Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_1A_O6-1ut_U01 | Posiada umiejętność projektowania diet w omawianych jednostkach chorobowych. Potrafi zidentyfikować i scharakteryzować główne składniki żywności oraz zastosować w dietach pacjentów w zależności od choroby. Posiada umiejętność projektowania i oceny wartości odżywczej jadłospisów dla osób chorych w układzie indywidualnym i zbiorowym. Posiada umiejętność wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury. Potrafi dokonać interpretacji uzyskanych informacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_1A_U05 | Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne dotyczące studiowanego kierunku |
---|
TOW_1A_U07 | Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygnięcia dylematów pojawiających się w pracy zawodowej. |
TOW_1A_U10 | Posiada umiejętność organizacji i realizacji usług. Potrafi współpracować z kontrahentami krajowymi i zagranicznymi. |
TOW_1A_U12 | Wykazuje umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach. |
TOW_1A_U14 | Wykazuje znajomość słabych i mocnych stron standardowych działań rozwiązujących zaistniałe problemy zawodowe dla nabrania doświadczenia i doskonalenia umiejętności inżynierskich. |
TOW_1A_U08 | Potrafi zidentyfikować i scharakteryzować artykuły żywnościowe i nieżywnościowe, ich właściwości fizyko-chemiczne oraz zbadać i określić zależności pomiędzy nimi. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S1A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
S1A_U02 | potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U04 | potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U05 | prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U06 | wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej |
S1A_U07 | analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie zasad prawidłowego żywienia ludzi chorych. |
---|
C-2 | Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie planowania diet w wybranych jednostkach chorobowych. |
Treści programowe | T-L-1 | Projekty zakładów gastronomicznych zgodnie z zasadą „niekrzyżowania się dróg”. |
---|
T-L-2 | Opracowanie jadłospisu dekadowego w zatruciach pokarmowych. Dieta lekkostrawna. |
T-L-3 | Opracowanie jadłospisu dekadowego dla osób z chorobami przełyku. |
T-L-4 | Opracowanie jadłospisu dekadowego w refluksie i stanach wrzodowych żołądka. |
T-L-5 | Opracowanie jadłospisu dekadowego w cukrzycy. |
T-L-6 | Rola diety w redukcji nadciśnienia tętniczego. |
T-L-7 | Postępowanie dietetyczne w IBS |
T-L-8 | Wytyczne odnośnie karmienia dzieci z alergią. Mieszanki mlekozastępcze w alergii u dzieci. |
T-L-9 | Nietolerancja laktozy- diety eliminacyjne. |
T-L-10 | Opracowanie jadłospisu dekadowego w osteoporozie. |
T-W-11 | Profilaktyka osteoporozy. |
T-W-5 | Cukrzyca typu II jako powikłanie otyłości. |
T-W-7 | Zalecenia żywieniowe w nadciśnieniu tętniczym. |
T-W-1 | Zapobieganie zakażeniom szpitalnym |
T-W-9 | Alergie pokarmowe- dieta eliminacyjne i prowokacyjna |
T-W-10 | Nietolerancje pokarmowe |
T-W-3 | Choroby przełyku. |
T-W-4 | Wybrane choroby żołądka. |
T-W-6 | Postępowanie dietetyczne w cukrzycy I i cukrzycy ciężarnych |
T-W-2 | Prewencja zatruć pokarmowych. |
T-W-8 | Zespół jelita wrażliwego. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna |
---|
M-2 | Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-4 | Metoda przypadków |
M-5 | Opanowanie umiejętności zbierania wywiadu żywieniowego, układania jadłospisów dla osób chorych |
M-6 | Przygotowanie referatów zgodnie z tematyką ćwiczeń. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Odpowiedź ustna lub pisemna sprawdzająca przygotowanie do zajęć. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń - ocena przygotowanych diet. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi prawidłowo zaprojektować diety osób chorych i w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań. |
3,0 | Student w znacznym stopniu poprawnie projektuje jadłospis osoby chorej, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań jednak bez analizy. |
3,5 | Student w znacznym stopniu poprawnie projektuje jadłospis osoby chorej, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. |
4,0 | Student poprawnie projektuje jadłospis osoby chorej, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników. |
4,5 | Student poprawnie projektuje jadłospis osoby chorej, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. |
5,0 | Student poprawnie projektuje jadłospis osoby chorej, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. Ponadto zaproponować korekty. |