Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (N1)
Sylabus przedmiotu Metody oceny towarów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Towaroznawstwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk społecznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metody oceny towarów | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Barbara Czerniejewska-Surma <Barbara.Czerniejewska-Surma@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Zdzisław Domiszewski <Zdzislaw.Domiszewski@zut.edu.pl>, Marek Szczygielski <Marek.Szczygielski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z chemii i fizyki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie się z metodami oceny towarów, kryteria wyboru metody z uwzględnieniem aparatury i urządzeń laboratoryjnych. Nabycie umiejętności wykonania niektórych oznaczeń stosowanych zarówno w laboratorium zakładowym jak i badawczym. Opracowanie i interpretacja otrzymanych wyników z uwzględnieniem analizy statystycznej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Organizacja i funkcjonowanie laboratorium; obsługa urządzeń i sprzętu laboratoryjnego. | 1 |
T-L-2 | Zastosowanie termometrów i higrometrów do kontroli jakości towarów i procesów technologicznych | 1 |
T-L-3 | Zastosowanie refraktometrii w ocenie towarów. | 1 |
T-L-4 | Zastosowanie polarymetrii w ocenie towarów. | 1 |
T-L-5 | Oznaczanie gęstości. | 2 |
T-L-6 | Oznaczanie kwasowości metodą miareczkową i potencjometryczną. | 2 |
T-L-7 | Oznaczanie lepkości. Spektrofotometryczne oznaczanie barwy. | 1 |
T-L-8 | Zastosowanie konduktometrii. | 1 |
T-L-9 | Zastosowanie potencjometrii. | 1 |
T-L-10 | Zastosowanie potencjometrii. | 1 |
T-L-11 | Oznaczanie suchej masy. Opracowanie wyników oznaczeń. | 2 |
T-L-12 | Zorganizowanie stanowiska pracy w laboratorium. | 2 |
T-L-13 | Zasady ważenia analitycznego, wzajemne przeliczanie jednostek masy, długości, objętości. | 2 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Definicje towarów, wyrobów, produktów. Międzynarodowy Układ Jednostek Miar. Walidacja. | 1 |
T-W-2 | Dokładność i precyzja analiz. Rodzaje błędów w analizie. Statystyczna ocena wyników. | 1 |
T-W-3 | Metody sensoryczne – podstawy teoretyczne, porównanie metod sensorycznych z metodami instrumentalnymi. | 2 |
T-W-4 | Metody reologiczne w analizie i ocenie towarów: urządzenia i aparaty, zastosowanie. Metody pomiaru lepkości i gęstości: urządzenia i aparaty, zastosowanie. | 1 |
T-W-5 | Metody rozdziału mieszanin: analiza sitowa, ekstrakcja, wirowanie, dializa, destylacja, chromatografia. | 2 |
T-W-6 | Czynniki wpływające na gęstość oraz lepkość towarów. Metody spektroskopowe; spektrofotometria absorpcyjna (UV, VIS, IR), emisyjna, fluorymetria – zastosowanie. | 2 |
T-W-7 | Ocena barwy: metody przydatności spektrofotometrii, system CIE, L a b, metody porównawcze. | 2 |
T-W-8 | Metody elektrochemiczne: potencjometryczne, konduktometryczne, kulometryczne, woltamperometryczne, elektrolityczne: zastosowanie, metody pomiaru. | 2 |
T-W-9 | Metody biologiczne: podział, charakterystyka, przykłady zastosowania. | 1 |
T-W-10 | Oznaczanie podstawowego składu towarów pochodzenia rolniczego. | 1 |
T-W-11 | Oznaczanie zawartości wody, popiołu, tłuszczu, białka, cukrów. | 2 |
T-W-12 | Automatyzacja, instrumentalizacja metod. Sensory i biosensory | 1 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-L-2 | Studiowanie literatury | 22 |
A-L-3 | Konsultacje | 6 |
A-L-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 14 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 20 |
A-W-3 | konsultacje | 6 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 16 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady z użyciem środków audiowizualnych (rzutnik multimedialny) |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne w zespołach 2-osobowych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy z tematyki wykładów i ćwiczeń |
