Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S1)
specjalność: technologia żywności pochodzenia wodnego

Sylabus przedmiotu Wodne organizmy użytkowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wodne organizmy użytkowe
Specjalność technologia żywności pochodzenia wodnego
Jednostka prowadząca Katedra Hydrobiologii, Ichtiologii i Biotechnologii Rozrodu
Nauczyciel odpowiedzialny Kinga Mazurkiewicz-Zapałowicz <Kinga.Mazurkiewicz-Zapalowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Maria Wolska <Maria.Wolska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 18 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 13 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL4 13 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość biologii na poziomie licealnym w zakresie rozszerzonym

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z szerokimi możliwościami wykorzystania organizmów wodnych w różnych działach gospodarki człowieka

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Praktyczna identyfikacja glonów użytkowych2
T-L-2Gabki, wieloszczety i pierścienice wykorzystywane w różnych kulturach przez człowieka2
T-L-3Rozpoznawanie skorupiaków wykorzystywanych w przemyśle spożywczym i farmaceutycznym.4
T-L-4Rozpoznawanie mięczaków wykorzystywanych w gospodarce człowieka4
T-L-5Sprawdzian pisemny1
13
wykłady
T-W-1Praktyczne zastosowanie glonów w biotechnologii1
T-W-2Możliwości wykorzystania glonów w rolnictwie i przemyśle spożywczym2
T-W-3Przemysłowa uprawa i hodowla glonów2
T-W-4Wodne organizmy użytkowe z gromady pierścienic1
T-W-5Skorupiaki - możliwości ich wykorzystania w przemyśle spożywczym i farmaceutycznym.2
T-W-6Mięczaki i możliwości ich wykorzystania w gospodarce człowieka2
T-W-7Szkarłupnie i możliwości ich wykorzystania w gospodarce człowieka2
T-W-8Zaliczenie pisemne1
13

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach13
A-L-2Samodzielne przygotowanie do zaliczenia8
A-L-3samodzielne studiowanie literatury przedmiotu9
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Samodzielne studiowanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady informacyjne- metody podające, tradycyjne z wykorzystaniem środków multimedialnych połączone z prezentacją filmów video oraz dyskusja dydaktyczną
M-2Pokaz materiału biologicznego

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywność w dyskusjach dydaktycznych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z tematyki wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Praktyczne rozpoznawanie obiektów biologicznych ujętych w programie

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZ_1A_PO3-6tzpw_W01
Student potrafi rozpoznać i nazwać podstawowe gatunki użytkowych organizmów wodnych oraz opisuje możliwości ich zastosowań przez człowieka w różnych działach gospodarki
TZiZ_1A_W10R1A_W03, R1A_W05InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-6, T-W-7, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-1M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZ_1A_PO3-6tzpw_U01
Student posiada umiejętność łączenia i dobierania gatunków organizmów wodnych stosowanych w różnych gałęziach gospodarki
TZiZ_1A_U05, TZiZ_1A_U01, TZiZ_1A_U12R1A_U01, R1A_U05, R1A_U07InzA_U02, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-W-5, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-1M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZ_1A_PO3-6tzpw_K01
Student jest otwarty na praktyczne wykorzystanie niektórych wodnych organizmów użytkowych, ma świadomość potrzeby ciągłego poszukiwania nowych możliwości zastosowań hydrobiontów w gospodarce
TZiZ_1A_K06, TZiZ_1A_K02, TZiZ_1A_K01R1A_K01, R1A_K04, R1A_K07InzA_K01C-1T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-1, T-W-6, T-W-2, T-W-4, T-W-8M-1, M-2S-1, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZ_1A_PO3-6tzpw_W01
Student potrafi rozpoznać i nazwać podstawowe gatunki użytkowych organizmów wodnych oraz opisuje możliwości ich zastosowań przez człowieka w różnych działach gospodarki
2,0Student nie potrafi rozpoznać i nawać żadnego z podstawowych gatunków użytkowych organizmów wodnych
3,0Student potrafi rozpoznać i nazwać 60% gatunków użytkowych organizmów wodnych
3,5Student potrafi rozpoznać i nazwać 60% gatunków użytkowych organizmów wodnych ujętych w programie, zna możliwości ich wykorzystania w gospodarce człowieka
4,0Student potrafi rozpoznać, nazwać i scharakteryzować 61- 70% gatunków użytkowych organizmów wodnych ujętych w programie, zna możliwości ich wykorzystania w gospodarce człowieka
4,5Student potrafi rozpoznać, nazwać i scharakteryzować 71- 80% gatunków użytkowych organizmów wodnych, ujętych w programie, zna możliwości ich wykorzystania w gospodarce człowieka
5,0Student potrafi rozpoznać, nazwać i scharakteryzować ponad 80% gatunków użytkowych organizmów wodnych ujętych w programie, zna możliwości ich wykorzystania w gospodarce człowieka,wymienia warości odżywcze poszczególnych gatunków

