Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria w medycynie (S1)
Sylabus przedmiotu Laboratorium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria w medycynie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Laboratorium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Materiałów Katalitycznych i Sorpcyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Michalkiewicz <Beata.Michalkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wybór tematu pracy dyplomowej zgodnie z regulaminem studiów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętności samodzielnego planowania pracy badawczej |
C-2 | Nabycie umiejętności samodzielnej oraz zespołowej pracy w laboratorium |
C-3 | Uświadomienie konieczności rzetelnej i terminowej realizacji zadań, opracowywania wyników prowadzonych badań |
C-4 | Nabycie umiejętości wykorzystywania wiedzy do rozwiązywania problemów praktycznych i poznawczych |
C-5 | Nabycie umiejętości korzystania z zasobów bibliograficznych do poszerzenia wiedzy |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Dyskusja z promotorem dotycząca opracowania harmonogramu realizacji poszczególnych prac laboratoryjnych w ramach pracy dyplomowej | 2 |
T-L-2 | Prace badawcze w laboratorium związane z tematem pracy dyplomowej | 20 |
T-L-3 | Dyskusja z promotorem dotycząca weryfikacji i omówienia otrzymanych wyników badań | 8 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach w ramach jednooosobowych grup laboratoryjnych | 30 |
A-L-2 | Opracowywanie i analiza uzyskanych wyników badań za pomocą odpowiednich programów do obróbki danych | 70 |
A-L-3 | Formułowanie wniosków w oparciu o wyniki badań własnych i konsultacje z promotorem | 50 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ciągła praca ze studentem w laboratorium |
M-2 | Dyskusje z promotorem |
M-3 | Asymilacja wiedzy na podstawie uzyskanych wyników badań i ich analizy |
M-4 | Praca ze źródłem literaturowym |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Okresowa ocena przebiegu realizacji założonych badań w ramach pracy dyplomowej inżynierskiej, samodzielnej i zespołowej pracy w laboratorium |
S-2 | Ocena formująca: Ocena poziomu dyskusji naukowej |
S-3 | Ocena podsumowująca: Sprawozdanie |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IwM_1A_A09_U01 Projektuje stanowisko badawcze, wykorzystuje metody analityczne do kontroli operacji i procesów związanych z tematem pracy dyplomowej inżynierskiej, podejmuje realizację zaplanowanych badań indywidualnie i w zespole, opracowuje i interpretuje uzyskane wyniki | IwM_1A_U03, IwM_1A_U10 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-L-1, T-L-3, T-L-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-3 |
IwM_1A_A09_U02 Wykorzystuje zasoby bibliograficzne, w tym naukowe bazy danych do poszerzenia swojej wiedzy dotyczącej tematu pracy dyplomowej | IwM_1A_U14 | — | — | C-1, C-4, C-5 | T-L-1, T-L-3 | M-2, M-4 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IwM_1A_A09_K01 Student jest zorientowany na przestrzeganie zasad etyki zawodowej, wymaganie tego od innych, dbałość o dorobek i tradycje zawodu | IwM_1A_K04 | — | — | C-2, C-3 | T-L-2 | M-1 | S-1 |
IwM_1A_A09_K02 Student chętnie rozwiązuje problemy poznawcze i praktyczne wykorzystując własną wiedzę lub zasięgając opinii ekspertów | IwM_1A_K01, IwM_1A_K02 | — | — | C-1, C-4, C-5 | T-L-1, T-L-3, T-L-2 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IwM_1A_A09_U01 Projektuje stanowisko badawcze, wykorzystuje metody analityczne do kontroli operacji i procesów związanych z tematem pracy dyplomowej inżynierskiej, podejmuje realizację zaplanowanych badań indywidualnie i w zespole, opracowuje i interpretuje uzyskane wyniki | 2,0 | |
3,0 | Naprowadzany przez opiekuna potrafi zapropjektować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z tematem pracy dyplomowej inżynierskiej, podejmowac realizację zaplanowanych badań, opracować uzyskane wyniki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IwM_1A_A09_U02 Wykorzystuje zasoby bibliograficzne, w tym naukowe bazy danych do poszerzenia swojej wiedzy dotyczącej tematu pracy dyplomowej | 2,0 | |
3,0 | Student z dużą pomocą promotora wykorzystuje zasoby bibliograficzne, w tym naukowe bazy danych do poszerzenia swojej wiedzy dotyczącej tematu pracy dyplomowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IwM_1A_A09_K01 Student jest zorientowany na przestrzeganie zasad etyki zawodowej, wymaganie tego od innych, dbałość o dorobek i tradycje zawodu | 2,0 | |
3,0 | Student jest słabo zorientowany w problemach zasad etyki zawodowej, dorobku i tradycjach zawodu, słabo lub wcale jest chętny do wypełnianie zobowiązań społecznych, współorganizowanie działalności na rzecz środowiska społecznego, inicjowania działań na rzecz interesu publicznego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IwM_1A_A09_K02 Student chętnie rozwiązuje problemy poznawcze i praktyczne wykorzystując własną wiedzę lub zasięgając opinii ekspertów | 2,0 | |
3,0 | Student ponaglany przez promotora rozwiązuje z jego pomocą problemy poznawcze i praktyczne wykorzystując częściowo własną wiedzę | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, patenty
- praca zbiorowa, Kodeks etyki pracownika naukowego, 2011, wolny dostęp na: https://instytucja.pan.pl/index.php/kodeks-etyki-pracownikanaukowego