Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (N1)
specjalność: towaroznawstwo żywności

Sylabus przedmiotu Turystyka a towaroznawstwo produktów roślinnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Towaroznawstwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk społecznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Turystyka a towaroznawstwo produktów roślinnych
Specjalność usługi turystyczne
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Rybnej, Roślinnej i Gastronomicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Wianecki <Marek.Wianecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Sylwia Przybylska <sylwia.przybylska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 9 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL4 9 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student, który rozpoczyna zajęcia z przedmiotu towaroznawstwo produktów roślinnych powinien znać podstawy analizy i oceny jakości żywności, ogólnej technologii żywności i towaroznawstwa żywności.
W-2Powinien umieć interpretować wyniki w oparciu o wytyczne zgodne z PN, samodzielnie wyszukiwać i korzystać z dostępnych źródeł informacji oraz posługiwać się literaturą naukową.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem wykładów jest przekazanie wiedzy na temat oceny towaroznawczej produktów pochodzenia roślinnego z uwzględnieniem charakterystyki surowca, technologii jego produkcji i wymagań jakościowych zgodnych z PN.
C-2Celem ćwiczeń audytoryjnych jest praktyczne przeprowadzenie oceny jakości wybranych produktów pochodzenia roślinnego w oparciu o PN oraz prezentacja multimedialna zagadnień dotyczących tematu realizowanego na zajęciach.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Ocena jakości przekąsek ziemniaczanych na przykładzie chipsów i sneksów z różnych stron świata.1
T-L-2Ocena towaroznawcza dżemów, marmolad i powideł z surowców krajowych i egzotycznych.2
T-L-3Ocena jakości soków, napojów i nektarów owocowych oraz soków warzywnych.2
T-L-4Ocena jakości marynat warzywnych i owocowych.3
T-L-5Ocena jakości konserw warzywnych.1
9
wykłady
T-W-1Charakterystyka, podział, technologia otrzymywania i wymagania jakościowe półproduktów owocowo-warzywnych.2
T-W-2Metody utrwalania produktów roślinnych i ich wpływ na cechy jakościowe wyrobu.2
T-W-3Charakterystyka towaroznawcza frytek i chipsów.1
T-W-4Charakterystyka i ocena towaroznawcza soków owocowych i warzywnych.1
T-W-5Marynaty owocowe i warzywne ich charakterystyka, produkcja, wymagania jakościowe.1
T-W-6Charakterystyka towaroznawcza dżemów, galaretek i owoców kandyzowanych.1
T-W-7Mrożonki owocowe i warzywne ich charakterystyka, podział, technologia produkcji i wymagania jakościowe.1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Aktywny udział w zajęciach audytoryjnych.15
A-L-2Przygotowanie prezentacji multimedialnej.3
A-L-3Przygotowanie do ćwiczeń audytoryjnych.2
A-L-4Przygotowanie do kolokwiów.8
A-L-5Godziny kontaktowe z nauczycielem.2
30
wykłady
A-W-1Aktywny udział w wykładach.15
A-W-2Samodzielna praca z literaturą.2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu.11
A-W-4Godziny kontaktowe z nauczycielem.2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z pełnym wykorzystaniem technik multimedialnych.
M-2Ćwiczenia audytoryjne, zwiazane z oceną jakości produtów roślinnych w oparciu o PN i z przygotowaniem prezentacji multimedialnej.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie z ćwiczeń ustalone na podstawie czterech ocen cząstkowych z kolokwiów oraz zaprezentowanych prezentacji multimedialnych i aktywności na zajęciach.
S-2Ocena formująca: Zaliczenie pisemne z wykładów, z pytaniami otwartymi.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena ostateczna jako śerdnia wyliczona z ocen: z ćwiczeń i wykładów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_C9ut_W01
Ma wiedzę z zakresu towaroznawstwa surowców i produktów pochodzenia roślinnego i oceny ich jakości z wykorzystaniem metod sensorycznych i fizykochemicznych.
TOW_1A_W15S1A_W01, S1A_W04, S1A_W06, S1A_W10, S1A_W11InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05C-1, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2S-1, S-2
TOW_1A_C9ut_W02
Ma wiedzę na temat wpływu surowców i procesu technologicznego na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne produktu pochodzenia roślinnego.
TOW_1A_W15S1A_W01, S1A_W04, S1A_W06, S1A_W10, S1A_W11InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05C-1, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2S-1, S-2, S-3
TOW_1A_C9ut_W03
Ma wiedzę z zakresu identyfikacji, charakterystyki produktu pochodzenia roślinnego i jego oceny rynkowej.
TOW_1A_W15S1A_W01, S1A_W04, S1A_W06, S1A_W10, S1A_W11InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05C-1, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_C9ut_U01
Potrafi znaleźć informacje odpowiednie z zakresu towaroznawstwa produktów roślinnych oraz wykorzystać wiedzę teoretyczną do analizowania i przebiegu procesów powstawania produktów pochodzenia roślinnego.
TOW_1A_U01, TOW_1A_U08, TOW_1A_U11S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U07InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-2S-1
TOW_1A_C9ut_U02
Potrafi wykorzystać odpowiednie metody i technologie do rozwiazywania problemów w zakresie towaroznawstwa produktów roślinnych.
TOW_1A_U04S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U07InzA_U01, InzA_U02, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-2S-1
TOW_1A_C9ut_U03
Samodzielnie planuje własną karierę zawodową, na podstawie zdobytej wiedzy z zakesu towaroznawstwa produktów roślinnych.
TOW_1A_U07, TOW_1A_U06, TOW_1A_U11S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_C9ut_K01
Rozumie potrzebę uczenia się, jest świadomy swoich wartości i celów oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje, umie wykorzystać potencjał tkwiący w ludziach ich wiedzę i umiejętności.
TOW_1A_K05, TOW_1A_K02, TOW_1A_K01S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K07InzA_K01, InzA_K02C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-2S-1
TOW_1A_C9ut_K02
Ma świadomość potrzeby dalszego kształcenia i wyznaczania kierunków własnego rozwoju.
TOW_1A_K03, TOW_1A_K08S1A_K01, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K06, S1A_K07InzA_K01, InzA_K02C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_C9ut_W01
Ma wiedzę z zakresu towaroznawstwa surowców i produktów pochodzenia roślinnego i oceny ich jakości z wykorzystaniem metod sensorycznych i fizykochemicznych.
2,0Zasób wiedzy studenta z zakresu towaroznawstwa surowców i produktów pochodzenia roślinnego i oceny ich jakości z wykorzystaniem metod sensorycznych i fizykochemicznych jest niewystarczający.
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu z pewnymi brakami.
5,0Zasób wiedzy studenta z zakresu towaroznawstwa surowców i produktów pochodzenia roślinnego i oceny ich jakości z wykorzystaniem metod sensorycznych i fizykochemicznych jest powyżej standardu.
TOW_1A_C9ut_W02
Ma wiedzę na temat wpływu surowców i procesu technologicznego na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne produktu pochodzenia roślinnego.
2,0Wiedza studenta na temat wpływu surowców i procesu technologicznego na jakośći bezpieczeństwo zdrowotne produktu pochodzenia roślinnego jest niewystarczająca.
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalajacy, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu z pewnymi brakami.
5,0Wiedza studenta na temat wpływu surowców i procesu technologicznego na jakośći bezpieczeństwo zdrowotne produktu pochodzenia roślinnego jest powyżej standardu.
TOW_1A_C9ut_W03
Ma wiedzę z zakresu identyfikacji, charakterystyki produktu pochodzenia roślinnego i jego oceny rynkowej.
2,0Zasób wiedzy studenta z zakresu identyfikacji, charakterystyki produktu pochodzenia roślinnego i jego oceny rynkowej jest niewystarczający.
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyzej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Zasób wiedzy studenta z zakresu identyfikacji, charakterystyki produktu pochodzenia roślinnego i jego oceny rynkowej jest powyżej standardu.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_C9ut_U01
Potrafi znaleźć informacje odpowiednie z zakresu towaroznawstwa produktów roślinnych oraz wykorzystać wiedzę teoretyczną do analizowania i przebiegu procesów powstawania produktów pochodzenia roślinnego.
2,0Umiejętności studenta w znalezieniu odpowiednich informacji z zakresu produktów roślinnych oraz w wykorzystaniu wiedzy teoretycznej do analizowania i przebiegu procesów powstawania produktów pochodzenia roślinnego są niewystarczająe.
3,0Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie spełniają minimalne kryteria.
3,5Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są zadowalające, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są generalnie solidne z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Umiejętności studenta w znalezieniu odpowiednich informacji z zakresu produktów roślinnych oraz w wykorzystaniu wiedzy teoretycznej do analizowania i przebiegu procesów powstawania produktów pochodzenia roślinnego są powyżej standardu.
TOW_1A_C9ut_U02
Potrafi wykorzystać odpowiednie metody i technologie do rozwiazywania problemów w zakresie towaroznawstwa produktów roślinnych.
2,0Umiejętności studenta w wykorzystaniu odpowiednich metod i technologii rozwiązujących zaawansowane problemy w zakresie towaroznawstwa produktów roślinnych są niewystarczające.
3,0Umiejętności studenta w wyzej wymienionym zakresie spełniają minimalne kryteria.
3,5Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są zadowalające, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są generalnie solidne z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są powyżej średniego standardu z pewnymi brakami.
5,0Umiejętności studenta w wykorzystaniu odpowiednich metod i technologii rozwiązujących zaawansowane problemy w zakresie towaroznawstwa produktów roślinnych są powyżej standardu.
TOW_1A_C9ut_U03
Samodzielnie planuje własną karierę zawodową, na podstawie zdobytej wiedzy z zakesu towaroznawstwa produktów roślinnych.
2,0Umiejętności studenta w samodzielnym planowaniu własnej kariery zawodowej na podstawie zdobytej wiedzy z zakresu towaroznawstwa produktów roślinnych są niewystarczające.
3,0Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie spełniają minimalne kryteria.
3,5Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są zadowalające, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są generalnie solidne z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są powyzej średniego standardu z pewnymi brakami.
5,0Umiejętności studenta w samodzielnym planowaniu własnej kariery zawodowej na podstawie zdobytej wiedzy z zakresu towaroznawstwa produktów roślinnych są powyżej standardu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_C9ut_K01
Rozumie potrzebę uczenia się, jest świadomy swoich wartości i celów oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje, umie wykorzystać potencjał tkwiący w ludziach ich wiedzę i umiejętności.
2,0Kompetencje studenta w zakresie potrzeby uczenia się są niewystarczajace. Student jest nieświadomy swoich wartości i celów, nie wykazuje odpowiedzialności za podejmowane decyzje i nie umie wykorzystać potencjału tkwiącego w ludziach ich wiedzy i umiejętności.
3,0Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie spełniają minimalne kryteria.
3,5Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie są zadowalające, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie są generalnie solidne z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie są powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Kompetencje studenta w zakresie potrzeby uczenia się są powyżej standardu. Student jest wysoce świadomy swoich wartości i celów, wykazuje dużą odpowiedzialność za podejmowane decyzje i umie zdecydowanie, wykorzystać potencjał tkwiący w ludziach ich wiedzę i umiejętności.
TOW_1A_C9ut_K02
Ma świadomość potrzeby dalszego kształcenia i wyznaczania kierunków własnego rozwoju.
2,0Kompetencje studenta w zakresie dalszego kształcenia się i wyznaczania kierunków własnego rozwoju są niewystarczające.
3,0Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie spełniają minimalne kryteria.
3,5Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie są zadowalające, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie są generalnie solidne z szeregiem zauwazalnych błędów.
4,5Kompetencje studenta w wyzej wymienionym zakresie są powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Kompetencje studenta w zakresie dalszego kształcenia się i wyznaczania kierunków własnego rozwoju są powyżej średniego standardu.

Literatura podstawowa

  1. Jarczyk A., Berdowski J., Przetwórstwo owoców i warzyw cz.I i II, WSiP, Warszawa, 1999
  2. Oszmiański J., Technologia i analiza produktów z owoców i warzyw, AWA, Wrocław, 2002
  3. Oszmiański J., Sożyński J., Przewodnik do ćwiczeń z technologii przetwórstwa owoców i warzyw., AWA, Wrocław, 2001
  4. Lempka A., Towaroznawstwo - produkty spożywcze, PWE, Warszawa, 1995
  5. Świderski F., Towaroznawstwo żywności przetworzonej., WNT, Warszawa, 1999
  6. Kołożyn-Krajewska D., Sikora T., Towaroznawstwo żywności., WSiP, Warszawa, 1997
  7. Palich P., Budzyński B., Towaroznawcza ocena jakości artykułów spożywczych., WSM, Gdynia, 2000
  8. Drzazga B., Analiza technologiczna w przetwórstwie owoców i warzyw., WSiP, Warszawa, 1995
  9. Pijanowski E., Mrozewski S., Horubała A., Jarczyk A., Technologia produktów owocowo-warzywnych. cz. I., Warszawa, 1973
  10. Pijanowski E., Mrożewski S., Horubała A., Jarczyk A., Drzazga B., Technologia produktów owocowych i warzywnych. cz. II., Warszawa, 1976

Literatura dodatkowa

  1. Świetlikowska K., Surowce spożywcze pochodzenia roślinnego., SGGW, Warszawa, 2006
  2. Świderski F., Żywność wygodna i żywność funkcjonalna., WNT, Warszawa, 1999
  3. Krełowska-Kułas M., Badanie jakości produktów spożywczych., PWE, Warszawa, 1993
  4. Kaleciak J., Technologia przetwórstwa owocowo-warzywnego., PWSZ, Bielsko-Biała, 1971

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Ocena jakości przekąsek ziemniaczanych na przykładzie chipsów i sneksów z różnych stron świata.1
T-L-2Ocena towaroznawcza dżemów, marmolad i powideł z surowców krajowych i egzotycznych.2
T-L-3Ocena jakości soków, napojów i nektarów owocowych oraz soków warzywnych.2
T-L-4Ocena jakości marynat warzywnych i owocowych.3
T-L-5Ocena jakości konserw warzywnych.1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Charakterystyka, podział, technologia otrzymywania i wymagania jakościowe półproduktów owocowo-warzywnych.2
T-W-2Metody utrwalania produktów roślinnych i ich wpływ na cechy jakościowe wyrobu.2
T-W-3Charakterystyka towaroznawcza frytek i chipsów.1
T-W-4Charakterystyka i ocena towaroznawcza soków owocowych i warzywnych.1
T-W-5Marynaty owocowe i warzywne ich charakterystyka, produkcja, wymagania jakościowe.1
T-W-6Charakterystyka towaroznawcza dżemów, galaretek i owoców kandyzowanych.1
T-W-7Mrożonki owocowe i warzywne ich charakterystyka, podział, technologia produkcji i wymagania jakościowe.1
9

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Aktywny udział w zajęciach audytoryjnych.15
A-L-2Przygotowanie prezentacji multimedialnej.3
A-L-3Przygotowanie do ćwiczeń audytoryjnych.2
A-L-4Przygotowanie do kolokwiów.8
A-L-5Godziny kontaktowe z nauczycielem.2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Aktywny udział w wykładach.15
A-W-2Samodzielna praca z literaturą.2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu.11
A-W-4Godziny kontaktowe z nauczycielem.2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C9ut_W01Ma wiedzę z zakresu towaroznawstwa surowców i produktów pochodzenia roślinnego i oceny ich jakości z wykorzystaniem metod sensorycznych i fizykochemicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W15Posiada wiedzę związaną z charakterystyką towaroznawczą surowców i produktów pochodzenia roślinnego. Posiada podstawowe wiadomości z zakresu przetwórstwa produktów pochodzenia roślinnego z uwzględnieniem technologii pozyskiwania i przetwarzania oraz ich właściwości. Zna pojęcie żywności ekologicznej.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
S1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem wykładów jest przekazanie wiedzy na temat oceny towaroznawczej produktów pochodzenia roślinnego z uwzględnieniem charakterystyki surowca, technologii jego produkcji i wymagań jakościowych zgodnych z PN.
C-2Celem ćwiczeń audytoryjnych jest praktyczne przeprowadzenie oceny jakości wybranych produktów pochodzenia roślinnego w oparciu o PN oraz prezentacja multimedialna zagadnień dotyczących tematu realizowanego na zajęciach.
Treści programoweT-L-1Ocena jakości przekąsek ziemniaczanych na przykładzie chipsów i sneksów z różnych stron świata.
T-L-2Ocena towaroznawcza dżemów, marmolad i powideł z surowców krajowych i egzotycznych.
T-L-3Ocena jakości soków, napojów i nektarów owocowych oraz soków warzywnych.
T-L-4Ocena jakości marynat warzywnych i owocowych.
T-L-5Ocena jakości konserw warzywnych.
T-W-1Charakterystyka, podział, technologia otrzymywania i wymagania jakościowe półproduktów owocowo-warzywnych.
T-W-2Metody utrwalania produktów roślinnych i ich wpływ na cechy jakościowe wyrobu.
T-W-3Charakterystyka towaroznawcza frytek i chipsów.
T-W-4Charakterystyka i ocena towaroznawcza soków owocowych i warzywnych.
T-W-5Marynaty owocowe i warzywne ich charakterystyka, produkcja, wymagania jakościowe.
T-W-6Charakterystyka towaroznawcza dżemów, galaretek i owoców kandyzowanych.
T-W-7Mrożonki owocowe i warzywne ich charakterystyka, podział, technologia produkcji i wymagania jakościowe.
Metody nauczaniaM-1Wykład z pełnym wykorzystaniem technik multimedialnych.
M-2Ćwiczenia audytoryjne, zwiazane z oceną jakości produtów roślinnych w oparciu o PN i z przygotowaniem prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie z ćwiczeń ustalone na podstawie czterech ocen cząstkowych z kolokwiów oraz zaprezentowanych prezentacji multimedialnych i aktywności na zajęciach.
S-2Ocena formująca: Zaliczenie pisemne z wykładów, z pytaniami otwartymi.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Zasób wiedzy studenta z zakresu towaroznawstwa surowców i produktów pochodzenia roślinnego i oceny ich jakości z wykorzystaniem metod sensorycznych i fizykochemicznych jest niewystarczający.
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu z pewnymi brakami.
