Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_2A_PO1-4mhig_W02 | zna mikroorganizmy stanowiące potencjalne zagrożenie dla jakości i bezpieczeństwa zdrowotnego zywności i wie jak wykrywac ich obecnośc w zywności |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_2A_W01 | Ma poszerzoną wiedzę z zakresu towaroznawstwa surowców i produktów pochodzenia roślinnego, surowców pomocniczych i dodatków, kształtowania i oceny ich jakości z wykorzystaniem metod sensorycznych, fizyko-chemicznych, mikrobiologicznych i instrumentalnych z uwzględnieniem nowych produktów. |
---|
TOW_2A_W02 | Ma poszerzoną wiedzę z zakresu towaroznawstwa surowców i produktów pochodzenia zwierzęcego, surowców pomocniczych i dodatków, kształtowania i oceny ich jakości z wykorzystaniem metod sensorycznych, fizyko-chemicznych, mikrobiologicznych i instrumentalnych z uwzględnieniem nowych produktów. |
TOW_2A_W03 | Ma poszerzoną wiedzę z zakresu towaroznawstwa artykułów nieżywnościowych, kształtowania i oceny ich jakości z wykorzystaniem metod sensorycznych, fizyko-chemicznych, mikrobiologicznych i instrumentalnych z uwzględnieniem nowych produktów. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S2A_W01 | ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk |
---|
S2A_W05 | ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka |
S2A_W07 | ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania |
S2A_W10 | zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej |
S2A_W11 | zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_W01 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
---|
InzA2_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
InzA2_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Uswiadomienie studentom specyfiki i mozliwej roli mikroorganizmów w środowisku żywności, związku między obecnością i rodzajem mikroorganizmu a jakością, trwałością i bezpieczęństwem zdrowotnym żywnosci. |
---|
Treści programowe | T-W-6 | Sposoby bakterii na przeżycie |
---|
T-W-1 | Źródła obecności mikroorganizmów w zywności. |
T-W-3 | Mikroflora zepsucia; związek z rodzajem przetwarzanego surowca |
T-L-5 | Produkty fermentowane (piwo niepasteryzowane , drozdze, preparaty |
T-L-4 | Dodatki do żywności. Ocena mikroflory sporotworczej |
T-L-2 | Wymagania higienicznye dla wybranych produktów żywnościowych |
T-W-7 | Sposoby przeciwdziałania zanieczyszczeniu mikrobiologicznemu zywnosci |
T-L-6 | LAB i szkodniki w produkcji mleczarskiej (mleko zsiadle, jogurty) |
T-W-2 | Mikroorganizmy a zdrowotność zywności |
T-W-5 | Przechowywanie chłodnicze/ zamrażalnicze a przezywalność mikroorganizmów. Bakterie psychrotrofowe |
T-L-1 | Zasad higieny procesu produkcji. Ocena zanieczyszczenia powierzchni blatów i powietrza |
T-W-8 | Związek między liczebnością mikroorganizmów a trwałością produktu |
T-L-7 | Zasady identyfikacji bakterii patogennych wybranych surowcach i produktach |
T-W-10 | System HACCP w produkcji zywności - konieczność czy korzyść. Aspekt mikrobiologiczny |
T-W-9 | Obowiązujące kryteria jakościowe i ilościowe w analizie mikrobiologicznej zywności |
T-L-3 | Surowiec do produkcji żywności a jakość produktów spożywczych |
T-W-4 | Skutecznośc bójcza parametrów stosowanych w obróbxce termicznej zywności |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Konwersatoria |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena podsumowująca - testy |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | potrafi wymienic główne bakterie chorobotworcze przenoszone droga pokarmową lecz nie zna ich pełnej charakterystyki, wie jaki wpływ na jakość zywności mają mikroorganizmy nie potrafi wskazać przedstawicieli mikroflory zepsucia |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |