Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Teleinformatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Komputerowe wspomaganie zarządzania projektami:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Teleinformatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komputerowe wspomaganie zarządzania projektami
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki Stosowanej
Nauczyciel odpowiedzialny Grzegorz Psuj <Grzegorz.Psuj@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 15 1,40,50zaliczenie
laboratoriaL4 15 1,60,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs akademicki z zakresu podstaw technologii informatycznych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie wiedzy z zakresu wykorzystania podstawowych technik do tworzenia i zarządzania projektami.
C-2Nabycie umiejętności z zakresu wykorzystania podstawowych technik komputerowych do tworzenia i zarządzania projektami.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do technik komputerowych w zarządzaniu projektami.1
T-L-2Definiowanie i planowanie projektu.5
T-L-3Optymalizacja planu projektu.3
T-L-4Kontrola realizacji projektu.1
T-L-5Analizowanie informacji o stanie projektu.1
T-L-6Raportowanie z przebieg projektu.1
T-L-7Zakończenie projektu.3
15
wykłady
T-W-1Podstawy tworzenia i zarządzania projektami.4
T-W-2Definiowanie i planowanie projektu.5
T-W-3Optymalizacja planu projektu.2
T-W-4Analiza i kontrola nad realizacją projektu.2
T-W-5Raportowanie z przebiegu projektu. Zaliczenie wykładów.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-L-2Przygotowanie do zajęć.20
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia.3
A-L-4Konsultacje2
40
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Przygotowanie do zajęć.12
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.8
35

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład multimedialny z przykładami.
M-2Praca własna w laboratorium komputerowym (metody praktyczne - ćwiczenia laboratoryjne).

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena wystawiana w trakcie ćwiczeń laboratoryjnych uwzględniająca indywidualne przygotowanie, aktywność i współpracę w zespole w celu rozwiązania postawionych problemów oraz umiejętność prezentacji opracowanych wyników.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na koniec zajęć na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych w trakcie realizacji poszczególnych ćwiczeń.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe zajęć.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TI_1A_C19_W01
Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązania standardowych problemów.
TI_1A_W08C-1T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-2M-1S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TI_1A_C19_U01
Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów.
TI_1A_U02C-2T-L-1, T-L-5, T-L-6, T-L-4, T-L-7, T-L-2, T-L-3M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TI_1A_C19_W01
Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązania standardowych problemów.
2,0Student uzyskał punktację w zakresie poniżej 50% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 51-60% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TI_1A_C19_U01
Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów.
2,0Średnia ważona z form ocen jest w zakresie poniżej 3,00, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.
3,0Średnia ważona z form ocen jest w zakresie od 3,00 do 3,25, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.
3,5Średnia ważona z form ocen jest w zakresie od 3,26 do 3,75, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.
4,0Średnia ważona z form ocen jest w zakresie od 3,76 do 4,25, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.
4,5Średnia ważona z form ocen jest w zakresie od 4,26 do 4,75, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.
5,0Średnia ważona z form ocen jest w zakresie od 4,75 do 5,00, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.

Literatura podstawowa

  1. Sebastian Wilczewski, MS Project 2013 i MS Project Server 2013. Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów, Helion, 2014
  2. Cynthia Snyder, Nancy Muir, MS Project 2013 dla bystrzaków, Helion, Gliwice, 2015
  3. Adam Koszlajda, Zarządzanie projektami IT. Przewodnik po metodykach., Helion, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Chatfield Carl, Johnson Timothy, Microsoft Project 2016 Krok po kroku, Promise, 2016
  2. Opracowanie zbiorowe, Microsoft Office Project 2010 Microsoft Official Academic Course, John Wiley & Sons, 2012
  3. Adam Koszlajda, Od pomysłu do przemysłu. Projekty IT w praktyce, Helion, 2018
  4. Marcin Żmirogrodzki, Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie, OnePress, 2018
  5. Carl Chatfield, Timothy Johnson, Microsoft Project 2016. Krok po kroku, APN Promise, 2015
  6. Sebastain Wilczewski, MS Project 2007. Ćwiczenia praktyczne., Helion, 2009
  7. Piotr Wróblewski, Zarządzanie projektami z wykorzystaniem darmowego oprogramowania, Helion, 2012
  8. Harold Kerzner, Zarządzanie projektami. Studium przypadków, Helion, 2005

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do technik komputerowych w zarządzaniu projektami.1
T-L-2Definiowanie i planowanie projektu.5
T-L-3Optymalizacja planu projektu.3
T-L-4Kontrola realizacji projektu.1
T-L-5Analizowanie informacji o stanie projektu.1
T-L-6Raportowanie z przebieg projektu.1
T-L-7Zakończenie projektu.3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy tworzenia i zarządzania projektami.4
T-W-2Definiowanie i planowanie projektu.5
T-W-3Optymalizacja planu projektu.2
T-W-4Analiza i kontrola nad realizacją projektu.2
T-W-5Raportowanie z przebiegu projektu. Zaliczenie wykładów.2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-L-2Przygotowanie do zajęć.20
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia.3
A-L-4Konsultacje2
40
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Przygotowanie do zajęć.12
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.8
35
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTI_1A_C19_W01Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązania standardowych problemów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_W08Zna i rozumie problemy współczesnej cywilizacji, ma wiedzę z zakresu ekonomii, zarządzania i prawa, w tym podstawowych pojęć i zasad z zakresu ochrony własności przemysłowej i praw autorskich.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy z zakresu wykorzystania podstawowych technik do tworzenia i zarządzania projektami.
Treści programoweT-W-1Podstawy tworzenia i zarządzania projektami.
T-W-5Raportowanie z przebiegu projektu. Zaliczenie wykładów.
T-W-3Optymalizacja planu projektu.
T-W-4Analiza i kontrola nad realizacją projektu.
T-W-2Definiowanie i planowanie projektu.
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny z przykładami.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe zajęć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał punktację w zakresie poniżej 50% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 51-60% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTI_1A_C19_U01Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTI_1A_U02Potrafi planować i organizować prace zespołowe i indywidualne oraz aktywnie w nich uczestniczyć przyjmując różne role.
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności z zakresu wykorzystania podstawowych technik komputerowych do tworzenia i zarządzania projektami.
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do technik komputerowych w zarządzaniu projektami.
T-L-5Analizowanie informacji o stanie projektu.
T-L-6Raportowanie z przebieg projektu.
T-L-4Kontrola realizacji projektu.
T-L-7Zakończenie projektu.
T-L-2Definiowanie i planowanie projektu.
T-L-3Optymalizacja planu projektu.
Metody nauczaniaM-2Praca własna w laboratorium komputerowym (metody praktyczne - ćwiczenia laboratoryjne).
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wystawiana w trakcie ćwiczeń laboratoryjnych uwzględniająca indywidualne przygotowanie, aktywność i współpracę w zespole w celu rozwiązania postawionych problemów oraz umiejętność prezentacji opracowanych wyników.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na koniec zajęć na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych w trakcie realizacji poszczególnych ćwiczeń.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Średnia ważona z form ocen jest w zakresie poniżej 3,00, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.
3,0Średnia ważona z form ocen jest w zakresie od 3,00 do 3,25, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.
3,5Średnia ważona z form ocen jest w zakresie od 3,26 do 3,75, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.
4,0Średnia ważona z form ocen jest w zakresie od 3,76 do 4,25, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.
4,5Średnia ważona z form ocen jest w zakresie od 4,26 do 4,75, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.
5,0Średnia ważona z form ocen jest w zakresie od 4,75 do 5,00, gdzie wagi są takie same dla wszystkich form oceny.