Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Gospodarowanie kapitałem ludzkim

Sylabus przedmiotu Narzędzia informatyczne w dziale personalnym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Narzędzia informatyczne w dziale personalnym
Specjalność Gospodarowanie kapitałem ludzkim
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Finansów
Nauczyciel odpowiedzialny Mirosława Marciniak <Miroslawa.Marciniak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL4 13 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa obsługa komputera i pakietu biurowego MS Office, znajomość zagadnień dotyczących zarządzania przedsiębiorstwem

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z ideą i zasadami działania zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP)
C-2Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie obsługi wybranego systemu zarządzania kadrami oraz efektywnego wykorzystania technologii internetowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zintegrowane systemy informatyczne zarządzania (ERP)1
T-L-2Zastosowanie technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników1
T-L-3Prezentacja modułów wybranych systemów informatycznych (Teta HRM, „Kadry i Płace” -Symfonia)1
T-L-4Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): Idea systemu i podstawowe informacje techniczno-organizacyjne1
T-L-5Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): sporządzanie dokumentów kształtujących stosunek pracy1
T-L-6Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): Organizacja i zarządzanie czasem pracy1
T-L-7Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): Ewidencja bieżących zdarzeń (urlopy, zwolnienia lekarskie1
T-L-8Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): Tworzenie i edycja listy płac4
T-L-9Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): Export dokumentów do formatów aplikacji pakietu MS Office1
T-L-10Cykl życia systemu i kryteria wyboru systemu informatycznego1
13

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych13
A-L-2Samodzielne przygotowanie się do laboratoriów20
A-L-3Przygotowanie prac projektowych i dokumentacji20
A-L-4Konsultacje projektowe7
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Objaśnienie
M-4Metoda projektów
M-5Prezentacje multimedialne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń w oparciu o prace pisemne i indywidualne projekty
S-2Ocena podsumowująca: Ocena praktycznych umiejętności obsługi podsystemu „Kadry i Płace”

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D2/7_W01
Zapoznanie studentów z ideą i zasadami działania zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP), wiedza w zakresie obsługi wybranego systemu zarządzania kadrami oraz efektywnego wykorzystania technologii internetowych
E_2A_W07, E_2A_W06, E_2A_W12, E_2A_W10S2A_W03, S2A_W05, S2A_W06, S2A_W08C-1T-L-1, T-L-10M-1, M-3, M-5S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D2/7_U01
Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie obsługi wybranego systemu zarządzania kadrami oraz efektywnego wykorzystania technologii internetowych.
E_2A_U06, E_2A_U02, E_2A_U07, E_2A_U09, E_2A_U03S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07C-2T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9M-2, M-4, M-5S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D2/7_W01
Zapoznanie studentów z ideą i zasadami działania zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP), wiedza w zakresie obsługi wybranego systemu zarządzania kadrami oraz efektywnego wykorzystania technologii internetowych
2,0Nie wie co to są Zintegrowane systemy informatyczne zarządzania (ERP), nie zna zastosowań technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników.
3,0Wie co to są Zintegrowane systemy informatyczne zarządzania (ERP), zna zastosowania technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników.
3,5Prezentuje wybrane moduły systemów informatycznych (Teta HRM, „Kadry i Płace” -Symfonia).
4,0Wie w jaki sposób sporządzać dokumenty kształtujące stosunek pracy. Wie w jaki sposób przeprowadzić analizę funkcjonalną wybranych informatycznych systemów kadrowych.
4,5Wie w jaki sposób organizować i zarządzać czasem pracy. Wie w jaki sposób przeprowadzić analizę porównawcza wybranych kadrowych portali internetowych.
5,0Wie w jaki sposób prowadzić ewidencja bieżących zdarzeń (urlopy, zwolnienia lekarskie, itp.), zna zasday tworzenia i edycji listy płac, zna sposoby exportu dokumentów do formatów aplikacji pakietu MS Office.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D2/7_U01
Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie obsługi wybranego systemu zarządzania kadrami oraz efektywnego wykorzystania technologii internetowych.
2,0Nie potrafi pracować z wybranymi modułami Zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP), nie potrafi stosować technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników
3,0Potrafi pracować z wybranymi modułami Zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP), potrafi stosować technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników.
3,5Prezentuje wybrane moduły i standardowe funkcjonalności systemów informatycznych (Teta HRM, „Kadry i Płace” -Symfonia).
4,0Prezentuje wszystkie moduły i zaawansowane funkcjonalności systemów informatycznych (Teta HRM, „Kadry i Płace” -Symfonia).
4,5Potrafi sporządzać dokumenty kształtujące stosunek pracy. Potrafi przeprowadzić analizę funkcjonalną wybranych informatycznych systemów kadrowych.
5,0Potrafi przeprowadzić analizę porównawczą wybranych informatycznych systemów kadrowych. Potrafi prowadzić ewidencję bieżących zdarzeń (urlopy, zwolnienia lekarskie, itp.), potrafi sporządzać i edytować listę płac. Potrafi dokonać exportu dokumentów do formatów aplikacji pakietu MS Office.

Literatura podstawowa

  1. Kolbusz E., Olejniczak W., Szyjewski Z., Inżynieria systemów informatycznych w e-gospodarce, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2005, Praca zb. pod red.Kolbusza E., Olejniczaka W. i Szyjewskiego Z.
  2. Januszewski A., Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania. Zintegrowane systemy transakcyjne, t.1, Wyd. Mikom, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Podręcznik użytkownika, Materiały szkoleniowe obsługi systemu Symfonia, Sage Symfonia, Warszawa, 2010

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zintegrowane systemy informatyczne zarządzania (ERP)1
T-L-2Zastosowanie technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników1
T-L-3Prezentacja modułów wybranych systemów informatycznych (Teta HRM, „Kadry i Płace” -Symfonia)1
T-L-4Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): Idea systemu i podstawowe informacje techniczno-organizacyjne1
T-L-5Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): sporządzanie dokumentów kształtujących stosunek pracy1
T-L-6Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): Organizacja i zarządzanie czasem pracy1
T-L-7Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): Ewidencja bieżących zdarzeń (urlopy, zwolnienia lekarskie1
T-L-8Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): Tworzenie i edycja listy płac4
T-L-9Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): Export dokumentów do formatów aplikacji pakietu MS Office1
T-L-10Cykl życia systemu i kryteria wyboru systemu informatycznego1
13

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych13
A-L-2Samodzielne przygotowanie się do laboratoriów20
A-L-3Przygotowanie prac projektowych i dokumentacji20
A-L-4Konsultacje projektowe7
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D2/7_W01Zapoznanie studentów z ideą i zasadami działania zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP), wiedza w zakresie obsługi wybranego systemu zarządzania kadrami oraz efektywnego wykorzystania technologii internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W07Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu metod ilościowych (w tym wnioskowania statystycznego, ekonometrii i prognozowania procesów ekonomicznych) i zna przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
E_2A_W06Zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
E_2A_W12Ma pogłębioną wiedzę o metodach analizy ekonomiczno-finansowej
E_2A_W10Ma rozszerzoną wiedzę o koncepcjach i metodach gospodarowania, w tym kapitałem ludzkim, identyfikuje powiązania między obszarami i funkcjami gospodarowania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
S2A_W06zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania danych oraz modelowania struktur społecznych i procesów w nich zachodzących, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
S2A_W08ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian wybranych struktur, instytucji i więzi społecznych oraz zna rządzące tymi zmianami prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z ideą i zasadami działania zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP)
Treści programoweT-L-1Zintegrowane systemy informatyczne zarządzania (ERP)
T-L-10Cykl życia systemu i kryteria wyboru systemu informatycznego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Objaśnienie
M-5Prezentacje multimedialne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena praktycznych umiejętności obsługi podsystemu „Kadry i Płace”
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wie co to są Zintegrowane systemy informatyczne zarządzania (ERP), nie zna zastosowań technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników.
3,0Wie co to są Zintegrowane systemy informatyczne zarządzania (ERP), zna zastosowania technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników.
3,5Prezentuje wybrane moduły systemów informatycznych (Teta HRM, „Kadry i Płace” -Symfonia).
4,0Wie w jaki sposób sporządzać dokumenty kształtujące stosunek pracy. Wie w jaki sposób przeprowadzić analizę funkcjonalną wybranych informatycznych systemów kadrowych.
4,5Wie w jaki sposób organizować i zarządzać czasem pracy. Wie w jaki sposób przeprowadzić analizę porównawcza wybranych kadrowych portali internetowych.
5,0Wie w jaki sposób prowadzić ewidencja bieżących zdarzeń (urlopy, zwolnienia lekarskie, itp.), zna zasday tworzenia i edycji listy płac, zna sposoby exportu dokumentów do formatów aplikacji pakietu MS Office.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D2/7_U01Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie obsługi wybranego systemu zarządzania kadrami oraz efektywnego wykorzystania technologii internetowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U06Potrafi dobrać źródła finansowania i sprawnie wykorzystuje wiedzę z rachunkowości w procesach gospodarowania
E_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
E_2A_U07Rozwiązuje problemy makro-i mikroekonomiczne z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
E_2A_U09Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych
E_2A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
Cel przedmiotuC-2Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie obsługi wybranego systemu zarządzania kadrami oraz efektywnego wykorzystania technologii internetowych
Treści programoweT-L-4Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): Idea systemu i podstawowe informacje techniczno-organizacyjne
T-L-5Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): sporządzanie dokumentów kształtujących stosunek pracy
T-L-6Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): Organizacja i zarządzanie czasem pracy
T-L-7Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): Ewidencja bieżących zdarzeń (urlopy, zwolnienia lekarskie
T-L-8Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): Tworzenie i edycja listy płac
T-L-9Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): Export dokumentów do formatów aplikacji pakietu MS Office
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-4Metoda projektów
M-5Prezentacje multimedialne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń w oparciu o prace pisemne i indywidualne projekty
S-2Ocena podsumowująca: Ocena praktycznych umiejętności obsługi podsystemu „Kadry i Płace”
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi pracować z wybranymi modułami Zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP), nie potrafi stosować technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników
3,0Potrafi pracować z wybranymi modułami Zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP), potrafi stosować technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników.
3,5Prezentuje wybrane moduły i standardowe funkcjonalności systemów informatycznych (Teta HRM, „Kadry i Płace” -Symfonia).
4,0Prezentuje wszystkie moduły i zaawansowane funkcjonalności systemów informatycznych (Teta HRM, „Kadry i Płace” -Symfonia).
4,5Potrafi sporządzać dokumenty kształtujące stosunek pracy. Potrafi przeprowadzić analizę funkcjonalną wybranych informatycznych systemów kadrowych.
5,0Potrafi przeprowadzić analizę porównawczą wybranych informatycznych systemów kadrowych. Potrafi prowadzić ewidencję bieżących zdarzeń (urlopy, zwolnienia lekarskie, itp.), potrafi sporządzać i edytować listę płac. Potrafi dokonać exportu dokumentów do formatów aplikacji pakietu MS Office.