Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BI_1A_BI-S-O10.3_W01 | W wyniku przeprowadzonych wykładów student będzie potrafił: zdefiniować pojęcie interfejsu mózg-komputer; opisać podstawowe metody neuroobrazowania; scharakteryzować podstawowe problemy elektroencefalografii; opisać budowę oraz zasadę działania elektroencefalografu; wskazać różnice między poszczególnymi paradygmatami stosowanymi przy budowie interfejsów BCI; opisać obecne i potencjalne zastosowania tego rodzaju interfejsów w procesie sterowania urządzeniami. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BI_1A_W09 | zna wybrane języki oraz techniki programowania i wytwarzania aplikacji |
---|
BI_1A_W15 | zna wybrane metody i techniki służące do komunikacji człowieka z komputerem w tym również przy użyciu Internetu |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | P1A_W04 | ma wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami przyrodniczymi |
---|
P1A_W07 | ma wiedzę w zakresie podstawowych technik i narzędzi badawczych stosowanych w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_W02 | ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
T1A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W05 | ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_W06 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
T1A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W08 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W01 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
---|
InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
InzA_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
InzA_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z charakterystycznymi cechami danych elektroencefalograficznych, sprzętem służących do ich pobierania oraz metodami służącymi do przekształcenia ich w sygnały sterujące pracą urządzeń. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Interfejs mózg-komputer (BCI) – podstawowe paradygmaty |
---|
T-W-2 | Ogólna budowa i działanie mózgu. Metody pomiaru aktywności mózgu |
T-W-3 | Elektroencefalografia (budowa elektroencefalografu, elektrody, artefakty) |
T-W-4 | Budowa interfejsu BCI |
T-W-5 | Sterowanie za pomocą interfejsu BCI |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie wykładu w formie ustnej lub w formie pisemnego testu złożonego z pytań otwartych. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie zna podstawowych pojęć z dziedziny BCI |
3,0 | Student jest w stanie zdefiniować podstawowe pojęcia z dziedziny BCI |
3,5 | Student jest w stanie opisać podstawowe podejścia stosowane przy budowie BCI |
4,0 | Student jest w stanie zastosować zdobytą wiedzę w praktyce, czyli jest w stanie rozwiązać postawiony problem dotyczący zasad działania BCI |
4,5 | Student jest w stanie dokonać analizy porównawczej różnych podejść wykorzystywanych w procesie budowy interfejsów BCI |
5,0 | Student jest w stanie przeprowadzić krytyczną analizę różnych rodzajów interfejsów BCI, oceniając je z różnych punktów widzenia |