Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (S1)
specjalność: towaroznawstwo żywności
Sylabus przedmiotu Towaroznawstwo żywności:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Towaroznawstwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk społecznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Towaroznawstwo żywności | ||
Specjalność | towaroznawstwo żywności | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Barbara Czerniejewska-Surma <Barbara.Czerniejewska-Surma@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bożena Bednarczyk <Bozena.Bednarczyk@zut.edu.pl>, Grażyna Bortnowska <Grazyna.Bortnowska@zut.edu.pl>, Małgorzata Jasińska <Malgorzata.Jasinska@zut.edu.pl>, Kazimierz Lachowicz <Kazimierz.Lachowicz@zut.edu.pl>, Marek Szczygielski <Marek.Szczygielski@zut.edu.pl>, Marek Wianecki <Marek.Wianecki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe umiejętności laboratatoryjne, podstawy matematyki i statystyki |
W-2 | Znajomość wiedzy z zakresu chemii żywności i biochemii. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie podstawowej wiedzy z zakresu towaroznawstwa podstawowych grup zywności. |
C-2 | Przygotowanie studenta do samodzielnej oceny towaroznawczej produktów żywnościowych tak aby umiał wyszukać metodykę, sporządzić kosztorys analizy, przygotować odczynniki, samodzielnie wykonać oznaczenie z użyciem metod rutynowych i instrumentalnych, opracować i przedstawić wyniki |
C-3 | Przekazanie podstawowej wiedzy dotyczącej podstaw technologii żywności, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych. |
C-4 | Przekazanie podstawowej wiedzy na temat operacji i procesów jednostkowych stosowanych w przetwórstwie |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Kryteria podziału asortymentowego, specyfika i cechy charakterystyczne towarów pochodzenia zwierzęcego i roślinnego | 4 |
T-L-2 | Kompleksowa ocena wybranych asortymentów towarów pochodzenia zwierzecego i roślinnego | 6 |
T-L-3 | Wpływ wybranych operacji i zabiegów technologicznych na jakość wybranych towarów pochodzenia zwierzęcego i roślinnego | 4 |
T-L-4 | Wpływ warunków przechowywania na jakosć wybranych asortymentów towarów pochodzenia zwierzęcego i roślinnego | 4 |
T-L-5 | Kompleksowa ocena mięsa i produktów mięsnych | 4 |
T-L-6 | Wpływ wybranych operacji i zabiegów technologicznych i przechowywania na jakość mięsa i produktów mięsnych | 2 |
T-L-7 | Kompleksowa ocena wybranych asortymentów mleka i produktów mlecznych | 4 |
T-L-8 | Wpływ wybranych operacji i zabiegów technologicznych na jakość mleka i produktów mlecznych | 2 |
T-L-9 | Wpływ warunków przechowywania na jakosć mleka i produktów mlecznych | 2 |
T-L-10 | Kompleksowa ocena wybranych asortymentów produktów zbożowych | 6 |
T-L-11 | Wpływ wybranych operacji i zabiegów technologicznych i warunków przechowywania na jakość produktów zbożowych | 2 |
T-L-12 | Wpływ ogrzewania na preparaty białka, sacharydów i tłuszczów, w zależności od ich składu chemicznego. | 4 |
T-L-13 | Zmiany fizykochemiczne surowców roślinnych i zwierzęcych pod wpływem ogrzewania w różnych ośrodkach grzewczych. | 4 |
T-L-14 | Wpływ rodzaju rozpuszczalnika, siły jonowej i pH na rozpuszczalność białek mięśniowych i sojowych. | 4 |
T-L-15 | Technika rozdrabniania, mieszania, kutrowania, homogenizacji, emulgowania, blanszowania i smażenia | 4 |
T-L-16 | Sposoby zagęszczania układów koloidalnych. | 2 |
T-L-17 | Sposoby wytwarzania żeli białkowych i sacharydowych. | 2 |
60 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Branżowy podział produktów żywnościowych pochodzenia zwierzęcego i roślinnego. | 2 |
T-W-2 | Charakterystyka towroznawcza ryb i przetworów rybnych | 2 |
T-W-3 | Charakterystyka towaroznawcza alkoholi | 2 |
T-W-4 | Charakterystyka towaroznawcza używek | 2 |
T-W-5 | Charakterystyka towaroznawcza mleka | 2 |
T-W-6 | Charakterystyka towaroznawcza przetworów mlecznych | 2 |
T-W-7 | Charakterystyka towaroznawcza mięsa | 2 |
T-W-8 | Charakterystyka towaroznawcza przetworów mięsnych | 2 |
T-W-9 | Charakterystyka towaroznawcza produktów zbożowych | 2 |
T-W-10 | Przemysł żywnościowy i jego specyfika | 1 |
T-W-11 | Podstawowe definicje i określenia żywności, używek, surowca podstawowego i pomocniczego oraz dodatku do żywności. | 1 |
T-W-12 | Podział i charakterystyka surowców żywnościowych. | 1 |
T-W-13 | Składniki żywności i ich funkcje technologiczne. | 1 |
T-W-14 | Zasady doboru surowców i ustalania kompozycji przetworów. Podstawowe czynniki decydujące o jakości przetworów. | 1 |