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZ_1A_PO3-6tzpw_U01
Student posiada umiejętność łączenia i dobierania gatunków organizmów wodnych stosowanych w różnych gałęziach gospodarki
2,0Student nie posiada umiejętności łączenia i weryfikowania gatunków wodnych organizmów użytkowych pod kątem możliwości ich wykorzystania w różnych działach gospodarki
3,0Student posiada umiejętności łączenia i weryfikowania do 60% (ujętych w programie) gatunków wodnych organizmów użytkowych pod kątem możliwości ich wykorzystania w różnych działach gospodarki
3,5Student posiada umiejętności łączenia i weryfikowania od 61-70% (ujętych w programie) gatunków wodnych organizmów użytkowych pod kątem możliwości ich wykorzystania w różnych działach gospodarki
4,0Student posiada umiejętności łączenia i weryfikowania od 71-80% (ujętych w programie) gatunków wodnych organizmów użytkowych pod kątem możliwości ich wykorzystania w różnych działach gospodarki
4,5Student posiada umiejętności łączenia i weryfikowania od 81-90% (ujętych w programie) gatunków wodnych organizmów użytkowych pod kątem możliwości ich wykorzystania w różnych działach gospodarki
5,0Student posiada umiejętności łączenia i weryfikowania ponad 90% (ujętych w programie) gatunków wodnych organizmów użytkowych pod kątem możliwości ich wykorzystania w różnych działach gospodarki

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZ_1A_PO3-6tzpw_K01
Student jest otwarty na praktyczne wykorzystanie niektórych wodnych organizmów użytkowych, ma świadomość potrzeby ciągłego poszukiwania nowych możliwości zastosowań hydrobiontów w gospodarce
2,0Student nie jest otwarty na praktyczne wykorzystanie niektórych wodnych organizmów użytkowych, nie ma świadomości potrzeby ciągłego poszukiwania nowych możliwości zastosowań hydrobiontów w gospodarce
3,0Student jest otwarty na praktyczne wykorzystanie niektórych wodnych organizmów użytkowych, ma świadomość potrzeby ciągłego poszukiwania nowych możliwości zastosowań hydrobiontów w gospodarce
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Dance S.P., Muszle, Wydawnictwo Wiedza i Życie, Warszawa, 1998

Literatura dodatkowa

  1. Borowitzka M.A., Micro-algal biotechnology., Cambridge University Press., Cambridge, 1992

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Praktyczna identyfikacja glonów użytkowych2
T-L-2Gabki, wieloszczety i pierścienice wykorzystywane w różnych kulturach przez człowieka2
T-L-3Rozpoznawanie skorupiaków wykorzystywanych w przemyśle spożywczym i farmaceutycznym.4
T-L-4Rozpoznawanie mięczaków wykorzystywanych w gospodarce człowieka4
T-L-5Sprawdzian pisemny1
13

