Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Cyfrowe przetwarzanie sygnałów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Teleinformatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Cyfrowe przetwarzanie sygnałów
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Przetwarzania Sygnałów i Inżynierii Multimedialnej
Nauczyciel odpowiedzialny Eugeniusz Kornatowski <Eugeniusz.Kornatowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 30 2,00,62zaliczenie
laboratoriaL3 30 2,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość matematyki w zakresie umożliwiającym wykorzystywanie liczb zespolonych i rachunku różniczkowego i całkowego.
W-2Umiejętność wykorzystywania środowisk obliczeń numerycznych (MathCad, Matlab).

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z metodami analizy i syntezy sygnałów dyskretnych oraz sposobami określania ich parametrów.
C-2Zapoznanie studentów z algorytmami i technikami przetwarzania sygnałów.
C-3Ukształtowanie umiejętności stosowania metod analizy i syntezy sygnałów dyskretnych z wykorzystaniem wybranego środowiska obliczeń numerycznych.
C-4Ukształtowanie umiejętności implementacji algorytmów przetwarzania sygnałów dyskretnych ze szczególny uwzględnieniem filtacji cyfrowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Generowanie sygnałów cyfrowych.3
T-L-2Błędy próbkowania i kwantowania sygnałów analogowych.3
T-L-3Analiza częstotliwościowa sygnałów dyskretnych.2
T-L-4Częstotliwościowe charakterystyki amplitudowe i fazowe.3
T-L-5Odpowiedź impulsowa i skokowa liniowego układu analogowego.3
T-L-6Aproksymacje charakterystyk amplitudowych filtrów analogowych i cyfrowych.2
T-L-7Projektowanie filtrów cyfrowych z nieskończoną odpowiedzią impulsową.4
T-L-8Projektowanie filtrów cyfrowych ze skończoną odpowiedzią impulsową.4
T-L-9Aliasing i filtry antyaliasingowe.2
T-L-10Cyfrowe filtry statystyki porządkowej.2
T-L-11Kryteria szacowania jakości przetwarzania algorytmów cyfrowego przetwarzania sygnałów.2
30
wykłady
T-W-1Sygnały i ich parametry.2
T-W-2Dyskretyzacja sygnałów analogowych.2
T-W-3Dyskretne systemy LTI i transformacja Z.2
T-W-4Analiza częstotliwościowa sygnałów dyskretnych.2
T-W-5Metody czasowo-częstotliwościowej analizy sygnałów.2
T-W-6Transmitancja liniowego układu analogowego i cyfrowego.2
T-W-7Kryteria stabilności układów analogowych i cyfrowych.2
T-W-8Projektowanie rekursywnych filtrów cyfrowych.4
T-W-9Projektowanie filtrów ze skończoną odpowiedzią impulsową.4
T-W-10Filtry specjalne: Hilberta, różniczkujący, interpolator i decymator.2
T-W-11Realizacja algorytmów filtracji cyfrowej.2
T-W-12Nieliniowe filtry cyfrowe.2
T-W-13Metody szacowania jakości przetwarzania algorytmów CPS. Zaliczenie wykładów.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie teoretyczne do ćwiczeń laboratoryjnych.10
A-L-3Wykonywanie zadań domowych.5
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia sprawdzianów3
A-L-5Konsultacje2
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Uzupełnienie wiedzy z literatury.10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładu.10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1podająca - wykład informacyjny
M-2praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie testowe
S-2Ocena podsumowująca: końcowe zaliczenie laboratorium

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TI_1A_C14_W01
Student ma wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki niezbędną do opisu i analizy sygnałów i układów dyskretnych oraz zna narzędzia informatyczne stosowane do tych celów.
TI_1A_W02C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1S-1
TI_1A_C14_W02
Student ma wiedzę z zakresu metod przetwarzania sygnałów dyskretnych, a w tym filtracji cyfrowej z wykorzystaniem układów liniowych i nieliniowych.
TI_1A_W02C-2T-W-12, T-W-8, T-W-7, T-W-6, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-13M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TI_1A_C14_U01
Potrafi stosować metody analizy i syntezy sygnałów dyskretnych z wykorzystaniem wybranego środowiska obliczeń numerycznych.
TI_1A_U06, TI_1A_U09C-3T-L-5, T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4M-2S-2, S-1
TI_1A_C14_U02
Student potrafi wykorzystać poznane algorytmy przetwarzania sygnałów dyskretnych stosując odpowiednie narzędzia sprzętowe i programowe.
