Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_2A_B16ut_U01 | Potrafi znaleźć żródło dofinansowania projektu i opracować zgodnie z wytycznymi projekt oraz wypełnić wniosek o dofinansowanie |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_2A_U05 | Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach dla potrzeb organizacji przedsiębiorstw, usług z uwzględnieniem cyklu życia produktu. |
---|
TOW_2A_U07 | Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do samodzielnej organizacji usług turystycznych i hotelarskich z uwzględnieniem współpracy z kontrahentami zagranicznymi. |
TOW_2A_U14 | Wykazuje znajomość słabych i mocnych stron zaawansowanych działań rozwiązujących zaistniałe problemy zawodowe wykorzystując zdobyte przygotowanie inżynierskie. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S2A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi |
---|
S2A_U02 | potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz |
S2A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować |
S2A_U04 | potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S2A_U05 | sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm |
S2A_U06 | posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy |
S2A_U07 | posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie |
S2A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej |
S2A_U10 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Ukształtowanie umiejętności wyszukiwania i kompletowania niezbędnej dokumentacji do określonego działania z zakresu finansowania projektów z zakresu dziłalności turystycznej |
---|
C-2 | Ukształtowanie umiejętności tworzenia projektu, wypełniania wniosku i sporządzania niezbędnych załączników. Poznanie zasad realizacji i ewaluacji projektu oraz wniosku o płatność. |
Treści programowe | T-L-2 | Określenie problemów, celów, kryteria SMART w projekcie, wstępny zarys harmonogramu projektu, tworzenie matrycy logicznej projektu. |
---|
T-L-3 | Harmonogram rzeczowo-finansowy projektu, wykres Gantta. |
T-L-4 | Budżetowanie projektu |
T-L-5 | Wskaźniki projektu |
T-L-6 | Elementy biznesplanu |
T-L-7 | Wypełnianie wniosku o dofinansowanie |
T-L-9 | Żródła pozyskiwania funduszy na realizację projektów z zakresu działalnościu turystycznej - wyszukiwanie. |
T-W-1 | Fundusze unijne - charakterystyka |
T-W-2 | Dokumenty i wytyczne unijne, krajowe i regionalne dotyczące funduszy UE |
T-W-4 | Inne źródła finansowania projektów z zakresu turystyki |
T-W-5 | Etapy opracowywania wniosku o dofinansowanie (cele projektu, kryteria SMART, harmonogram i koszty projektu). |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny |
---|
M-2 | metoda przypadków |
M-3 | metoda projektów |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: odpowiedź pisemna/ ustna z bieżącej tematyki zajęć |
---|
S-4 | Ocena podsumowująca: projekt i prezentacja |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Z niewielką pomocą ze strony prowadzącego znajduje źródło pozyskiwania funduszy na realizację projektu. Opracowuje uproszczony projekt i wypełnia wniosek o dofinansowanie. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |