Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (S2)
specjalność: menadżer hotelarstwa i gastronomii

Sylabus przedmiotu Towaroznawstwo produktów roślinnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Towaroznawstwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk społecznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Towaroznawstwo produktów roślinnych
Specjalność towaroznawstwo żywności
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Rybnej, Roślinnej i Gastronomicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Wianecki <Marek.Wianecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Sylwia Przybylska <sylwia.przybylska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL1 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student, który rozpoczyna zajęcia z przedmiotu towaroznawstwo produktów roślinnych powinien znać podstawy analizy i oceny jakości żywności, ogólnej technologii żywności i towaroznawstwa żywności.
W-2Powinien umieć interpretować wyniki w oparciu o wytyczne zgodne z PN, samodzielnie wyszukiwać i korzystać z dostępnych źródeł informacji oraz posługiwać się literaturą naukową.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem wykładów jest przekazanie wiedzy na temat oceny towaroznawczej produktów pochodzenia roślinnego z uwzględnieniem charakterystyki surowca, technologii jego produkcji i wymagań jakościowych zgodnych z PN.
C-2Celem ćwiczeń audytoryjnych jest praktyczne przeprowadzenie oceny jakości wybranych produktów pochodzenia roślinnego w oparciu o PN oraz prezentacja multimedialna zagadnień dotyczących tematu realizowanego na zajęciach.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Ocena jakości przekąsek ziemniaczanych na przykładzie chipsów i sneksów.2
T-L-2Ocena towaroznawcza dżemów, marmolad i powideł.2
T-L-3Ocena jakości soków, napojów i nektarów owocowych.2
T-L-4Ocena jakości soków warzywnych naturalnie mętnych i typu przecierowego.2
T-L-5Ocena jakości produktów kiszonych.2
T-L-6Ocena jakości marynat warzywnych i owocowych.3
T-L-7Ocena towaroznawcza kompotów.2
T-L-8Ocena towaroznawcza przecierów i koncentratów pomidorowych.2
T-L-9Ocena jakości suszy owocowych i warzywnych.2
T-L-10Ocena jakości konserw warzywnych.2
T-L-11Ocena jakości owoców kandyzowanych.2
T-L-12Ocena jakości galaretek owocowych.2
T-L-13Ocena jakości kompotów owocowych2
T-L-14Ocena jakości marożonek warzywnych i owocowych.3
30
wykłady
T-W-1Charakterystyka, podział, technologia otrzymywania i wymagania jakościowe półproduktów owocowo-warzywnych.2
T-W-2Metody utrwalania produktów roślinnych i ich wpływ na cechy jakościowe wyrobu.2
T-W-3Charakterystyka towaroznawcza frytek i chipsów.1
T-W-4Charakterystyka i ocena towaroznawcza soków owocowych.2
T-W-5Charakterystyka i ocena towaroznawcza soków warzywnych - naturalnie mętnych, przecierowych i fermentowanych.2
T-W-6Charakterystyka towaroznawcza produktów kiszonych.1
T-W-7Marynaty owocowe i warzywne ich charakterystyka, produkcja, wymagania jakościowe.1
T-W-8Charakterystyka towaroznawcza dżemów, galaretek i owoców kandyzowanych.2
T-W-9Mrożonki owocowe i warzywne ich charakterystyka, podział, technologia produkcji i wymagania jakościowe.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Aktywny udział w zajęciach audytoryjnych.30
A-L-2Przygotowanie prezentacji multimedialnej.4
A-L-3Przygotowanie do ćwiczeń audytoryjnych.5
A-L-4Przygotowanie do kolokwiów.12
A-L-5Godziny kontaktowe z nauczycielem.10
61
wykłady
A-W-1Aktywny udział w wykładach.15
A-W-2Samodzielna praca z literaturą.2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu.11
A-W-4Godziny kontaktowe z nauczycielem.2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z pełnym wykorzystaniem technik multimedialnych.
M-2Ćwiczenia audytoryjne, zwiazane z oceną jakości produtów roślinnych w oparciu o PN i z przygotowaniem prezentacji multimedialnej.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie z ćwiczeń ustalone na podstawie czterech ocen cząstkowych z kolokwiów oraz zaprezentowanych prezentacji multimedialnych i aktywności na zajęciach.
S-2Ocena formująca: Zaliczenie pisemne z wykładów, z pytaniami otwartymi.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena ostateczna jako śerdnia wyliczona z ocen: z ćwiczeń i wykładów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_B2tz_W01
Ma wiedzę z zakresu towaroznawstwa surowców i produktów pochodzenia roślinnego i oceny ich jakości z wykorzystaniem metod sensorycznych i fizykochemicznych.
TOW_2A_W01S2A_W01, S2A_W05, S2A_W07, S2A_W10, S2A_W11InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W05C-2, C-1T-L-9, T-L-10, T-L-7, T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-L-5, T-L-11, T-L-4, T-W-9, T-L-12, T-W-3, T-L-1, T-W-2, T-W-7, T-L-3, T-L-6, T-W-8, T-L-2, T-W-6, T-L-8M-2, M-1S-1, S-2
TOW_2A_B2tz_W02
Ma wiedzę na temat wpływu surowców i procesu technologicznego na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne produktu pochodzenia roślinnego.
TOW_2A_W04, TOW_2A_W05S2A_W01, S2A_W05, S2A_W07InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W03, InzA2_W04, InzA2_W05C-2, C-1T-W-3, T-W-9, T-L-12, T-L-10, T-L-5, T-W-2, T-L-2, T-L-4, T-L-3, T-L-9, T-W-4, T-W-8, T-W-6, T-L-6, T-L-7, T-W-5, T-L-1, T-W-1, T-L-8, T-L-11, T-W-7M-1, M-2S-2, S-1, S-3
TOW_2A_B2tz_W03
Ma wiedzę z zakresu identyfikacji, charakterystyki produktu pochodzenia roślinnego i jego oceny rynkowej.
