produkcji mączek zwierzęcych i rybnych oraz metody zabezpieczania ich jakości.3
T-W-4Technologia produkcji hydrolizatów.1
T-W-5Przetwarzanie wybranych jadalnych rzeźnych produktów ubocznych3
T-W-6Przetwarzanie niejadalnych surowców rzeźnych i drobiowych.3
T-W-7Charakterystyka ścieków przemysłu spożywczego i metody ich neutralizacji.3
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2Przygotowanie się do każdego ćwiczenia na podstawie literatury20
A-L-3Przygotowanie sprawozdania z ćwiczeń9
A-L-4Konsultacje3
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Studia literaturowe (ugruntowanie wiedzy z zakresu przedmiotu)30
A-W-3Przygotowanie do egzaminu25
A-W-4Egzamin2
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z pełnym wykorzystaniem technik multimedialnych.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne w grupach (eksperyment/obserwacja), sprawozdanie z przebiegu ćwiczeń poparte wnioskami.
M-3Ćwiczenie projektowe - pokaz, dyskusja, metoda projektów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie z ćwiczeń ustalone na podstawie ocen cząstkowych z kolokwiów sprawdzających bieżącą wiedzę z danego ćwiczenia na zajęciach.
S-2Ocena formująca: Zaliczenie z przygotowanego w formie pisemnej projektu linii technologicznej wybranego produktu.
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z pytaniami otwartymi obejmującymi treści wykładów.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_D15tiz_W01
Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia dotyczące charakterystyki, jakości, zabezpieczania i kierunków wykorzystania jadalnych i niejadalnych surowców ubocznych różnych sektorów przemysłu spożywczego.
TZZ_1A_W16, TZZ_1A_W13, TZZ_1A_W18C-1T-W-1, T-W-2, T-W-7M-1S-3
TZZ_1A_D15tiz_W02
Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia związane z technologiami przetwarzania jadalnych i niejadalnych surowców ubocznych przemysłu spożywczego.
TZZ_1A_W16, TZZ_1A_W13, TZZ_1A_W18C-2T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_D15tiz_U01
Potrafi scharakteryzować i określić podstawowe właściwości surowców ubocznych, ich wpływ na jakość wytworzonych produktów.
TZZ_1A_U19, TZZ_1A_U01, TZZ_1A_U16C-1T-L-1, T-L-2, T-L-4M-2, M-3S-1
TZZ_1A_D15tiz_U02
Potrafi zaprojektować proces produkcyjny oraz wytworzyć wybrane rodzaje produktów ubocznych.
TZZ_1A_U19, TZZ_1A_U16C-2T-L-5, T-L-7, T-L-6, T-L-3, T-L-8, T-L-9M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_D15tiz_K01
Student jest gotów do wykorzystania posiadanej wiedzy i umiejętności oraz popularyzacji wiedzy. Jest gotów do samokształcenia się, przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz przyjmowania różnych funkcji w grupie - potrafi być członkiem lub liderem zespołu. Jest gotów do działania w sposób przedsiębiorczy.
TZZ_1A_K01, TZZ_1A_K02, TZZ_1A_K04, TZZ_1A_K05, TZZ_1A_K03C-1, C-2T-L-5, T-L-7, T-L-6, T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-3, T-L-8, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_D15tiz_W01
Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia dotyczące charakterystyki, jakości, zabezpieczania i kierunków wykorzystania jadalnych i niejadalnych surowców ubocznych różnych sektorów przemysłu spożywczego.
2,0
3,0Student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia dotyczące charakterystyki, jakości, zabezpieczania i kierunków wykorzystania jadalnych i niejadalnych surowców ubocznych różnych sektorów przemysłu spożywczego..
3,5
4,0
4,5
5,0
TZZ_1A_D15tiz_W02
Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia związane z technologiami przetwarzania jadalnych i niejadalnych surowców ubocznych przemysłu spożywczego.
2,0
3,0Student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia związane z technologiami przetwarzania jadalnych i niejadalnych surowców ubocznych przemysłu spożywczego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_D15tiz_U01
Potrafi scharakteryzować i określić podstawowe właściwości surowców ubocznych, ich wpływ na jakość wytworzonych produktów.
