Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (N1)

Sylabus przedmiotu Chłodnictwo i przechowalnictwo:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Towaroznawstwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk społecznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Chłodnictwo i przechowalnictwo
Specjalność usługi turystyczne
Jednostka prowadząca Zakład Technologii Mleczarskiej i Przechowalnictwa Żywności
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Kryża <Krzysztof.Kryza@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Krzysztof Kryża <Krzysztof.Kryza@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 9 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL3 9 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1chemia organiczna
W-2Biochemia
W-3Fizyka

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie zasad dystrybucji i składowania towarów żywnościowych
C-2Organizacja przechowalnictwa wybranych grup towarów żywnościowych
C-3Poznanie warunków i sposobów zabezpieczania towarów żywnościowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wpływ wybranych czynników technologicznych na schładzanie towarów żywnościowych2
T-L-2Wpływ wybranych czynników technologicznych na zamrażanie towarów żywnościowych2
T-L-3Ocena zmian wybranych jakościowych właściwości fizykochemicznych towarów żywnościowych podczas przechowywania2
T-L-4Wpływ wybranych czynników technologicznych na rozmrażanie towarów żywnościowych2
T-L-5Organizacja przechowywania wybranych towarów żywnościowych1
9
wykłady
T-W-1Chłodnicze zabezpieczanie surowców i produktów żywnościowych1
T-W-2Łańcuch zamrażalniczy towarów żywnościowych - podmrażanie, zamrażanie, składowanie, rozmrażanie3
T-W-3Łańcuch chłodniczy surowców i produktów żywnościowych - budowa, zasady, uwarunkowania prawne, zagrożenia1
T-W-4Łańcuchy dostaw surowców i produktów żywnościowych1
T-W-5Przechowalnictwo wybranych grup towarów żywnościowych3
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestniczenie w zajęciach9
A-L-2Studia piśmiennictwa8
A-L-3Bezpośredni kontakt z nauczycielem akademickim7
A-L-4Przygotowanie się do zaliczenia6
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Studia piśmiennictwa10
A-W-3Bezpośredni kontakt z nauczycielem akademickim5
A-W-4Przygotowanie się do zaliczenia7
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie lub wyjaśnienie
M-3Wykład konwersatoryjny
M-4Metoda przypadków, metoda sytuacyjna
M-5ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: zaliczenie ustne
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne
S-4Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_C13ut_W01
Student ma wiedzę w zakresie oddziaływania środowiska i człowieka na towar rolno-spożywczy w całym łańcuchu żywnościowym.
TOW_1A_W23S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05InzA_W01, InzA_W02C-1, C-2, C-3T-W-5, T-L-2, T-W-2, T-L-1, T-W-3, T-W-1, T-L-3, T-W-4, T-L-5, T-L-4M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2
TOW_1A_C13ut_W02
Student ma podstawową wiedzę na temat wpływu technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne surowców i produktów żywnościowych.
TOW_1A_W04S1A_W04, S1A_W10, S1A_W11C-1, C-3, C-2T-W-2, T-L-2, T-L-4, T-L-1, T-L-3, T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-L-5, T-W-5M-1, M-3, M-4, M-2S-1, S-2
TOW_1A_C13ut_W03
Student posiada wiedzę w zakresie sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań.
TOW_1A_W17S1A_W03, S1A_W04, S1A_W06InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-3, C-1, C-2T-L-2, T-W-2, T-L-4, T-W-3, T-L-5, T-L-1, T-L-3, T-W-1, T-W-5, T-W-4M-1, M-4, M-3, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_C13ut_U01
Student wykazuje umiejętność zdobywania informacji specjalistycznej w oparciu o postawiony problem w zakresie przechowalnictwa żywności
TOW_1A_U12S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03InzA_U04, InzA_U05, InzA_U08C-2T-L-5, T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4M-1, M-4, M-2, M-5S-1, S-2
TOW_1A_C13ut_U02
Student potrafi zidentyfikować właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków, sposobów jak i zorganizowania transportu, przechowywania i dystrybucji w oparciu o zasady technologii przechowalnictwa.