TI_1A_U06, TI_1A_U09C-4T-L-10, T-L-11, T-L-8, T-L-7, T-L-9, T-L-6M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TI_1A_C14_W01
Student ma wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki niezbędną do opisu i analizy sygnałów i układów dyskretnych oraz zna narzędzia informatyczne stosowane do tych celów.
2,0Nie spełnia wymogów uzyskania oceny dostatecznej, uzyskując poniżej 50% punktacji z pytań zaliczenia wykładu z zakresu opisu oraz analizy sygnałów i układów dyskretnych
3,0Posiada wiedzę z zakresu opisu oraz analizy sygnałów i układów dyskretnych, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w zakresie 50-60% z pytań zaliczenia wykładu z tego zakresu
3,5Posiada wiedzę z zakresu opisu oraz analizy sygnałów i układów dyskretnych, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w zakresie 61-70% z pytań zaliczenia wykładu z tego zakresu
4,0Posiada wiedzę z zakresu opisu oraz analizy sygnałów i układów dyskretnych, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w zakresie 71-80% z pytań zaliczenia wykładu z tego zakresu
4,5Posiada wiedzę z zakresu opisu oraz analizy sygnałów i układów dyskretnych, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w zakresie 81-90% z pytań zaliczenia wykładu z tego zakresu
5,0Posiada wiedzę z zakresu opisu oraz analizy sygnałów i układów dyskretnych, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w zakresie 91-100% z pytań zaliczenia wykładu z tego zakresu
TI_1A_C14_W02
Student ma wiedzę z zakresu metod przetwarzania sygnałów dyskretnych, a w tym filtracji cyfrowej z wykorzystaniem układów liniowych i nieliniowych.
2,0Nie spełnia wymogów uzyskania oceny dostatecznej, uzyskując poniżej 50% punktacji z pytań zaliczenia wykładu z zakresu metod przetwarzania sygnałów z wykorzystaniem układów liniowych i nieliniowych
3,0Posiada wiedzę z zakresu metod przetwarzania sygnałów z wykorzystaniem układów liniowych i nieliniowych, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w zakresie 50-60% z pytań zaliczenia wykładu z tego zakresu
3,5Posiada wiedzę z zakresu metod przetwarzania sygnałów z wykorzystaniem układów liniowych i nieliniowych, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w zakresie 61-70% z pytań zaliczenia wykładu z tego zakresu
4,0Posiada wiedzę z zakresu metod przetwarzania sygnałów z wykorzystaniem układów liniowych i nieliniowych, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w zakresie 71-80% z pytań zaliczenia wykładu z tego zakresu
4,5Posiada wiedzę z zakresu metod przetwarzania sygnałów z wykorzystaniem układów liniowych i nieliniowych, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w zakresie 81-90% z pytań zaliczenia wykładu z tego zakresu
5,0Posiada wiedzę z zakresu metod przetwarzania sygnałów z wykorzystaniem układów liniowych i nieliniowych, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w zakresie 91-100% z pytań zaliczenia wykładu z tego zakresu

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TI_1A_C14_U01
Potrafi stosować metody analizy i syntezy sygnałów dyskretnych z wykorzystaniem wybranego środowiska obliczeń numerycznych.
2,0Nie spełnia wymogów uzyskania oceny dostatecznej, uzyskując punktację poniżej 50% z oceny wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych z zakresu stosowania metod analizy i syntezy sygnałów dyskretnych
3,0Potrafi stosować metody analizy i syntezy sygnałów dyskretnych w wybranym środowisku obliczeń numerycznych, uzyskując punktację w zakresie 50-60% z oceny wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych
3,5Potrafi stosować metody analizy i syntezy sygnałów dyskretnych w wybranym środowisku obliczeń numerycznych, uzyskując punktację w zakresie 61-70% z oceny wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych
4,0Potrafi stosować metody analizy i syntezy sygnałów dyskretnych w wybranym środowisku obliczeń numerycznych, uzyskując punktację w zakresie 71-80% z oceny wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych
4,5Potrafi stosować metody analizy i syntezy sygnałów dyskretnych w wybranym środowisku obliczeń numerycznych, uzyskując punktację w zakresie 81-90% z oceny wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych
5,0Potrafi stosować metody analizy i syntezy sygnałów dyskretnych w wybranym środowisku obliczeń numerycznych, uzyskując punktację w zakresie 91-100% z oceny wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych
TI_1A_C14_U02
Student potrafi wykorzystać poznane algorytmy przetwarzania sygnałów dyskretnych stosując odpowiednie narzędzia sprzętowe i programowe.
