Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S3)

Sylabus przedmiotu FISH DISEASE AND DIAGNOSTIC:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta
Obszary studiów studia trzeciego stopnia
Profil
Moduł
Przedmiot FISH DISEASE AND DIAGNOSTIC
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Bioinżynierii Środowiska Wodnego i Akwakultury
Nauczyciel odpowiedzialny Jolanta Kiełpińska <Jolanta.Kielpinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 3,00,50zaliczenie
wykładyW1 30 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student should have basic knowledge on microbiology, immunology and epidemiology.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The student will learn about selected fish diseases and the mechanisms of infection

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Fish section15
T-L-2Diagnostic analysis15
30
wykłady
T-W-1Basics of epidemiology5
T-W-2The mechanism of infection5
T-W-3Selected viral diseases in fish5
T-W-4Selected bacterial diseases in fish5
T-W-5Selected fungal and parasitic diseases in fish5
T-W-6Procedures for the quarantine of live aquatic animals5
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Attendance30
A-L-2Attendance at classes, active participation in laboratory analyzes45
75
wykłady
A-W-1Attendance30
A-W-2Reading and searching on publications, Oral presentation45
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1The presentation, Discussion, Practical analyzes in the laboratory

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Weekel meetings/lectures/fish section

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WNoZiR_3-_null_W01
The student will learn about selected fish diseases, methods of diagnosis and prevention methods
C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-L-1, T-L-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WNoZiR_3-_null_U01
The student can recognize selected diseases and give the reason for their occurrence in the environment
C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-L-1, T-L-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WNoZiR_3-_null_K01
The student is aware of his knowledge and skills and the possibilities of their use in research work.
C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-L-1, T-L-2M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WNoZiR_3-_null_W01
The student will learn about selected fish diseases, methods of diagnosis and prevention methods
2,0
3,0Student will be aware of the main fish diseases
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WNoZiR_3-_null_U01
The student can recognize selected diseases and give the reason for their occurrence in the environment
2,0
3,0Student will be able to preform fish section
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WNoZiR_3-_null_K01
The student is aware of his knowledge and skills and the possibilities of their use in research work.
2,0
3,0Student should be aware of ethics and the workplace
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Edward J. Noga, Fish disease: diagnosis and treatment, Iowa State University Press, Iowa, 2010

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Fish section15
T-L-2Diagnostic analysis15
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Basics of epidemiology5
T-W-2The mechanism of infection5
T-W-3Selected viral diseases in fish5
T-W-4Selected bacterial diseases in fish5
T-W-5Selected fungal and parasitic diseases in fish5
T-W-6Procedures for the quarantine of live aquatic animals5
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Attendance30
A-L-2Attendance at classes, active participation in laboratory analyzes45
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Attendance30
A-W-2Reading and searching on publications, Oral presentation45
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WNoZiR_3-_null_W01The student will learn about selected fish diseases, methods of diagnosis and prevention methods
Cel przedmiotuC-1The student will learn about selected fish diseases and the mechanisms of infection
Treści programoweT-W-1Basics of epidemiology
T-W-2The mechanism of infection
T-W-3Selected viral diseases in fish
T-W-4Selected bacterial diseases in fish
T-W-5Selected fungal and parasitic diseases in fish
T-W-6Procedures for the quarantine of live aquatic animals
T-L-1Fish section
T-L-2Diagnostic analysis
Metody nauczaniaM-1The presentation, Discussion, Practical analyzes in the laboratory
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weekel meetings/lectures/fish section
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student will be aware of the main fish diseases
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WNoZiR_3-_null_U01The student can recognize selected diseases and give the reason for their occurrence in the environment
Cel przedmiotuC-1The student will learn about selected fish diseases and the mechanisms of infection
Treści programoweT-W-1Basics of epidemiology
T-W-2The mechanism of infection
T-W-3Selected viral diseases in fish
T-W-4Selected bacterial diseases in fish
T-W-5Selected fungal and parasitic diseases in fish
T-W-6Procedures for the quarantine of live aquatic animals
T-L-1Fish section
T-L-2Diagnostic analysis
Metody nauczaniaM-1The presentation, Discussion, Practical analyzes in the laboratory
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weekel meetings/lectures/fish section
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student will be able to preform fish section
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WNoZiR_3-_null_K01The student is aware of his knowledge and skills and the possibilities of their use in research work.
Cel przedmiotuC-1The student will learn about selected fish diseases and the mechanisms of infection
Treści programoweT-W-1Basics of epidemiology
T-W-2The mechanism of infection
T-W-3Selected viral diseases in fish
T-W-4Selected bacterial diseases in fish
T-W-5Selected fungal and parasitic diseases in fish
T-W-6Procedures for the quarantine of live aquatic animals
T-L-1Fish section
T-L-2Diagnostic analysis
Metody nauczaniaM-1The presentation, Discussion, Practical analyzes in the laboratory
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weekel meetings/lectures/fish section
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student should be aware of ethics and the workplace
3,5
4,0
4,5
5,0