Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria w medycynie (S1)
Sylabus przedmiotu Studium przypadków wyrobów medycznych w praktyce klinicznej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria w medycynie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Studium przypadków wyrobów medycznych w praktyce klinicznej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien mieć wiedzę z zakresu inżynierii biomateriałów, implantów i wyrobów medycznych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z przypadkami klinicznych zastosowań wyrobów medycznych |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności analizy przypadków klinicznych komplikacji z wykorzystaniem wyrobów medycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Projektowanie badań klinicznych wyrobów medycznych, kodowanie pacjentów, metody diagnostyczne | 5 |
T-L-2 | Kliniczne przypadki – analiza przypadków związanych z implantami, protezami i metodami diagnostycznymi w stomatologii | 15 |
T-L-3 | Kliniczne przypadki – analiza przypadków związanych z implantami, protezami i metodami diagnostycznymi w chirurgii | 14 |
T-L-4 | Zaliczenie | 1 |
35 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Projekt - biomedyczne wykorzystanie hydroksyapatytu | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | udział studenta w ćwiczeniach laboratoryjnych | 35 |
A-L-2 | przygotowanie się studenta do zaliczenia | 15 |
A-L-3 | studia literaturowe | 12 |
62 | ||
projekty | ||
A-P-1 | studia literaturowe | 12 |
A-P-2 | praca własna studenta | 10 |
A-P-3 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
37 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | ćwiczenia laboratoryjne |
M-2 | metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: wejściówka przed rozpoczęciem ćwiczeń laboratoryjnych |
S-2 | Ocena podsumowująca: praca projektowa |
S-3 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IwM_1A_B23-2_W01 Charakteryzuje podstawowe przyczyny komplikacji klinicznych związanych z wyrobami medycznymi | IwM_1A_W04, IwM_1A_W06 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IwM_1A_B23-2_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć analizuje wymagania stawiane wyrobom medycznym w praktyce klinicznej | IwM_1A_U01, IwM_1A_U13 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IwM_1A_B23-2_K01 Posiada ograniczoną kreatywność i umiejetność pracy w zespole oraz znajomość zasad etyki zawodowej | IwM_1A_K02 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IwM_1A_B23-2_W01 Charakteryzuje podstawowe przyczyny komplikacji klinicznych związanych z wyrobami medycznymi | 2,0 | |
3,0 | student posiada ograniczoną wiedzę w zakresie przypadków klinicznych z wykorzystaniem wyrobów medycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IwM_1A_B23-2_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć analizuje wymagania stawiane wyrobom medycznym w praktyce klinicznej | 2,0 | |
3,0 | student posiada ograniczone umiejętności w zakresie analizy przypadków wyrobów medycznych stosowanych w praktyce klinicznej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IwM_1A_B23-2_K01 Posiada ograniczoną kreatywność i umiejetność pracy w zespole oraz znajomość zasad etyki zawodowej | 2,0 | |
3,0 | student posiada ograniczoną kreatywność i umiejetność pracy w zespole oraz znajomość zasad etyki zawodowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- L. Al-Faraje, Komplikacje w chirurgii implantologicznej, Kwintesencja, 2013, ISBN: 978-83-85700-83-8
Literatura dodatkowa
- Ukształtowanie umiejętności analizy przypadków klinicznych komplikacji (case studies) z wykorzystaniem wyrobów medycznych