Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (N1)

Sylabus przedmiotu Towaroznawstwo żywności ekologicznej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Towaroznawstwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk społecznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Towaroznawstwo żywności ekologicznej
Specjalność usługi turystyczne
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Dominika Plust <Dominika.Plust@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Michał Alchimowicz <Michal.Alchimowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 16 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 16 2,00,50zaliczenie
laboratoriaL7 16 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawowa wiedza towaroznawcza
W-2podstawowa wiedza z zakresu obsługi pakietu Microsoft Office i internetu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie przez studentów wiedzy ogólnej nt. rolnictwa i hodowli ekologicznej oraz szczegółowej o warunkach przetwórstwa i obrotu żywnością ekologiczną oraz certyfikacji i kontroli jakości.
C-2Przygotowanie i prowadzenie prezentacji dotyczących zagadnień związanych z żywnością ekologiczną.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Cwiczenie organizacyjne. Przydzielenie tematów do opracowania.1
T-L-2Dobra Praktyka Rolnicza (GAP)2
T-L-3Znakowanie zywnosci ekologicznej2
T-L-4Ocena jakości żywnosci ekologicznej i konwencjonalnej4
T-L-5Ocena porównawcza właściwości przeciwutleniających żywności ekologicznej i konwencjonalnej4
T-L-6Prezentacje3
16
wykłady
T-W-1Produkcja zrównoważona i rolnictwo ekologiczne w Polsce i na świecie.4
T-W-2Dobra Praktyka Rolnicza (GAP).2
T-W-3Hodowla ekologiczna2
T-W-4Wymagania prawa w zakresie produkcji ekologicznej4
T-W-5Kontrola i nadzór nad jakością żywności ekologicznej2
T-W-6Kolokwium zaliczeniowe2
16

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach16
A-L-2przygotowanie do zajęć16
A-L-3opracowanie projektu18
A-L-4przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego10
60
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach16
A-W-2przygotowanie do egzaminu44
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów
M-3ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: projekt i prezentacja
S-2Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
S-3Ocena podsumowująca: odpowiedź pisemna/ustna z bieżącej tematyki zajęć
S-4Ocena podsumowująca: test egzaminacyjny
S-5Ocena formująca: ocena ze sprawozdania z ćwiczenia

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_O14-1ut_W01
Posiada wiedzę z zakresu wymagań prawnych i technologicznych w zakresie pierwotnej i wtórnej produkcji żywności ekologicznej pochodzenia roślinnego i zwierzęcego.
TOW_1A_W14, TOW_1A_W15, TOW_1A_W17, TOW_1A_W18, TOW_1A_W23, TOW_1A_W24, TOW_1A_W25S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05, S1A_W06, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W09, S1A_W10, S1A_W11InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1, C-2T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-1M-1, M-2, M-3S-1, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_O14-1ut_U01
Znajduje niezbęne informację i przeprowadza porównawczą analizę towaroznawczą żywności ekologicznej i konwencjonalnej oraz sporządza sprawozdanie z analizy.
TOW_1A_U05, TOW_1A_U08, TOW_1A_U12, TOW_1A_U13, TOW_1A_U15, TOW_1A_U17S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08, S1A_U10InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-L-2, T-L-4, T-L-3, T-L-5M-3S-1, S-5
TOW_1A_O14-1ut_U02
opracowuje projekt na zadany temat dotyczący żywności ekologicznej
TOW_1A_U03, TOW_1A_U11, TOW_1A_U12, TOW_1A_U13S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U07InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2T-L-6, T-L-1M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_O14-1ut_K01
Pracuje w grupie, potrafi przyjąć pozycję lidera, jest świadomy swojej wiedzy i konieczności dalszego kształcenia.
TOW_1A_K01, TOW_1A_K02, TOW_1A_K04, TOW_1A_K05, TOW_1A_K08S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06, S1A_K07InzA_K01, InzA_K02C-2T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-5M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_O14-1ut_W01
Posiada wiedzę z zakresu wymagań prawnych i technologicznych w zakresie pierwotnej i wtórnej produkcji żywności ekologicznej pochodzenia roślinnego i zwierzęcego.
2,0
3,0Posiada podstawową wiedzę z zakresu wymagań prawnych i technologicznych w zakresie pierwotnej i wtórnej produkcji żywności ekologicznej pochodzenia roślinnego i zwierzęcego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_O14-1ut_U01
Znajduje niezbęne informację i przeprowadza porównawczą analizę towaroznawczą żywności ekologicznej i konwencjonalnej oraz sporządza sprawozdanie z analizy.
2,0
3,0z niewielkim problemami i wsparciem prowadzącego zajęcia przeprowadza porównawczą analizę towaroznawczą żywności ekologicznej i konwencjonalnej i sporządza sprawozdanie z analizy
3,5
4,0
4,5
5,0
TOW_1A_O14-1ut_U02
opracowuje projekt na zadany temat dotyczący żywności ekologicznej
2,0
3,0opracowuje w sposób uproszczony projekt na zadany temat dotyczący żywności ekologicznej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_O14-1ut_K01
Pracuje w grupie, potrafi przyjąć pozycję lidera, jest świadomy swojej wiedzy i konieczności dalszego kształcenia.
2,0
3,0Z niewielkimi oporami pracuje w grupie, niekiedy potrafi przyjąć pozycję lidera, jest świadomy swojej wiedzy i konieczności dalszego kształcenia.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Żakowska-Biemans S., Gutkowska K., Rynek żywności ekologicznej w Polsce i w krajach Unii Europejskiej, Wyd. SGGW, 2003
  2. Piwowarski A. (red.), Rolnictwo ekologiczne, Wyd. AR w Szczecinie, 1995
  3. Ustawa o rolnictwie ekologicznym

