Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_1A_A5_U01 | student powinien umieć powiązać poznane instytucje i pojęcia z ich praktycznym zastosowaniem, łącznie z umiejętnościa opracowania podstawowych umów i dokumetnów, wniosków. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_1A_U17 | Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w organach nadzoru urzędowego. |
---|
TOW_1A_U11 | Posiada umiejętność wyrażania własnych pomysłów, wątpliwości, sugestii argumentując je zdobytą wiedzą. Potrafi sformułować wnioski, opracować i zinterpretować wyniki oraz wskazać dalszy kierunek badań. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S1A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
S1A_U02 | potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U05 | prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U06 | wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej |
S1A_U07 | analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia |
S1A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych |
S1A_U10 | posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-3 | Umiejętność tworzenia prostych umów w zakresie ochrony własności intelektualnej. |
---|
C-1 | Znajomość pojęć i instytucji z zakresu ochrony intelektualnej |
C-2 | Umiejętność rozróżnienia podstawowych umów w zakresie ochrony i obrotu własnością intelektualną |
Treści programowe | T-W-2 | Charakterystyka regulacji prawnych. Podstawowe akty normatywne |
---|
T-W-5 | Prawo własności przemysłowej. Patenty, znaki towarowe, użytkowe, wzory, topografie układów scalonych. Procedura rejestracji. Rola Urzędu Patentowego. |
T-W-6 | Bezpieczeństwo i higiena pracy. Podstawowe zagadnienia i pojęcia. Rola pracodawcy w zakresie BHP. |
T-W-3 | Prawo autorskie. Przedmiot i podmiot ochrony. Osobiste i majątkowe prawa. |
T-W-4 | Problemtyka obrotu prawami autorskimi. Przeniesienie praw autorskich. Licencja. Rodzaje licencji. |
T-W-1 | Przedmiot ochrony prawnej w przypadku własności intelektualnej. |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny |
---|
M-2 | dyskusja dydaktyczna |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: prezentacja / przygotowanie referatu lub projektu |
---|
S-1 | Ocena formująca: zaliczenie na ocenę w formie testu jednokrotnego wyboru i ewentualnie pytań otwartych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie posiada wiedzy w zakresie treści przedmiotu |
3,0 | posiada podstawą wiedzę ale nie potrafi jej zastosować |
3,5 | posiada podstawowę wiedzę lecz ma trudności z jej stosowaniem |
4,0 | opanował materiał przedmiotu w stopniu dobrym |
4,5 | opanował materiał przedmiotu i umie go stosować |
5,0 | bardzo dobrze opanował materiał przedmiotu i umie go zastosować. |