Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Bioinformatyka (S1)
Efekty kształcenia:
KOD | Umiejętności |
---|---|
BI_1A_U01 | wykorzystuje wiedzę o zjawiskach fizycznych i biologicznych, przemianach chemicznych i potrafi opisać je za pomocą modeli matematycznych oraz statystycznych |
BI_1A_U02 | wykorzystuje wiedzę o systemach elektronicznych, wyjaśnia ich funkcjonowanie oraz znaczenie aplikacyjne w bioinformatyce |
BI_1A_U03 | wiedzę o złożoności systemów biologicznych wykorzystuje w badaniach i analizie procesów zachodzących na każdym poziomie organizacji żywej materii, umiejętnie dobiera metody badawcze do rodzaju badanego materiału biologicznego |
BI_1A_U04 | na podstawie wiedzy o mechanizmach genetycznych determinujących funkcje życiowe potrafi nakreślić pozytywne i negatywne następstwa manipulacji genetycznych, umie przeprowadzać proste analizy molekularne |
BI_1A_U05 | używa podstawowych pojęć z zakresu budowy i funkcjonowania komórek, tkanek i narządów; interpretuje i wyjaśnia hierarchiczność organizacyjną materii ożywionej |
BI_1A_U06 | analizuje budowę i funkcje życiowe mikroorganizmów, roślin i zwierząt, potrafi wykazać wpływ czynników wewnątrz i zewnątrz ustrojowych na metabolizm |
BI_1A_U07 | analizuje złożoność systemów otaczającego środowiska, interpretuje wpływ czynników abiotycznych i biotycznych na funkcjonowanie ekosystemów, łączy posiadaną wiedzę z odpowiedzialnością za stan środowiska |
BI_1A_U08 | analizuje i interpretuje wyniki podstawowych badań mikrobiologicznych i diagnostycznych, na podstawie znajomości głównych mechanizmów biotransformacji ksenobiotyków ocenia ich potencjalnie negatywny wpływ na organizm |
BI_1A_U09 | stosuje techniki programowania i języki odpowiednio do przedstawionego problemu, korzysta z wiedzy o różnicach w możliwościach zastosowań środowiska programistycznego, potrafi pod nadzorem opiekuna wykonać aplikację służącą do analizy danych biologicznych |
BI_1A_U10 | rozróżnia modele cyklu życia oprogramowania, ocenia poprawność wyników programowania |
BI_1A_U11 | korzysta z różnego rodzaju systemów komputerowych, ocenia różnice między nimi |
BI_1A_U12 | wykorzystuje narzędzia bioinformatyczne umożliwiające przeszukiwanie biologicznych baz danych, projektuje i tworzy proste bazy danych zawierające informacje o podłożu biologicznym |
BI_1A_U13 | rozwiązuje proste problemy techniczne i biologiczne wykorzystując wiedzę o sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym |
BI_1A_U14 | wykorzystuje możliwości oprogramowania do wizualizacji systemów biologicznych, dobiera i optymalizuje warunki prezentacji |
BI_1A_U15 | potrafi konfigurować i utrzymywać sieci komputerowe, rozumie zasady ich funkcjonowania i rozwijania |
BI_1A_U16 | wykorzystuje odpowiednie algorytmy do tworzenia systemów ochrony danych |
BI_1A_U17 | korzysta z podstawowych narzędzi informatycznych do analizy danych zgromadzonych w bazach danych, dobiera odpowiednie oprogramowanie do badania procesów biologicznych |
BI_1A_U18 | potrafi wykorzystywać poznane metody, modele matematyczne oraz symulacje komputerowe do rozwiązywania prostych problemów biologicznych |
BI_1A_U19 | wdraża wiedzę z zakresu biotechnologii i metodologii badań w środowisku odpowiadającym przyszłemu stanowisku pracy zawodowej |
BI_1A_U20 | posiada umiejętność wykonywania samodzielnie i w zespole prostych zadań badawczych, korzysta z różnych źródeł pozyskiwania informacji naukowych zachowując przy tym poszanowanie praw autorskich, prezentuje wyniki swej pracy w języku polskim i obcym, posługuje się językiem obcym na poziomie B2, określonym przez Europejski System Opisu Kształcenia Językowego |
BI_1A_U21 | posługuje się zasadami higieny oraz zdrowego trybu życia, szanuje różne poglądy filozoficzne i religijne, przestrzega norm etycznych w swoim postępowaniu |
BI_1A_U22 | potrafi odpowiednio zorganizować swoje stanowisko pracy, dba o bezpieczeństwo pracy swoje i innych |
BI_1A_U23 | posługuje się w pracy znajomością ekonomii i podstaw prawa, zna możliwości pozyskiwania środków niezbędnych do rozwijania swojej kariery zawodowej |
BI_1A_U24 | na podstawie znajomości procesów ewolucyjnych oraz rozwoju filo- i ontogenetycznego interpretuje i wyjaśnia podobieństwa oraz zróżnicowanie między organizmami |