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Cwiczenie organizacyjne. Przydzielenie tematów do opracowania.1
T-L-2Dobra Praktyka Rolnicza (GAP)2
T-L-3Znakowanie zywnosci ekologicznej2
T-L-4Ocena jakości żywnosci ekologicznej i konwencjonalnej4
T-L-5Ocena porównawcza właściwości przeciwutleniających żywności ekologicznej i konwencjonalnej4
T-L-6Prezentacje3
16

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Produkcja zrównoważona i rolnictwo ekologiczne w Polsce i na świecie.4
T-W-2Dobra Praktyka Rolnicza (GAP).2
T-W-3Hodowla ekologiczna2
T-W-4Wymagania prawa w zakresie produkcji ekologicznej4
T-W-5Kontrola i nadzór nad jakością żywności ekologicznej2
T-W-6Kolokwium zaliczeniowe2
16

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach16
A-L-2przygotowanie do zajęć16
A-L-3opracowanie projektu18
A-L-4przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach16
A-W-2przygotowanie do egzaminu44
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_O14-1ut_W01Posiada wiedzę z zakresu wymagań prawnych i technologicznych w zakresie pierwotnej i wtórnej produkcji żywności ekologicznej pochodzenia roślinnego i zwierzęcego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W14Posiada wiedzę związaną z charakterystyką towaroznawczą surowców i produktów pochodzenia zwierzęcego. Posiada wiedzę w zakresie charakterystyki towaroznawczej ubocznych surowców i produktów przemysłu spożywczego. Posiada podstawową wiadomości z zakresu przetwórstwa produktów pochodzenia zwierzęcego z uwzględnieniem technologii pozyskiwania i przetwarzania oraz ich właściwości.
TOW_1A_W15Posiada wiedzę związaną z charakterystyką towaroznawczą surowców i produktów pochodzenia roślinnego. Posiada podstawowe wiadomości z zakresu przetwórstwa produktów pochodzenia roślinnego z uwzględnieniem technologii pozyskiwania i przetwarzania oraz ich właściwości. Zna pojęcie żywności ekologicznej.
TOW_1A_W17Posiada uporządkowaną wiedzę na temat metod zabezpieczenia surowców i produktów rolno-spożywczych i przemysłowych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji. Ma wiedzę w zakresie podziału i przeglądu materiałów do produkcji opakowań, ich podział, ocenę, certyfikację, oznakowania oraz ich dobór.
TOW_1A_W18Zna podstawy funkcjonowania środowiska abiotycznego i biotycznego. Ma podstawową wiedzę z zakresu ochrony środowiska, regulacji prawnych, ekologii turystyki.
TOW_1A_W23Ma wiedzę na temat oddziaływania środowiska pomiędzy towarami żywnościowymi i nieżywnościowymi oraz pomiędzy środowiskiem a człowiekiem.
TOW_1A_W24Zna źródła, z których można pozyskać środki na dofinansowanie działalności. Ma ogólną orientację w podstawowych problemach towaroznawstwa na poziomie inżynierskim.
TOW_1A_W25Ma wiedzę ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach organizacji, przyrody nieożywionej oraz technicznych zadaniach inżynierskich. Wykazuje się znajomością podstawowych metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał środowiska w celu poprawy jakości życia człowieka.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
S1A_W09ma wiedzę o poglądach na temat struktur i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji
S1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
S1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studentów wiedzy ogólnej nt. rolnictwa i hodowli ekologicznej oraz szczegółowej o warunkach przetwórstwa i obrotu żywnością ekologiczną oraz certyfikacji i kontroli jakości.
C-2Przygotowanie i prowadzenie prezentacji dotyczących zagadnień związanych z żywnością ekologiczną.
Treści programoweT-W-2Dobra Praktyka Rolnicza (GAP).
T-W-4Wymagania prawa w zakresie produkcji ekologicznej
T-W-5Kontrola i nadzór nad jakością żywności ekologicznej
T-W-3Hodowla ekologiczna
T-W-1Produkcja zrównoważona i rolnictwo ekologiczne w Polsce i na świecie.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda projektów
M-3ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: projekt i prezentacja
S-4Ocena podsumowująca: test egzaminacyjny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada podstawową wiedzę z zakresu wymagań prawnych i technologicznych w zakresie pierwotnej i wtórnej produkcji żywności ekologicznej pochodzenia roślinnego i zwierzęcego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_O14-1ut_U01Znajduje niezbęne informację i przeprowadza porównawczą analizę towaroznawczą żywności ekologicznej i konwencjonalnej oraz sporządza sprawozdanie z analizy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U05Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne dotyczące studiowanego kierunku
