Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_2A_PO6-2ut_K01 | Jest świadomy konieczności dokształcania się, odpowiedzialności za pracę własną jako członek zespołu lub lider. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu szerokiej informacji dotyczącej problematyki technologii żywności i żywienia człowieka. Potrafi działać w sposób przedsiębiorczy. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_2A_K01 | Postępuje zgodnie z zasadami nabytej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. |
---|
TOW_2A_K04 | Posiada zdolność wykorzystania potencjału tkwiącego w ludziach, ich talentu, wiedzy i umiejętności. |
TOW_2A_K02 | Jest świadomy swoich wartości i celów, potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy. |
TOW_2A_K05 | Umie i chce podejmować ryzyko i brać odpowiedzialność za inicjowanie zmian. Rozumie znaczenie i wie jak wychować swoich następców. |
TOW_2A_K08 | Wie jak planować i realizować swój własny rozwój; potrafi ocenić swoje mocne i słabe strony. Ma świadomość potrzeby dalszego kształcenia i wyznaczania kierunków własnego rozwoju. |
TOW_2A_K07 | Umie rozpoznać i zhierarchizować potrzeby małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Wie jak, na podstawie rozpoznanych potrzeb i możliwości przedsiębiorstw, określić wizję zmian i zaangażować innych do współtworzenia tej wizji. |
TOW_2A_K03 | Ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje. Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej i ich wpływu na środowisko. |
TOW_2A_K06 | Umie skutecznie komunikować się z otoczeniem i rozumie znaczenie komunikacji. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S2A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
S2A_K02 | potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role |
S2A_K03 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
S2A_K04 | prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu |
S2A_K05 | umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swej działalności |
S2A_K06 | potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny |
S2A_K07 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_K01 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
InzA2_K02 | potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
Cel przedmiotu | C-1 | Przekazanie wiedzy i umiejętności dotyczącej charakterystyki jakościowej surowców oraz przetworów mięsnych charakterystycznych dla określonych regionów geograficznych świata. |
---|
Treści programowe | T-W-8 | Podsumowanie |
---|
T-W-3 | Metody utrwalania mięsa w zależności od rejonu geograficznego - solenie, suszenie, fermentacja, wędzenie. |
T-L-1 | Ćwiczenie wstępne, regulamin BHP |
T-W-5 | Charakterystyka mięsnych produktów regionalnych typowych dla wybranych obszarów geograficznych świata. |
T-W-2 | Właściwości fizykochemiczne, sensoryczne i wartość odżywcza mięsa wybranych gatunków zwierząt hodowlanych, łownych i egzotycznych charakterystycznych dla różnych regionów świata. |
T-W-4 | Charakterystyka kuchni różnych narodów i kontynentów uwzględniająca rodzaj używanego surowca mięsnego oraz metody jego przetwarzania. |
T-W-6 | Zakazy pokarmowe w różnych kulturach i regionach świata |
T-L-2 | Wykorzystanie mięsa różnych gatunków zwierząt oraz różnych procesów przetwórczych do produkcji wyrobów charakterystycznych dla poszczególnych kontynentów oraz wybranych kuchni różnych narodów:
a.produkcja i ocena jakościowa wyrobów dojrzewających (szynek i kiełbas) z użyciem kultur startowych (wyroby hiszpańskie, włoskie) oraz podwędzanych (wyroby charakterystyczne dla Europy Północnej);
b.technologia produkcji i ocena jakościowa przekąsek mięsnych: m.in. bakkwa (Chiny, Malezja), biltong (RPA), pemmican (Ameryka Północna), jerky (USA)
c.technologia produkcji i ocena jakościowa wyrobów nietrwałych |
T-W-1 | Cel przedmiotu, treści nauczania i kompetencje społeczne. Regulamin zaliczenia wykładów |
T-L-3 | Wykorzystanie mięsa zwierząt rodzimych i egzotycznych gatunków zwierząt łownych i hodowlanych jako dodatku profilującego smakowitość przetworów mięsnych |
T-W-7 | Inne źródła białka zwierzęcego w kuchni różnych narodowości – charakterystyka, właściwości odżywcze oraz metody przetwarzania owadów. |
T-L-4 | Podsumowanie |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne w zespołach (eksperyment, obserwacja), sprawozdanie z ćwiczeń poparte wnioskami |
---|
M-1 | Wykład z pełnym wykorzystaniem technik multimedialnych |
Sposób oceny | S-3 | Ocena formująca: Ocena pracy w grupie |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie wykazuje pozytywnych postaw pracy w zespole. Nie stosuje się do zasad BHP obowiazujących w laboratorium chemicznym. Nie stosuje się do poleceń prowadzącego zajęcia. Systematycznie opuszcza zajęcia. |
3,0 | Student wykazuje bierną postawę w procesie nauki. Wykazuje minimalne zaangażowanie w pracy zespołowej. Wybiórczo stosuje segregację i utylizacje odpadów. Nie przywiązuje większej uwagi do wyników prowadzonych eksperymentów oraz do zasad BHP. Nie dba należycie o środowisko. |
3,5 | Student wykazuje się umiarkowanym zaangażowaniem w proces nauki. Potrafi wspołpracować z innymi osobami. Dąży do osiągnięcia prawidłowych efektów przeprowadzanych eksperymentów. Stosuje się do zasad BHP i przejawia pozytywną postawę w kwestii ochrony środowiska i utylizacji odpadów. |
4,0 | Student jest aktywny w procesie nauki i potrafi wspołpracować w zespole. Dąży do osiągnięcia prawidłowych efektów przeprowadzanych eksperymentów. Stosuje się do zasad BHP, dba o środowisko i stosuje utylizację odpadów powstających w procesie prowadzonych eksperymentów. |
4,5 | Student jest aktywny i zaangazowany w pracy zespołowej, potrafi przejąć role lidera. Z dużym zaangażowaniem dąży do osiągnięcia prawidłowych efektów przeprowadzanych eksperymentów. Stosuje się do zasad BHP i prawidłowo utylizuje odpady powstające w trakcie eksperymentów. |
5,0 | Student jest bardzo aktywny i zaangażowany w pracy zespołowej, potrafi przejąć role lidera. Z determinacją dąży do osiągnięcia prawidłowych efektów przeprowadzanych eksperymentów. Stosuje się do wszystkich obowiązujących w laboratorium zasad BHP. Bierze czynny udział w zajęciach. Skrupulatnie stosuje zasady segregacji i utylizacji odpadów powstajacych w trakcie eksperymentów. |