2,0Nie spełnia wymogów uzyskania oceny dostatecznej, uzyskując punktację poniżej 50% z oceny wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych z zakresu stosowania algorytmów przetwarzania sygnałów cyfrowych
3,0Potrafi implementować algorytmy cyfrowego przetwarzania sygnałów z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi sprzętowych i programowych, uzyskując punktację w zakresie 50-60% z oceny wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych
3,5Potrafi implementować algorytmy cyfrowego przetwarzania sygnałów z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi sprzętowych i programowych, uzyskując punktację w zakresie 61-70% z oceny wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych
4,0Potrafi implementować algorytmy cyfrowego przetwarzania sygnałów z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi sprzętowych i programowych, uzyskując punktację w zakresie 71-80% z oceny wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych
4,5Potrafi implementować algorytmy cyfrowego przetwarzania sygnałów z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi sprzętowych i programowych, uzyskując punktację w zakresie 81-90% z oceny wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych
5,0Potrafi implementować algorytmy cyfrowego przetwarzania sygnałów z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi sprzętowych i programowych, uzyskując punktację w zakresie 91-100% z oceny wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych

Literatura podstawowa

  1. Zieliński P.T., Cyfrowe przetwarzanie sygnałów. Od teorii do zastosowań., WKiŁ, Warszawa, 2013
  2. Owen M., Przetwarzanie sygnałów w praktyce, WKiŁ, Warszawa, 2010
  3. Papoulis A., Obwody i układy, WKiŁ, Warszawa, 1988

Literatura dodatkowa

  1. Lyons R.G., Wprowadzenie do cyfrowego przetwarzania sygnałów, WKiŁ, Warszawa, 2010
  2. Szabatin J., Podstawy teorii sygnałów, WKiŁ, Warszawa, 2010

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Generowanie sygnałów cyfrowych.3
T-L-2Błędy próbkowania i kwantowania sygnałów analogowych.3
T-L-3Analiza częstotliwościowa sygnałów dyskretnych.2
T-L-4Częstotliwościowe charakterystyki amplitudowe i fazowe.3
T-L-5Odpowiedź impulsowa i skokowa liniowego układu analogowego.3
T-L-6Aproksymacje charakterystyk amplitudowych filtrów analogowych i cyfrowych.2
T-L-7Projektowanie filtrów cyfrowych z nieskończoną odpowiedzią impulsową.4
T-L-8Projektowanie filtrów cyfrowych ze skończoną odpowiedzią impulsową.4
T-L-9Aliasing i filtry antyaliasingowe.2
T-L-10Cyfrowe filtry statystyki porządkowej.2
T-L-11Kryteria szacowania jakości przetwarzania algorytmów cyfrowego przetwarzania sygnałów.2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Sygnały i ich parametry.2
T-W-2Dyskretyzacja sygnałów analogowych.2
T-W-3Dyskretne systemy LTI i transformacja Z.2
T-W-4Analiza częstotliwościowa sygnałów dyskretnych.2
T-W-5Metody czasowo-częstotliwościowej analizy sygnałów.2
T-W-6Transmitancja liniowego układu analogowego i cyfrowego.2
T-W-7Kryteria stabilności układów analogowych i cyfrowych.2
T-W-8Projektowanie rekursywnych filtrów cyfrowych.4
T-W-9Projektowanie filtrów ze skończoną odpowiedzią impulsową.4
T-W-10Filtry specjalne: Hilberta, różniczkujący, interpolator i decymator.2
T-W-11Realizacja algorytmów filtracji cyfrowej.2
T-W-12Nieliniowe filtry cyfrowe.2
T-W-13Metody szacowania jakości przetwarzania algorytmów CPS. Zaliczenie wykładów.2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie teoretyczne do ćwiczeń laboratoryjnych.10
A-L-3Wykonywanie zadań domowych.5
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia sprawdzianów3
A-L-5Konsultacje2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Uzupełnienie wiedzy z literatury.10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładu.10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTI_1A_C14_W01Student ma wiedzę w zakresie wybranych działów matematyki niezbędną do opisu i analizy sygnałów i układów dyskretnych oraz zna narzędzia informatyczne stosowane do tych celów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_W02Ma wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z kierunkiem teleinformatyka.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami analizy i syntezy sygnałów dyskretnych oraz sposobami określania ich parametrów.
