Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_2A_PO2-1mhig_U01 | Poiada umiejętność przygotowania potraw z różnych krajów świata z uwzględnieniem specyfiki surowców żywnościowych, obyczajów w zakresie ich podawania i spożywania. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_2A_U03 | Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych związanych z jakością i bezpieczeństwem surowców i produktów. Potrafi stawiać hipotezy badawcze i je weryfikować. |
---|
TOW_2A_U08 | Posiada specjalistyczne umiejętności rozwiązywania problemów potrzebnych do badań lub działalności innowacyjnej w celu tworzenia nowej wiedzy i procedur oraz integrowania wiedzy z różnych dziedzin. |
TOW_2A_U09 | Potrafi umiejętnie wykorzystać zdobytą poszerzoną wiedzę z dziedziny towaroznawstwa w różnych zakresach i formach znajdując, rozumiejąc, analizując i wykorzystując potrzebne informacje. |
TOW_2A_U06 | Posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań związanych z żywieniem człowieka i jego potrzebami. |
TOW_2A_U01 | Posiada umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla towaroznawstwa. |
TOW_2A_U02 | Potrafi wykorzystać pogłębioną wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania przyczyn i przebiegu procesów powstawania towarów. Potrafi formułować własne opinie i właściwie dobierać metody analiz. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S2A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi |
---|
S2A_U02 | potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz |
S2A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować |
S2A_U04 | potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S2A_U05 | sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm |
S2A_U06 | posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy |
S2A_U07 | posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie |
S2A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej |
S2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
S2A_U10 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie kultury żywienia w różnych krajach świata. |
---|
C-2 | Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie zasad przygotowywania i podawania potraw specyficznych dla kuchni narodowych. |
Treści programowe | T-L-1 | Zastawa stołowa – rodzaje naczyń i ich zastosowanie |
---|
T-L-2 | Kuchnia Stanów Zjednoczonych – potrawa na bazie tuńczyka – sposób przygotowania wybranej potrawy i wartość odżywcza |
T-L-3 | Kuchnia Grecji – potrawy na bazie jarzyn i sera – sposób przygotowania wybranej potrawy i wartość odżywcza |
T-L-4 | Kuchnia Rosji – potrawy mączne – sposób przygotowania wybranej potrawy i wartość odżywcza |
T-L-5 | Kuchnia żydowska – potrawy z udziałem surowców drobiowych – sposób przygotowania wybranej i wartość odżywcza |
T-L-6 | Kuchnia Francji – potrawy z udziałem jaj – sposób przygotowania wybranej potrawy i wartość odżywcza |
T-L-7 | Kuchnia Włoch – potrawy na bazie makaronu i sosu pomidorowego – sposób przygotowania wybranej potrawy i wartość odżywcza |
T-L-8 | Kuchnia Bułgarii – potrawy na bazie mięsa mielonego – sposób przygotowania wybranej potrawy i wartość odżywcza |
T-L-9 | Kuchnia szwajcarska – potrawy na bazie sera – sposób przygotowania wybranej potrawy i wartość odżywcza |
T-L-10 | Kuchnia Chin i Japonii – potrawy na bazie ryżu, drobiu, jarzyn i ryb – sposób przygotowania wybranej potrawy i wartość odżywcza |
T-L-11 | Kuchnia Hiszpanii – potrawy na bazie pieczywa, warzy i ryb – sposób przygotowania wybranej potrawy i wartość odżywcza |
T-L-12 | Kuchnia Meksyku – potrawy na bazie kukurydzy i jarzyn – sposób przygotowania wybranej potrawy i wartość odżywcza |
T-L-13 | Kuchnia Anglii i Irlandii – potrawy na bazie ryb i drobiu – sposób przygotowania wybranej potrawy i wartość odżywcza |
T-W-1 | Kultury narodowe i ich funkcjonowanie |
T-W-2 | Kultura żywienia – wzory kulturowe i rodzaje zachowań żywieniowych w różnych rejonach świata |
T-W-3 | Zastawa stołowa w różnych rejonach świata jako wyraz kultury żywienia |
T-W-4 | Zachowania przy stole w ujęciu historycznym |
T-W-5 | Miejsca i obyczaje związane z żywieniem |
T-W-6 | Historia produktów żywnościowych |
T-W-7 | Sytuacja żywnościowa świata i jej wpływ na kuchnie narodowe |
T-W-8 | Rosja – kultura żywienia i specyfika kuchni narodowej |
T-W-9 | Kraje Basenu Morza Śródziemnego – kultura żywienia i specyfika kuchni narodowych |
T-W-10 | Stany Zjednoczone i Meksyk – kultura żywienia i specyfika kuchni stanowych |
T-W-11 | Daleki Wschód – kultura żywienia i specyfika kuchni regionu |
T-W-12 | Bliski Wschód – kultura żywienia i specyfika kuchni regionu |
T-W-13 | Kraje skandynawskie, Anglia, Irlandia – kultura żywienia i specyfika kuchni narodowych |
T-W-14 | Kraje Beneluksu – kultura żywienia i specyfika kuchni narodowych |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna |
---|
M-2 | Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-4 | Opanowanie umiejętności identyfikacji cech charakterystycznych dla kultury żywienia w dowolnym rejonie świata. |
M-5 | Opanowanie zasad przygotowywania potraw typowych dla różnych kuchni narodowych całego świata, z uwzględnieniem lokalnych surowców. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Bieżące zaliczanie ćwiczeń teoretyczne w formie ustnej bądź pisemnej |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy z przedmiotu (test) |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi prawidłowo przygotować potrawy z różnych krajów świata z
uwzglednieniem specyfiki surowców żywnościowych, obyczajów w zakresie ich
podawania i spożywania. Nie umie w najprostszy sposób zaprezentować wyników
swoich badań. |
3,0 | Student potrafi prawidłowo przygotować potrawy z różnych krajów świata z
uwzglednieniem specyfiki surowców żywnościowych, obyczajów w zakresie ich
podawania i spożywania. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań. |
3,5 | Student potrafi prawidłowo przygotować potrawy z różnych krajów świata z
uwzglednieniem specyfiki surowców żywnościowych, obyczajów w zakresie ich
podawania i spożywania. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując
analizy. |
4,0 | Student potrafi prawidłowo przygotować potrawy z różnych krajów świata z
uwzglednieniem specyfiki surowców żywnościowych, obyczajów w zakresie ich
podawania i spożywania. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując
analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników. |
4,5 | Student potrafi prawidłowo przygotować potrawy z różnych krajów świata z
uwzglednieniem specyfiki surowców żywnościowych, obyczajów w zakresie ich
podawania i spożywania. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując
analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. |
5,0 | Student potrafi prawidłowo przygotować potrawy z różnych krajów świata z
uwzglednieniem specyfiki surowców żywnościowych, obyczajów w zakresie ich
podawania i spożywania. Poprawnie prezentuje wyniki swoich badań, dokonując
analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy.
Ponadto umie zaproponować korektę. |