2,0
3,0Student potrafi wykonać czynności związane z określeniem podstawowych właściwości surowców ubocznych i produktów z nich wytworzonych. Potrafi opracować uzyskane wyniki
3,5
4,0
4,5
5,0
TZZ_1A_D15tiz_U02
Potrafi zaprojektować proces produkcyjny oraz wytworzyć wybrane rodzaje produktów ubocznych.
2,0
3,0Student potrafi wykonać zadania związane z zaplanowaniem procesu i produkcją podstawowych rodzajów produktów ubocznych. Potrafi opisać uzyskane wyniki
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_D15tiz_K01
Student jest gotów do wykorzystania posiadanej wiedzy i umiejętności oraz popularyzacji wiedzy. Jest gotów do samokształcenia się, przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz przyjmowania różnych funkcji w grupie - potrafi być członkiem lub liderem zespołu. Jest gotów do działania w sposób przedsiębiorczy.
2,0
3,0Student jest gotów do wykorzystania posiadanej wiedzy i umiejętności oraz popularyzacji wiedzy. Jest gotów do samokształcenia się, przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz przyjmowania różnych funkcji w grupie - potrafi być członkiem lub liderem zespołu. Jest gotów do działania w sposób przedsiębiorczy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Pezacki W., Przetwarzanie niejadalnych surowców rzeźnych., PWN, Warszawa, 1984
  2. pr. zbior. pod red. P. Znanieckiego, Zarys obrotu, oceny i przetwórstwa surowców pochodzenia zwierzęcego., PWRiL
  3. Pezacki W., Przetwarzanie jadalnych surowców rzeźnych., PWN, Warszawa, 1984
  4. pr. zbior. pod red. S. Wajdy, Ocena i wykorzystanie surowców pochodzenia zwierzęcego., ART Olsztyn, Olsztyn, 1996

Literatura dodatkowa

  1. Przemysł spożywczy
  2. Żywność, nauka, technologia, jakość
  3. Kinsman D.M., Kotula A.W., Breidenstein B.C., Muscle foods - meat, poultry and seafood technology, Chapman & Hall, London, 1997

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Ćwiczenie wprowadzające, regulamin ćwiczeń, zasady BHP.1
T-L-2Produkty uboczne w produkcji mączek paszowych.2
T-L-3Technologia produkcji hydrolizatów na przykładzie hydrolizatów rybnych.3
T-L-4Zagospodarowanie skór zwierzęcych.3
T-L-5Utrwalanie krwi zwierząt rzeźnych i jej przerób.2
T-L-6Tłuszcze zwierzęce, wytop smalcu i wykorzystanie skwarek.2
T-L-7Otrzymywanie chityny i chitozanu2
T-L-8Neutralizacja ścieków przemysłu spożywczego.2
T-L-9Zaliczenie1
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Cel przedmiotu, treści programowe, efekty i kompetencje społeczne.1
T-W-2Produkty uboczne przemysłu spożywczego - definicje, charakterystyka i kierunki wykorzystania.4
T-W-3Technologia produkcji mączek zwierzęcych i rybnych oraz metody zabezpieczania ich jakości.3
T-W-4Technologia produkcji hydrolizatów.1
T-W-5Przetwarzanie wybranych jadalnych rzeźnych produktów ubocznych3
T-W-6Przetwarzanie niejadalnych surowców rzeźnych i drobiowych.3
T-W-7Charakterystyka ścieków przemysłu spożywczego i metody ich neutralizacji.3
18

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2Przygotowanie się do każdego ćwiczenia na podstawie literatury20
A-L-3Przygotowanie sprawozdania z ćwiczeń9
A-L-4Konsultacje3
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Studia literaturowe (ugruntowanie wiedzy z zakresu przedmiotu)30
A-W-3Przygotowanie do egzaminu25
A-W-4Egzamin2
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D15tiz_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia dotyczące charakterystyki, jakości, zabezpieczania i kierunków wykorzystania jadalnych i niejadalnych surowców ubocznych różnych sektorów przemysłu spożywczego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_W16Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich w technologii i biotechnologii przemysłu spożywczego.
TZZ_1A_W13Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody pozyskiwania, klasyfikacji surowców pochodzenia roślinnego, zwierzęcego i produktów ubocznych oraz zmiany w nich zachodzące podczas utrwalania, przechowywania i przetwarzania.
