Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Gospodarowanie kapitałem ludzkim

Sylabus przedmiotu Prawo budowlane:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Prawo budowlane
Specjalność Wycena nieruchomości
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>, Zbigniew Olech <Zbigniew.Olech@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnych dotyczących prawa budowlanego oraz procedur administracyjnych związanych z budową lub rozbudową nieruchomości

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność analizy decyzji i postanowień oraz formułowania środków odwoławczych
C-2Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu prawa budowlanego
C-3Poznanie i zrozumienie zasad postępowania administracyjnego w zakresie związanym w procesie inwestycyjnym i budowlanym
C-4Zrozumienie zasad zastosowania prawa budowlanego w praktyce
C-5Opanowanie umiejętności formułowania podstawowych umów, pism i wniosków w procesie inwestycyjnym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowalnej2
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia2
T-W-3Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę2
T-W-4Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora2
T-W-5Gwarancji zapłaty za roboty budowlane1
T-W-6Treść umowy o roboty budowlane1
T-W-7Inne umowy występujące w procesie budowlanym1
T-W-8Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej1
T-W-9Samowola budowlana i jej legalizacja1
T-W-10Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Przygotowywanie referatów15
A-W-2opracowywanie kazusów10
A-W-3Projekt przebiegu inwestycji5
A-W-4opracowanie wzorów podstawowych decyzji15
A-W-5udział w wykładach15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacją
M-2dyskusja
M-3Prezentacje studentów
M-4konwersatorium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena kompetencji i współdziałania
S-2Ocena formująca: Ocena zdolności samodzielnego zdobywania wiedzy i wykorzystania jej w praktyce - kazusy, wzory
S-3Ocena podsumowująca: Test zaliczeniowy wraz z pytaniami otwartymi i obowiązkiem stworzenia wzoru odwołania/zażalenia
S-4Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy
S-5Ocena formująca: Ocena z zaliczenia - test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D8/4_W01
Efektem jest opanowanie wiedzy w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego. Student powinien umieć nazwać i scharakteryzować etapy, instytucje i podmiotu procesu inwestycyjnego.
E_2A_W02, E_2A_W03, E_2A_W01, E_2A_W06, E_2A_W04, E_2A_W05S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05, S2A_W06C-2, C-3, C-4, C-5T-W-10, T-W-7, T-W-1, T-W-8, T-W-5, T-W-4, T-W-2, T-W-9, T-W-3, T-W-6M-4S-4, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D8/4_U01
Student powinien umieć planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami. W tym zakresie powinien umieć analizować ryzyka i dobierać odpowiednie środki zaradcze.
E_2A_U04, E_2A_U02, E_2A_U01, E_2A_U03S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08C-2, C-3, C-4, C-5T-W-10, T-W-9, T-W-5, T-W-7, T-W-4, T-W-1, T-W-6, T-W-2, T-W-8, T-W-3M-4S-4, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D8/4_K01
Dla skutecznej implementacji zagadnień teoretycznych konieczne jest otwarte i komunikatywne podejście do zagadnień. Wymagana jest spostrzegawczość i świadomość konsekwencji określonych działań.
E_2A_K04, E_2A_K03, E_2A_K02, E_2A_K05S2A_K02, S2A_K03, S2A_K04, S2A_K05C-2, C-3, C-4, C-5T-W-10, T-W-1, T-W-2, T-W-7, T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-9, T-W-5, T-W-8M-4S-4, S-5

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D8/4_W01
Efektem jest opanowanie wiedzy w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego. Student powinien umieć nazwać i scharakteryzować etapy, instytucje i podmiotu procesu inwestycyjnego.
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego
3,0Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego
3,5Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu wiecej niz dostatecznym
4,0Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu dobrym
4,5Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu wiecej niz dobrym
5,0Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D8/4_U01
Student powinien umieć planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami. W tym zakresie powinien umieć analizować ryzyka i dobierać odpowiednie środki zaradcze.
2,0Student nie potrafi planować procesu inwestycyjnego zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3,5Student potrafi w stopniu dostatecznym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami w stopniu wiecej niz dostatecznym
4,0Student potrafi w stopniu dobrym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi w stopniu dobrym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami w stopniu wiecej niz dobrym.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D8/4_K01
Dla skutecznej implementacji zagadnień teoretycznych konieczne jest otwarte i komunikatywne podejście do zagadnień. Wymagana jest spostrzegawczość i świadomość konsekwencji określonych działań.
2,0Student nie jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań
3,0Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań
3,5Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu wiecej niz dostatecznym
4,0Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu dobrym
4,5Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu wiecej niz dobrym
5,0Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. T. Biliński, Prawo budowlane, www.książka.edu.pl, Warszawa, 2011
  2. T. Biliński, Prawo budowlane, Warszawa, www.książka.edu.pl, 2011

Literatura dodatkowa

  1. D. Okolski, Umowy o roboty budowlane, CH Beck, Warszawa, 2011
  2. D. Okolski, Umowa o roboty budowlane, Beck, Warszawa, 2011