T-W-15 | Pojęcie procesu technologicznego i produkcyjnego. | 1 |
T-W-16 | Ogólne zasady technologiczne. | 2 |
T-W-17 | Metody utrwalania żywności – klasyfikacja i charakterystyka. | 1 |
T-W-18 | Podstawowe procesy jednostkowe w technologii żywności. | 1 |
T-W-19 | Rodzaje żywności. | 1 |
T-W-20 | Współczesne kierunki rozwoju technologii żywności. | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 60 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć | 40 |
A-L-3 | Analiza zalecanej literatury | 10 |
A-L-4 | Przygotowanie się do kolokwium. | 10 |
120 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | przygotowanie do egzaminu | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | zajęcia laboratoryjne |
M-3 | zajęcia praktyczne |
M-4 | Wykład z użyciem metod audiowizualnych |
M-5 | Ćwiczenia audytoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: egzamin w formie pisemnej z tematyki wykładów i ćwiczeń |
S-2 | Ocena formująca: oceny cząstkowe za wykonanie poszczególnych ćwiczeń |
S-3 | Ocena formująca: Wykład - egzamin w formie wypowiedzi pisemnych (ilość zagadnień - 5). |
S-4 | Ocena formująca: Ćwiczenia audytoryjne - ocena końcowa ustalana na podstawie średniej z ocen 4 pisemnych kolokwiów końcowych. |
S-5 | Ocena formująca: Ocena sprowozdania |
S-6 | Ocena formująca: Ocena postawy na zajęciach. |
S-7 | Ocena formująca: Ocena prezentacji |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TOW_1A_C4tz_W01 Student posiada pogłębioną wiedzę w zakresie towaroznawstwa różnych grup żywności a także systemu kwalifikacji towarów. | TOW_1A_W17, TOW_1A_W15, TOW_1A_W03, TOW_1A_W19, TOW_1A_W24, TOW_1A_W25, TOW_1A_W23, TOW_1A_W04, TOW_1A_W16, TOW_1A_W14 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05, S1A_W06, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W09, S1A_W10, S1A_W11 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05 | C-1, C-2 | T-W-9, T-W-7, T-W-1, T-W-3, T-W-8, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-2 | M-1 | S-1 |
TOW_1A_C4tz_W02 Student ma ugruntowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie towaroznawstwa surowców i przetworów pochodzenia roślinnego i zwierzęcego a także ich cech fizykochemicznych i wartości odżywczej. | TOW_1A_W04, TOW_1A_W03, TOW_1A_W14, TOW_1A_W16, TOW_1A_W15, TOW_1A_W17 | S1A_W01, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05, S1A_W06, S1A_W08, S1A_W10, S1A_W11 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05 | C-2, C-1 | T-W-1, T-W-9, T-W-8, T-W-3, T-W-7, T-W-6, T-W-2, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
TOW_1A_C4tz_W03 Ma podstawową wiedzę w zakresie budowy głównych składników żywności, procesów biotechnologicznych oraz roli mikroorganizmów w przetwórstwie żywności. | TOW_1A_W03, TOW_1A_W04 | S1A_W04, S1A_W05, S1A_W06, S1A_W10, S1A_W11 | InzA_W02, InzA_W05 | C-3, C-4 | T-L-12, T-L-13, T-L-14, T-L-15, T-L-16, T-L-17, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-W-16, T-W-17, T-W-18, T-W-19, T-W-20 | M-4, M-5 | S-3, S-4 |
TOW_1A_C4tz_W04 Ma podstawową wiedzę na temat procesów technologicznych oraz wiedzę związaną z charakterystyką towaroznawczą surowców spożywczych. Ma wiedzę na temat zabezpieczenia surowców i produktów rolno-spożywczych. | TOW_1A_W15, TOW_1A_W17 | S1A_W01, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W06, S1A_W10, S1A_W11 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05 | C-3, C-4 | T-L-12, T-L-13, T-L-14, T-L-15, T-L-16, T-L-17, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-W-16, T-W-17, T-W-18, T-W-19, T-W-20 | M-4, M-5 | S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TOW_1A_C4tz_U01 Student posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł niezbędnych do klasyfikacji towaroznawczej środków żywnościowych. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. Przeprowadza podstawowe analizy z zakresu towaroznawstwa żywnosci. | TOW_1A_U01, TOW_1A_U04, TOW_1A_U13, TOW_1A_U06, TOW_1A_U11, TOW_1A_U08 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U07 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-2, C-1 | T-L-8, T-L-4, T-L-9, T-L-11, T-L-5, T-L-7, T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-6, T-L-10 | M-3, M-2 | S-2 |
TOW_1A_C4tz_U02 Potrafi analizować zjawiska wpływające na produkt i produkcję z uwzględnieniem prognozowania procesów przetwórczych. | TOW_1A_U04, TOW_1A_U06 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U07 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08 | C-3, C-4 | T-L-12, T-L-13, T-L-14, T-L-15, T-L-16, T-L-17, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-W-16, T-W-17, T-W-18, T-W-19, T-W-20 | M-4, M-5 | S-5, S-7 |
TOW_1A_C4tz_U03 Potrafi scharakteryzować artykuły żywnościowe, opracować dokumentację problemu inżynierskiego oraz wykazuje umiejętność wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych żródeł. | TOW_1A_U08, TOW_1A_U09, TOW_1A_U12 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U07, S1A_U09, S1A_U10, S1A_U11 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-3, C-4 | T-L-12, T-L-13, T-L-14, T-L-15, T-L-16, T-L-17, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-W-16, T-W-17, T-W-18, T-W-19, T-W-20 | M-4, M-5 | S-5, S-7 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TOW_1A_C4tz_K01 Student jest świadomy odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowy podporządkować się zasadom pracy w zespole i ponosi odpowiedzialność za wspólnie realizowane zadanie. Student potrafi przyjąć rolę lidera. ma świadomość swojej wiedzy i dalszej konieczności kształcenia. | TOW_1A_K01, TOW_1A_K05, TOW_1A_K02, TOW_1A_K08 | S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06, S1A_K07 | InzA_K01, InzA_K02 | C-2, C-1 | T-L-7, T-L-1, T-L-8, T-L-6, T-L-4, T-L-2, T-L-9, T-L-5, T-L-3, T-L-11, T-L-10 | M-3, M-2 | S-1, S-2 |
TOW_1A_C4tz_K02 Potrafi przyjąć postawę lidera, jest świadomy wartości zdobytej wiedzy, jest przygotowany do aktywności w życiu społecznym i zawodowym oraz ma świadomość konieczności dalszego kształcenia. | TOW_1A_K04, TOW_1A_K05, TOW_1A_K06, TOW_1A_K08 | S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K06, S1A_K07 | InzA_K01, InzA_K02 | C-3, C-4 | T-L-12, T-L-13, T-L-14, T-L-15, T-L-16, T-L-17, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-W-16, T-W-17, T-W-18, T-W-19, T-W-20 | M-4, M-5 | S-5, S-6, S-7 |
TOW_1A_C4tz_K03 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy, wykazuje gotowość do pracy zespołowej i ma świadomość skutków działalności inżynierskiej. | TOW_1A_K01, TOW_1A_K02, TOW_1A_K03 | S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K07 | InzA_K01, InzA_K02 | C-3, C-4 | T-L-12, T-L-13, T-L-14, T-L-15, T-L-16, T-L-17, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-W-16, T-W-17, T-W-18, T-W-19, T-W-20 | M-4, M-5 | S-5, S-6, S-7 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TOW_1A_C4tz_W01 Student posiada pogłębioną wiedzę w zakresie towaroznawstwa różnych grup żywności a także systemu kwalifikacji towarów. | 2,0 | Student nie posiada dostatecznej wiedzy w zakresie towaroznawstwa różnych grup żywności a także systemu kwalifikacji towarów. |
3,0 | Student posiada dostateczną wiedzę w zakresie towaroznawstwa różnych grup żywności a także systemu kwalifikacji towarów. | |
3,5 | Student posiada dostatecznie pogłębioną wiedzę w zakresie towaroznawstwa różnych grup żywności a także systemu kwalifikacji towarów. | |
4,0 | Student posiada dobrze ugruntowaną pogłębioną wiedzę w zakresie towaroznawstwa różnych grup żywności a także systemu kwalifikacji towarów. | |
4,5 | Student posiada pogłębioną wiedzę w zakresie towaroznawstwa różnych grup żywności a także systemu kwalifikacji towarów. | |
5,0 | Student posiada wybitnie pogłębioną wiedzę w zakresie towaroznawstwa różnych grup żywności a także systemu kwalifikacji towarów. | |
TOW_1A_C4tz_W02 Student ma ugruntowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie towaroznawstwa surowców i przetworów pochodzenia roślinnego i zwierzęcego a także ich cech fizykochemicznych i wartości odżywczej. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy w zakresie towaroznawstwa surowców i przetworów pochodzenia roślinnego i zwierzęcego a także ich cech fizykochemicznych i wartości odżywczej. |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę w zakresie towaroznawstwa surowców i przetworów pochodzenia roślinnego i zwierzęcego a także ich cech fizykochemicznych i wartości odżywczej. | |
3,5 | Student ma ugruntowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie towaroznawstwa surowców i przetworów pochodzenia roślinnego i zwierzęcego a także ich cech fizykochemicznych i wartości odżywczej. | |
4,0 | Student ma dobrze ugruntowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie towaroznawstwa surowców i przetworów pochodzenia roślinnego i zwierzęcego a także ich cech fizykochemicznych i wartości odżywczej. | |
4,5 | Student ma bardzo dobrze ugruntowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie towaroznawstwa surowców i przetworów pochodzenia roślinnego i zwierzęcego a także ich cech fizykochemicznych i wartości odżywczej. | |