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Praktyczne zastosowanie glonów w biotechnologii1
T-W-2Możliwości wykorzystania glonów w rolnictwie i przemyśle spożywczym2
T-W-3Przemysłowa uprawa i hodowla glonów2
T-W-4Wodne organizmy użytkowe z gromady pierścienic1
T-W-5Skorupiaki - możliwości ich wykorzystania w przemyśle spożywczym i farmaceutycznym.2
T-W-6Mięczaki i możliwości ich wykorzystania w gospodarce człowieka2
T-W-7Szkarłupnie i możliwości ich wykorzystania w gospodarce człowieka2
T-W-8Zaliczenie pisemne1
13

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach13
A-L-2Samodzielne przygotowanie do zaliczenia8
A-L-3samodzielne studiowanie literatury przedmiotu9
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Samodzielne studiowanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_PO3-6tzpw_W01Student potrafi rozpoznać i nazwać podstawowe gatunki użytkowych organizmów wodnych oraz opisuje możliwości ich zastosowań przez człowieka w różnych działach gospodarki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_W10Ma podstawową wiedzę w zakresie funkcjonowania organizmów wodnych pozyskiwanych dla przetwórstwa, zna zasady i podstawowe metody pozyskiwania organizmów wodnych poławianych i hodowlanych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z szerokimi możliwościami wykorzystania organizmów wodnych w różnych działach gospodarki człowieka
Treści programoweT-W-6Mięczaki i możliwości ich wykorzystania w gospodarce człowieka
T-W-7Szkarłupnie i możliwości ich wykorzystania w gospodarce człowieka
T-W-2Możliwości wykorzystania glonów w rolnictwie i przemyśle spożywczym
T-W-4Wodne organizmy użytkowe z gromady pierścienic
T-W-5Skorupiaki - możliwości ich wykorzystania w przemyśle spożywczym i farmaceutycznym.
T-W-3Przemysłowa uprawa i hodowla glonów
T-W-1Praktyczne zastosowanie glonów w biotechnologii
Metody nauczaniaM-1Wykłady informacyjne- metody podające, tradycyjne z wykorzystaniem środków multimedialnych połączone z prezentacją filmów video oraz dyskusja dydaktyczną
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z tematyki wykładów
S-1Ocena formująca: Aktywność w dyskusjach dydaktycznych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi rozpoznać i nawać żadnego z podstawowych gatunków użytkowych organizmów wodnych
3,0Student potrafi rozpoznać i nazwać 60% gatunków użytkowych organizmów wodnych
3,5Student potrafi rozpoznać i nazwać 60% gatunków użytkowych organizmów wodnych ujętych w programie, zna możliwości ich wykorzystania w gospodarce człowieka
4,0Student potrafi rozpoznać, nazwać i scharakteryzować 61- 70% gatunków użytkowych organizmów wodnych ujętych w programie, zna możliwości ich wykorzystania w gospodarce człowieka
4,5Student potrafi rozpoznać, nazwać i scharakteryzować 71- 80% gatunków użytkowych organizmów wodnych, ujętych w programie, zna możliwości ich wykorzystania w gospodarce człowieka
5,0Student potrafi rozpoznać, nazwać i scharakteryzować ponad 80% gatunków użytkowych organizmów wodnych ujętych w programie, zna możliwości ich wykorzystania w gospodarce człowieka,wymienia warości odżywcze poszczególnych gatunków
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_PO3-6tzpw_U01Student posiada umiejętność łączenia i dobierania gatunków organizmów wodnych stosowanych w różnych gałęziach gospodarki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_U05Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych.
TZiZ_1A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
TZiZ_1A_U12Potrafi rozpoznać surowce pochodzenia wodnego, określić adekwatny dla danego organizmu sposób jego pozyskiwania, umie dokonać identyfikacji i analizy czynników wpływających na efektywność eksploatacji organizmów wodnych wykorzystywanych w przetwórstwie żywności.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z szerokimi możliwościami wykorzystania organizmów wodnych w różnych działach gospodarki człowieka
Treści programoweT-W-5Skorupiaki - możliwości ich wykorzystania w przemyśle spożywczym i farmaceutycznym.
T-W-4Wodne organizmy użytkowe z gromady pierścienic