TOW_2A_W06S2A_W01, S2A_W07InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W04, InzA2_W05C-1, C-2T-W-8, T-L-2, T-W-2, T-W-6, T-W-4, T-W-9, T-W-5, T-L-11, T-W-7, T-L-1, T-L-5, T-L-12, T-L-8, T-L-9, T-L-7, T-L-6, T-W-1, T-W-3, T-L-4, T-L-10, T-L-3M-2, M-1S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_B2tz_U01
Potrafi znaleźć informacje odpowiednie z zakresu towaroznawstwa produktów roślinnych oraz wykorzystać wiedzę teoretyczną do analizowania i przebiegu procesów powstawania produktów pochodzenia roślinnego.
TOW_2A_U01, TOW_2A_U02, TOW_2A_U05, TOW_2A_U09S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07, InzA2_U08C-2T-W-6, T-L-11, T-W-8, T-W-3, T-L-8, T-L-2, T-L-9, T-W-2, T-W-5, T-L-3, T-L-10, T-L-7, T-W-1, T-L-5, T-L-1, T-W-7, T-W-4, T-L-6, T-L-4, T-L-12, T-W-9M-2S-1
TOW_2A_B2tz_U02
Potrafi wykorzystać odpowiednie metody i technologie do rozwiazywania problemów w zakresie towaroznawstwa produktów roślinnych.
TOW_2A_U12S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U09InzA2_U02, InzA2_U06, InzA2_U07, InzA2_U08C-2T-L-12, T-L-2, T-L-6, T-L-4, T-L-7, T-L-9, T-L-3, T-L-5, T-L-10, T-L-1, T-L-8, T-L-11M-2S-1
TOW_2A_B2tz_U03
Samodzielnie planuje własną karierę zawodową, na podstawie zdobytej wiedzy z zakesu towaroznawstwa produktów roślinnych.
TOW_2A_U15S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10, S2A_U11InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05C-2T-L-11, T-L-2, T-L-3, T-L-9, T-L-4, T-L-10, T-L-1, T-L-8, T-L-6, T-L-5, T-L-7, T-L-12M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_B2tz_K01
Rozumie potrzebę uczenia się, jest świadomy swoich wartości i celów oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje, umie wykorzystać potencjał tkwiący w ludziach ich wiedzę i umiejętności.
TOW_2A_K01, TOW_2A_K02, TOW_2A_K03, TOW_2A_K04S2A_K01, S2A_K02, S2A_K03, S2A_K04, S2A_K05, S2A_K06, S2A_K07InzA2_K01, InzA2_K02C-2T-L-12, T-W-8, T-W-5, T-L-11, T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-L-1, T-W-4, T-L-5, T-L-10, T-W-2, T-L-4, T-L-7, T-L-9, T-L-3, T-W-9, T-L-8, T-L-6, T-W-7, T-L-2M-2S-1
TOW_2A_B2tz_K02
Ma świadomość potrzeby dalszego kształcenia i wyznaczania kierunków własnego rozwoju.
TOW_2A_K08S2A_K01, S2A_K03, S2A_K05, S2A_K06, S2A_K07InzA2_K02C-2T-L-1, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-10, T-L-12, T-L-5, T-L-9, T-L-8, T-L-11M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_B2tz_W01
Ma wiedzę z zakresu towaroznawstwa surowców i produktów pochodzenia roślinnego i oceny ich jakości z wykorzystaniem metod sensorycznych i fizykochemicznych.
2,0Zasób wiedzy studenta z zakresu towaroznawstwa surowców i produktów pochodzenia roślinnego i oceny ich jakości z wykorzystaniem metod sensorycznych i fizykochemicznych jest niewystarczający.
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu z pewnymi brakami.
5,0Zasób wiedzy studenta z zakresu towaroznawstwa surowców i produktów pochodzenia roślinnego i oceny ich jakości z wykorzystaniem metod sensorycznych i fizykochemicznych jest powyżej standardu.
TOW_2A_B2tz_W02
Ma wiedzę na temat wpływu surowców i procesu technologicznego na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne produktu pochodzenia roślinnego.
2,0Wiedza studenta na temat wpływu surowców i procesu technologicznego na jakośći bezpieczeństwo zdrowotne produktu pochodzenia roślinnego jest niewystarczająca.
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalajacy, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu z pewnymi brakami.
5,0Wiedza studenta na temat wpływu surowców i procesu technologicznego na jakośći bezpieczeństwo zdrowotne produktu pochodzenia roślinnego jest powyżej standardu.
TOW_2A_B2tz_W03
Ma wiedzę z zakresu identyfikacji, charakterystyki produktu pochodzenia roślinnego i jego oceny rynkowej.
2,0Zasób wiedzy studenta z zakresu identyfikacji, charakterystyki produktu pochodzenia roślinnego i jego oceny rynkowej jest niewystarczający.
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyzej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Zasób wiedzy studenta z zakresu identyfikacji, charakterystyki produktu pochodzenia roślinnego i jego oceny rynkowej jest powyżej standardu.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_B2tz_U01
Potrafi znaleźć informacje odpowiednie z zakresu towaroznawstwa produktów roślinnych oraz wykorzystać wiedzę teoretyczną do analizowania i przebiegu procesów powstawania produktów pochodzenia roślinnego.