5,0Zasób wiedzy studenta z zakresu towaroznawstwa surowców i produktów pochodzenia roślinnego i oceny ich jakości z wykorzystaniem metod sensorycznych i fizykochemicznych jest powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C9ut_W02Ma wiedzę na temat wpływu surowców i procesu technologicznego na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne produktu pochodzenia roślinnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W15Posiada wiedzę związaną z charakterystyką towaroznawczą surowców i produktów pochodzenia roślinnego. Posiada podstawowe wiadomości z zakresu przetwórstwa produktów pochodzenia roślinnego z uwzględnieniem technologii pozyskiwania i przetwarzania oraz ich właściwości. Zna pojęcie żywności ekologicznej.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
S1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem wykładów jest przekazanie wiedzy na temat oceny towaroznawczej produktów pochodzenia roślinnego z uwzględnieniem charakterystyki surowca, technologii jego produkcji i wymagań jakościowych zgodnych z PN.
C-2Celem ćwiczeń audytoryjnych jest praktyczne przeprowadzenie oceny jakości wybranych produktów pochodzenia roślinnego w oparciu o PN oraz prezentacja multimedialna zagadnień dotyczących tematu realizowanego na zajęciach.
Treści programoweT-L-1Ocena jakości przekąsek ziemniaczanych na przykładzie chipsów i sneksów z różnych stron świata.
T-L-2Ocena towaroznawcza dżemów, marmolad i powideł z surowców krajowych i egzotycznych.
T-L-3Ocena jakości soków, napojów i nektarów owocowych oraz soków warzywnych.
T-L-4Ocena jakości marynat warzywnych i owocowych.
T-L-5Ocena jakości konserw warzywnych.
T-W-1Charakterystyka, podział, technologia otrzymywania i wymagania jakościowe półproduktów owocowo-warzywnych.
T-W-2Metody utrwalania produktów roślinnych i ich wpływ na cechy jakościowe wyrobu.
T-W-3Charakterystyka towaroznawcza frytek i chipsów.
T-W-4Charakterystyka i ocena towaroznawcza soków owocowych i warzywnych.
T-W-5Marynaty owocowe i warzywne ich charakterystyka, produkcja, wymagania jakościowe.
T-W-6Charakterystyka towaroznawcza dżemów, galaretek i owoców kandyzowanych.
T-W-7Mrożonki owocowe i warzywne ich charakterystyka, podział, technologia produkcji i wymagania jakościowe.
Metody nauczaniaM-1Wykład z pełnym wykorzystaniem technik multimedialnych.
M-2Ćwiczenia audytoryjne, zwiazane z oceną jakości produtów roślinnych w oparciu o PN i z przygotowaniem prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie z ćwiczeń ustalone na podstawie czterech ocen cząstkowych z kolokwiów oraz zaprezentowanych prezentacji multimedialnych i aktywności na zajęciach.
S-2Ocena formująca: Zaliczenie pisemne z wykładów, z pytaniami otwartymi.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena ostateczna jako śerdnia wyliczona z ocen: z ćwiczeń i wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Wiedza studenta na temat wpływu surowców i procesu technologicznego na jakośći bezpieczeństwo zdrowotne produktu pochodzenia roślinnego jest niewystarczająca.
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalajacy, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu z pewnymi brakami.
5,0Wiedza studenta na temat wpływu surowców i procesu technologicznego na jakośći bezpieczeństwo zdrowotne produktu pochodzenia roślinnego jest powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C9ut_W03Ma wiedzę z zakresu identyfikacji, charakterystyki produktu pochodzenia roślinnego i jego oceny rynkowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W15Posiada wiedzę związaną z charakterystyką towaroznawczą surowców i produktów pochodzenia roślinnego. Posiada podstawowe wiadomości z zakresu przetwórstwa produktów pochodzenia roślinnego z uwzględnieniem technologii pozyskiwania i przetwarzania oraz ich właściwości. Zna pojęcie żywności ekologicznej.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
S1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem wykładów jest przekazanie wiedzy na temat oceny towaroznawczej produktów pochodzenia roślinnego z uwzględnieniem charakterystyki surowca, technologii jego produkcji i wymagań jakościowych zgodnych z PN.
C-2Celem ćwiczeń audytoryjnych jest praktyczne przeprowadzenie oceny jakości wybranych produktów pochodzenia roślinnego w oparciu o PN oraz prezentacja multimedialna zagadnień dotyczących tematu realizowanego na zajęciach.
Treści programoweT-L-1Ocena jakości przekąsek ziemniaczanych na przykładzie chipsów i sneksów z różnych stron świata.
T-L-2Ocena towaroznawcza dżemów, marmolad i powideł z surowców krajowych i egzotycznych.
T-L-3Ocena jakości soków, napojów i nektarów owocowych oraz soków warzywnych.
