Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_2A_PO2-3mhig_U01 | Posiada umiejętność określania kalkulacji kosztów promocji, wyposażenia i usług związanych z działalnością cateringową. Umie zaprojektować zaplecze gastronomiczne i wyposażenia kuchni. Posiada umiejętność organizacji usługi cateringowej zgodnie z zasadami i przepisami bezpieczeństwa. Opanował i potrafi przygotować różne formy przyjęć i serwisu. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_2A_U01 | Posiada umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla towaroznawstwa. |
---|
TOW_2A_U03 | Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych związanych z jakością i bezpieczeństwem surowców i produktów. Potrafi stawiać hipotezy badawcze i je weryfikować. |
TOW_2A_U06 | Posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań związanych z żywieniem człowieka i jego potrzebami. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S2A_U02 | potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz |
---|
S2A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować |
S2A_U04 | potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S2A_U05 | sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm |
S2A_U06 | posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy |
S2A_U07 | posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie |
S2A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej |
S2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
S2A_U10 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie organizacji usługi cateringowej zgodnie z zasadami i przepisami bezpieczeństwa. |
---|
C-2 | Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie opanowania i praktykowania różnych form przyjęć i form serwisu oraz nadzorowania wykonania i rozliczania usługi cateringowej, określania kalkulacji kosztów promocji, wyposażenia i usług związanych z działalnością cateringową. |
Treści programowe | T-L-7 | Opanowanie form serwisu niemieckiego, rosyjskiego, angielskiego, szwedzkiego, francuskiego.Prawidłowe nakrycie stołu – prezentacja i ćwiczenia. |
---|
T-W-2 | Zasada „obsługiwać tak, jak samemu chciałoby się być obsłużonym” – wymogi stawiane pracownikom cateringu. |
T-W-7 | Rodzaje przyjęć. Planowanie organizacji przyjęć. |
T-W-3 | Koszty początkowe -promocja i wyposażenie. |
T-L-2 | Poznanie i przestrzeganie etyki zawodowej. |
T-L-4 | Projektowanie zaplecza gastronomicznego z częścią magazynową, uwzględniając wyposażenie oraz sprzęt cateringowy do obsługi imprez. |
T-W-5 | Struktura kuchni głównej oraz części magazynowej. |
T-W-1 | Charakterystyka cateringu jako działalności dodatkowej usług gastronomicznych hotelu. |
T-L-5 | Zorganizowanie pracy w kuchni i procesów produkcyjnych. |
T-L-6 | Przygotowanie oferty: menu, formy przyjęć i serwisu, dekoracji, mebli. |
T-L-1 | Psychologia osobowości pracowników cateringu i gastronomii. Określenie predyspozycji psychofizycznych i dyspozycji intelektualnych przyszłego pracownika. |
T-W-8 | Nadzór i rozliczanie. |
T-L-8 | Ćwiczenia z planowania przyjęć: zasiadanych tradycyjnych, bankietowych, piknikowych. Planowanie doboru menu. |
T-L-9 | Układania jadłospisów tematycznych oraz analiza wartości odżywczej menu. |
T-L-3 | Opanowanie wymogów higieniczno- sanitarnych stawianym zakładom gastronomicznym. Analiza systemu HACCP. |
T-W-6 | Organizacja obsługi gastronomicznej imprez poza hotelem tzw.„outside catering”. Przygotowanie oferty: menu, formy przyjęć i serwisu, dekoracji, mebli. |
T-W-4 | Bezpieczeństwo żywności i higiena pracy w kuchni. System HACCP. |
Metody nauczania | M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne - przygotowanie oferty: menu, formy przyjęć i serwisu, dekoracji, mebli. Zastosowanie nowoczesnych technik komputerowych do analizy składu wartości odżywczej. |
---|
M-1 | Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń. |
S-1 | Ocena formująca: Odpowiedź ustna lub pisemna sprawdzająca przygotowanie do zajęć. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi prawidłowo zorganizować, rozliczyć usługi cateringowej i w najprostszy sposób zaprezentowac wyników swoich badan. |
3,0 | Student w znacznym stopniu poprawnie potrafi zorganizować, rozliczyć usługę cateringową, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badan jednak bez analizy. |
3,5 | Student w znacznym stopniu poprawnie potrafi zorganizować, rozliczyć usługę cateringową, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badan, dokonując analizy. |
4,0 | Student poprawnie potrafi zorganizować, rozliczyć usługę cateringową, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badan, dokonując analizy. Potrafi prowadzi dyskusję uzyskanych wyników. |
4,5 | Student poprawnie potrafi zorganizować, rozliczyć usługę cateringową, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badan, dokonując analizy. Potrafi prowadzi dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. |
5,0 | Student poprawnie potrafi zorganizować, rozliczyć usługę cateringową, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badan, dokonując analizy. Potrafi prowadzi dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. Ponadto umie zaproponować korekty. |