TOW_1A_U08S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2T-L-4, T-L-1, T-W-1, T-L-2, T-L-5, T-L-3M-1, M-2, M-4, M-3, M-5S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_C13ut_K01
Student umie zająć stanowisko specjalistyczne w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych.
TOW_1A_K04S1A_K02, S1A_K06, S1A_K07InzA_K01, InzA_K02C-1, C-2T-L-4, T-L-5, T-W-5, T-L-1, T-L-2, T-L-3M-1, M-3, M-2, M-5, M-4S-3, S-2
TOW_1A_C13ut_K02
Student ma świadomość ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności specjalistycznych w zakresie branży zawodowej w zakresie zagadnień przedmiotu.
TOW_1A_K08S1A_K01, S1A_K03, S1A_K06C-1, C-3, C-2T-W-3, T-L-4, T-W-1, T-L-5, T-W-4, T-L-3M-1, M-3, M-4, M-2, M-5S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_C13ut_W01
Student ma wiedzę w zakresie oddziaływania środowiska i człowieka na towar rolno-spożywczy w całym łańcuchu żywnościowym.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska i człowieka na towary rolno-spożywcze w całym łańcuchu żywnościowym (dystrybucja, składowanie, transport) z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,0Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska i człowieka na towary rolno-spożywcze w całym łańcuchu żywnościowym (dystrybucja, składowanie, transport) z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska i człowieka na towary rolno-spożywcze w całym łańcuchu żywnościowym (dystrybucja, składowanie, transport) z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach, a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska i człowieka na towary rolno-spożywcze w całym łańcuchu żywnościowym (dystrybucja, składowanie, transport) z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,5Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, oraz oszacować błędy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska i człowieka na towary rolno-spożywcze w całym łańcuchu żywnościowym (dystrybucja, składowanie, transport) z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
5,0Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska i człowieka na towary rolno-spożywcze w całym łańcuchu żywnościowym (dystrybucja, składowanie, transport) z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
TOW_1A_C13ut_W02
Student ma podstawową wiedzę na temat wpływu technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne surowców i produktów żywnościowych.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne towarów rolno-spożywczych z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,0Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne towarów rolno-spożywczych z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne towarów rolno-spożywczych z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne towarów rolno-spożywczych z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne towarów rolno-spożywczych z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
5,0Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne towarów rolno-spożywczych z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
TOW_1A_C13ut_W03
Student posiada wiedzę w zakresie sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,0Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
5,0Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_C13ut_U01
Student wykazuje umiejętność zdobywania informacji specjalistycznej w oparciu o postawiony problem w zakresie przechowalnictwa żywności
2,0Student nie umie wykorzystać uzyskanych podstawowych informacji i interpretacji niezbędnych do realizacji zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia problemowe przechowalnictwa żywności.
3,0Student umie zrealizować zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia problemowe przechowalnictwa żywności, wraz z opracowaniem wniosków.
3,5Student poprawnie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia problemowe przechowalnictwa żywności, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
4,0Student umie nie tylko poprawnie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje, ale również je porównywać celem zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia problemowe przechowalnictwa żywności.
4,5Student umie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia problemowe przechowalnictwa żywności, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
5,0Student umie w sposób efektywny wyszukiwać i analizować niezbędne informacje wraz z interpretacją, wnioskowaniem i porównaniem do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia problemowe przechowalnictwa żywności.
TOW_1A_C13ut_U02
Student potrafi zidentyfikować właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków, sposobów jak i zorganizowania transportu, przechowywania i dystrybucji w oparciu o zasady technologii przechowalnictwa.