T-L-4Ocena jakości marynat warzywnych i owocowych.
T-L-5Ocena jakości konserw warzywnych.
T-W-1Charakterystyka, podział, technologia otrzymywania i wymagania jakościowe półproduktów owocowo-warzywnych.
T-W-2Metody utrwalania produktów roślinnych i ich wpływ na cechy jakościowe wyrobu.
T-W-3Charakterystyka towaroznawcza frytek i chipsów.
T-W-4Charakterystyka i ocena towaroznawcza soków owocowych i warzywnych.
T-W-5Marynaty owocowe i warzywne ich charakterystyka, produkcja, wymagania jakościowe.
T-W-6Charakterystyka towaroznawcza dżemów, galaretek i owoców kandyzowanych.
T-W-7Mrożonki owocowe i warzywne ich charakterystyka, podział, technologia produkcji i wymagania jakościowe.
Metody nauczaniaM-1Wykład z pełnym wykorzystaniem technik multimedialnych.
M-2Ćwiczenia audytoryjne, zwiazane z oceną jakości produtów roślinnych w oparciu o PN i z przygotowaniem prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie z ćwiczeń ustalone na podstawie czterech ocen cząstkowych z kolokwiów oraz zaprezentowanych prezentacji multimedialnych i aktywności na zajęciach.
S-2Ocena formująca: Zaliczenie pisemne z wykładów, z pytaniami otwartymi.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena ostateczna jako śerdnia wyliczona z ocen: z ćwiczeń i wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Zasób wiedzy studenta z zakresu identyfikacji, charakterystyki produktu pochodzenia roślinnego i jego oceny rynkowej jest niewystarczający.
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyzej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Zasób wiedzy studenta z zakresu identyfikacji, charakterystyki produktu pochodzenia roślinnego i jego oceny rynkowej jest powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C9ut_U01Potrafi znaleźć informacje odpowiednie z zakresu towaroznawstwa produktów roślinnych oraz wykorzystać wiedzę teoretyczną do analizowania i przebiegu procesów powstawania produktów pochodzenia roślinnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U01Posiada umiejętność posługiwania się poprawną terminologią i nomenklaturą z zakresu studiowanego kierunku. Wykorzystuje podstawowe techniki laboratoryjne. Dobiera właściwe metody i procedury analityczne. Potrafi określić wiarygodność analiz. Potrafi posługiwać się instrumentami oraz katalogami sprzętu, odczynników i akcesoriów.
TOW_1A_U08Potrafi zidentyfikować i scharakteryzować artykuły żywnościowe i nieżywnościowe, ich właściwości fizyko-chemiczne oraz zbadać i określić zależności pomiędzy nimi.
TOW_1A_U11Posiada umiejętność wyrażania własnych pomysłów, wątpliwości, sugestii argumentując je zdobytą wiedzą. Potrafi sformułować wnioski, opracować i zinterpretować wyniki oraz wskazać dalszy kierunek badań.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Celem ćwiczeń audytoryjnych jest praktyczne przeprowadzenie oceny jakości wybranych produktów pochodzenia roślinnego w oparciu o PN oraz prezentacja multimedialna zagadnień dotyczących tematu realizowanego na zajęciach.
Treści programoweT-L-1Ocena jakości przekąsek ziemniaczanych na przykładzie chipsów i sneksów z różnych stron świata.
T-L-2Ocena towaroznawcza dżemów, marmolad i powideł z surowców krajowych i egzotycznych.
T-L-3Ocena jakości soków, napojów i nektarów owocowych oraz soków warzywnych.
T-L-4Ocena jakości marynat warzywnych i owocowych.
T-L-5Ocena jakości konserw warzywnych.
T-W-1Charakterystyka, podział, technologia otrzymywania i wymagania jakościowe półproduktów owocowo-warzywnych.
T-W-2Metody utrwalania produktów roślinnych i ich wpływ na cechy jakościowe wyrobu.
T-W-3Charakterystyka towaroznawcza frytek i chipsów.
T-W-4Charakterystyka i ocena towaroznawcza soków owocowych i warzywnych.
T-W-5Marynaty owocowe i warzywne ich charakterystyka, produkcja, wymagania jakościowe.
T-W-6Charakterystyka towaroznawcza dżemów, galaretek i owoców kandyzowanych.
T-W-7Mrożonki owocowe i warzywne ich charakterystyka, podział, technologia produkcji i wymagania jakościowe.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne, zwiazane z oceną jakości produtów roślinnych w oparciu o PN i z przygotowaniem prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie z ćwiczeń ustalone na podstawie czterech ocen cząstkowych z kolokwiów oraz zaprezentowanych prezentacji multimedialnych i aktywności na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętności studenta w znalezieniu odpowiednich informacji z zakresu produktów roślinnych oraz w wykorzystaniu wiedzy teoretycznej do analizowania i przebiegu procesów powstawania produktów pochodzenia roślinnego są niewystarczająe.
