Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_1A_PO3-2_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student poprawnie potrafi poruszać się wśród zagadnień związanych z turystyką i rekreacją. Ponadto potrafi omówić formy turystyki oraz zna podstawy zagospodarowania turystycznego terenu. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_1A_U01 | Posiada umiejętność posługiwania się poprawną terminologią i nomenklaturą z zakresu studiowanego kierunku. Wykorzystuje podstawowe techniki laboratoryjne. Dobiera właściwe metody i procedury analityczne. Potrafi określić wiarygodność analiz. Potrafi posługiwać się instrumentami oraz katalogami sprzętu, odczynników i akcesoriów. |
---|
TOW_1A_U05 | Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne dotyczące studiowanego kierunku |
TOW_1A_U07 | Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygnięcia dylematów pojawiających się w pracy zawodowej. |
TOW_1A_U10 | Posiada umiejętność organizacji i realizacji usług. Potrafi współpracować z kontrahentami krajowymi i zagranicznymi. |
TOW_1A_U11 | Posiada umiejętność wyrażania własnych pomysłów, wątpliwości, sugestii argumentując je zdobytą wiedzą. Potrafi sformułować wnioski, opracować i zinterpretować wyniki oraz wskazać dalszy kierunek badań. |
TOW_1A_U14 | Wykazuje znajomość słabych i mocnych stron standardowych działań rozwiązujących zaistniałe problemy zawodowe dla nabrania doświadczenia i doskonalenia umiejętności inżynierskich. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S1A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
S1A_U02 | potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U04 | potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U05 | prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U06 | wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej |
S1A_U07 | analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z pojęciami związanymi z turystyką i rekreacją, walorami środowiska przyrody ożywionej i nieożywionej, ochroną środowiska, formami turystyki, usługami i zagospodarowaniem tusrystycznym terenu. Przygotowanie studentów do prowadzenia biur podróży, pilotażem i przewodnictwem turystycznym |
---|
Treści programowe | T-L-6 | Klasyfikacja ruchu turystycznego. Formy turystyki poznawczej, wypoczynkowej, kwalifikowanej, zdrowotnej, religijnej, biznesowej |
---|
T-L-7 | Gospodarcze aspekty turystyki, turystyka jako sektor gospodarki, rynek turystyczny i mechanizmy jego funkcjonowania, marketing w turyystyce, rola panstwa w turystyce |
T-W-4 | Usługi hotelarskie, usługi gastronomiczne, usługi logistyczne. Biura podróży, informacja turystyczna, pilotaż i przewodnictwo turystyczne, usługi ubezpieczenia w turystyce, usługi finansowe |
Metody nauczania | M-2 | Wykłady informacyjne, prezentacje multimedialne, odczyty, zajęcia praktyczne |
---|
Sposób oceny | S-4 | Ocena formująca: Sprawdziany pisemne |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi omówić podstawowych pojęć związanych z turystyką. |
3,0 | Student potrafi omówić podstawowe pojęcia związane z turystyka oraz obsługą ruchu turystycznego |
3,5 | Student potrafi zdefiniować modele turysty oraz koncepcje funkcji turystycznej. |
4,0 | Student potrafi pracować na danych statystycznych. Potrafi analizować wyniki badań statystycznych |
4,5 | Student poprawnie potrafi omówić funkcje i obowiązki biur podróży. |
5,0 | Student poprawnie potrafi omówić funkcje i biur podróży, usług ubezpieczeń w turystyce oraz informacji turystycznej |