Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | AR_1A_B03_U01 | Potrafi stosować poznane prawa fizyki i wiedzę matematyczną do opisu i tworzenia modeli podstawowych zjawisk fizycznych oraz rozwiązywania prostych zadań inżynierskich. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AR_1A_U18 | Potrafi wyznaczać typowe modele obiektów sterowania oraz analizować ich właściwości. |
---|
AR_1A_U02 | Wykorzystuje wiedzę z fizyki do opisu i tworzenia modeli podstawowych zjawisk występujących w sterowanych procesach i ich otoczeniu. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Wyrobienie umiejętności doboru właściwej wiedzy z wykładów do rozwiązywania zadań z fizyki, przydatnych inżynierowi. |
---|
C-1 | Przekazanie wiedzy z zakresu fizyki, właściwej dla kierunku i przydatnej w praktyce inżynierskiej. |
Treści programowe | T-A-2 | Rozwiązywanie zadań z zakresu dynamiki punktu materialnego, obejmujących: ruch postępowy, ruch ciał ze zmienną masą, siły bezwładności, zderzenia. |
---|
T-W-8 | Podstawowe właściwości pola elektrycznego i magnetycznego. |
T-W-4 | Prawa zachowania w fizyce klasycznej. |
T-A-6 | Rozwiązywanie zadań z zakresu optyki falowej. |
T-A-3 | Kolokwium zaliczające nr 1. |
T-A-4 | Rozwiązywanie zadań z zakresu drgań harmonicznych oraz ruchu falowego, obejmujące: drgania swobodne, drgania tłumione i wymuszone, propagację fal. |
T-W-2 | Opis ruchu i elementy rachunku różniczkowego. |
T-W-5 | Ruch drgający: prosty, tłumiony, wymuszony, drgania złożone. |
T-A-1 | Rozwiązywanie zadań z zakresu kinematyki punktu materialnego, obejmujących: ruch prostoliniowy i krzywoliniowy (w tym ruch po okręgu). |
T-W-1 | Wielkości fizyczne, układ jednostek fizycznych SI, jednostki podstawowe i jednostki wtórne Elementy analizy wymiarowej w fizyce. Elementy rachunku wektorowego. |
T-W-7 | Elementy szczególnej teorii względności. |
T-W-3 | Prawa dynamiki, pole sił, pojęcie pracy i energii, opory ruchu, elementy rachunku całkowego. |
T-A-7 | Kolokwium zaliczające nr 2. |
T-A-5 | Rozwiązywanie zadań z zakresu elektryczności i magnetyzmu. |
T-W-9 | Fale elektromagnetyczne, elementy optyki falowej. |
T-W-6 | Ruch falowy: fale sprężyste, elementy akustyki. |
Metody nauczania | M-3 | ćwiczenia audytoryjne: rozwiązywanie zadań i dyskusja |
---|
Sposób oceny | S-3 | Ocena formująca: aktywność na ćwiczeniach audytoryjnych |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: kolokwia zaliczające na ćwiczeniach audytoryjnych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Potrafi stosować poznane prawa fizyki i wiedzę matematyczną do opisu i tworzenia modeli podstawowych zjawisk fizycznych oraz rozwiązywania prostych zadań inżynierskich. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |