Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria w medycynie (S1)

Sylabus przedmiotu Wprowadzenie do fizyki:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria w medycynie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wprowadzenie do fizyki
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizykochemii Nanomateriałów
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 20 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawy fizyki ze szkoły średniej (podstawowe wielkości fizyczne; zasadnicze zjawiska fizyczne w otaczającym świecie).

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem zajęć jest uzupełnienie podstawowej wiedzy z zakresu fizyki oraz uzyskanie umiejętności eksperymentalnego wyznaczania i obliczania wybranych parametrów fizycznych oraz analizy fizycznej i matematycznej przykładowych procesów fizycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zajęcia uzupełniające braki w nauczaniu fizyki w zakresie szkoły średniej w celu uzyskania efektów kształcenia z modułu Fizyka20
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2konsultacje5
A-L-3przygotowanie sprawozdań5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1laboratoria fizyczne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena pracy w grupie
S-2Ocena podsumowująca: ocena sprawozdań

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IwM_1A_U03_U01
formułuje podstawowe twierdzenia i prawa fizyczne, zapisuje je używając formalizmu matematycznego i stosuje do rozwiązywania prostych zadań fizycznych
C-1T-L-1M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IwM_1A_U03_U01
formułuje podstawowe twierdzenia i prawa fizyczne, zapisuje je używając formalizmu matematycznego i stosuje do rozwiązywania prostych zadań fizycznych
2,0
3,0Sumaryczna ilość uzyskanych punktów procentowych (sprawozdania z laboratoriów, aktywność na zajęciach) w granicach 51%-65%
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. 2022, materiały własne

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zajęcia uzupełniające braki w nauczaniu fizyki w zakresie szkoły średniej w celu uzyskania efektów kształcenia z modułu Fizyka20
20

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2konsultacje5
A-L-3przygotowanie sprawozdań5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIwM_1A_U03_U01formułuje podstawowe twierdzenia i prawa fizyczne, zapisuje je używając formalizmu matematycznego i stosuje do rozwiązywania prostych zadań fizycznych
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest uzupełnienie podstawowej wiedzy z zakresu fizyki oraz uzyskanie umiejętności eksperymentalnego wyznaczania i obliczania wybranych parametrów fizycznych oraz analizy fizycznej i matematycznej przykładowych procesów fizycznych
Treści programoweT-L-1Zajęcia uzupełniające braki w nauczaniu fizyki w zakresie szkoły średniej w celu uzyskania efektów kształcenia z modułu Fizyka
Metody nauczaniaM-1laboratoria fizyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy w grupie
S-2Ocena podsumowująca: ocena sprawozdań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Sumaryczna ilość uzyskanych punktów procentowych (sprawozdania z laboratoriów, aktywność na zajęciach) w granicach 51%-65%
3,5
4,0
4,5
5,0