Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria w medycynie (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria w medycynie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów
Nauczyciel odpowiedzialny Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS7 30 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu planowania badań i interpretacji wyników

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie studentowi wymogów obowiązujących podczas realizacji pracy dyplomowej
C-2Wskazanie studentowi dobrych praktyk pomagających w przygotowaniu pracy dyplomowej.
C-3świadomienie istotności dyskusji naukowej, dzielenia się wiedzą i jakości prezentacji wyników pracy naukowej.
C-4Nabycie umiejętności prezentowania własnych wyników.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Rola zajęć seminaryjnych i promotora w tworzeniu pracy1
T-S-2Etyka i warsztat naukowca. Istota i cele autoprezentacji. Techniki wystąpień i prezentacji wyników3
T-S-3Układ pracy dyplomowej zgodny z obowiązującymi na Wydziale zasadami pisania pracy dyplomowej: wymogi edytorskie, wymogi konstrukcyjne ilustracji i wykresów2
T-S-4Harmonogram realizacji zadania naukowego. Dyskusja nad szczegółowością zadań i limitami czasowymi w realizacji etapów pracy dyplomowej2
T-S-5Tworzenie bibliografii i zasady powołań literaturowych (omówienie programów do tworzenia spisu literatury). Plagiat i autoplagiat2
T-S-6Analiza i opracowanie wyników badań, dokładność pomiaru, błąd oznaczenia.2
T-S-7Prezentacja koncepcji, części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją18
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Udział w seminariach30
A-S-2Przygotowanie prezentacji części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej wraz z konsultacjami z promotorem70
100

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Dyskusja.
M-3Seminarium.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z prezentacji dot. części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IwM_1A_A10-1_W01
Korzysta z literatury dotyczącej przedmiotu.
IwM_1A_W07C-2, C-3, C-4, C-1T-S-4, T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-5, T-S-6, T-S-7M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IwM_1A_A10-1_U01
Komunikuje się z użyciem specjalistycznej terminologii i znanych technik informacyjno-komunikacyjnych w obszarze technologii chemicznej oraz potrafi brać udział w debacie - przedstawia i ocenia różne opinie i stanowiska oraz dyskutowac o nich
IwM_1A_U09C-4T-S-4, T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-5, T-S-6, T-S-7M-1, M-2, M-3S-1
IwM_1A_A10-1_U02
Korzysta z zasobów bibliograficznych, w tym przy użyciu naukowych baz danych, tj. Scopus, Web of Science, Reaxys, SciFinder (Chemical Abstracts) i innych.
IwM_1A_U11, IwM_1A_U12C-3, C-4T-S-5M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IwM_1A_A10-1_K01
Absolwent krytycznie oceniaćposiadaną wiedzę i odebrane treści, jest gotów do stałego poszerzania wiedzy, w tym do samodzielnego jej uzupełniania
IwM_1A_K01C-4T-S-4, T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-5, T-S-6, T-S-7M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IwM_1A_A10-1_W01
Korzysta z literatury dotyczącej przedmiotu.
2,0
3,0Student poprawnie wykorzystuje narzędzia badawcze i analiztyczne
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IwM_1A_A10-1_U01
Komunikuje się z użyciem specjalistycznej terminologii i znanych technik informacyjno-komunikacyjnych w obszarze technologii chemicznej oraz potrafi brać udział w debacie - przedstawia i ocenia różne opinie i stanowiska oraz dyskutowac o nich
2,0
3,0Student prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5
4,0
4,5
5,0
IwM_1A_A10-1_U02
Korzysta z zasobów bibliograficznych, w tym przy użyciu naukowych baz danych, tj. Scopus, Web of Science, Reaxys, SciFinder (Chemical Abstracts) i innych.
2,0
3,0Student potrafi korzystać tylko z podstawowych zasobów bibliograficznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IwM_1A_A10-1_K01
Absolwent krytycznie oceniaćposiadaną wiedzę i odebrane treści, jest gotów do stałego poszerzania wiedzy, w tym do samodzielnego jej uzupełniania
2,0
3,0Student zna zasady poprawnego wykorzystania narzędzi badawczych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Stuart C., Sztuka przemawiania i prezentacji., Warszawa, 2006
  2. Kozłowski R., Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych: z wykorzystaniem programu komputerowego i Internet, Warszawa, 2009
  3. Zendrowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa, 2020

Literatura dodatkowa

  1. Literatura z obszaru dotyczącego tematyki pracy dyplomowej

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Rola zajęć seminaryjnych i promotora w tworzeniu pracy1
T-S-2Etyka i warsztat naukowca. Istota i cele autoprezentacji. Techniki wystąpień i prezentacji wyników3
T-S-3Układ pracy dyplomowej zgodny z obowiązującymi na Wydziale zasadami pisania pracy dyplomowej: wymogi edytorskie, wymogi konstrukcyjne ilustracji i wykresów2
T-S-4Harmonogram realizacji zadania naukowego. Dyskusja nad szczegółowością zadań i limitami czasowymi w realizacji etapów pracy dyplomowej2
T-S-5Tworzenie bibliografii i zasady powołań literaturowych (omówienie programów do tworzenia spisu literatury). Plagiat i autoplagiat2
T-S-6Analiza i opracowanie wyników badań, dokładność pomiaru, błąd oznaczenia.2
T-S-7Prezentacja koncepcji, części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją18
30

