Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_2A_PO5-5tz_U01 | Student umie wyszukać niezbędne informacje na temat biocydów stosowanych w uprawie i hodowli w literaturze naukowej i innych źródłach, potrafi je analizować, ocenić ich przydatność i sformułować wnioski. Potrafi zorganizować pracę indywidualną lub zespołową, opracować i przedstawić zebrane wiadomości i wyniki badań w formie pisemnej i ustnej w języku polskim i/lub angielskim. Umie oszacować zagrożenie bezpieczeństwa, w tym bezpieczeństwa żywności, związane ze stosowaniem biocydów, potrafi zaproponować sposób rozwiązania problemu i podjąć dyskusję w celu uzasadnienia propozycji. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_2A_U01 | Posiada umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla towaroznawstwa. |
---|
TOW_2A_U03 | Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych związanych z jakością i bezpieczeństwem surowców i produktów. Potrafi stawiać hipotezy badawcze i je weryfikować. |
TOW_2A_U04 | Sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi i etycznymi) dotyczącymi systemów zarządzania w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach. |
TOW_2A_U06 | Posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań związanych z żywieniem człowieka i jego potrzebami. |
TOW_2A_U09 | Potrafi umiejętnie wykorzystać zdobytą poszerzoną wiedzę z dziedziny towaroznawstwa w różnych zakresach i formach znajdując, rozumiejąc, analizując i wykorzystując potrzebne informacje. |
TOW_2A_U10 | Posiada pogłębioną umiejętność przygotowania opracowań pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki, dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku Towaroznawstwo lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych. |
TOW_2A_U13 | Potrafi dokonać kompleksowej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich w zakresie towaroznawstwa i usług. |
TOW_2A_U15 | Samodzielnie planuje, na podstawie zdobytej, pogłębionej wiedzy własną karierę zawodową lub naukową. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S2A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi |
---|
S2A_U02 | potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz |
S2A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować |
S2A_U04 | potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S2A_U05 | sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm |
S2A_U06 | posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy |
S2A_U07 | posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie |
S2A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej |
S2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
S2A_U10 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
S2A_U11 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie biocydów stosowanych w uprawach i hodowli oraz metod ich badania i analizy |
---|
Treści programowe | T-W-4 | Formy użytkowe biocydów |
---|
T-W-2 | Zasady i regulacje prawne we wprowadzaniu na rynek i stosowaniu biocydów w Polsce i krajach UE. |
T-L-3 | Ocena toksyczności biocydów - testy |
T-W-5 | Biologiczne i chemiczne aspekty oddziaływania biocydów. Przemiany biocydów w środowisku i organizmie człowieka |
T-L-1 | Zasady BHP w laboratorium, organizacja ćwiczeń i zasady zaliczania |
T-L-4 | Metody oznaczania biocydów |
T-L-2 | Zasady obrotu biocydami, karty charakterystyk, opakowania i oznakowanie produktów biobójczych, zasady postępowania z opakowaniami po biocydach oraz metody unieszkodliwiania |
T-W-3 | Rodzaje i klasyfikacja biocydów |
T-L-5 | Pobieranie i przygotowanie próbek do oznaczania biocydów |
T-W-6 | Główne grupy biocydów i ich charakterystyka toksykologiczna |
T-W-1 | Biocydy w służbie człowieka - ochrona roślin, zwierząt, żywności, człowieka |
T-L-6 | Analiza zawartości biocydów i ich metabolitów w próbkach materiałów środowiskowych oraz żywności pochodzenia roślinnego i zwierzęcego |
Metody nauczania | M-3 | Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem |
---|
M-1 | Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-4 | Metoda przypadków |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Odpowiedź ustna sprawdzająca przygotowanie do zajęć |
---|
S-4 | Ocena formująca: Egzamin końcowy ustny lub pisemny |
S-2 | Ocena formująca: Odpowiedź ustna sprawdzająca opanowanie materiału |
S-3 | Ocena formująca: Zaliczenie ustne lub pisemne |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada podstawowych umiejętności |
3,0 | Student potrafi zdobywać niezbędne informacje, oceniać ich przydatność, a na podstawie ich analizy przedstawić wnioski i rozwiązania, które umie uzasadnić |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |