Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (N1)
Sylabus przedmiotu Język niemiecki 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Automatyka i robotyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język niemiecki 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Stelmaszczyk <Marek.Stelmaszczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl>, Maria Płusko <Maria.Plusko@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | niemiecki |
Blok obieralny | 15 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matura z języka na poziomie podstawowym lub rozszerzonym. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Posługiwanie się wybranym językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B2. |
C-2 | Efektywne rozumienie tekstu słuchanego. |
C-3 | Pisanie listów formalnych (zapytań, zażaleń, reklamacji, listów motywacyjnych). |
C-4 | Rozumienie i posługiwanie się podstawowym słownictwem specjalistycznym zgodnym z kierunkiem studiów. |
C-5 | Wyrobienie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy. |
C-6 | Wyrobienie świadomości potrzeby ustawicznego i autonomicznego kształcenia się. |
C-7 | Wyrobienie umiejętności pracy w zespole. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Człowiek i społeczeństwo. Struktury społeczne. Formułowanie hipotez, uprzejmych próśb, porad (zdania warunkowe). Spekulowanie na tematy przeszłości, teraźniejszości i przyszłości ( tryb przypuszczający). | 10 |
T-LK-2 | Proces rekrutacyjny. Praca i zatrudnienie. Pomysły innowacyjne. Praktyki studenckie. List motywacyjny, CV. Opisywanie procesów i zjawisk (strona bierna). | 10 |
T-LK-3 | Zjawisko globalizacji. Problemy społeczne i ekonomiczne. Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen). | 5 |
T-LK-4 | Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów. | 15 |
40 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne | 40 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć | 70 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach | 10 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | rozwiązywanie problemów |
M-6 | negocjacje |
M-7 | praca z tekstem |
M-8 | słuchanie ze zrozumieniem |
M-9 | pisanie listów formalnych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test diagnostyczny (F) |
S-2 | Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F) |
S-3 | Ocena formująca: kartkówka (F) |
S-4 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AR_1A_A04jn_U01 Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | AR_1A_U25 | T1A_U06 | — | C-5 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-7, M-8 | S-2, S-4 |
AR_1A_A04jn_U02 Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | AR_1A_U25 | T1A_U06 | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4 | M-1, M-2, M-4, M-5, M-6, M-9 | S-2 |
AR_1A_A04jn_U03 Student rozumie wiekszość dłuższych wypowiedzi i wykładów. | AR_1A_U25 | T1A_U06 | — | C-2 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4 | M-1, M-3, M-5, M-6, M-8 | S-2 |
AR_1A_A04jn_U04 Student rozumie większość czytanych tekstów. | AR_1A_U25 | T1A_U06 | — | C-5 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4 | M-1, M-2, M-7 | S-2 |
AR_1A_A04jn_U05 Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się w języku obcym bez umiejętności efektywnego argumentowania. | AR_1A_U25 | T1A_U06 | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4 | M-1, M-2, M-4, M-5, M-6, M-8 | S-2, S-4 |
AR_1A_A04jn_U06 Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na niektóre tematy. | AR_1A_U25 | T1A_U06 | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-2, S-4 |
AR_1A_A04jn_U07 Student potrafi formułować krótkie pisemne wypowiedzi na niektóre tematy, umie napisać list formalny. | AR_1A_U25 | T1A_U06 | — | C-3 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4 | M-1, M-5, M-9 | S-2, S-4 |
AR_1A_A04jn_U08 Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i używa je w ograniczonym zakresie. | AR_1A_U25 | T1A_U06 | — | C-4 | T-LK-4 | M-1, M-3, M-7 | S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AR_1A_A04jn_K01 Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych. | AR_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-6 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4 | M-1, M-2, M-4, M-5, M-6 | S-2, S-3 |
AR_1A_A04jn_K02 Student potrafi pracować w grupie. | AR_1A_K04 | T1A_K03, T1A_K04 | — | C-5, C-7 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-4 |
AR_1A_A04jn_K03 Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania. | AR_1A_K04 | T1A_K03, T1A_K04 | — | C-5, C-7 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4 | M-1, M-4, M-5, M-6 | S-4 |
AR_1A_A04jn_K04 Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | AR_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-6 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4 | M-1, M-2, M-4, M-5, M-6 | S-2, S-3 |
AR_1A_A04jn_K05 Student potrafi wybierać i stara się realizować role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego. | AR_1A_K01 | T1A_K01 | — | C-7 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4 | M-1, M-2, M-4, M-5, M-6, M-8, M-9 | S-4 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_1A_A04jn_U01 Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wyszukiwać potrzebne informacje. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AR_1A_A04jn_U02 Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AR_1A_A04jn_U03 Student rozumie wiekszość dłuższych wypowiedzi i wykładów. | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie wiekszość dłuższych wypowiedzi i wykładów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AR_1A_A04jn_U04 Student rozumie większość czytanych tekstów. | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie większość czytanych tekstów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AR_1A_A04jn_U05 Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się w języku obcym bez umiejętności efektywnego argumentowania. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się w języku obcym bez umiejętności efektywnego argumentowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AR_1A_A04jn_U06 Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na niektóre tematy. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na niektóre tematy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AR_1A_A04jn_U07 Student potrafi formułować krótkie pisemne wypowiedzi na niektóre tematy, umie napisać list formalny. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie pisemne wypowiedzi na niektóre tematy, umie napisać list formalny. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AR_1A_A04jn_U08 Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i używa je w ograniczonym zakresie. | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i używa je w ograniczonym zakresie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_1A_A04jn_K01 Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych. | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AR_1A_A04jn_K02 Student potrafi pracować w grupie. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi pracować w grupie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AR_1A_A04jn_K03 Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi określić podstawowe priorytety służące do realizacji zadania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AR_1A_A04jn_K04 Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
AR_1A_A04jn_K05 Student potrafi wybierać i stara się realizować role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wybierać i stara się realizować role społeczne w obszarze kulturowym wybranego języka obcego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Albert Daniels, Mittelpunkt, Ernest Klett Sprachen, Barcelona, 2007
- U.Koithan, H.Schmitz, T.Sieber, R.Sonntag, Aspekte, Langenscheidt KG, Berlin und München, 2008
Literatura dodatkowa
- Hilke Dreyer, Richard Schmitt, Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik, Max Hueber, Ismaning, 2000
- Hans-Jürgen Hentschel, Verena Klotz, Paul Krüger, Mit Erfolg zu telc Deutsch B2, Zertifikat Deutsch Plus. Übungsbuch, Ernest Klett Sprachen, Barcelona, 2007
- Z. Csörgö, E. Malyata, A. Tamasi, B2 Finale: ein Vorbereitungskurs auf die ÖSD-Prüfung Mittelstufe Deutsch, Klett Kiado, Budapest, 2007
- Andrea Frater, Jörg Keller, Angelique Thabar, Mit Erfolg zum Goethe-Zertifikat B2: Übungsbuch, Ernest Klett Sprachen, Stuttgart, 2008
- XYZ, Teksty popularno-naukowe z dziedziny studiowanego kierunku, 2011
- Michael Kuhn, Andreas Stieber, Twoje testy: język niemiecki, PWN, Warszawa, 2004