S-2 | Ocena formująca: oceny cząstkowe za realizację poszczególnych ćwiczeń |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TOW_1A_B16_W01 Ma podstawową wiedzę w zakresie chemii, fizyki i metod analitycznych niezbędnych dla realizacji celów kształcenia z zakresu towaroznawstwa i usług. | TOW_1A_W01 | S1A_W04, S1A_W06, S1A_W10 | InzA_W02 | C-1 | T-L-7, T-L-10, T-L-8, T-W-4, T-W-11, T-L-11, T-L-9, T-W-3, T-L-2, T-L-13, T-L-4, T-L-5, T-W-7, T-W-5, T-W-2, T-L-1, T-W-6, T-W-8, T-W-10, T-L-6, T-W-12, T-W-1, T-L-3, T-L-12, T-W-9 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
TOW_1A_B16_W02 Zna podstawowe pojęcia i terminologię inżynierii materiałowej. Ma wiedzę na temat warunków pracy i mechanizmów zużycia materiałów. Ma podstawową wiedzę na temat badania materiałów. | TOW_1A_W07 | S1A_W04, S1A_W06, S1A_W10, S1A_W11 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05 | C-1 | T-L-2, T-W-8, T-W-4, T-L-7, T-W-1, T-W-7, T-W-5, T-L-6, T-L-12, T-W-11, T-W-3, T-W-2, T-W-10, T-L-1, T-L-3, T-L-9, T-W-12, T-W-6, T-L-8, T-L-13, T-L-5, T-L-11, T-L-4, T-W-9 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
TOW_1A_B16_W03 Ma podstawową wiedzę w zakresie towaroznawstwa artykułów przemysłowych, w tym biopaliw. Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich. | TOW_1A_W13 | S1A_W01, S1A_W04, S1A_W06, S1A_W10, S1A_W11 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05 | C-1 | T-W-9, T-L-4, T-W-1, T-L-2, T-L-12, T-L-3, T-L-6, T-W-3, T-L-7, T-W-12, T-L-9, T-W-7, T-L-11, T-W-11, T-W-6, T-W-4, T-L-1, T-L-5, T-W-2, T-W-5, T-L-8, T-W-8, T-L-10, T-L-13, T-W-10 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
TOW_1A_B16_W04 Posiada wiedzę związaną z charakterystyką towaroznawczą surowców i produktów pochodzenia zwierzęcego. Posiada wiedzę w zakresie charakterystyki towaroznawczej ubocznych surowców i produktów przemysłu spożywczego. Posiada podstawową wiadomości z zakresu przetwórstwa produktów pochodzenia zwierzęcego z uwzględnieniem technologii pozyskiwania i przetwarzania oraz ich właściwości. | TOW_1A_W14 | S1A_W01, S1A_W04, S1A_W06, S1A_W10, S1A_W11 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05 | C-1 | T-W-10, T-L-6, T-W-11, T-W-4, T-W-1, T-W-3 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
TOW_1A_B16_W05 Posiada wiedzę związaną z charakterystyką towaroznawczą surowców i produktów pochodzenia roślinnego. Posiada podstawowe wiadomości z zakresu przetwórstwa produktów pochodzenia roślinnego z uwzględnieniem technologii pozyskiwania i przetwarzania oraz ich właściwości. Zna pojęcie żywności ekologicznej. | TOW_1A_W15 | S1A_W01, S1A_W04, S1A_W06, S1A_W10, S1A_W11 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05 | C-1 | T-W-10, T-W-8, T-W-4, T-L-7, T-L-3, T-W-1, T-W-7, T-L-5, T-L-6, T-W-5, T-W-11, T-L-4, T-W-9, T-W-3 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
TOW_1A_B16_W06 Ma wiedzę na temat metod analizy i oceny artykułów spożywczych i przemysłowych oraz zasad ich doboru. | TOW_1A_W16 | S1A_W04, S1A_W06, S1A_W08 | InzA_W01, InzA_W02 | C-1 | T-L-2, T-W-8, T-W-4, T-L-7, T-W-1, T-W-7, T-W-5, T-L-6, T-L-12, T-W-11, T-W-3, T-W-2, T-W-10, T-L-1, T-L-3, T-L-9, T-W-12, T-W-6, T-L-8, T-L-13, T-L-5, T-L-11, T-L-4, T-W-9 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TOW_1A_B16_U01 Posiada umiejętność posługiwania się poprawną terminologią i nomenklaturą z zakresu studiowanego kierunku. Wykorzystuje podstawowe techniki laboratoryjne. Dobiera właściwe metody i procedury analityczne. Potrafi określić wiarygodność analiz. Potrafi posługiwać się instrumentami oraz katalogami sprzętu, odczynników i akcesoriów. | TOW_1A_U01 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U07 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U06, InzA_U07 | C-1 | T-W-12, T-L-5, T-W-8, T-W-3, T-L-12, T-L-6, T-W-1, T-L-2, T-W-11, T-W-10, T-W-5, T-L-13, T-L-9, T-L-4, T-L-8, T-L-7, T-L-11, T-W-2, T-W-7, T-W-6, T-W-9, T-L-3, T-W-4, T-L-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
TOW_1A_B16_U02 Umie dokonać identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkt, produkcję i jakość oraz wykazuje się znajomością zastosowania rutynowych technik inżynierskich do kierunku i profilu studiów. | TOW_1A_U04 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U07 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08 | C-1 | T-W-12, T-L-5, T-W-8, T-W-3, T-L-12, T-L-6, T-W-1, T-L-2, T-W-11, T-W-10, T-W-5, T-L-13, T-L-9, T-L-4, T-L-8, T-L-7, T-L-11, T-W-2, T-W-7, T-W-6, T-W-9, T-L-3, T-W-4, T-L-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
TOW_1A_B16_U03 Potrafi prognozować procesy z wykorzystaniem standardowych narzędzi właściwych dla kierunku Towaroznawstwo. | TOW_1A_U06 | S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05 | InzA_U02, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08 | C-1 | T-W-12, T-L-5, T-W-8, T-W-3, T-L-12, T-L-6, T-W-1, T-L-2, T-W-11, T-W-10, T-W-5, T-L-13, T-L-9, T-L-4, T-L-8, T-L-7, T-L-11, T-W-2, T-W-7, T-W-6, T-W-9, T-L-3, T-W-4, T-L-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
TOW_1A_B16_U04 Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygnięcia dylematów pojawiających się w pracy zawodowej. | TOW_1A_U07 | S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07 | InzA_U06 | C-1 | T-W-12, T-L-5, T-W-8, T-W-3, T-L-12, T-L-6, T-W-1, T-L-2, T-W-11, T-W-10, T-W-5, T-L-13, T-L-9, T-L-4, T-L-8, T-L-7, T-L-11, T-W-2, T-W-7, T-W-6, T-W-9, T-L-3, T-W-4, T-L-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
TOW_1A_B16_U05 Posiada umiejętność wyrażania własnych pomysłów, wątpliwości, sugestii argumentując je zdobytą wiedzą. Potrafi sformułować wnioski, opracować i zinterpretować wyniki oraz wskazać dalszy kierunek badań. | TOW_1A_U11 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U07 | InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06 | C-1 | T-W-12, T-L-5, T-W-8, T-W-3, T-L-12, T-L-6, T-W-1, T-L-2, T-W-11, T-W-10, T-W-5, T-L-13, T-L-9, T-L-4, T-L-8, T-L-7, T-L-11, T-W-2, T-W-7, T-W-6, T-W-9, T-L-3, T-W-4, T-L-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
TOW_1A_B16_U06 Wykazuje umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach. | TOW_1A_U12 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03 | InzA_U04, InzA_U05, InzA_U08 | C-1 | T-W-12, T-L-5, T-W-8, T-W-3, T-L-12, T-L-6, T-W-1, T-L-2, T-W-11, T-W-10, T-W-5, T-L-13, T-L-9, T-L-4, T-L-8, T-L-7, T-L-11, T-W-2, T-W-7, T-W-6, T-W-9, T-L-3, T-W-4, T-L-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
TOW_1A_B16_U07 Wykazuje zdolność podejmowania standardowych działań inżynierskich z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów rozwiązujących problemy w zakresie towaroznawstwa i zasobów naturalnych. | TOW_1A_U13 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U07 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-1 | T-W-12, T-L-5, T-W-8, T-W-3, T-L-12, T-L-6, T-W-1, T-L-2, T-W-11, T-W-10, T-W-5, T-L-13, T-L-9, T-L-4, T-L-8, T-L-7, T-L-11, T-W-2, T-W-7, T-W-6, T-W-9, T-L-3, T-W-4, T-L-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
TOW_1A_B16_U08 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w organach nadzoru urzędowego | TOW_1A_U17 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08, S1A_U10 | InzA_U05, InzA_U06 | C-1 | T-W-12, T-L-5, T-W-8, T-W-3, T-L-12, T-L-6, T-W-1, T-L-2, T-W-11, T-W-10, T-W-5, T-L-13, T-L-9, T-L-4, T-L-8, T-L-7, T-L-11, T-W-2, T-W-7, T-W-6, T-W-9, T-L-3, T-W-4, T-L-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TOW_1A_B16_K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz postępuje zgodnie z zasadami etyki. Ma świadomość dalszego kształcenia i wyznacza kierunki własnego rozwoju. | TOW_1A_K01, TOW_1A_K05, TOW_1A_K08 | S1A_K01, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K06, S1A_K07 | InzA_K01 | C-1 | T-L-12, T-L-1, T-L-13, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-11, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
TOW_1A_B16_K02 Wykazuje gotowość do pracy zespołowej i ponoszenia konsekwencji za wspólnie realizowane zadania. | TOW_1A_K02 | S1A_K02, S1A_K03, S1A_K05 | InzA_K02 | C-1 | T-L-5, T-L-8, T-L-12, T-L-6, T-L-7, T-L-2, T-L-13, T-L-3, T-L-9, T-L-4, T-L-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TOW_1A_B16_W01 Ma podstawową wiedzę w zakresie chemii, fizyki i metod analitycznych niezbędnych dla realizacji celów kształcenia z zakresu towaroznawstwa i usług. | 2,0 | |