2,0Student nie umie wykorzystać uzyskanych podstawowych informacji i interpretacji niezbędnych do realizacji zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy, w oparciu o postawione zagadnienia obejmujące identyfikowanie właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków i sposobów transportu, składowania i dydstrybucji z zastosowaniem zasad przechowalnictwa.
3,0Student umie zrealizować zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia obejmujące identyfikowanie właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków i sposobów transportu, składowania i dydstrybucji z zastosowaniem zasad przechowalnictwa, wraz z opracowaniem wniosków.
3,5Student poprawnie umie wykonać zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy, w oparciu o postawione zagadnienia obejmujące identyfikowanie właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków i sposobów transportu, składowania i dydstrybucji z zastosowaniem zasad przechowalnictwa wraz z opracowaniem wniosków.
4,0Student umie nie tylko poprawnie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje, ale również je porównywać celem zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o postawione zagadnienia obejmujące identyfikowanie właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków i sposobów transportu, składowania i dydstrybucji z zastosowaniem zasad przechowalnictwa.
4,5Student umie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o postawione zagadnienia obejmujące identyfikowanie właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków i sposobów transportu, składowania i dydstrybucji z zastosowaniem zasad przechowalnictwa, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
5,0Student umie w sposób efektywny wyszukiwać i analizować niezbędne informacje wraz z interpretacją, wnioskowaniem i porównaniem do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o postawione zagadnienia obejmujące identyfikowanie właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków i sposobów transportu, składowania i dydstrybucji z zastosowaniem zasad przechowalnictwa.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_C13ut_K01
Student umie zająć stanowisko specjalistyczne w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych.
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności zajmowania stanowiska specjalistycznego w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności zajmowania stanowiska specjalistycznego w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzeby i zna możliwości w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności zajmowania stanowiska specjalistycznego w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych.
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności zajmowania stanowiska specjalistycznego w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności zajmowania stanowiska specjalistycznego w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umięjętności, znakomicie rozumie potrzeby i zna możliwości w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności zajmowania stanowiska specjalistycznego w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych.
TOW_1A_C13ut_K02
Student ma świadomość ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności specjalistycznych w zakresie branży zawodowej w zakresie zagadnień przedmiotu.
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie branży zawodowej w obszarze zagadnień przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunku własnego rozwoju.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności specjalistycznych w zakresie branży zawodowej w obszarze zagadnień przedmiotu, wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunku własnego rozwoju.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie branży zawodowej w obszarze zagadnień przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunku własnego rozwoju.
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie branży zawodowej w obszarze zagadnień przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunku własnego rozwoju.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie branży zawodowej w obszarze zagadnień przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunku własnego rozwoju.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie branży zawodowej w obszarze zagadnień przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunku własnego rozwoju.

Literatura podstawowa

  1. Horubała Adolf, Podstawy przechowalnictwa żywności, PWN, Warszawa, 1975
  2. Gruda Z., Postolski J., Zamrażanie żywności, Wyd. WNT, Warszawa, 1999
  3. Zina Marek i wsp., Utrwalanie i przechowywanie żywności, Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów, 2008
  4. Gaziński Bolesław, Przechowalnictwo i transport. Technika chłodnicza dla praktyków., 2011

Literatura dodatkowa

  1. Flaczyk Ewa, Górecka Danuta, Korczak Józef, Towaroznawstwo produktów spożywczych, Wyd. Akad. Rolniczej, Poznań, 2006
  2. Czasopisma branżowe: Transport, Żywność Technologia Jakość, Chłodnictwo, Przemysł Spożywczy, Magazyn Przemysłu Rybnego