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Udział w seminariach30
A-S-2Przygotowanie prezentacji części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej wraz z konsultacjami z promotorem70
100
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIwM_1A_A10-1_W01Korzysta z literatury dotyczącej przedmiotu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIwM_1A_W07Absolwent zna i rozumie zasady funkcjonowania i eksploatacji systemów, aparatury wykorzystywanej w przemyśle medycznym oraz procesów wykorzystywanych do wytwarzania materiałów i biomateriałów
Cel przedmiotuC-2Wskazanie studentowi dobrych praktyk pomagających w przygotowaniu pracy dyplomowej.
C-3świadomienie istotności dyskusji naukowej, dzielenia się wiedzą i jakości prezentacji wyników pracy naukowej.
C-4Nabycie umiejętności prezentowania własnych wyników.
C-1Przekazanie studentowi wymogów obowiązujących podczas realizacji pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-4Harmonogram realizacji zadania naukowego. Dyskusja nad szczegółowością zadań i limitami czasowymi w realizacji etapów pracy dyplomowej
T-S-1Rola zajęć seminaryjnych i promotora w tworzeniu pracy
T-S-2Etyka i warsztat naukowca. Istota i cele autoprezentacji. Techniki wystąpień i prezentacji wyników
T-S-3Układ pracy dyplomowej zgodny z obowiązującymi na Wydziale zasadami pisania pracy dyplomowej: wymogi edytorskie, wymogi konstrukcyjne ilustracji i wykresów
T-S-5Tworzenie bibliografii i zasady powołań literaturowych (omówienie programów do tworzenia spisu literatury). Plagiat i autoplagiat
T-S-6Analiza i opracowanie wyników badań, dokładność pomiaru, błąd oznaczenia.
T-S-7Prezentacja koncepcji, części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Dyskusja.
M-3Seminarium.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z prezentacji dot. części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student poprawnie wykorzystuje narzędzia badawcze i analiztyczne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIwM_1A_A10-1_U01Komunikuje się z użyciem specjalistycznej terminologii i znanych technik informacyjno-komunikacyjnych w obszarze technologii chemicznej oraz potrafi brać udział w debacie - przedstawia i ocenia różne opinie i stanowiska oraz dyskutowac o nich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIwM_1A_U09Absolwent potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii w obszarze inżynierii w medycynie oraz potrafi brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich
Cel przedmiotuC-4Nabycie umiejętności prezentowania własnych wyników.
Treści programoweT-S-4Harmonogram realizacji zadania naukowego. Dyskusja nad szczegółowością zadań i limitami czasowymi w realizacji etapów pracy dyplomowej
T-S-1Rola zajęć seminaryjnych i promotora w tworzeniu pracy
T-S-2Etyka i warsztat naukowca. Istota i cele autoprezentacji. Techniki wystąpień i prezentacji wyników
T-S-3Układ pracy dyplomowej zgodny z obowiązującymi na Wydziale zasadami pisania pracy dyplomowej: wymogi edytorskie, wymogi konstrukcyjne ilustracji i wykresów
T-S-5Tworzenie bibliografii i zasady powołań literaturowych (omówienie programów do tworzenia spisu literatury). Plagiat i autoplagiat
T-S-6Analiza i opracowanie wyników badań, dokładność pomiaru, błąd oznaczenia.
T-S-7Prezentacja koncepcji, części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Dyskusja.
M-3Seminarium.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z prezentacji dot. części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIwM_1A_A10-1_U02Korzysta z zasobów bibliograficznych, w tym przy użyciu naukowych baz danych, tj. Scopus, Web of Science, Reaxys, SciFinder (Chemical Abstracts) i innych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIwM_1A_U11Absolwent potrafi samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie
IwM_1A_U12Absolwent potrafi dokonywać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania istniejących rozwiązań technicznych w obszarze inżynierii w medycynie oraz oceniać te rozwiązania
Cel przedmiotuC-3świadomienie istotności dyskusji naukowej, dzielenia się wiedzą i jakości prezentacji wyników pracy naukowej.
C-4Nabycie umiejętności prezentowania własnych wyników.
Treści programoweT-S-5Tworzenie bibliografii i zasady powołań literaturowych (omówienie programów do tworzenia spisu literatury). Plagiat i autoplagiat
Metody nauczaniaM-3Seminarium.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z prezentacji dot. części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi korzystać tylko z podstawowych zasobów bibliograficznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIwM_1A_A10-1_K01Absolwent krytycznie oceniaćposiadaną wiedzę i odebrane treści, jest gotów do stałego poszerzania wiedzy, w tym do samodzielnego jej uzupełniania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIwM_1A_K01Absolwent potrafi krytycznie ocenić posiadaną wiedzę i odbierane treści
Cel przedmiotuC-4Nabycie umiejętności prezentowania własnych wyników.
Treści programoweT-S-4Harmonogram realizacji zadania naukowego. Dyskusja nad szczegółowością zadań i limitami czasowymi w realizacji etapów pracy dyplomowej
T-S-1Rola zajęć seminaryjnych i promotora w tworzeniu pracy
T-S-2Etyka i warsztat naukowca. Istota i cele autoprezentacji. Techniki wystąpień i prezentacji wyników
T-S-3Układ pracy dyplomowej zgodny z obowiązującymi na Wydziale zasadami pisania pracy dyplomowej: wymogi edytorskie, wymogi konstrukcyjne ilustracji i wykresów
T-S-5Tworzenie bibliografii i zasady powołań literaturowych (omówienie programów do tworzenia spisu literatury). Plagiat i autoplagiat
T-S-6Analiza i opracowanie wyników badań, dokładność pomiaru, błąd oznaczenia.
T-S-7Prezentacja koncepcji, części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją
Metody nauczaniaM-3Seminarium.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z prezentacji dot. części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna zasady poprawnego wykorzystania narzędzi badawczych
3,5
4,0
4,5
5,0