2,0Umiejętności studenta w znalezieniu odpowiednich informacji z zakresu produktów roślinnych oraz w wykorzystaniu wiedzy teoretycznej do analizowania i przebiegu procesów powstawania produktów pochodzenia roślinnego są niewystarczająe.
3,0Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie spełniają minimalne kryteria.
3,5Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są zadowalające, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są generalnie solidne z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Umiejętności studenta w znalezieniu odpowiednich informacji z zakresu produktów roślinnych oraz w wykorzystaniu wiedzy teoretycznej do analizowania i przebiegu procesów powstawania produktów pochodzenia roślinnego są powyżej standardu.
TOW_2A_B2tz_U02
Potrafi wykorzystać odpowiednie metody i technologie do rozwiazywania problemów w zakresie towaroznawstwa produktów roślinnych.
2,0Umiejętności studenta w wykorzystaniu odpowiednich metod i technologii rozwiązujących zaawansowane problemy w zakresie towaroznawstwa produktów roślinnych są niewystarczające.
3,0Umiejętności studenta w wyzej wymienionym zakresie spełniają minimalne kryteria.
3,5Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są zadowalające, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są generalnie solidne z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są powyżej średniego standardu z pewnymi brakami.
5,0Umiejętności studenta w wykorzystaniu odpowiednich metod i technologii rozwiązujących zaawansowane problemy w zakresie towaroznawstwa produktów roślinnych są powyżej standardu.
TOW_2A_B2tz_U03
Samodzielnie planuje własną karierę zawodową, na podstawie zdobytej wiedzy z zakesu towaroznawstwa produktów roślinnych.
2,0Umiejętności studenta w samodzielnym planowaniu własnej kariery zawodowej na podstawie zdobytej wiedzy z zakresu towaroznawstwa produktów roślinnych są niewystarczające.
3,0Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie spełniają minimalne kryteria.
3,5Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są zadowalające, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są generalnie solidne z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są powyzej średniego standardu z pewnymi brakami.
5,0Umiejętności studenta w samodzielnym planowaniu własnej kariery zawodowej na podstawie zdobytej wiedzy z zakresu towaroznawstwa produktów roślinnych są powyżej standardu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_B2tz_K01
Rozumie potrzebę uczenia się, jest świadomy swoich wartości i celów oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje, umie wykorzystać potencjał tkwiący w ludziach ich wiedzę i umiejętności.
2,0Kompetencje studenta w zakresie potrzeby uczenia się są niewystarczajace. Student jest nieświadomy swoich wartości i celów, nie wykazuje odpowiedzialności za podejmowane decyzje i nie umie wykorzystać potencjału tkwiącego w ludziach ich wiedzy i umiejętności.
3,0Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie spełniają minimalne kryteria.
3,5Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie są zadowalające, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie są generalnie solidne z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie są powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Kompetencje studenta w zakresie potrzeby uczenia się są powyżej standardu. Student jest wysoce świadomy swoich wartości i celów, wykazuje dużą odpowiedzialność za podejmowane decyzje i umie zdecydowanie, wykorzystać potencjał tkwiący w ludziach ich wiedzę i umiejętności.
TOW_2A_B2tz_K02
Ma świadomość potrzeby dalszego kształcenia i wyznaczania kierunków własnego rozwoju.
2,0Kompetencje studenta w zakresie dalszego kształcenia się i wyznaczania kierunków własnego rozwoju są niewystarczające.
3,0Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie spełniają minimalne kryteria.
3,5Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie są zadowalające, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie są generalnie solidne z szeregiem zauwazalnych błędów.
4,5Kompetencje studenta w wyzej wymienionym zakresie są powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Kompetencje studenta w zakresie dalszego kształcenia się i wyznaczania kierunków własnego rozwoju są powyżej średniego standardu.

Literatura podstawowa

  1. Jarczyk A., Berdowski J., Przetwórstwo owoców i warzyw cz.I i II, WSiP, Warszawa, 1999
  2. Oszmiański J., Technologia i analiza produktów z owoców i warzyw, AWA, Wrocław, 2002
  3. Oszmiański J., Sożyński J., Przewodnik do ćwiczeń z technologii przetwórstwa owoców i warzyw., AWA, Wrocław, 2001
  4. Lempka A., Towaroznawstwo - produkty spożywcze, PWE, Warszawa, 1995
  5. Świderski F., Towaroznawstwo żywności przetworzonej., WNT, Warszawa, 1999
  6. Kołożyn-Krajewska D., Sikora T., Towaroznawstwo żywności., WSiP, Warszawa, 1997
  7. Palich P., Budzyński B., Towaroznawcza ocena jakości artykułów spożywczych., WSM, Gdynia, 2000
  8. Drzazga B., Analiza technologiczna w przetwórstwie owoców i warzyw., WSiP, Warszawa, 1995
  9. Pijanowski E., Mrozewski S., Horubała A., Jarczyk A., Technologia produktów owocowo-warzywnych. cz. I., Warszawa, 1973
  10. Pijanowski E., Mrożewski S., Horubała A., Jarczyk A., Drzazga B., Technologia produktów owocowych i warzywnych. cz. II., Warszawa, 1976

Literatura dodatkowa