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wpływ wybranych czynników technologicznych na schładzanie towarów żywnościowych2
T-L-2Wpływ wybranych czynników technologicznych na zamrażanie towarów żywnościowych2
T-L-3Ocena zmian wybranych jakościowych właściwości fizykochemicznych towarów żywnościowych podczas przechowywania2
T-L-4Wpływ wybranych czynników technologicznych na rozmrażanie towarów żywnościowych2
T-L-5Organizacja przechowywania wybranych towarów żywnościowych1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Chłodnicze zabezpieczanie surowców i produktów żywnościowych1
T-W-2Łańcuch zamrażalniczy towarów żywnościowych - podmrażanie, zamrażanie, składowanie, rozmrażanie3
T-W-3Łańcuch chłodniczy surowców i produktów żywnościowych - budowa, zasady, uwarunkowania prawne, zagrożenia1
T-W-4Łańcuchy dostaw surowców i produktów żywnościowych1
T-W-5Przechowalnictwo wybranych grup towarów żywnościowych3
9

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestniczenie w zajęciach9
A-L-2Studia piśmiennictwa8
A-L-3Bezpośredni kontakt z nauczycielem akademickim7
A-L-4Przygotowanie się do zaliczenia6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Studia piśmiennictwa10
A-W-3Bezpośredni kontakt z nauczycielem akademickim5
A-W-4Przygotowanie się do zaliczenia7
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C13ut_W01Student ma wiedzę w zakresie oddziaływania środowiska i człowieka na towar rolno-spożywczy w całym łańcuchu żywnościowym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W23Ma wiedzę na temat oddziaływania środowiska pomiędzy towarami żywnościowymi i nieżywnościowymi oraz pomiędzy środowiskiem a człowiekiem.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad dystrybucji i składowania towarów żywnościowych
C-2Organizacja przechowalnictwa wybranych grup towarów żywnościowych
C-3Poznanie warunków i sposobów zabezpieczania towarów żywnościowych
Treści programoweT-W-5Przechowalnictwo wybranych grup towarów żywnościowych
T-L-2Wpływ wybranych czynników technologicznych na zamrażanie towarów żywnościowych
T-W-2Łańcuch zamrażalniczy towarów żywnościowych - podmrażanie, zamrażanie, składowanie, rozmrażanie
T-L-1Wpływ wybranych czynników technologicznych na schładzanie towarów żywnościowych
T-W-3Łańcuch chłodniczy surowców i produktów żywnościowych - budowa, zasady, uwarunkowania prawne, zagrożenia
T-W-1Chłodnicze zabezpieczanie surowców i produktów żywnościowych
T-L-3Ocena zmian wybranych jakościowych właściwości fizykochemicznych towarów żywnościowych podczas przechowywania
T-W-4Łańcuchy dostaw surowców i produktów żywnościowych
T-L-5Organizacja przechowywania wybranych towarów żywnościowych
T-L-4Wpływ wybranych czynników technologicznych na rozmrażanie towarów żywnościowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie lub wyjaśnienie
M-3Wykład konwersatoryjny
M-4Metoda przypadków, metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie ustne
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska i człowieka na towary rolno-spożywcze w całym łańcuchu żywnościowym (dystrybucja, składowanie, transport) z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,0Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska i człowieka na towary rolno-spożywcze w całym łańcuchu żywnościowym (dystrybucja, składowanie, transport) z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska i człowieka na towary rolno-spożywcze w całym łańcuchu żywnościowym (dystrybucja, składowanie, transport) z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach, a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska i człowieka na towary rolno-spożywcze w całym łańcuchu żywnościowym (dystrybucja, składowanie, transport) z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,5Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, oraz oszacować błędy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska i człowieka na towary rolno-spożywcze w całym łańcuchu żywnościowym (dystrybucja, składowanie, transport) z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
5,0Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska i człowieka na towary rolno-spożywcze w całym łańcuchu żywnościowym (dystrybucja, składowanie, transport) z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C13ut_W02Student ma podstawową wiedzę na temat wpływu technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne surowców i produktów żywnościowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W04Ma podstawową wiedzę na temat mikroorganizmów, ich roli w przetwórstwie i przechowywaniu żywności. Ma wiedzę na temat drobnoustrojów w artykułach przemysłowych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
S1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad dystrybucji i składowania towarów żywnościowych
C-3Poznanie warunków i sposobów zabezpieczania towarów żywnościowych
C-2Organizacja przechowalnictwa wybranych grup towarów żywnościowych