3,0 | Student opanował w dostatecznym stopniu podstawową wiedzę w zakresie chemii, fizyki i metod analitycznych niezbędnych dla realizacji celów kształcenia z zakresu towaroznawstwa i usług. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TOW_1A_B16_W02 Zna podstawowe pojęcia i terminologię inżynierii materiałowej. Ma wiedzę na temat warunków pracy i mechanizmów zużycia materiałów. Ma podstawową wiedzę na temat badania materiałów. | 2,0 | |
3,0 | Student zna w dostatecznym stopniu podstawowe pojęcia i terminologię inżynierii materiałowej. Ma dostateczną wiedzę na temat warunków pracy i mechanizmów zużycia materiałów i na temat badania materiałów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TOW_1A_B16_W03 Ma podstawową wiedzę w zakresie towaroznawstwa artykułów przemysłowych, w tym biopaliw. Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich. | 2,0 | |
3,0 | Student ma w dostatecznym stopniu podstawową wiedzę w zakresie towaroznawstwa artykułówprzemysłowych, w tym biopaliw. Zna w dostatecznym stopniu podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TOW_1A_B16_W04 Posiada wiedzę związaną z charakterystyką towaroznawczą surowców i produktów pochodzenia zwierzęcego. Posiada wiedzę w zakresie charakterystyki towaroznawczej ubocznych surowców i produktów przemysłu spożywczego. Posiada podstawową wiadomości z zakresu przetwórstwa produktów pochodzenia zwierzęcego z uwzględnieniem technologii pozyskiwania i przetwarzania oraz ich właściwości. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę związaną z charakterystyką towaroznawczą surowców i produktów pochodzenia zwierzęcego oraz charakterystyki towaroznawczej ubocznych surowców i produktów przemysłu spożywczego. Posiada w dostatecznym stopniu podstawową wiadomości z zakresu przetwórstwa produktów pochodzenia zwierzęcego z uwzględnieniem technologii pozyskiwania i przetwarzania oraz ich właściwości. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TOW_1A_B16_W05 Posiada wiedzę związaną z charakterystyką towaroznawczą surowców i produktów pochodzenia roślinnego. Posiada podstawowe wiadomości z zakresu przetwórstwa produktów pochodzenia roślinnego z uwzględnieniem technologii pozyskiwania i przetwarzania oraz ich właściwości. Zna pojęcie żywności ekologicznej. | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu posiada wiedzę związaną z charakterystyką towaroznawczą surowców i produktów pochodzenia roślinnegoi przetwórstwa produktów pochodzenia roślinnego z uwzględnieniem technologii pozyskiwania i przetwarzania oraz ich właściwości. Zna w dostatecznym stopniu pojęcie żywności ekologicznej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TOW_1A_B16_W06 Ma wiedzę na temat metod analizy i oceny artykułów spożywczych i przemysłowych oraz zasad ich doboru. | 2,0 | |
3,0 | Student ma dostateczną wiedzę na temat metod analizy i oceny artykułów spożywczych i przemysłowych oraz zasad ich doboru. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TOW_1A_B16_U01 Posiada umiejętność posługiwania się poprawną terminologią i nomenklaturą z zakresu studiowanego kierunku. Wykorzystuje podstawowe techniki laboratoryjne. Dobiera właściwe metody i procedury analityczne. Potrafi określić wiarygodność analiz. Potrafi posługiwać się instrumentami oraz katalogami sprzętu, odczynników i akcesoriów. | 2,0 | |
3,0 | Student w podstawowym stopniu posiada umiejętność posługiwania się poprawną terminologią i nomenklaturą z zakresu studiowanego kierunku. Przy pomocy prowadzącego wykorzystuje podstawowe techniki laboratoryjne i dobiera właściwe metody i procedury analityczne. Potrafi w sposób dostateczny posługiwać się instrumentami oraz katalogami sprzętu, odczynników i akcesoriów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TOW_1A_B16_U02 Umie dokonać identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkt, produkcję i jakość oraz wykazuje się znajomością zastosowania rutynowych technik inżynierskich do kierunku i profilu studiów. | 2,0 | |