  1. Świetlikowska K., Surowce spożywcze pochodzenia roślinnego., SGGW, Warszawa, 2006
  2. Świderski F., Żywność wygodna i żywność funkcjonalna., WNT, Warszawa, 1999
  3. Krełowska-Kułas M., Badanie jakości produktów spożywczych., PWE, Warszawa, 1993
  4. Kaleciak J., Technologia przetwórstwa owocowo-warzywnego., PWSZ, Bielsko-Biała, 1971

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Ocena jakości przekąsek ziemniaczanych na przykładzie chipsów i sneksów.2
T-L-2Ocena towaroznawcza dżemów, marmolad i powideł.2
T-L-3Ocena jakości soków, napojów i nektarów owocowych.2
T-L-4Ocena jakości soków warzywnych naturalnie mętnych i typu przecierowego.2
T-L-5Ocena jakości produktów kiszonych.2
T-L-6Ocena jakości marynat warzywnych i owocowych.3
T-L-7Ocena towaroznawcza kompotów.2
T-L-8Ocena towaroznawcza przecierów i koncentratów pomidorowych.2
T-L-9Ocena jakości suszy owocowych i warzywnych.2
T-L-10Ocena jakości konserw warzywnych.2
T-L-11Ocena jakości owoców kandyzowanych.2
T-L-12Ocena jakości galaretek owocowych.2
T-L-13Ocena jakości kompotów owocowych2
T-L-14Ocena jakości marożonek warzywnych i owocowych.3
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Charakterystyka, podział, technologia otrzymywania i wymagania jakościowe półproduktów owocowo-warzywnych.2
T-W-2Metody utrwalania produktów roślinnych i ich wpływ na cechy jakościowe wyrobu.2
T-W-3Charakterystyka towaroznawcza frytek i chipsów.1
T-W-4Charakterystyka i ocena towaroznawcza soków owocowych.2
T-W-5Charakterystyka i ocena towaroznawcza soków warzywnych - naturalnie mętnych, przecierowych i fermentowanych.2
T-W-6Charakterystyka towaroznawcza produktów kiszonych.1
T-W-7Marynaty owocowe i warzywne ich charakterystyka, produkcja, wymagania jakościowe.1
T-W-8Charakterystyka towaroznawcza dżemów, galaretek i owoców kandyzowanych.2
T-W-9Mrożonki owocowe i warzywne ich charakterystyka, podział, technologia produkcji i wymagania jakościowe.2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Aktywny udział w zajęciach audytoryjnych.30
A-L-2Przygotowanie prezentacji multimedialnej.4
A-L-3Przygotowanie do ćwiczeń audytoryjnych.5
A-L-4Przygotowanie do kolokwiów.12
A-L-5Godziny kontaktowe z nauczycielem.10
61
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Aktywny udział w wykładach.15
A-W-2Samodzielna praca z literaturą.2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu.11
A-W-4Godziny kontaktowe z nauczycielem.2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B2tz_W01Ma wiedzę z zakresu towaroznawstwa surowców i produktów pochodzenia roślinnego i oceny ich jakości z wykorzystaniem metod sensorycznych i fizykochemicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_W01Ma poszerzoną wiedzę z zakresu towaroznawstwa surowców i produktów pochodzenia roślinnego, surowców pomocniczych i dodatków, kształtowania i oceny ich jakości z wykorzystaniem metod sensorycznych, fizyko-chemicznych, mikrobiologicznych i instrumentalnych z uwzględnieniem nowych produktów.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
S2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
S2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Celem ćwiczeń audytoryjnych jest praktyczne przeprowadzenie oceny jakości wybranych produktów pochodzenia roślinnego w oparciu o PN oraz prezentacja multimedialna zagadnień dotyczących tematu realizowanego na zajęciach.
C-1Celem wykładów jest przekazanie wiedzy na temat oceny towaroznawczej produktów pochodzenia roślinnego z uwzględnieniem charakterystyki surowca, technologii jego produkcji i wymagań jakościowych zgodnych z PN.
Treści programoweT-L-9Ocena jakości suszy owocowych i warzywnych.
T-L-10Ocena jakości konserw warzywnych.
T-L-7Ocena towaroznawcza kompotów.
T-W-1Charakterystyka, podział, technologia otrzymywania i wymagania jakościowe półproduktów owocowo-warzywnych.
T-W-5Charakterystyka i ocena towaroznawcza soków warzywnych - naturalnie mętnych, przecierowych i fermentowanych.
T-W-4Charakterystyka i ocena towaroznawcza soków owocowych.
T-L-5Ocena jakości produktów kiszonych.
T-L-11Ocena jakości owoców kandyzowanych.
T-L-4Ocena jakości soków warzywnych naturalnie mętnych i typu przecierowego.
T-W-9Mrożonki owocowe i warzywne ich charakterystyka, podział, technologia produkcji i wymagania jakościowe.
T-L-12Ocena jakości galaretek owocowych.
T-W-3Charakterystyka towaroznawcza frytek i chipsów.
T-L-1Ocena jakości przekąsek ziemniaczanych na przykładzie chipsów i sneksów.
T-W-2Metody utrwalania produktów roślinnych i ich wpływ na cechy jakościowe wyrobu.
T-W-7Marynaty owocowe i warzywne ich charakterystyka, produkcja, wymagania jakościowe.
T-L-3Ocena jakości soków, napojów i nektarów owocowych.
T-L-6Ocena jakości marynat warzywnych i owocowych.
T-W-8Charakterystyka towaroznawcza dżemów, galaretek i owoców kandyzowanych.
T-L-2Ocena towaroznawcza dżemów, marmolad i powideł.
T-W-6Charakterystyka towaroznawcza produktów kiszonych.
T-L-8Ocena towaroznawcza przecierów i koncentratów pomidorowych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne, zwiazane z oceną jakości produtów roślinnych w oparciu o PN i z przygotowaniem prezentacji multimedialnej.
M-1Wykład z pełnym wykorzystaniem technik multimedialnych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie z ćwiczeń ustalone na podstawie czterech ocen cząstkowych z kolokwiów oraz zaprezentowanych prezentacji multimedialnych i aktywności na zajęciach.