Treści programoweT-W-1Sygnały i ich parametry.
T-W-2Dyskretyzacja sygnałów analogowych.
T-W-3Dyskretne systemy LTI i transformacja Z.
T-W-4Analiza częstotliwościowa sygnałów dyskretnych.
T-W-5Metody czasowo-częstotliwościowej analizy sygnałów.
Metody nauczaniaM-1podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie testowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia wymogów uzyskania oceny dostatecznej, uzyskując poniżej 50% punktacji z pytań zaliczenia wykładu z zakresu opisu oraz analizy sygnałów i układów dyskretnych
3,0Posiada wiedzę z zakresu opisu oraz analizy sygnałów i układów dyskretnych, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w zakresie 50-60% z pytań zaliczenia wykładu z tego zakresu
3,5Posiada wiedzę z zakresu opisu oraz analizy sygnałów i układów dyskretnych, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w zakresie 61-70% z pytań zaliczenia wykładu z tego zakresu
4,0Posiada wiedzę z zakresu opisu oraz analizy sygnałów i układów dyskretnych, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w zakresie 71-80% z pytań zaliczenia wykładu z tego zakresu
4,5Posiada wiedzę z zakresu opisu oraz analizy sygnałów i układów dyskretnych, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w zakresie 81-90% z pytań zaliczenia wykładu z tego zakresu
5,0Posiada wiedzę z zakresu opisu oraz analizy sygnałów i układów dyskretnych, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w zakresie 91-100% z pytań zaliczenia wykładu z tego zakresu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTI_1A_C14_W02Student ma wiedzę z zakresu metod przetwarzania sygnałów dyskretnych, a w tym filtracji cyfrowej z wykorzystaniem układów liniowych i nieliniowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_W02Ma wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z kierunkiem teleinformatyka.
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z algorytmami i technikami przetwarzania sygnałów.
Treści programoweT-W-12Nieliniowe filtry cyfrowe.
T-W-8Projektowanie rekursywnych filtrów cyfrowych.
T-W-7Kryteria stabilności układów analogowych i cyfrowych.
T-W-6Transmitancja liniowego układu analogowego i cyfrowego.
T-W-9Projektowanie filtrów ze skończoną odpowiedzią impulsową.
T-W-10Filtry specjalne: Hilberta, różniczkujący, interpolator i decymator.
T-W-11Realizacja algorytmów filtracji cyfrowej.
T-W-13Metody szacowania jakości przetwarzania algorytmów CPS. Zaliczenie wykładów.
Metody nauczaniaM-1podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie testowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia wymogów uzyskania oceny dostatecznej, uzyskując poniżej 50% punktacji z pytań zaliczenia wykładu z zakresu metod przetwarzania sygnałów z wykorzystaniem układów liniowych i nieliniowych
3,0Posiada wiedzę z zakresu metod przetwarzania sygnałów z wykorzystaniem układów liniowych i nieliniowych, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w zakresie 50-60% z pytań zaliczenia wykładu z tego zakresu
3,5Posiada wiedzę z zakresu metod przetwarzania sygnałów z wykorzystaniem układów liniowych i nieliniowych, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w zakresie 61-70% z pytań zaliczenia wykładu z tego zakresu
4,0Posiada wiedzę z zakresu metod przetwarzania sygnałów z wykorzystaniem układów liniowych i nieliniowych, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w zakresie 71-80% z pytań zaliczenia wykładu z tego zakresu
4,5Posiada wiedzę z zakresu metod przetwarzania sygnałów z wykorzystaniem układów liniowych i nieliniowych, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w zakresie 81-90% z pytań zaliczenia wykładu z tego zakresu
5,0Posiada wiedzę z zakresu metod przetwarzania sygnałów z wykorzystaniem układów liniowych i nieliniowych, udokumentowaną uzyskaniem punktacji w zakresie 91-100% z pytań zaliczenia wykładu z tego zakresu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTI_1A_C14_U01Potrafi stosować metody analizy i syntezy sygnałów dyskretnych z wykorzystaniem wybranego środowiska obliczeń numerycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_U06Potrafi pozyskiwać, przesyłać, przetwarzać dane, podsumowywać wyniki eksperymentów empirycznych, dokonywać interpretacji uzyskanych wyników i formułować wynikające z nich wnioski.