5,0 | Student ma wybitnie ugruntowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie towaroznawstwa surowców i przetworów pochodzenia roślinnego i zwierzęcego a także ich cech fizykochemicznych i wartości odżywczej. | |
TOW_1A_C4tz_W03 Ma podstawową wiedzę w zakresie budowy głównych składników żywności, procesów biotechnologicznych oraz roli mikroorganizmów w przetwórstwie żywności. | 2,0 | Wiedza w zakresie budowy głównych składników żywności, procesów biotechnologicznych oraz roli mikroorganizmów w przetwórstwie żywności. jest niewystarczająca. |
3,0 | Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria. | |
3,5 | Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami. | |
4,0 | Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów. | |
4,5 | Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami. | |
5,0 | Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu. | |
TOW_1A_C4tz_W04 Ma podstawową wiedzę na temat procesów technologicznych oraz wiedzę związaną z charakterystyką towaroznawczą surowców spożywczych. Ma wiedzę na temat zabezpieczenia surowców i produktów rolno-spożywczych. | 2,0 | Wiedza na temat procesów technologicznych, także charakterystyka towaroznawcza surowców spożywczych oraz wiedza na temat zabezpieczenia surowców i produktów rolno-spożywczych jest niewystarczająca. |
3,0 | Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria. | |
3,5 | Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami | |
4,0 | Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów. | |
4,5 | Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami. | |
5,0 | Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TOW_1A_C4tz_U01 Student posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł niezbędnych do klasyfikacji towaroznawczej środków żywnościowych. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. Przeprowadza podstawowe analizy z zakresu towaroznawstwa żywnosci. | 2,0 | Student nie posiada podstawowej umiejętności wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł niezbędnych do klasyfikacji towaroznawczej środków żywnościowych. Nie potrafi uzyskanych informacji integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wniosków oraz formułować i uzasadniać opinii. |
3,0 | Student posiada dostateczną umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł niezbędnych do klasyfikacji towaroznawczej środków żywnościowych. Ma problem z integracja , interpretacją, wyciąganiem wnioskó i formułowaniem i uzasadnianiem opinii | |
3,5 | Student posiada dobrą umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł niezbędnych do klasyfikacji towaroznawczej środków żywnościowych. Pokierowany potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. | |
4,0 | Student posiada dobrą umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł niezbędnych do klasyfikacji towaroznawczej środków żywnościowych. Potrafi z niewielkimi problemami uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. | |
4,5 | Student posiada bardzo dobrą umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł niezbędnych do klasyfikacji towaroznawczej środków żywnościowych. Potrafi z niewielkimi problemami uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. | |
5,0 | Student posiada bardzo dobrą umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł niezbędnych do klasyfikacji towaroznawczej środków żywnościowych. Potrafi bez problemu uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. | |
TOW_1A_C4tz_U02 Potrafi analizować zjawiska wpływające na produkt i produkcję z uwzględnieniem prognozowania procesów przetwórczych. | 2,0 | Analiza zjawisk wpływających na produkt i produkcję z uwzględnieniem prognozowania procesów przetwórczych jest niewystarczająca. |
3,0 | Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria. | |
3,5 | Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami. | |
4,0 | Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów. | |
4,5 | Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami. | |
5,0 | Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu | |
TOW_1A_C4tz_U03 Potrafi scharakteryzować artykuły żywnościowe, opracować dokumentację problemu inżynierskiego oraz wykazuje umiejętność wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych żródeł. | 2,0 | Charakterystyka artykułów żywnościowych, opracowanie dokumentacji problemu inżynierskiego oraz umiejętność wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych żródeł jest niewystarczająca. |
