Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (S2)

Sylabus przedmiotu Wnioski o dofinansowanie działalności turystycznej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Towaroznawstwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk społecznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wnioski o dofinansowanie działalności turystycznej
Specjalność usługi turystyczne
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Dominika Plust <Dominika.Plust@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 26 1,00,50zaliczenie
wykładyW2 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawowa wiedza z zakresu obsługi pakietu Microsoft Office i internetu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejętności wyszukiwania i kompletowania niezbędnej dokumentacji do określonego działania z zakresu finansowania projektów z zakresu dziłalności turystycznej
C-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia projektu, wypełniania wniosku i sporządzania niezbędnych załączników. Poznanie zasad realizacji i ewaluacji projektu oraz wniosku o płatność.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Ćwiczenia organizacyjne. Wybór tematu do opracowania prezentacji.2
T-L-2Określenie problemów, celów, kryteria SMART w projekcie, wstępny zarys harmonogramu projektu, tworzenie matrycy logicznej projektu.2
T-L-3Harmonogram rzeczowo-finansowy projektu, wykres Gantta.2
T-L-4Budżetowanie projektu2
T-L-5Wskaźniki projektu2
T-L-6Elementy biznesplanu4
T-L-7Wypełnianie wniosku o dofinansowanie4
T-L-8Sprawozdawczość w trakcie realizacji projektu.2
T-L-9Żródła pozyskiwania funduszy na realizację projektów z zakresu działalnościu turystycznej - wyszukiwanie.2
T-L-10Prezentacje opracowanych wniosków.2
T-L-11Kolokwium zaliczeniowe2
26
wykłady
T-W-1Fundusze unijne - charakterystyka2
T-W-2Dokumenty i wytyczne unijne, krajowe i regionalne dotyczące funduszy UE4
T-W-3Definicje związane z funduszami2
T-W-4Inne źródła finansowania projektów z zakresu turystyki2
T-W-5Etapy opracowywania wniosku o dofinansowanie (cele projektu, kryteria SMART, harmonogram i koszty projektu).2
T-W-6Zarządzanie projektem.2
T-W-7Kolokwium zaliczeniowe1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach26
A-L-2przygotowanie projektu4
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2przygotowanie do zaliczenia15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2metoda przypadków
M-3metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: odpowiedź pisemna/ ustna z bieżącej tematyki zajęć
S-2Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
S-3Ocena podsumowująca: test egzaminacyjny
S-4Ocena podsumowująca: projekt i prezentacja

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_B16ut_W01
Zna źródła umożliwiające pozyskiwanie funduszy na dofinansowanie projektów
TOW_2A_W11, TOW_2A_W16, TOW_2A_W12S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05, S2A_W06, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W09, S2A_W10, S2A_W11InzA2_W03, InzA2_W04, InzA2_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4
TOW_2A_B16ut_W02
Ma wiedzę na temat tworzenia projektów i zna źródła umożliwiające pozyskiwanie funduszy na dofinansowanie projektów
TOW_2A_W12S2A_W01, S2A_W02, S2A_W03, S2A_W04, S2A_W05, S2A_W07, S2A_W08, S2A_W09, S2A_W10InzA2_W03, InzA2_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_B16ut_U01
Potrafi znaleźć żródło dofinansowania projektu i opracować zgodnie z wytycznymi projekt oraz wypełnić wniosek o dofinansowanie
TOW_2A_U05, TOW_2A_U07, TOW_2A_U14S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U10InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U08C-1, C-2T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-9, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3S-1, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_B16ut_K01
Pracuje w grupie, przyjmuje pozycję lidera.
TOW_2A_K08, TOW_2A_K02, TOW_2A_K01S2A_K01, S2A_K03, S2A_K04, S2A_K05, S2A_K06, S2A_K07InzA2_K02C-2T-L-3, T-L-8, T-L-1, T-L-6, T-L-10, T-L-5, T-L-4, T-L-2, T-L-9, T-L-7M-3S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_B16ut_W01
Zna źródła umożliwiające pozyskiwanie funduszy na dofinansowanie projektów
2,0
3,0Zna najważniejsze żródła pozyskiwania funduszy na dofinansowanie projektów
3,5
4,0
4,5
5,0
TOW_2A_B16ut_W02
Ma wiedzę na temat tworzenia projektów i zna źródła umożliwiające pozyskiwanie funduszy na dofinansowanie projektów
2,0
3,0Zna podstawy tworzenia projektów i najważniejsze żródła pozyskiwania funduszy na dofinansowanie projektów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_B16ut_U01
Potrafi znaleźć żródło dofinansowania projektu i opracować zgodnie z wytycznymi projekt oraz wypełnić wniosek o dofinansowanie
2,0
3,0Z niewielką pomocą ze strony prowadzącego znajduje źródło pozyskiwania funduszy na realizację projektu. Opracowuje uproszczony projekt i wypełnia wniosek o dofinansowanie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_B16ut_K01
Pracuje w grupie, przyjmuje pozycję lidera.
2,0
3,0Z niewielkimi problemami pracuje w grupie, niechętnie przyjmuje pozycję lidera
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Szymańska A., Jak przygotować dobry wniosek czyli jak skutecznie pozyskiwać fundusze unijne 2007-2013, Placet, 2007
  2. Finansowanie tworzenia i rozwoju przedsiębiorstw turystycznych ze środków UE – praktyczny przewodnik, MSiT, 2009
  3. Narodowa strategia spójności na lata 2007-2013, zaakceptowana przez Radę Ministrów 14.02.2006
  4. Narodowa strategia spójności na lata 2007-2013, zaakceptowana przez Radę Ministrów 14.02.2006
  5. Anonim, 1. Finansowanie tworzenia i rozwoju przedsiębiorstw turystycznych ze środków UE, Ministerstwo Sportu i Turystyki, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Rozporządzenie (WE) 1083/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 05.07.2006 ustanawiające przepisy ogólne dotyczące EFRR, EFS i Funduszu Spójności., 2006
  2. Rozporządzenie (WE) 1083/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 05.07.2006 ustanawiające przepisy ogólne dotyczące EFRR, EFS i Funduszu Spójności., 2006
  3. Rozporządzenie (WE) 1083/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 05.07.2006 ustanawiające przepisy ogólne dotyczące EFRR, EFS i Funduszu Spójności., 2006

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Ćwiczenia organizacyjne. Wybór tematu do opracowania prezentacji.2
T-L-2Określenie problemów, celów, kryteria SMART w projekcie, wstępny zarys harmonogramu projektu, tworzenie matrycy logicznej projektu.2
T-L-3Harmonogram rzeczowo-finansowy projektu, wykres Gantta.2
T-L-4Budżetowanie projektu2
T-L-5Wskaźniki projektu2
T-L-6Elementy biznesplanu4
T-L-7Wypełnianie wniosku o dofinansowanie4
T-L-8Sprawozdawczość w trakcie realizacji projektu.2
T-L-9Żródła pozyskiwania funduszy na realizację projektów z zakresu działalnościu turystycznej - wyszukiwanie.2
T-L-10Prezentacje opracowanych wniosków.2
T-L-11Kolokwium zaliczeniowe2
26

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Fundusze unijne - charakterystyka2
T-W-2Dokumenty i wytyczne unijne, krajowe i regionalne dotyczące funduszy UE4
T-W-3Definicje związane z funduszami2
T-W-4Inne źródła finansowania projektów z zakresu turystyki2
T-W-5Etapy opracowywania wniosku o dofinansowanie (cele projektu, kryteria SMART, harmonogram i koszty projektu).2
T-W-6Zarządzanie projektem.2
T-W-7Kolokwium zaliczeniowe1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach26
A-L-2przygotowanie projektu4
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2przygotowanie do zaliczenia15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B16ut_W01Zna źródła umożliwiające pozyskiwanie funduszy na dofinansowanie projektów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_W11Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) wpływających na sposób organizacji przedsiębiorstw i rządzących nimi prawidłowościami (ich źródeł, natury, zmian i sposobów działania).
TOW_2A_W16Zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystujących wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów - Towaroznawstwo.
TOW_2A_W12Ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji. Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach i ich historycznej ewolucji.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
S2A_W06zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania danych oraz modelowania struktur społecznych i procesów w nich zachodzących, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
S2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S2A_W08ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian wybranych struktur, instytucji i więzi społecznych oraz zna rządzące tymi zmianami prawidłowości
S2A_W09ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat wybranych struktur i instytucji społecznych lub wybranych kategorii więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji
S2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
S2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności wyszukiwania i kompletowania niezbędnej dokumentacji do określonego działania z zakresu finansowania projektów z zakresu dziłalności turystycznej
Treści programoweT-W-1Fundusze unijne - charakterystyka
T-W-2Dokumenty i wytyczne unijne, krajowe i regionalne dotyczące funduszy UE
T-W-4Inne źródła finansowania projektów z zakresu turystyki
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: odpowiedź pisemna/ ustna z bieżącej tematyki zajęć
S-2Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
S-3Ocena podsumowująca: test egzaminacyjny
S-4Ocena podsumowująca: projekt i prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna najważniejsze żródła pozyskiwania funduszy na dofinansowanie projektów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B16ut_W02Ma wiedzę na temat tworzenia projektów i zna źródła umożliwiające pozyskiwanie funduszy na dofinansowanie projektów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_W12Ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji. Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach i ich historycznej ewolucji.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
S2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S2A_W08ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian wybranych struktur, instytucji i więzi społecznych oraz zna rządzące tymi zmianami prawidłowości
S2A_W09ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat wybranych struktur i instytucji społecznych lub wybranych kategorii więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji
S2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności wyszukiwania i kompletowania niezbędnej dokumentacji do określonego działania z zakresu finansowania projektów z zakresu dziłalności turystycznej
Treści programoweT-W-1Fundusze unijne - charakterystyka
T-W-2Dokumenty i wytyczne unijne, krajowe i regionalne dotyczące funduszy UE
T-W-4Inne źródła finansowania projektów z zakresu turystyki
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: odpowiedź pisemna/ ustna z bieżącej tematyki zajęć
S-2Ocena podsumowująca: test zaliczeniowy
S-3Ocena podsumowująca: test egzaminacyjny
S-4Ocena podsumowująca: projekt i prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna podstawy tworzenia projektów i najważniejsze żródła pozyskiwania funduszy na dofinansowanie projektów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B16ut_U01Potrafi znaleźć żródło dofinansowania projektu i opracować zgodnie z wytycznymi projekt oraz wypełnić wniosek o dofinansowanie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_U05Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach dla potrzeb organizacji przedsiębiorstw, usług z uwzględnieniem cyklu życia produktu.
TOW_2A_U07Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do samodzielnej organizacji usług turystycznych i hotelarskich z uwzględnieniem współpracy z kontrahentami zagranicznymi.
TOW_2A_U14Wykazuje znajomość słabych i mocnych stron zaawansowanych działań rozwiązujących zaistniałe problemy zawodowe wykorzystując zdobyte przygotowanie inżynierskie.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności wyszukiwania i kompletowania niezbędnej dokumentacji do określonego działania z zakresu finansowania projektów z zakresu dziłalności turystycznej
C-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia projektu, wypełniania wniosku i sporządzania niezbędnych załączników. Poznanie zasad realizacji i ewaluacji projektu oraz wniosku o płatność.
Treści programoweT-L-2Określenie problemów, celów, kryteria SMART w projekcie, wstępny zarys harmonogramu projektu, tworzenie matrycy logicznej projektu.
T-L-3Harmonogram rzeczowo-finansowy projektu, wykres Gantta.
T-L-4Budżetowanie projektu
T-L-5Wskaźniki projektu
T-L-6Elementy biznesplanu
T-L-7Wypełnianie wniosku o dofinansowanie
T-L-9Żródła pozyskiwania funduszy na realizację projektów z zakresu działalnościu turystycznej - wyszukiwanie.
T-W-1Fundusze unijne - charakterystyka
T-W-2Dokumenty i wytyczne unijne, krajowe i regionalne dotyczące funduszy UE
T-W-4Inne źródła finansowania projektów z zakresu turystyki
T-W-5Etapy opracowywania wniosku o dofinansowanie (cele projektu, kryteria SMART, harmonogram i koszty projektu).
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda przypadków
M-3metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: odpowiedź pisemna/ ustna z bieżącej tematyki zajęć
S-4Ocena podsumowująca: projekt i prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Z niewielką pomocą ze strony prowadzącego znajduje źródło pozyskiwania funduszy na realizację projektu. Opracowuje uproszczony projekt i wypełnia wniosek o dofinansowanie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B16ut_K01Pracuje w grupie, przyjmuje pozycję lidera.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_K08Wie jak planować i realizować swój własny rozwój; potrafi ocenić swoje mocne i słabe strony. Ma świadomość potrzeby dalszego kształcenia i wyznaczania kierunków własnego rozwoju.
TOW_2A_K02Jest świadomy swoich wartości i celów, potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy.
TOW_2A_K01Postępuje zgodnie z zasadami nabytej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S2A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swej działalności
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
S2A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia projektu, wypełniania wniosku i sporządzania niezbędnych załączników. Poznanie zasad realizacji i ewaluacji projektu oraz wniosku o płatność.
Treści programoweT-L-3Harmonogram rzeczowo-finansowy projektu, wykres Gantta.
T-L-8Sprawozdawczość w trakcie realizacji projektu.
T-L-1Ćwiczenia organizacyjne. Wybór tematu do opracowania prezentacji.
T-L-6Elementy biznesplanu
T-L-10Prezentacje opracowanych wniosków.
T-L-5Wskaźniki projektu
T-L-4Budżetowanie projektu
T-L-2Określenie problemów, celów, kryteria SMART w projekcie, wstępny zarys harmonogramu projektu, tworzenie matrycy logicznej projektu.
T-L-9Żródła pozyskiwania funduszy na realizację projektów z zakresu działalnościu turystycznej - wyszukiwanie.
T-L-7Wypełnianie wniosku o dofinansowanie
Metody nauczaniaM-3metoda projektów
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: projekt i prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Z niewielkimi problemami pracuje w grupie, niechętnie przyjmuje pozycję lidera
3,5
4,0
4,5
5,0