TI_1A_U09Potrafi dobrać właściwe metody i narzędzia do rozwiązywania różnych zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych.
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności stosowania metod analizy i syntezy sygnałów dyskretnych z wykorzystaniem wybranego środowiska obliczeń numerycznych.
Treści programoweT-L-5Odpowiedź impulsowa i skokowa liniowego układu analogowego.
T-L-2Błędy próbkowania i kwantowania sygnałów analogowych.
T-L-1Generowanie sygnałów cyfrowych.
T-L-3Analiza częstotliwościowa sygnałów dyskretnych.
T-L-4Częstotliwościowe charakterystyki amplitudowe i fazowe.
Metody nauczaniaM-2praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: końcowe zaliczenie laboratorium
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie testowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia wymogów uzyskania oceny dostatecznej, uzyskując punktację poniżej 50% z oceny wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych z zakresu stosowania metod analizy i syntezy sygnałów dyskretnych
3,0Potrafi stosować metody analizy i syntezy sygnałów dyskretnych w wybranym środowisku obliczeń numerycznych, uzyskując punktację w zakresie 50-60% z oceny wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych
3,5Potrafi stosować metody analizy i syntezy sygnałów dyskretnych w wybranym środowisku obliczeń numerycznych, uzyskując punktację w zakresie 61-70% z oceny wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych
4,0Potrafi stosować metody analizy i syntezy sygnałów dyskretnych w wybranym środowisku obliczeń numerycznych, uzyskując punktację w zakresie 71-80% z oceny wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych
4,5Potrafi stosować metody analizy i syntezy sygnałów dyskretnych w wybranym środowisku obliczeń numerycznych, uzyskując punktację w zakresie 81-90% z oceny wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych
5,0Potrafi stosować metody analizy i syntezy sygnałów dyskretnych w wybranym środowisku obliczeń numerycznych, uzyskując punktację w zakresie 91-100% z oceny wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTI_1A_C14_U02Student potrafi wykorzystać poznane algorytmy przetwarzania sygnałów dyskretnych stosując odpowiednie narzędzia sprzętowe i programowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_U06Potrafi pozyskiwać, przesyłać, przetwarzać dane, podsumowywać wyniki eksperymentów empirycznych, dokonywać interpretacji uzyskanych wyników i formułować wynikające z nich wnioski.
TI_1A_U09Potrafi dobrać właściwe metody i narzędzia do rozwiązywania różnych zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych.
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności implementacji algorytmów przetwarzania sygnałów dyskretnych ze szczególny uwzględnieniem filtacji cyfrowej.
Treści programoweT-L-10Cyfrowe filtry statystyki porządkowej.
T-L-11Kryteria szacowania jakości przetwarzania algorytmów cyfrowego przetwarzania sygnałów.
T-L-8Projektowanie filtrów cyfrowych ze skończoną odpowiedzią impulsową.
T-L-7Projektowanie filtrów cyfrowych z nieskończoną odpowiedzią impulsową.
T-L-9Aliasing i filtry antyaliasingowe.
T-L-6Aproksymacje charakterystyk amplitudowych filtrów analogowych i cyfrowych.
Metody nauczaniaM-2praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: końcowe zaliczenie laboratorium
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie testowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia wymogów uzyskania oceny dostatecznej, uzyskując punktację poniżej 50% z oceny wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych z zakresu stosowania algorytmów przetwarzania sygnałów cyfrowych
3,0Potrafi implementować algorytmy cyfrowego przetwarzania sygnałów z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi sprzętowych i programowych, uzyskując punktację w zakresie 50-60% z oceny wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych
3,5Potrafi implementować algorytmy cyfrowego przetwarzania sygnałów z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi sprzętowych i programowych, uzyskując punktację w zakresie 61-70% z oceny wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych
4,0Potrafi implementować algorytmy cyfrowego przetwarzania sygnałów z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi sprzętowych i programowych, uzyskując punktację w zakresie 71-80% z oceny wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych
4,5Potrafi implementować algorytmy cyfrowego przetwarzania sygnałów z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi sprzętowych i programowych, uzyskując punktację w zakresie 81-90% z oceny wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych
5,0Potrafi implementować algorytmy cyfrowego przetwarzania sygnałów z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi sprzętowych i programowych, uzyskując punktację w zakresie 91-100% z oceny wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych