Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria w medycynie (S1)
Sylabus przedmiotu Technologie informacyjne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria w medycynie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologie informacyjne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Zielinska <Beata.Zielinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie przez studenta wiedzy na temat narzędzi technologii informacyjnych wykorzystywanych do wspomagania jego nauki oraz pracy badawczej |
C-2 | Zdobycie przez studenta umiejętności zastosowanie wybranych narzędzi technologii informatycznych do rozwiazywania zagadnień inżynierskich w inżynierii w medycynie |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Internet i sposób posługiwania się tym narzędziem. Komputerowe bazy danych, ich obsługa i przydatność w studiach literaturowych | 4 |
T-L-2 | Microsoft Office 365: praktyczne poznanie wybranych aplikacji (Outlook; OneNote; OneDrive; Teams) | 4 |
T-L-3 | MS Word: ugruntowanie i nauka praktycznego wykorzystania materiału przekazanego na wykładzie. Nauka praktycznego stosowania poznanych opcji. | 4 |
T-L-4 | MS Excel: ugruntowanie i nauka praktycznego wykorzystania materiału przekazanego na wykładzie. Rozwiązywanie zadań | 4 |
T-L-5 | Access: ugruntowanie i nauka praktycznego wykorzystania materiału przekazanego na wykładzie. Przygotowanie bazy danych. | 4 |
T-L-6 | OriginPro: ugruntowanie i nauka praktycznego wykorzystania materiału przekazanego na wykładzie. Rozwiązywanie zadań. | 5 |
T-L-7 | Programy do edycji struktur chemicznych: ugruntowanie i nauka praktycznego wykorzystania materiału przekazanego na wykładzie. Rozwiązywanie zadań. | 3 |
T-L-8 | Zaliczenie | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Historia informatyki, technologii informacyjnych i komunikacyjnych | 1 |
T-W-2 | Zasoby www w środowisku internetowym: narzędzia do przeszukiwania zasobów (przeglądarki i wyszukiwarki); komunikacja w środowisku internetowym | 1 |
T-W-3 | Microsoft Office 365 (czym jest Office 365; aplikacje Office 365) | 1 |
T-W-4 | Procesor tekstu Word | 2 |
T-W-5 | Arkusz kalkulacyjny Excel | 2 |
T-W-6 | Access | 2 |
T-W-7 | OriginPro | 3 |
T-W-8 | Programy do edycji struktur chemicznych: MarvinSketch, ChemSketch, MolView, Avogadro, Chemix | 1 |
T-W-9 | Zaliczenie | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | przygotowanie do laboratoriów | 22 |
A-L-3 | konsultacje u prowadzącego zajęcia | 2 |
A-L-4 | przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu | 20 |
74 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie się do zaliczenia | 6 |
A-W-3 | Konsultacje z wykładowcą | 2 |
A-W-4 | Zapoznanie się z dostepną literaturą | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład wspomagany prezentacją multimedialną |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: kontrola postępów realizowanych zadań |
S-2 | Ocena formująca: ocena jakości oraz kompletności wykonanych zadań |
S-3 | Ocena podsumowująca: zaliczenie przy komputerze |
S-4 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IwM_1A_B02_W01 Wymienia i opisuje narzędzia informatyczne wspomagające rozwiązywanie zadań inżynierskich z zakresu inżynierii w medycynie. | IwM_1A_W05 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1 | S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IwM_1A_B02_U01 Dobiera i stosuje wybrane narzędzia informatyczne do rozwiązywania zadań inżynierskich z zakresu inżynierii w medycynie. | IwM_1A_U01 | — | — | C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7 | M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IwM_1A_B02_W01 Wymienia i opisuje narzędzia informatyczne wspomagające rozwiązywanie zadań inżynierskich z zakresu inżynierii w medycynie. | 2,0 | |
3,0 | Na zaliczeniu pisemnym uzyskał od 50 do 60 punktów procentowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IwM_1A_B02_U01 Dobiera i stosuje wybrane narzędzia informatyczne do rozwiązywania zadań inżynierskich z zakresu inżynierii w medycynie. | 2,0 | |
3,0 | Na zaliczeniu uzyskał od 50 do 60 punktów procentowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dokumentacja programów narzędziowych i systemowych
- Marek Miłosz, Maciej Bąbol, Współczesne technologie informatyczne : zagrożenia i ochrona aplikacji internetowych, Lublin : Politechnika Lubelska, 2014, 978-83-7947-074-7