3,0Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie spełniają minimalne kryteria.
3,5Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są zadowalające, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są generalnie solidne z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Umiejętności studenta w znalezieniu odpowiednich informacji z zakresu produktów roślinnych oraz w wykorzystaniu wiedzy teoretycznej do analizowania i przebiegu procesów powstawania produktów pochodzenia roślinnego są powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C9ut_U02Potrafi wykorzystać odpowiednie metody i technologie do rozwiazywania problemów w zakresie towaroznawstwa produktów roślinnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U04Umie dokonać identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkt, produkcję i jakość oraz wykazuje się znajomością zastosowania rutynowych technik inżynierskich do kierunku i profilu studiów.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Celem ćwiczeń audytoryjnych jest praktyczne przeprowadzenie oceny jakości wybranych produktów pochodzenia roślinnego w oparciu o PN oraz prezentacja multimedialna zagadnień dotyczących tematu realizowanego na zajęciach.
Treści programoweT-L-1Ocena jakości przekąsek ziemniaczanych na przykładzie chipsów i sneksów z różnych stron świata.
T-L-2Ocena towaroznawcza dżemów, marmolad i powideł z surowców krajowych i egzotycznych.
T-L-3Ocena jakości soków, napojów i nektarów owocowych oraz soków warzywnych.
T-L-4Ocena jakości marynat warzywnych i owocowych.
T-L-5Ocena jakości konserw warzywnych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne, zwiazane z oceną jakości produtów roślinnych w oparciu o PN i z przygotowaniem prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie z ćwiczeń ustalone na podstawie czterech ocen cząstkowych z kolokwiów oraz zaprezentowanych prezentacji multimedialnych i aktywności na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętności studenta w wykorzystaniu odpowiednich metod i technologii rozwiązujących zaawansowane problemy w zakresie towaroznawstwa produktów roślinnych są niewystarczające.
3,0Umiejętności studenta w wyzej wymienionym zakresie spełniają minimalne kryteria.
3,5Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są zadowalające, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są generalnie solidne z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są powyżej średniego standardu z pewnymi brakami.
5,0Umiejętności studenta w wykorzystaniu odpowiednich metod i technologii rozwiązujących zaawansowane problemy w zakresie towaroznawstwa produktów roślinnych są powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C9ut_U03Samodzielnie planuje własną karierę zawodową, na podstawie zdobytej wiedzy z zakesu towaroznawstwa produktów roślinnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U07Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygnięcia dylematów pojawiających się w pracy zawodowej.
TOW_1A_U06Potrafi prognozować procesy z wykorzystaniem standardowych narzędzi właściwych dla kierunku Towaroznawstwo.
TOW_1A_U11Posiada umiejętność wyrażania własnych pomysłów, wątpliwości, sugestii argumentując je zdobytą wiedzą. Potrafi sformułować wnioski, opracować i zinterpretować wyniki oraz wskazać dalszy kierunek badań.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Celem ćwiczeń audytoryjnych jest praktyczne przeprowadzenie oceny jakości wybranych produktów pochodzenia roślinnego w oparciu o PN oraz prezentacja multimedialna zagadnień dotyczących tematu realizowanego na zajęciach.
Treści programoweT-L-1Ocena jakości przekąsek ziemniaczanych na przykładzie chipsów i sneksów z różnych stron świata.
T-L-2Ocena towaroznawcza dżemów, marmolad i powideł z surowców krajowych i egzotycznych.
T-L-3Ocena jakości soków, napojów i nektarów owocowych oraz soków warzywnych.
T-L-4Ocena jakości marynat warzywnych i owocowych.
T-L-5Ocena jakości konserw warzywnych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne, zwiazane z oceną jakości produtów roślinnych w oparciu o PN i z przygotowaniem prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie z ćwiczeń ustalone na podstawie czterech ocen cząstkowych z kolokwiów oraz zaprezentowanych prezentacji multimedialnych i aktywności na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętności studenta w samodzielnym planowaniu własnej kariery zawodowej na podstawie zdobytej wiedzy z zakresu towaroznawstwa produktów roślinnych są niewystarczające.
3,0Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie spełniają minimalne kryteria.
3,5Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są zadowalające, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są generalnie solidne z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są powyzej średniego standardu z pewnymi brakami.