T-W-2Możliwości wykorzystania glonów w rolnictwie i przemyśle spożywczym
T-W-3Przemysłowa uprawa i hodowla glonów
T-W-6Mięczaki i możliwości ich wykorzystania w gospodarce człowieka
T-W-7Szkarłupnie i możliwości ich wykorzystania w gospodarce człowieka
T-W-1Praktyczne zastosowanie glonów w biotechnologii
Metody nauczaniaM-1Wykłady informacyjne- metody podające, tradycyjne z wykorzystaniem środków multimedialnych połączone z prezentacją filmów video oraz dyskusja dydaktyczną
M-2Pokaz materiału biologicznego
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność w dyskusjach dydaktycznych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z tematyki wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Praktyczne rozpoznawanie obiektów biologicznych ujętych w programie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności łączenia i weryfikowania gatunków wodnych organizmów użytkowych pod kątem możliwości ich wykorzystania w różnych działach gospodarki
3,0Student posiada umiejętności łączenia i weryfikowania do 60% (ujętych w programie) gatunków wodnych organizmów użytkowych pod kątem możliwości ich wykorzystania w różnych działach gospodarki
3,5Student posiada umiejętności łączenia i weryfikowania od 61-70% (ujętych w programie) gatunków wodnych organizmów użytkowych pod kątem możliwości ich wykorzystania w różnych działach gospodarki
4,0Student posiada umiejętności łączenia i weryfikowania od 71-80% (ujętych w programie) gatunków wodnych organizmów użytkowych pod kątem możliwości ich wykorzystania w różnych działach gospodarki
4,5Student posiada umiejętności łączenia i weryfikowania od 81-90% (ujętych w programie) gatunków wodnych organizmów użytkowych pod kątem możliwości ich wykorzystania w różnych działach gospodarki
5,0Student posiada umiejętności łączenia i weryfikowania ponad 90% (ujętych w programie) gatunków wodnych organizmów użytkowych pod kątem możliwości ich wykorzystania w różnych działach gospodarki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_PO3-6tzpw_K01Student jest otwarty na praktyczne wykorzystanie niektórych wodnych organizmów użytkowych, ma świadomość potrzeby ciągłego poszukiwania nowych możliwości zastosowań hydrobiontów w gospodarce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_K06Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni a zwłaszcza rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy. Potrafi przyjąć rolę lidera.
TZiZ_1A_K02Ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur.
TZiZ_1A_K01Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy).
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z szerokimi możliwościami wykorzystania organizmów wodnych w różnych działach gospodarki człowieka
Treści programoweT-W-3Przemysłowa uprawa i hodowla glonów
T-W-5Skorupiaki - możliwości ich wykorzystania w przemyśle spożywczym i farmaceutycznym.
T-W-7Szkarłupnie i możliwości ich wykorzystania w gospodarce człowieka
T-W-1Praktyczne zastosowanie glonów w biotechnologii
T-W-6Mięczaki i możliwości ich wykorzystania w gospodarce człowieka
T-W-2Możliwości wykorzystania glonów w rolnictwie i przemyśle spożywczym
T-W-4Wodne organizmy użytkowe z gromady pierścienic
T-W-8Zaliczenie pisemne
Metody nauczaniaM-1Wykłady informacyjne- metody podające, tradycyjne z wykorzystaniem środków multimedialnych połączone z prezentacją filmów video oraz dyskusja dydaktyczną
M-2Pokaz materiału biologicznego
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność w dyskusjach dydaktycznych
S-3Ocena podsumowująca: Praktyczne rozpoznawanie obiektów biologicznych ujętych w programie
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z tematyki wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest otwarty na praktyczne wykorzystanie niektórych wodnych organizmów użytkowych, nie ma świadomości potrzeby ciągłego poszukiwania nowych możliwości zastosowań hydrobiontów w gospodarce
3,0Student jest otwarty na praktyczne wykorzystanie niektórych wodnych organizmów użytkowych, ma świadomość potrzeby ciągłego poszukiwania nowych możliwości zastosowań hydrobiontów w gospodarce
3,5
4,0
4,5
5,0