Treści programoweT-W-2Łańcuch zamrażalniczy towarów żywnościowych - podmrażanie, zamrażanie, składowanie, rozmrażanie
T-L-2Wpływ wybranych czynników technologicznych na zamrażanie towarów żywnościowych
T-L-4Wpływ wybranych czynników technologicznych na rozmrażanie towarów żywnościowych
T-L-1Wpływ wybranych czynników technologicznych na schładzanie towarów żywnościowych
T-L-3Ocena zmian wybranych jakościowych właściwości fizykochemicznych towarów żywnościowych podczas przechowywania
T-W-1Chłodnicze zabezpieczanie surowców i produktów żywnościowych
T-W-4Łańcuchy dostaw surowców i produktów żywnościowych
T-W-3Łańcuch chłodniczy surowców i produktów żywnościowych - budowa, zasady, uwarunkowania prawne, zagrożenia
T-L-5Organizacja przechowywania wybranych towarów żywnościowych
T-W-5Przechowalnictwo wybranych grup towarów żywnościowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Wykład konwersatoryjny
M-4Metoda przypadków, metoda sytuacyjna
M-2Objaśnienie lub wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie ustne
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne towarów rolno-spożywczych z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,0Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne towarów rolno-spożywczych z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne towarów rolno-spożywczych z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne towarów rolno-spożywczych z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne towarów rolno-spożywczych z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
5,0Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania technologii przechowywania i transportu na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne towarów rolno-spożywczych z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C13ut_W03Student posiada wiedzę w zakresie sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W17Posiada uporządkowaną wiedzę na temat metod zabezpieczenia surowców i produktów rolno-spożywczych i przemysłowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji. Ma wiedzę w zakresie podziału i przeglądu materiałów do produkcji opakowań, ich podział, ocenę, certyfikację, oznakowania oraz ich dobór.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Poznanie warunków i sposobów zabezpieczania towarów żywnościowych
C-1Poznanie zasad dystrybucji i składowania towarów żywnościowych
C-2Organizacja przechowalnictwa wybranych grup towarów żywnościowych
Treści programoweT-L-2Wpływ wybranych czynników technologicznych na zamrażanie towarów żywnościowych
T-W-2Łańcuch zamrażalniczy towarów żywnościowych - podmrażanie, zamrażanie, składowanie, rozmrażanie
T-L-4Wpływ wybranych czynników technologicznych na rozmrażanie towarów żywnościowych
T-W-3Łańcuch chłodniczy surowców i produktów żywnościowych - budowa, zasady, uwarunkowania prawne, zagrożenia
T-L-5Organizacja przechowywania wybranych towarów żywnościowych
T-L-1Wpływ wybranych czynników technologicznych na schładzanie towarów żywnościowych
T-L-3Ocena zmian wybranych jakościowych właściwości fizykochemicznych towarów żywnościowych podczas przechowywania
T-W-1Chłodnicze zabezpieczanie surowców i produktów żywnościowych
T-W-5Przechowalnictwo wybranych grup towarów żywnościowych
T-W-4Łańcuchy dostaw surowców i produktów żywnościowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-4Metoda przypadków, metoda sytuacyjna
M-3Wykład konwersatoryjny
M-2Objaśnienie lub wyjaśnienie
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne
S-1Ocena formująca: zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,0Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
5,0Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze sposobów i zasad zabezpieczania surowców i produktów żywnościowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji oraz stosowania opakowań z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C13ut_U01Student wykazuje umiejętność zdobywania informacji specjalistycznej w oparciu o postawiony problem w zakresie przechowalnictwa żywności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U12Wykazuje umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Organizacja przechowalnictwa wybranych grup towarów żywnościowych
Treści programoweT-L-5Organizacja przechowywania wybranych towarów żywnościowych
T-L-1Wpływ wybranych czynników technologicznych na schładzanie towarów żywnościowych
T-L-3Ocena zmian wybranych jakościowych właściwości fizykochemicznych towarów żywnościowych podczas przechowywania
T-L-2Wpływ wybranych czynników technologicznych na zamrażanie towarów żywnościowych
T-L-4Wpływ wybranych czynników technologicznych na rozmrażanie towarów żywnościowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-4Metoda przypadków, metoda sytuacyjna
M-2Objaśnienie lub wyjaśnienie
M-5ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie ustne
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać uzyskanych podstawowych informacji i interpretacji niezbędnych do realizacji zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia problemowe przechowalnictwa żywności.