TZZ_1A_W18Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej, zna zasady BHP obowiązujące w przemyśle spożywczym.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy i umiejętności na temat charakterystyki i kierunków wykorzystania jadalnych i niejadalnych surowców ubocznych przemysłu spożywczego.
Treści programoweT-W-1Cel przedmiotu, treści programowe, efekty i kompetencje społeczne.
T-W-2Produkty uboczne przemysłu spożywczego - definicje, charakterystyka i kierunki wykorzystania.
T-W-7Charakterystyka ścieków przemysłu spożywczego i metody ich neutralizacji.
Metody nauczaniaM-1Wykład z pełnym wykorzystaniem technik multimedialnych.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z pytaniami otwartymi obejmującymi treści wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia dotyczące charakterystyki, jakości, zabezpieczania i kierunków wykorzystania jadalnych i niejadalnych surowców ubocznych różnych sektorów przemysłu spożywczego..
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D15tiz_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia związane z technologiami przetwarzania jadalnych i niejadalnych surowców ubocznych przemysłu spożywczego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_W16Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich w technologii i biotechnologii przemysłu spożywczego.
TZZ_1A_W13Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody pozyskiwania, klasyfikacji surowców pochodzenia roślinnego, zwierzęcego i produktów ubocznych oraz zmiany w nich zachodzące podczas utrwalania, przechowywania i przetwarzania.
TZZ_1A_W18Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej, zna zasady BHP obowiązujące w przemyśle spożywczym.
Cel przedmiotuC-2Przekazanie wiedzy i umiejętności na temat szczegółowych technologii przetwarzania jadalnych i niejadalnych surowców ubocznych przemysłu spożywczego.
Treści programoweT-W-3Technologia produkcji mączek zwierzęcych i rybnych oraz metody zabezpieczania ich jakości.
T-W-4Technologia produkcji hydrolizatów.
T-W-5Przetwarzanie wybranych jadalnych rzeźnych produktów ubocznych
T-W-6Przetwarzanie niejadalnych surowców rzeźnych i drobiowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład z pełnym wykorzystaniem technik multimedialnych.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z pytaniami otwartymi obejmującymi treści wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia związane z technologiami przetwarzania jadalnych i niejadalnych surowców ubocznych przemysłu spożywczego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D15tiz_U01Potrafi scharakteryzować i określić podstawowe właściwości surowców ubocznych, ich wpływ na jakość wytworzonych produktów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U19Potrafi planować i organizować pracę zgodnie z zasadami BHP.
TZZ_1A_U01Potrafi wyszukiwać, analizować, interpretować i wykorzystywać informacje pochodzące z różnych źródeł literaturowych. Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego oraz zaprezentować rezultaty w formie pisemnej i ustnej w języku polskim i obcym. Potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie B2.
TZZ_1A_U16Potrafi zaplanować metody i sposoby zagospodarowania produktów ubocznych i odpadów przemysłu spożywczego.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy i umiejętności na temat charakterystyki i kierunków wykorzystania jadalnych i niejadalnych surowców ubocznych przemysłu spożywczego.
Treści programoweT-L-1Ćwiczenie wprowadzające, regulamin ćwiczeń, zasady BHP.
T-L-2Produkty uboczne w produkcji mączek paszowych.
T-L-4Zagospodarowanie skór zwierzęcych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne w grupach (eksperyment/obserwacja), sprawozdanie z przebiegu ćwiczeń poparte wnioskami.
M-3Ćwiczenie projektowe - pokaz, dyskusja, metoda projektów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie z ćwiczeń ustalone na podstawie ocen cząstkowych z kolokwiów sprawdzających bieżącą wiedzę z danego ćwiczenia na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wykonać czynności związane z określeniem podstawowych właściwości surowców ubocznych i produktów z nich wytworzonych. Potrafi opracować uzyskane wyniki
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D15tiz_U02Potrafi zaprojektować proces produkcyjny oraz wytworzyć wybrane rodzaje produktów ubocznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U19Potrafi planować i organizować pracę zgodnie z zasadami BHP.
TZZ_1A_U16Potrafi zaplanować metody i sposoby zagospodarowania produktów ubocznych i odpadów przemysłu spożywczego.