S-2Ocena formująca: Zaliczenie pisemne z wykładów, z pytaniami otwartymi.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Zasób wiedzy studenta z zakresu towaroznawstwa surowców i produktów pochodzenia roślinnego i oceny ich jakości z wykorzystaniem metod sensorycznych i fizykochemicznych jest niewystarczający.
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu z pewnymi brakami.
5,0Zasób wiedzy studenta z zakresu towaroznawstwa surowców i produktów pochodzenia roślinnego i oceny ich jakości z wykorzystaniem metod sensorycznych i fizykochemicznych jest powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B2tz_W02Ma wiedzę na temat wpływu surowców i procesu technologicznego na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne produktu pochodzenia roślinnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_W04Ma poszerzoną wiedzę z zakresu jakości i bezpieczeństwa zdrowotnego surowców i produktów oraz zagospodarowania odpadów poprodukcyjnych.
TOW_2A_W05Ma poszerzoną wiedzę z zakresu wpływu surowców i procesu technologicznego na jakość i bezpieczeństwo produktu.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
S2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Celem ćwiczeń audytoryjnych jest praktyczne przeprowadzenie oceny jakości wybranych produktów pochodzenia roślinnego w oparciu o PN oraz prezentacja multimedialna zagadnień dotyczących tematu realizowanego na zajęciach.
C-1Celem wykładów jest przekazanie wiedzy na temat oceny towaroznawczej produktów pochodzenia roślinnego z uwzględnieniem charakterystyki surowca, technologii jego produkcji i wymagań jakościowych zgodnych z PN.
Treści programoweT-W-3Charakterystyka towaroznawcza frytek i chipsów.
T-W-9Mrożonki owocowe i warzywne ich charakterystyka, podział, technologia produkcji i wymagania jakościowe.
T-L-12Ocena jakości galaretek owocowych.
T-L-10Ocena jakości konserw warzywnych.
T-L-5Ocena jakości produktów kiszonych.
T-W-2Metody utrwalania produktów roślinnych i ich wpływ na cechy jakościowe wyrobu.
T-L-2Ocena towaroznawcza dżemów, marmolad i powideł.
T-L-4Ocena jakości soków warzywnych naturalnie mętnych i typu przecierowego.
T-L-3Ocena jakości soków, napojów i nektarów owocowych.
T-L-9Ocena jakości suszy owocowych i warzywnych.
T-W-4Charakterystyka i ocena towaroznawcza soków owocowych.
T-W-8Charakterystyka towaroznawcza dżemów, galaretek i owoców kandyzowanych.
T-W-6Charakterystyka towaroznawcza produktów kiszonych.
T-L-6Ocena jakości marynat warzywnych i owocowych.
T-L-7Ocena towaroznawcza kompotów.
T-W-5Charakterystyka i ocena towaroznawcza soków warzywnych - naturalnie mętnych, przecierowych i fermentowanych.
T-L-1Ocena jakości przekąsek ziemniaczanych na przykładzie chipsów i sneksów.
T-W-1Charakterystyka, podział, technologia otrzymywania i wymagania jakościowe półproduktów owocowo-warzywnych.
T-L-8Ocena towaroznawcza przecierów i koncentratów pomidorowych.
T-L-11Ocena jakości owoców kandyzowanych.
T-W-7Marynaty owocowe i warzywne ich charakterystyka, produkcja, wymagania jakościowe.
Metody nauczaniaM-1Wykład z pełnym wykorzystaniem technik multimedialnych.
M-2Ćwiczenia audytoryjne, zwiazane z oceną jakości produtów roślinnych w oparciu o PN i z przygotowaniem prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie pisemne z wykładów, z pytaniami otwartymi.
S-1Ocena formująca: Zaliczenie z ćwiczeń ustalone na podstawie czterech ocen cząstkowych z kolokwiów oraz zaprezentowanych prezentacji multimedialnych i aktywności na zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena ostateczna jako śerdnia wyliczona z ocen: z ćwiczeń i wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Wiedza studenta na temat wpływu surowców i procesu technologicznego na jakośći bezpieczeństwo zdrowotne produktu pochodzenia roślinnego jest niewystarczająca.
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalajacy, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu z pewnymi brakami.
5,0Wiedza studenta na temat wpływu surowców i procesu technologicznego na jakośći bezpieczeństwo zdrowotne produktu pochodzenia roślinnego jest powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B2tz_W03Ma wiedzę z zakresu identyfikacji, charakterystyki produktu pochodzenia roślinnego i jego oceny rynkowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę z zakresu identyfikacji, charakterystyki produktu, jego oceny rynkowej z uwzględnieniem analizy cyklu trwania produktu.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem wykładów jest przekazanie wiedzy na temat oceny towaroznawczej produktów pochodzenia roślinnego z uwzględnieniem charakterystyki surowca, technologii jego produkcji i wymagań jakościowych zgodnych z PN.
C-2Celem ćwiczeń audytoryjnych jest praktyczne przeprowadzenie oceny jakości wybranych produktów pochodzenia roślinnego w oparciu o PN oraz prezentacja multimedialna zagadnień dotyczących tematu realizowanego na zajęciach.
Treści programoweT-W-8Charakterystyka towaroznawcza dżemów, galaretek i owoców kandyzowanych.
T-L-2Ocena towaroznawcza dżemów, marmolad i powideł.
T-W-2Metody utrwalania produktów roślinnych i ich wpływ na cechy jakościowe wyrobu.
T-W-6Charakterystyka towaroznawcza produktów kiszonych.
T-W-4Charakterystyka i ocena towaroznawcza soków owocowych.