3,0Student umie zrealizować zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia problemowe przechowalnictwa żywności, wraz z opracowaniem wniosków.
3,5Student poprawnie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia problemowe przechowalnictwa żywności, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
4,0Student umie nie tylko poprawnie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje, ale również je porównywać celem zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia problemowe przechowalnictwa żywności.
4,5Student umie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia problemowe przechowalnictwa żywności, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
5,0Student umie w sposób efektywny wyszukiwać i analizować niezbędne informacje wraz z interpretacją, wnioskowaniem i porównaniem do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia problemowe przechowalnictwa żywności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C13ut_U02Student potrafi zidentyfikować właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków, sposobów jak i zorganizowania transportu, przechowywania i dystrybucji w oparciu o zasady technologii przechowalnictwa.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U08Potrafi zidentyfikować i scharakteryzować artykuły żywnościowe i nieżywnościowe, ich właściwości fizyko-chemiczne oraz zbadać i określić zależności pomiędzy nimi.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Organizacja przechowalnictwa wybranych grup towarów żywnościowych
Treści programoweT-L-4Wpływ wybranych czynników technologicznych na rozmrażanie towarów żywnościowych
T-L-1Wpływ wybranych czynników technologicznych na schładzanie towarów żywnościowych
T-W-1Chłodnicze zabezpieczanie surowców i produktów żywnościowych
T-L-2Wpływ wybranych czynników technologicznych na zamrażanie towarów żywnościowych
T-L-5Organizacja przechowywania wybranych towarów żywnościowych
T-L-3Ocena zmian wybranych jakościowych właściwości fizykochemicznych towarów żywnościowych podczas przechowywania
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie lub wyjaśnienie
M-4Metoda przypadków, metoda sytuacyjna
M-3Wykład konwersatoryjny
M-5ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie ustne
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać uzyskanych podstawowych informacji i interpretacji niezbędnych do realizacji zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy, w oparciu o postawione zagadnienia obejmujące identyfikowanie właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków i sposobów transportu, składowania i dydstrybucji z zastosowaniem zasad przechowalnictwa.
3,0Student umie zrealizować zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy, w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu, w oparciu o postawione zagadnienia obejmujące identyfikowanie właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków i sposobów transportu, składowania i dydstrybucji z zastosowaniem zasad przechowalnictwa, wraz z opracowaniem wniosków.
3,5Student poprawnie umie wykonać zadania wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy, w oparciu o postawione zagadnienia obejmujące identyfikowanie właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków i sposobów transportu, składowania i dydstrybucji z zastosowaniem zasad przechowalnictwa wraz z opracowaniem wniosków.
4,0Student umie nie tylko poprawnie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje, ale również je porównywać celem zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o postawione zagadnienia obejmujące identyfikowanie właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków i sposobów transportu, składowania i dydstrybucji z zastosowaniem zasad przechowalnictwa.
