Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TCH_2A_D06-03_W01 | ma uporządkowaną wiedzę z zakresu technik i metod charakteryzowania produktów chemicznych, |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TCH_2A_W08 | ma uporządkowaną wiedzę z zakresu technik i metod wydzielania, identyfikacji i charakteryzowania produktów chemicznych, zagospodarowania odpadów uszlachetniania produktów, opracowywania technologii bezodpadowych |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studenta z nowymi technikami badawczymi oraz ich wykorzystania w badaniach produktów nieorganicznych |
---|
Treści programowe | T-L-8 | Analiza składu chemicznego katalizatorów metodą fluorescencji rentgenowskiej (XRF). |
---|
T-L-1 | Oznaczanie składu gazów za pomocą spektroskopii w podczerwieni (NDIR) oraz za pomocą spektrometrii masowej (MS) |
T-L-3 | Oznaczanie składu fazowego przy użyciu metody dyfrakcji promieniowania rentgenowskiego (XRD). |
T-W-1 | Instrumentalne metody analizy składu chemicznego. Problematyka doboru odpowiedniej metody (czułość, limity detekcji, sposób przygotowania próbek do analizy). Metody oprte na widmach atomowych. Podstawy teoretyczne spektroskopii atomowej. metody oparte na widmach molekularnych. Metody oprte na widmach promieniowania rentgenowskiego. |
T-W-2 | Analiza chemiczna powierzchni ciał stałych. Podstawy fizykochemiczne metod elektronospektroskopowych. Spektroskopia elelktronowa do celów analizy chemicznej, ESCA, obejmujaca spektroskopię fotoelektronów wzbudzanych promieniowaniem rentgenowskim, XPS, oraz spektroskopię fotoelektronów wzbudzanych promieniowaniem UV, UPS, spektroskopia elektronów Augera, AES, charakterystycznych strat energii elelktronów, EElS. |
T-L-9 | Zastosowanie emisyjnej spektroskopii atomowej ze wzbudzeniem plazmowym w analizie pierwiastków śladowych (ICP-OES). |
T-W-3 | Metody adsorpcyjno-desorpcyjne oraz techniki temperaturowo-programowane. Termograwimetria, Termoprogramowana desorpcja, TPD, Termoprogramowane utlenianie, TPO, termoprogramowana redukcja, TPR, termoprogramowana reakcja powierzchniowa, TPRS. Spektrometria mas. Sprzęzenie spektrometrii mas z chromatografią gazową i technikami temperaturowo programowanymi. |
T-L-2 | Skaningowa mikroskopia elektronowa (SEM). Oznaczanie składu pierwiastkowego za pomocą mikroanalizy rentgenowskiej (SEM-EDX). |
T-W-4 | analiza składu fazowego, struktury i topografii. Dyfrakcja promieni rentgenowskich, XRD, elektronów wysokoenergetycznych, RHEED, elektronów niskoenergetycznych, LEED, Spekroskopia Mossbauerowska. Mikroskopie elektronowe: skaningowa, SEM, i transmisyjna, TEM. Tunelowa mikroskopia elektronowa, sił atomowych AFM. |
T-L-6 | Spektrometria UV/Vis –analiza barwników. |
T-L-5 | Spektrometria FTIR- charakterystyka fotokatalizatorów. |
T-L-4 | Analiza termiczna - termograwimetria |
T-L-7 | Oznaczanie składu pierwiastkowego powierzchni materiałów metodą Augerowskiej spektroskopii elektronowej. |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny w postaci prezentacji multimedialnej |
---|
M-2 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: ocena aktywności podczas zajęć |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny |
S-1 | Ocena formująca: kolokwia sprawdzające |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie zna podstaw fizykochemicznych omawianych technik badawczych. Wiedza studneta na temat omawianych zagadnień jest poniżej 60%. |
3,0 | Student zna podstawy fizykochemiczne omawianych technik badawczych. Wiedza studneta na temat omawianych zagadnień jest na poziomie 60%. |
3,5 | Student zna podstawy fizykochemiczne omawianych technik badawczych w stopniu wyższym niż dostatecznym. Wiedza studneta na temat omawianych zagadnień jest na poziomie 70%. |
4,0 | Student zna podstawy fizykochemiczne omawianych technik badawczych w stopniu dobrym. Wiedza studneta na temat omawianych zagadnień jest na poziomie 80%. |
4,5 | Student zna podstawy fizykochemiczne omawianych technik badawczych w stopniu wyższym niż dobry. Wiedza studneta na temat omawianych zagadnień jest na poziomie 90%. |
5,0 | Student zna podstawy fizykochemiczne omawianych technik badawczych, potrafi dobrać odpowiednią technikę i metodę badawczą to rozwiązania konkretnego problemu analitycznego. Wiedza studneta na temat omawianych zagadnień jest na poziomie 98%. |