T-W-9Mrożonki owocowe i warzywne ich charakterystyka, podział, technologia produkcji i wymagania jakościowe.
T-W-5Charakterystyka i ocena towaroznawcza soków warzywnych - naturalnie mętnych, przecierowych i fermentowanych.
T-L-11Ocena jakości owoców kandyzowanych.
T-W-7Marynaty owocowe i warzywne ich charakterystyka, produkcja, wymagania jakościowe.
T-L-1Ocena jakości przekąsek ziemniaczanych na przykładzie chipsów i sneksów.
T-L-5Ocena jakości produktów kiszonych.
T-L-12Ocena jakości galaretek owocowych.
T-L-8Ocena towaroznawcza przecierów i koncentratów pomidorowych.
T-L-9Ocena jakości suszy owocowych i warzywnych.
T-L-7Ocena towaroznawcza kompotów.
T-L-6Ocena jakości marynat warzywnych i owocowych.
T-W-1Charakterystyka, podział, technologia otrzymywania i wymagania jakościowe półproduktów owocowo-warzywnych.
T-W-3Charakterystyka towaroznawcza frytek i chipsów.
T-L-4Ocena jakości soków warzywnych naturalnie mętnych i typu przecierowego.
T-L-10Ocena jakości konserw warzywnych.
T-L-3Ocena jakości soków, napojów i nektarów owocowych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne, zwiazane z oceną jakości produtów roślinnych w oparciu o PN i z przygotowaniem prezentacji multimedialnej.
M-1Wykład z pełnym wykorzystaniem technik multimedialnych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie z ćwiczeń ustalone na podstawie czterech ocen cząstkowych z kolokwiów oraz zaprezentowanych prezentacji multimedialnych i aktywności na zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena ostateczna jako śerdnia wyliczona z ocen: z ćwiczeń i wykładów.
S-2Ocena formująca: Zaliczenie pisemne z wykładów, z pytaniami otwartymi.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Zasób wiedzy studenta z zakresu identyfikacji, charakterystyki produktu pochodzenia roślinnego i jego oceny rynkowej jest niewystarczający.
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Zasób wiedzy studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadowalający, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Wiedza studenta w wyzej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Zasób wiedzy studenta z zakresu identyfikacji, charakterystyki produktu pochodzenia roślinnego i jego oceny rynkowej jest powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B2tz_U01Potrafi znaleźć informacje odpowiednie z zakresu towaroznawstwa produktów roślinnych oraz wykorzystać wiedzę teoretyczną do analizowania i przebiegu procesów powstawania produktów pochodzenia roślinnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_U01Posiada umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla towaroznawstwa.
TOW_2A_U02Potrafi wykorzystać pogłębioną wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania przyczyn i przebiegu procesów powstawania towarów. Potrafi formułować własne opinie i właściwie dobierać metody analiz.
TOW_2A_U05Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach dla potrzeb organizacji przedsiębiorstw, usług z uwzględnieniem cyklu życia produktu.
TOW_2A_U09Potrafi umiejętnie wykorzystać zdobytą poszerzoną wiedzę z dziedziny towaroznawstwa w różnych zakresach i formach znajdując, rozumiejąc, analizując i wykorzystując potrzebne informacje.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Celem ćwiczeń audytoryjnych jest praktyczne przeprowadzenie oceny jakości wybranych produktów pochodzenia roślinnego w oparciu o PN oraz prezentacja multimedialna zagadnień dotyczących tematu realizowanego na zajęciach.
Treści programoweT-W-6Charakterystyka towaroznawcza produktów kiszonych.
T-L-11Ocena jakości owoców kandyzowanych.
T-W-8Charakterystyka towaroznawcza dżemów, galaretek i owoców kandyzowanych.
T-W-3Charakterystyka towaroznawcza frytek i chipsów.
T-L-8Ocena towaroznawcza przecierów i koncentratów pomidorowych.
T-L-2Ocena towaroznawcza dżemów, marmolad i powideł.
T-L-9Ocena jakości suszy owocowych i warzywnych.
T-W-2Metody utrwalania produktów roślinnych i ich wpływ na cechy jakościowe wyrobu.
T-W-5Charakterystyka i ocena towaroznawcza soków warzywnych - naturalnie mętnych, przecierowych i fermentowanych.
T-L-3Ocena jakości soków, napojów i nektarów owocowych.
T-L-10Ocena jakości konserw warzywnych.
T-L-7Ocena towaroznawcza kompotów.
T-W-1Charakterystyka, podział, technologia otrzymywania i wymagania jakościowe półproduktów owocowo-warzywnych.
T-L-5Ocena jakości produktów kiszonych.
T-L-1Ocena jakości przekąsek ziemniaczanych na przykładzie chipsów i sneksów.
T-W-7Marynaty owocowe i warzywne ich charakterystyka, produkcja, wymagania jakościowe.
T-W-4Charakterystyka i ocena towaroznawcza soków owocowych.
T-L-6Ocena jakości marynat warzywnych i owocowych.
T-L-4Ocena jakości soków warzywnych naturalnie mętnych i typu przecierowego.
T-L-12Ocena jakości galaretek owocowych.
T-W-9Mrożonki owocowe i warzywne ich charakterystyka, podział, technologia produkcji i wymagania jakościowe.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne, zwiazane z oceną jakości produtów roślinnych w oparciu o PN i z przygotowaniem prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie z ćwiczeń ustalone na podstawie czterech ocen cząstkowych z kolokwiów oraz zaprezentowanych prezentacji multimedialnych i aktywności na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętności studenta w znalezieniu odpowiednich informacji z zakresu produktów roślinnych oraz w wykorzystaniu wiedzy teoretycznej do analizowania i przebiegu procesów powstawania produktów pochodzenia roślinnego są niewystarczająe.