4,5Student umie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o postawione zagadnienia obejmujące identyfikowanie właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków i sposobów transportu, składowania i dydstrybucji z zastosowaniem zasad przechowalnictwa, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
5,0Student umie w sposób efektywny wyszukiwać i analizować niezbędne informacje wraz z interpretacją, wnioskowaniem i porównaniem do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów, w oparciu o postawione zagadnienia obejmujące identyfikowanie właściwości surowców i produktów żywnościowych celem doboru warunków i sposobów transportu, składowania i dydstrybucji z zastosowaniem zasad przechowalnictwa.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C13ut_K01Student umie zająć stanowisko specjalistyczne w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_K04Umie przyjąć postawę lidera. Ma świadomość znaczenia zawodowej i etycznej odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego towaroznawstwa i usług.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad dystrybucji i składowania towarów żywnościowych
C-2Organizacja przechowalnictwa wybranych grup towarów żywnościowych
Treści programoweT-L-4Wpływ wybranych czynników technologicznych na rozmrażanie towarów żywnościowych
T-L-5Organizacja przechowywania wybranych towarów żywnościowych
T-W-5Przechowalnictwo wybranych grup towarów żywnościowych
T-L-1Wpływ wybranych czynników technologicznych na schładzanie towarów żywnościowych
T-L-2Wpływ wybranych czynników technologicznych na zamrażanie towarów żywnościowych
T-L-3Ocena zmian wybranych jakościowych właściwości fizykochemicznych towarów żywnościowych podczas przechowywania
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Wykład konwersatoryjny
M-2Objaśnienie lub wyjaśnienie
M-5ćwiczenia laboratoryjne
M-4Metoda przypadków, metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności zajmowania stanowiska specjalistycznego w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności zajmowania stanowiska specjalistycznego w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzeby i zna możliwości w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności zajmowania stanowiska specjalistycznego w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych.
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności zajmowania stanowiska specjalistycznego w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności zajmowania stanowiska specjalistycznego w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umięjętności, znakomicie rozumie potrzeby i zna możliwości w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności zajmowania stanowiska specjalistycznego w zakresie organizowania właściwego doboru metod przechowywania i warunków dystrybucji oraz transportu poszczególnych towarów rolno-spożywczych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C13ut_K02Student ma świadomość ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności specjalistycznych w zakresie branży zawodowej w zakresie zagadnień przedmiotu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_K08Ma świadomość dalszego kształcenia i wyznacza kierunki własnego rozwoju.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad dystrybucji i składowania towarów żywnościowych
C-3Poznanie warunków i sposobów zabezpieczania towarów żywnościowych
C-2Organizacja przechowalnictwa wybranych grup towarów żywnościowych
Treści programoweT-W-3Łańcuch chłodniczy surowców i produktów żywnościowych - budowa, zasady, uwarunkowania prawne, zagrożenia
T-L-4Wpływ wybranych czynników technologicznych na rozmrażanie towarów żywnościowych
T-W-1Chłodnicze zabezpieczanie surowców i produktów żywnościowych
T-L-5Organizacja przechowywania wybranych towarów żywnościowych
T-W-4Łańcuchy dostaw surowców i produktów żywnościowych
T-L-3Ocena zmian wybranych jakościowych właściwości fizykochemicznych towarów żywnościowych podczas przechowywania
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Wykład konwersatoryjny
M-4Metoda przypadków, metoda sytuacyjna
M-2Objaśnienie lub wyjaśnienie
M-5ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie ustne
S-2Ocena formująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie branży zawodowej w obszarze zagadnień przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunku własnego rozwoju.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności specjalistycznych w zakresie branży zawodowej w obszarze zagadnień przedmiotu, wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunku własnego rozwoju.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie branży zawodowej w obszarze zagadnień przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunku własnego rozwoju.
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie branży zawodowej w obszarze zagadnień przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunku własnego rozwoju.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie branży zawodowej w obszarze zagadnień przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunku własnego rozwoju.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie branży zawodowej w obszarze zagadnień przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczania kierunku własnego rozwoju.