3,0 | Umie przy pomocy dokonać identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkt, produkcję i jakość oraz wykazuje się znajomością zastosowania rutynowych technik inżynierskich do kierunku i profilu studiów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TOW_1A_B16_U03 Potrafi prognozować procesy z wykorzystaniem standardowych narzędzi właściwych dla kierunku Towaroznawstwo. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w ograniczony stopniu prognozować procesy z wykorzystaniem standardowych narzędzi właściwych dla kierunku Towaroznawstwo. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TOW_1A_B16_U04 Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygnięcia dylematów pojawiających się w pracy zawodowej. | 2,0 | |
3,0 | Student w ograniczonym stopniu wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygnięcia dylematów pojawiających się w pracy zawodowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TOW_1A_B16_U05 Posiada umiejętność wyrażania własnych pomysłów, wątpliwości, sugestii argumentując je zdobytą wiedzą. Potrafi sformułować wnioski, opracować i zinterpretować wyniki oraz wskazać dalszy kierunek badań. | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu osiada umiejętność wyrażania własnych pomysłów, wątpliwości, sugestii argumentując je zdobytą wiedzą. Przy pomocy prowadzącego potrafi sformułować wnioski, opracować i zinterpretować wyniki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TOW_1A_B16_U06 Wykazuje umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach. | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje w ograniczonym stopniu umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TOW_1A_B16_U07 Wykazuje zdolność podejmowania standardowych działań inżynierskich z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów rozwiązujących problemy w zakresie towaroznawstwa i zasobów naturalnych. | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje w ograniczonym stopniu zdolność podejmowania standardowych działań inżynierskich z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów rozwiązujących problemy w zakresie towaroznawstwa i zasobów naturalnych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TOW_1A_B16_U08 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w organach nadzoru urzędowego | 2,0 | |
3,0 | Student w niewielkim stopniu potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w organach nadzoru urzędowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TOW_1A_B16_K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz postępuje zgodnie z zasadami etyki. Ma świadomość dalszego kształcenia i wyznacza kierunki własnego rozwoju. | 2,0 | |
3,0 | Student ma ostateczną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz postępuje zgodnie z zasadami etyki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TOW_1A_B16_K02 Wykazuje gotowość do pracy zespołowej i ponoszenia konsekwencji za wspólnie realizowane zadania. | 2,0 | |
3,0 | Student z oporami wykazuje gotowość do pracy zespołowej i ponoszenia konsekwencji za wspólnie realizowane zadania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Budzyński B., Palich P., Towaroznawcza ocena artykułów spożywczych, Wydawnictwo WSM Gdynia, Gdynia, 2000
- Drzazga B, Analiza techniczna w przemyśle spożywczym, część ogólna, WSiP, Warszawa, 1997
- Krełowska-Kułas M., Badanie Jakości Produktów Spożywczych, PWE, Warszawa, 1993
- Kress-Rogrs E. (ed) Instrumentation and Sensors for the Food Industry;, 2011
- Ładonski W., Gospodarek T., Podstawowe Metody Analityczne Produktów Żywnościowych, PWN, Warszawa-Wrocław, Ładonski W., Gospodarek T., Podstawowe Metody Analityczne Produktów Żywnościowych, PWN, Warszawa-Wrocław, 1996
Literatura dodatkowa
- AOAC International, Official Methods of Analysis of AOAC International, Arlington, AOAC International, Arlington, 1995
- Szczepaniak W. . WN, Metody instrumentalne w Analizie Chemicznej, PWN, Warszawa, 1997
- Cygański A., Metody spektroskopowe w chemii analitycznej, WNT, Warszawa, 2002
- Pomeranz Y., Meloan C.E., Food Analysis, Theory and Practice, Chapman and Hall, New York, 1994
- Rutkowska U, /red/, Wybrane Metody Badania Składu i Wartości Odżywczej Żywności, PZWL, Warszawa, 1981