3,0 | Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria. | |
3,5 | Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami. | |
4,0 | Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów | |
4,5 | Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami. | |
5,0 | Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TOW_1A_C4tz_K01 Student jest świadomy odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowy podporządkować się zasadom pracy w zespole i ponosi odpowiedzialność za wspólnie realizowane zadanie. Student potrafi przyjąć rolę lidera. ma świadomość swojej wiedzy i dalszej konieczności kształcenia. | 2,0 | Student nie jest świadomy odpowiedzialności za pracę własną oraz nie jest gotowy podporządkować się zasadom pracy w zespole i ponosić odpowiedzialność za wspólnie realizowane zadanie. Student nie potrafi przyjąć roli lidera. |
3,0 | Student nie jest w pełni świadomy odpowiedzialności za pracę własną oraz z trudem jest gotowy podporządkować się zasadom pracy w zespole i ponosić odpowiedzialność za wspólnie realizowane zadanie. Student nie potrafi przyjąć roli lidera. | |
3,5 | Student jest w świadomy odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowy podporządkować się zasadom pracy w zespole i ponosić odpowiedzialność za wspólnie realizowane zadanie. Student nie potrafi przyjąć roli lidera. | |
4,0 | Student jest w świadomy odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowy podporządkować się zasadom pracy w zespole i ponosić odpowiedzialność za wspólnie realizowane zadanie. Student potrafi czasami przyjąć rolę lidera. | |
4,5 | Student jest w świadomy odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowy podporządkować się zasadom pracy w zespole i ponosić odpowiedzialność za wspólnie realizowane zadanie. Student często przyjmuje rolę lidera. | |
5,0 | Student jest świadomy odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowy podporządkować się zasadom pracy w zespole i ponosi odpowiedzialność za wspólnie realizowane zadanie. Student otrafi przyjąć rolę lidera. | |
TOW_1A_C4tz_K02 Potrafi przyjąć postawę lidera, jest świadomy wartości zdobytej wiedzy, jest przygotowany do aktywności w życiu społecznym i zawodowym oraz ma świadomość konieczności dalszego kształcenia. | 2,0 | Przyjmowanie postawy lidera, świadomość wartości zdobytej wiedzy, przygotowanie do aktywności w życiu społecznym i zawodowym oraz świadomość konieczności dalszego kształcenia jest niewystarczająca. |
3,0 | Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria. | |
3,5 | Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami. | |
4,0 | Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów. | |
4,5 | Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami. | |
5,0 | Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu. | |
TOW_1A_C4tz_K03 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy, wykazuje gotowość do pracy zespołowej i ma świadomość skutków działalności inżynierskiej. | 2,0 | Świadomość poziomu swojej wiedzy, gotowość do pracy zespołowej i świadomość skutków działalności inżynierskiej jest niewystarczająca. |
3,0 | Przyjmowanie postawy lidera, świadomość wartości zdobytej wiedzy, przygotowanie do aktywności w życiu społecznym i zawodowym oraz świadomość konieczności dalszego kształcenia jest niewystarczająca. | |
3,5 | Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami. | |
4,0 | Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów. | |
4,5 | Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami. | |
5,0 | Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu. |
Literatura podstawowa
- Świderski F., Towaroznawstwo żywności przetworzonej, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 1999
- Pijanowski E. i in, Ogólna technologia żywności, PWN, Warszawa, 1997, Wydanie szóste
- Lempka A., Towaroznawstwo. Produkty spożywcze, PWF, Warszawa, 2001
- Czapski J i in., Surowce, technologia i dodatki a jakość żywności, AR Poznań, Poznań, 1999
- Kołożyn-Krajewska D., Sikora T., Towaroznawstwo żywnosci, WSiP, Warszawa, 1999
- Świetlikowska U., Surowce spożywcze, SGGW Warszawa, Warszawa, 1995
- Karpiel Skrzypek M., Towaroznawstwo ogólne, Wydawnictwo AR, Kraków, 2000
- Sikorski Z. E., Chemmia żywności, NT, Warszawa, 2007, Wydanie piąte zmienione
Literatura dodatkowa
- Falarz A., Mataczyńska G., Towaroznawstwo wybranych artykułów spożywczych i nieżywnościowych, Oficyna Wydawnicza Adam, 1996
- Świderski F., Towaroznawstwo produktów spożywczych. Teoria i ćwiczenia, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 1998