3,0Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie spełniają minimalne kryteria.
3,5Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są zadowalające, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są generalnie solidne z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Umiejętności studenta w znalezieniu odpowiednich informacji z zakresu produktów roślinnych oraz w wykorzystaniu wiedzy teoretycznej do analizowania i przebiegu procesów powstawania produktów pochodzenia roślinnego są powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B2tz_U02Potrafi wykorzystać odpowiednie metody i technologie do rozwiazywania problemów w zakresie towaroznawstwa produktów roślinnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_U12Wykazuje zdolność podejmowania działań inżynierskich z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów rozwiązujących zaawansowane problemy w zakresie towaroznawstwa z uwzględnieniem usług.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Celem ćwiczeń audytoryjnych jest praktyczne przeprowadzenie oceny jakości wybranych produktów pochodzenia roślinnego w oparciu o PN oraz prezentacja multimedialna zagadnień dotyczących tematu realizowanego na zajęciach.
Treści programoweT-L-12Ocena jakości galaretek owocowych.
T-L-2Ocena towaroznawcza dżemów, marmolad i powideł.
T-L-6Ocena jakości marynat warzywnych i owocowych.
T-L-4Ocena jakości soków warzywnych naturalnie mętnych i typu przecierowego.
T-L-7Ocena towaroznawcza kompotów.
T-L-9Ocena jakości suszy owocowych i warzywnych.
T-L-3Ocena jakości soków, napojów i nektarów owocowych.
T-L-5Ocena jakości produktów kiszonych.
T-L-10Ocena jakości konserw warzywnych.
T-L-1Ocena jakości przekąsek ziemniaczanych na przykładzie chipsów i sneksów.
T-L-8Ocena towaroznawcza przecierów i koncentratów pomidorowych.
T-L-11Ocena jakości owoców kandyzowanych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne, zwiazane z oceną jakości produtów roślinnych w oparciu o PN i z przygotowaniem prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie z ćwiczeń ustalone na podstawie czterech ocen cząstkowych z kolokwiów oraz zaprezentowanych prezentacji multimedialnych i aktywności na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętności studenta w wykorzystaniu odpowiednich metod i technologii rozwiązujących zaawansowane problemy w zakresie towaroznawstwa produktów roślinnych są niewystarczające.
3,0Umiejętności studenta w wyzej wymienionym zakresie spełniają minimalne kryteria.
3,5Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są zadowalające, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są generalnie solidne z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są powyżej średniego standardu z pewnymi brakami.
5,0Umiejętności studenta w wykorzystaniu odpowiednich metod i technologii rozwiązujących zaawansowane problemy w zakresie towaroznawstwa produktów roślinnych są powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B2tz_U03Samodzielnie planuje własną karierę zawodową, na podstawie zdobytej wiedzy z zakesu towaroznawstwa produktów roślinnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_U15Samodzielnie planuje, na podstawie zdobytej, pogłębionej wiedzy własną karierę zawodową lub naukową.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U11ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-2Celem ćwiczeń audytoryjnych jest praktyczne przeprowadzenie oceny jakości wybranych produktów pochodzenia roślinnego w oparciu o PN oraz prezentacja multimedialna zagadnień dotyczących tematu realizowanego na zajęciach.
Treści programoweT-L-11Ocena jakości owoców kandyzowanych.
T-L-2Ocena towaroznawcza dżemów, marmolad i powideł.
T-L-3Ocena jakości soków, napojów i nektarów owocowych.
T-L-9Ocena jakości suszy owocowych i warzywnych.
T-L-4Ocena jakości soków warzywnych naturalnie mętnych i typu przecierowego.
T-L-10Ocena jakości konserw warzywnych.
T-L-1Ocena jakości przekąsek ziemniaczanych na przykładzie chipsów i sneksów.
T-L-8Ocena towaroznawcza przecierów i koncentratów pomidorowych.
T-L-6Ocena jakości marynat warzywnych i owocowych.
T-L-5Ocena jakości produktów kiszonych.
T-L-7Ocena towaroznawcza kompotów.
T-L-12Ocena jakości galaretek owocowych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne, zwiazane z oceną jakości produtów roślinnych w oparciu o PN i z przygotowaniem prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie z ćwiczeń ustalone na podstawie czterech ocen cząstkowych z kolokwiów oraz zaprezentowanych prezentacji multimedialnych i aktywności na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętności studenta w samodzielnym planowaniu własnej kariery zawodowej na podstawie zdobytej wiedzy z zakresu towaroznawstwa produktów roślinnych są niewystarczające.
3,0Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie spełniają minimalne kryteria.
3,5Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są zadowalające, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są generalnie solidne z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Umiejętności studenta w wyżej wymienionym zakresie są powyzej średniego standardu z pewnymi brakami.
5,0Umiejętności studenta w samodzielnym planowaniu własnej kariery zawodowej na podstawie zdobytej wiedzy z zakresu towaroznawstwa produktów roślinnych są powyżej standardu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B2tz_K01Rozumie potrzebę uczenia się, jest świadomy swoich wartości i celów oraz odpowiedzialności za podejmowane decyzje, umie wykorzystać potencjał tkwiący w ludziach ich wiedzę i umiejętności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_K01Postępuje zgodnie z zasadami nabytej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
TOW_2A_K02Jest świadomy swoich wartości i celów, potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
TOW_2A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje. Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej i ich wpływu na środowisko.
TOW_2A_K04Posiada zdolność wykorzystania potencjału tkwiącego w ludziach, ich talentu, wiedzy i umiejętności.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S2A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swej działalności
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
S2A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Celem ćwiczeń audytoryjnych jest praktyczne przeprowadzenie oceny jakości wybranych produktów pochodzenia roślinnego w oparciu o PN oraz prezentacja multimedialna zagadnień dotyczących tematu realizowanego na zajęciach.
Treści programoweT-L-12Ocena jakości galaretek owocowych.
T-W-8Charakterystyka towaroznawcza dżemów, galaretek i owoców kandyzowanych.
T-W-5Charakterystyka i ocena towaroznawcza soków warzywnych - naturalnie mętnych, przecierowych i fermentowanych.
T-L-11Ocena jakości owoców kandyzowanych.
T-W-3Charakterystyka towaroznawcza frytek i chipsów.
T-W-6Charakterystyka towaroznawcza produktów kiszonych.
T-W-1Charakterystyka, podział, technologia otrzymywania i wymagania jakościowe półproduktów owocowo-warzywnych.
T-L-1Ocena jakości przekąsek ziemniaczanych na przykładzie chipsów i sneksów.
T-W-4Charakterystyka i ocena towaroznawcza soków owocowych.
T-L-5Ocena jakości produktów kiszonych.
T-L-10Ocena jakości konserw warzywnych.
T-W-2Metody utrwalania produktów roślinnych i ich wpływ na cechy jakościowe wyrobu.
T-L-4Ocena jakości soków warzywnych naturalnie mętnych i typu przecierowego.
T-L-7Ocena towaroznawcza kompotów.
T-L-9Ocena jakości suszy owocowych i warzywnych.
T-L-3Ocena jakości soków, napojów i nektarów owocowych.
T-W-9Mrożonki owocowe i warzywne ich charakterystyka, podział, technologia produkcji i wymagania jakościowe.
T-L-8Ocena towaroznawcza przecierów i koncentratów pomidorowych.
T-L-6Ocena jakości marynat warzywnych i owocowych.
T-W-7Marynaty owocowe i warzywne ich charakterystyka, produkcja, wymagania jakościowe.
T-L-2Ocena towaroznawcza dżemów, marmolad i powideł.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne, zwiazane z oceną jakości produtów roślinnych w oparciu o PN i z przygotowaniem prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie z ćwiczeń ustalone na podstawie czterech ocen cząstkowych z kolokwiów oraz zaprezentowanych prezentacji multimedialnych i aktywności na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kompetencje studenta w zakresie potrzeby uczenia się są niewystarczajace. Student jest nieświadomy swoich wartości i celów, nie wykazuje odpowiedzialności za podejmowane decyzje i nie umie wykorzystać potencjału tkwiącego w ludziach ich wiedzy i umiejętności.
3,0Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie spełniają minimalne kryteria.
3,5Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie są zadowalające, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie są generalnie solidne z szeregiem zauważalnych błędów.
4,5Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie są powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Kompetencje studenta w zakresie potrzeby uczenia się są powyżej standardu. Student jest wysoce świadomy swoich wartości i celów, wykazuje dużą odpowiedzialność za podejmowane decyzje i umie zdecydowanie, wykorzystać potencjał tkwiący w ludziach ich wiedzę i umiejętności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B2tz_K02Ma świadomość potrzeby dalszego kształcenia i wyznaczania kierunków własnego rozwoju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_K08Wie jak planować i realizować swój własny rozwój; potrafi ocenić swoje mocne i słabe strony. Ma świadomość potrzeby dalszego kształcenia i wyznaczania kierunków własnego rozwoju.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swej działalności
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
S2A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Celem ćwiczeń audytoryjnych jest praktyczne przeprowadzenie oceny jakości wybranych produktów pochodzenia roślinnego w oparciu o PN oraz prezentacja multimedialna zagadnień dotyczących tematu realizowanego na zajęciach.
Treści programoweT-L-1Ocena jakości przekąsek ziemniaczanych na przykładzie chipsów i sneksów.
T-L-6Ocena jakości marynat warzywnych i owocowych.
T-L-7Ocena towaroznawcza kompotów.
T-L-4Ocena jakości soków warzywnych naturalnie mętnych i typu przecierowego.
T-L-3Ocena jakości soków, napojów i nektarów owocowych.
T-L-2Ocena towaroznawcza dżemów, marmolad i powideł.
T-L-10Ocena jakości konserw warzywnych.
T-L-12Ocena jakości galaretek owocowych.
T-L-5Ocena jakości produktów kiszonych.
T-L-9Ocena jakości suszy owocowych i warzywnych.
T-L-8Ocena towaroznawcza przecierów i koncentratów pomidorowych.
T-L-11Ocena jakości owoców kandyzowanych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne, zwiazane z oceną jakości produtów roślinnych w oparciu o PN i z przygotowaniem prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie z ćwiczeń ustalone na podstawie czterech ocen cząstkowych z kolokwiów oraz zaprezentowanych prezentacji multimedialnych i aktywności na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kompetencje studenta w zakresie dalszego kształcenia się i wyznaczania kierunków własnego rozwoju są niewystarczające.
3,0Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie spełniają minimalne kryteria.
3,5Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie są zadowalające, ale ze znaczącymi brakami.
4,0Kompetencje studenta w wyżej wymienionym zakresie są generalnie solidne z szeregiem zauwazalnych błędów.
4,5Kompetencje studenta w wyzej wymienionym zakresie są powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami.
5,0Kompetencje studenta w zakresie dalszego kształcenia się i wyznaczania kierunków własnego rozwoju są powyżej średniego standardu.