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowalnej2
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia2
T-W-3Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę2
T-W-4Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora2
T-W-5Gwarancji zapłaty za roboty budowlane1
T-W-6Treść umowy o roboty budowlane1
T-W-7Inne umowy występujące w procesie budowlanym1
T-W-8Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej1
T-W-9Samowola budowlana i jej legalizacja1
T-W-10Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym2
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Przygotowywanie referatów15
A-W-2opracowywanie kazusów10
A-W-3Projekt przebiegu inwestycji5
A-W-4opracowanie wzorów podstawowych decyzji15
A-W-5udział w wykładach15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/4_W01Efektem jest opanowanie wiedzy w zakresie podstawowych pojęć i instytucji procesu budowlanego i inwestycyjnego. Student powinien umieć nazwać i scharakteryzować etapy, instytucje i podmiotu procesu inwestycyjnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
E_2A_W03Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
E_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W06Zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
E_2A_W04Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną o wybranych kategoriach tych więzi
E_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
S2A_W06zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania danych oraz modelowania struktur społecznych i procesów w nich zachodzących, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-2Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu prawa budowlanego
C-3Poznanie i zrozumienie zasad postępowania administracyjnego w zakresie związanym w procesie inwestycyjnym i budowlanym
C-4Zrozumienie zasad zastosowania prawa budowlanego w praktyce
C-5Opanowanie umiejętności formułowania podstawowych umów, pism i wniosków w procesie inwestycyjnym
Treści programoweT-W-10Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym
T-W-7Inne umowy występujące w procesie budowlanym
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowalnej
T-W-8Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej
T-W-5Gwarancji zapłaty za roboty budowlane
T-W-4Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia
T-W-9Samowola budowlana i jej legalizacja
T-W-3Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę
T-W-6Treść umowy o roboty budowlane
Metody nauczaniaM-4konwersatorium
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy
S-5Ocena formująca: Ocena z zaliczenia - test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego
3,0Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego
3,5Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu wiecej niz dostatecznym
4,0Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu dobrym
4,5Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu wiecej niz dobrym
5,0Student posiada posdstawową wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i instyctucji procesu budowlanego i inwestycyjnego w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/4_U01Student powinien umieć planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami. W tym zakresie powinien umieć analizować ryzyka i dobierać odpowiednie środki zaradcze.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
E_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
E_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Cel przedmiotuC-2Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu prawa budowlanego
C-3Poznanie i zrozumienie zasad postępowania administracyjnego w zakresie związanym w procesie inwestycyjnym i budowlanym
C-4Zrozumienie zasad zastosowania prawa budowlanego w praktyce
C-5Opanowanie umiejętności formułowania podstawowych umów, pism i wniosków w procesie inwestycyjnym
Treści programoweT-W-10Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym
T-W-9Samowola budowlana i jej legalizacja
T-W-5Gwarancji zapłaty za roboty budowlane
T-W-7Inne umowy występujące w procesie budowlanym
T-W-4Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowalnej
T-W-6Treść umowy o roboty budowlane
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia
T-W-8Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej
T-W-3Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę
Metody nauczaniaM-4konwersatorium
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy
S-5Ocena formująca: Ocena z zaliczenia - test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi planować procesu inwestycyjnego zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami.
3,5Student potrafi w stopniu dostatecznym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami w stopniu wiecej niz dostatecznym
4,0Student potrafi w stopniu dobrym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi w stopniu dobrym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami w stopniu wiecej niz dobrym.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym planować proces inwestycyjny zgodnie z obowiązującymi przepisami.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/4_K01Dla skutecznej implementacji zagadnień teoretycznych konieczne jest otwarte i komunikatywne podejście do zagadnień. Wymagana jest spostrzegawczość i świadomość konsekwencji określonych działań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_2A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_2A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_2A_K05Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S2A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swej działalności
Cel przedmiotuC-2Poznanie i zrozumienie podstawowych pojęć z zakresu prawa budowlanego
C-3Poznanie i zrozumienie zasad postępowania administracyjnego w zakresie związanym w procesie inwestycyjnym i budowlanym
C-4Zrozumienie zasad zastosowania prawa budowlanego w praktyce
C-5Opanowanie umiejętności formułowania podstawowych umów, pism i wniosków w procesie inwestycyjnym
Treści programoweT-W-10Decyzje i pozwolenia w procesie inwestycyjno - budowlanym
T-W-1Wybrane elementy prawa administracyjnego w procesie inwestycji budowalnej
T-W-2Plan zagospodarowania przestrzennego podstawowe pojęcia
T-W-7Inne umowy występujące w procesie budowlanym
T-W-6Treść umowy o roboty budowlane
T-W-4Obowiązki stron występujących w procesie inwestycyjnym, obowiązki inwestora
T-W-3Definicje i pojęcia w prawie budowlanym, definicja obiektu linowego oraz katalog obiektów, których budowa nie wymaga pozwolenia na budowę
T-W-9Samowola budowlana i jej legalizacja
T-W-5Gwarancji zapłaty za roboty budowlane
T-W-8Odpowiedzialność w zakresie inwestycji budowlanej – umowna i ustawowa, z uwzględnieniem odpowiedzialności deliktowej
Metody nauczaniaM-4konwersatorium
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy
S-5Ocena formująca: Ocena z zaliczenia - test zaliczeniowy z pytaniami otwartymi
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań
3,0Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań
3,5Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu wiecej niz dostatecznym
4,0Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu dobrym
4,5Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu wiecej niz dobrym
5,0Student jest spostrzegawczy i świadomy konsekwencji określonych działań w stopniu bardzo dobrym