5,0Umiejętności studenta w samodzielnym planowaniu własnej kariery zawodowej na podstawie zdobytej wiedzy z zakresu towaroznawstwa produktów roślinnych są powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C9ut_K01Rozumie potrzebę uczenia się, jest świadomy swoich wartości i celów oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje, umie wykorzystać potencjał tkwiący w ludziach ich wiedzę i umiejętności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_K05Jest świadomy wartości zdobytej wiedzy.
TOW_1A_K02Wykazuje gotowość do pracy zespołowej i ponoszenia konsekwencji za wspólnie realizowane zadania.
TOW_1A_K01Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz postępuje zgodnie z zasadami etyki.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Celem ćwiczeń audytoryjnych jest praktyczne przeprowadzenie oceny jakości wybranych produktów pochodzenia roślinnego w oparciu o PN oraz prezentacja multimedialna zagadnień dotyczących tematu realizowanego na zajęciach.
Treści programoweT-L-1Ocena jakości przekąsek ziemniaczanych na przykładzie chipsów i sneksów z różnych stron świata.
T-L-2Ocena towaroznawcza dżemów, marmolad i powideł z surowców krajowych i egzotycznych.
T-L-3Ocena jakości soków, napojów i nektarów owocowych oraz soków warzywnych.
T-L-4Ocena jakości marynat warzywnych i owocowych.
T-L-5Ocena jakości konserw warzywnych.
T-W-1Charakterystyka, podział, technologia otrzymywania i wymagania jakościowe półproduktów owocowo-warzywnych.
T-W-2Metody utrwalania produktów roślinnych i ich wpływ na cechy jakościowe wyrobu.
T-W-3Charakterystyka towaroznawcza frytek i chipsów.
T-W-4Charakterystyka i ocena towaroznawcza soków owocowych i warzywnych.
T-W-5Marynaty owocowe i warzywne ich charakterystyka, produkcja, wymagania jakościowe.
T-W-6Charakterystyka towaroznawcza dżemów, galaretek i owoców kandyzowanych.
T-W-7Mrożonki owocowe i warzywne ich charakterystyka, podział, technologia produkcji i wymagania jakościowe.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne, zwiazane z oceną jakości produtów roślinnych w oparciu o PN i z przygotowaniem prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie z ćwiczeń ustalone na podstawie czterech ocen cząstkowych z kolokwiów oraz zaprezentowanych prezentacji multimedialnych i aktywności na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kompetencje studenta w zakresie potrzeby uczenia się są niewystarczajace. Student jest nieświadomy swoich wartości i celów, nie wykazuje odpowiedzialności za podejmowane decyzje i nie umie wykorzystać potencjału tkwiącego w ludziach ich wiedzy i umiejętności.
3,0Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie spełniają minimalne kryteria.
3,5Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie są zadowalające, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie są generalnie solidne z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie są powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Kompetencje studenta w zakresie potrzeby uczenia się są powyżej standardu. Student jest wysoce świadomy swoich wartości i celów, wykazuje dużą odpowiedzialność za podejmowane decyzje i umie zdecydowanie, wykorzystać potencjał tkwiący w ludziach ich wiedzę i umiejętności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C9ut_K02Ma świadomość potrzeby dalszego kształcenia i wyznaczania kierunków własnego rozwoju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_K03Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
TOW_1A_K08Ma świadomość dalszego kształcenia i wyznacza kierunki własnego rozwoju.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Celem ćwiczeń audytoryjnych jest praktyczne przeprowadzenie oceny jakości wybranych produktów pochodzenia roślinnego w oparciu o PN oraz prezentacja multimedialna zagadnień dotyczących tematu realizowanego na zajęciach.
Treści programoweT-L-1Ocena jakości przekąsek ziemniaczanych na przykładzie chipsów i sneksów z różnych stron świata.
T-L-2Ocena towaroznawcza dżemów, marmolad i powideł z surowców krajowych i egzotycznych.
T-L-3Ocena jakości soków, napojów i nektarów owocowych oraz soków warzywnych.
T-L-4Ocena jakości marynat warzywnych i owocowych.
T-L-5Ocena jakości konserw warzywnych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne, zwiazane z oceną jakości produtów roślinnych w oparciu o PN i z przygotowaniem prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie z ćwiczeń ustalone na podstawie czterech ocen cząstkowych z kolokwiów oraz zaprezentowanych prezentacji multimedialnych i aktywności na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kompetencje studenta w zakresie dalszego kształcenia się i wyznaczania kierunków własnego rozwoju są niewystarczające.
3,0Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie spełniają minimalne kryteria.
3,5Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie są zadowalające, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie są generalnie solidne z szeregiem zauwazalnych błędów.
4,5Kompetencje studenta w wyzej wymienionym zakresie są powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Kompetencje studenta w zakresie dalszego kształcenia się i wyznaczania kierunków własnego rozwoju są powyżej średniego standardu.