Cel przedmiotuC-2Przekazanie wiedzy i umiejętności na temat szczegółowych technologii przetwarzania jadalnych i niejadalnych surowców ubocznych przemysłu spożywczego.
Treści programoweT-L-5Utrwalanie krwi zwierząt rzeźnych i jej przerób.
T-L-7Otrzymywanie chityny i chitozanu
T-L-6Tłuszcze zwierzęce, wytop smalcu i wykorzystanie skwarek.
T-L-3Technologia produkcji hydrolizatów na przykładzie hydrolizatów rybnych.
T-L-8Neutralizacja ścieków przemysłu spożywczego.
T-L-9Zaliczenie
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne w grupach (eksperyment/obserwacja), sprawozdanie z przebiegu ćwiczeń poparte wnioskami.
M-3Ćwiczenie projektowe - pokaz, dyskusja, metoda projektów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie z ćwiczeń ustalone na podstawie ocen cząstkowych z kolokwiów sprawdzających bieżącą wiedzę z danego ćwiczenia na zajęciach.
S-2Ocena formująca: Zaliczenie z przygotowanego w formie pisemnej projektu linii technologicznej wybranego produktu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wykonać zadania związane z zaplanowaniem procesu i produkcją podstawowych rodzajów produktów ubocznych. Potrafi opisać uzyskane wyniki
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_D15tiz_K01Student jest gotów do wykorzystania posiadanej wiedzy i umiejętności oraz popularyzacji wiedzy. Jest gotów do samokształcenia się, przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz przyjmowania różnych funkcji w grupie - potrafi być członkiem lub liderem zespołu. Jest gotów do działania w sposób przedsiębiorczy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_K01Jest gotów do zastosowania zdobytej wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
TZZ_1A_K02Jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej.
TZZ_1A_K04Jest gotów do działania w sposób przedsiębiorczy.
TZZ_1A_K05Jest gotów do działań na rzecz popularyzacji wiedzy.
TZZ_1A_K03Jest gotów do współdziałania i pracy w grupie.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy i umiejętności na temat charakterystyki i kierunków wykorzystania jadalnych i niejadalnych surowców ubocznych przemysłu spożywczego.
C-2Przekazanie wiedzy i umiejętności na temat szczegółowych technologii przetwarzania jadalnych i niejadalnych surowców ubocznych przemysłu spożywczego.
Treści programoweT-L-5Utrwalanie krwi zwierząt rzeźnych i jej przerób.
T-L-7Otrzymywanie chityny i chitozanu
T-L-6Tłuszcze zwierzęce, wytop smalcu i wykorzystanie skwarek.
T-L-1Ćwiczenie wprowadzające, regulamin ćwiczeń, zasady BHP.
T-L-2Produkty uboczne w produkcji mączek paszowych.
T-L-4Zagospodarowanie skór zwierzęcych.
T-L-3Technologia produkcji hydrolizatów na przykładzie hydrolizatów rybnych.
T-L-8Neutralizacja ścieków przemysłu spożywczego.
T-W-1Cel przedmiotu, treści programowe, efekty i kompetencje społeczne.
T-W-2Produkty uboczne przemysłu spożywczego - definicje, charakterystyka i kierunki wykorzystania.
T-W-3Technologia produkcji mączek zwierzęcych i rybnych oraz metody zabezpieczania ich jakości.
T-W-4Technologia produkcji hydrolizatów.
T-W-5Przetwarzanie wybranych jadalnych rzeźnych produktów ubocznych
T-W-6Przetwarzanie niejadalnych surowców rzeźnych i drobiowych.
T-W-7Charakterystyka ścieków przemysłu spożywczego i metody ich neutralizacji.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne w grupach (eksperyment/obserwacja), sprawozdanie z przebiegu ćwiczeń poparte wnioskami.
M-3Ćwiczenie projektowe - pokaz, dyskusja, metoda projektów.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie z ćwiczeń ustalone na podstawie ocen cząstkowych z kolokwiów sprawdzających bieżącą wiedzę z danego ćwiczenia na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest gotów do wykorzystania posiadanej wiedzy i umiejętności oraz popularyzacji wiedzy. Jest gotów do samokształcenia się, przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz przyjmowania różnych funkcji w grupie - potrafi być członkiem lub liderem zespołu. Jest gotów do działania w sposób przedsiębiorczy.
3,5
4,0
4,5
5,0