TOW_1A_U08Potrafi zidentyfikować i scharakteryzować artykuły żywnościowe i nieżywnościowe, ich właściwości fizyko-chemiczne oraz zbadać i określić zależności pomiędzy nimi.
TOW_1A_U12Wykazuje umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach.
TOW_1A_U13Wykazuje zdolność podejmowania standardowych działań inżynierskich z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów rozwiązujących problemy w zakresie towaroznawstwa i zasobów naturalnych.
TOW_1A_U15Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych.
TOW_1A_U17Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w organach nadzoru urzędowego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
S1A_U10posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studentów wiedzy ogólnej nt. rolnictwa i hodowli ekologicznej oraz szczegółowej o warunkach przetwórstwa i obrotu żywnością ekologiczną oraz certyfikacji i kontroli jakości.
Treści programoweT-L-2Dobra Praktyka Rolnicza (GAP)
T-L-4Ocena jakości żywnosci ekologicznej i konwencjonalnej
T-L-3Znakowanie zywnosci ekologicznej
T-L-5Ocena porównawcza właściwości przeciwutleniających żywności ekologicznej i konwencjonalnej
Metody nauczaniaM-3ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: projekt i prezentacja
S-5Ocena formująca: ocena ze sprawozdania z ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0z niewielkim problemami i wsparciem prowadzącego zajęcia przeprowadza porównawczą analizę towaroznawczą żywności ekologicznej i konwencjonalnej i sporządza sprawozdanie z analizy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_O14-1ut_U02opracowuje projekt na zadany temat dotyczący żywności ekologicznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U03Stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji.
TOW_1A_U11Posiada umiejętność wyrażania własnych pomysłów, wątpliwości, sugestii argumentując je zdobytą wiedzą. Potrafi sformułować wnioski, opracować i zinterpretować wyniki oraz wskazać dalszy kierunek badań.
TOW_1A_U12Wykazuje umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach.
TOW_1A_U13Wykazuje zdolność podejmowania standardowych działań inżynierskich z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów rozwiązujących problemy w zakresie towaroznawstwa i zasobów naturalnych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie i prowadzenie prezentacji dotyczących zagadnień związanych z żywnością ekologiczną.
Treści programoweT-L-6Prezentacje
T-L-1Cwiczenie organizacyjne. Przydzielenie tematów do opracowania.
Metody nauczaniaM-2metoda projektów
M-3ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: projekt i prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0opracowuje w sposób uproszczony projekt na zadany temat dotyczący żywności ekologicznej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_O14-1ut_K01Pracuje w grupie, potrafi przyjąć pozycję lidera, jest świadomy swojej wiedzy i konieczności dalszego kształcenia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_K01Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz postępuje zgodnie z zasadami etyki.
TOW_1A_K02Wykazuje gotowość do pracy zespołowej i ponoszenia konsekwencji za wspólnie realizowane zadania.
TOW_1A_K04Umie przyjąć postawę lidera. Ma świadomość znaczenia zawodowej i etycznej odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego towaroznawstwa i usług.
TOW_1A_K05Jest świadomy wartości zdobytej wiedzy.
TOW_1A_K08Ma świadomość dalszego kształcenia i wyznacza kierunki własnego rozwoju.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie i prowadzenie prezentacji dotyczących zagadnień związanych z żywnością ekologiczną.
Treści programoweT-L-2Dobra Praktyka Rolnicza (GAP)
T-L-3Znakowanie zywnosci ekologicznej
T-L-4Ocena jakości żywnosci ekologicznej i konwencjonalnej
T-L-6Prezentacje
T-L-5Ocena porównawcza właściwości przeciwutleniających żywności ekologicznej i konwencjonalnej
Metody nauczaniaM-2metoda projektów
M-3ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: projekt i prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Z niewielkimi oporami pracuje w grupie, niekiedy potrafi przyjąć pozycję lidera, jest świadomy swojej wiedzy i konieczności dalszego kształcenia.
3,5
4,0
4,5
5,0