Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie dyplomowe KAWTIMP:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie dyplomowe KAWTIMP
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Wojciech Bal <wojciech.bal@zut.edu.pl>, Krzysztof Bizio <kbizio@zut.edu.pl>, Wojciech Pawłowski <Wojciech.Pawlowski@zut.edu.pl>, Miłosz Raczyński <milosz.raczynski@zut.edu.pl>, Marek Sietnicki <Marek.Sietnicki@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW8 15 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie wszystkich przedmiotów wymaganych w poprzednich semestrach
W-2Umiejętność projektowania w programach CAD oraz posługiwanie się oprogramowaniem wspomagajacym projektowanie
W-3Umiejętność projektowania obiektów architektonicznych wraz z otoczeniem.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poszerzenie wiedzy z wybranego zagadnienia, którego badania doprowadzą do samodzielnego przygotowania pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1- identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji, - opracowanie części pisemnej zawierającej przedstawienie terenu, historyczne aspekty problemu, badania terenowe, plan realizacyjny, bibliografię - opracowanie serii rysunków ilustrujacych pomysł - opracowanie graficzne rysunków technicznych składajacych sie na projekt w formie planszowej - opracowanie graficzne rysunków technicznych składajacych sie na projekt w formie prezentacji multimedialnej15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2praca własna studenta135
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta w formie multimedialnej, połączona z dyskusją i ewentualna korekta rozwiązań.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do publicznej obrony pracy dyplomowej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_A-IV/8D_W06
posiada wyrobioną wrażliwość plastyczną i wiedzę z zakresu teorii estetycznych
A_1A_W06T1A_W04InzA_W03C-1T-W-1M-1S-1
A_1A_A-IV/8D_W15
zna w zakresie podstawowym antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowania (percepcja, ergonomia, potrzeby osób niepełnosprawnych…)
A_1A_W15T1A_W02, T1A_W08InzA_W03C-1T-W-1M-1S-1
A_1A_A-IV/8D_W16
w podstawowym zakresie zna zasady sztuki budowlanej, normy PN-EN oraz wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego
A_1A_W16T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07InzA_W03, InzA_W05C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_A-IV/8D_U14
uzyskuje zamierzony efekt architektoniczny stosując materiały o określonych własnościach plastycznych: fakturze, kolorze, itd
A_1A_U14T1A_U08, T1A_U09, T1A_U13, T1A_U15InzA_U06, InzA_U07C-1T-W-1M-1S-1
A_1A_A-IV/8D_U15
stosuje detal architektoniczny zgodnie z jego rolą techniczną i kompozycyjną
A_1A_U15T1A_U13, T1A_U15InzA_U03, InzA_U06, InzA_U07C-1T-W-1M-1S-1
A_1A_A-IV/8D_U16
jest przygotowany do stosowania rozwiązań systemowych i typowych
A_1A_U16T1A_U08, T1A_U10, T1A_U13InzA_U06, InzA_U07C-1T-W-1M-1S-1
A_1A_A-IV/8D_U18
potrafi projektować obiekty złożone i zespoły kilku obiektów powiązanych funkcją
A_1A_U18T1A_U08, T1A_U15, T1A_U16InzA_U08C-1T-W-1M-1S-1
A_1A_A-IV/8D_U21
odczytuje w przestrzeni powiązania funkcjonalne i formalne, relacje między obiektem a otoczeniem, harmonijnie włącza własne, autorskie rozwiązania w istniejące struktury
A_1A_U21T1A_U15InzA_U05, InzA_U06C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_A-IV/8D_K01
Jest otwarty i komunikatywny, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim
A_1A_K04T1A_K07C-1T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_1A_A-IV/8D_W06
posiada wyrobioną wrażliwość plastyczną i wiedzę z zakresu teorii estetycznych
2,0
3,0posługuje się wyrobioną wrażliwość plastyczną i wiedzę z zakresu teorii estetycznych w projektowaniu i prezentacji multimedialnej
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_A-IV/8D_W15
zna w zakresie podstawowym antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowania (percepcja, ergonomia, potrzeby osób niepełnosprawnych…)
2,0
3,0zna w zakresie podstawowym antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowania
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_A-IV/8D_W16
w podstawowym zakresie zna zasady sztuki budowlanej, normy PN-EN oraz wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego
2,0
3,0zna w podstawowym zakresie zasady sztuki budowlanej, normy PN-EN oraz wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_1A_A-IV/8D_U14
uzyskuje zamierzony efekt architektoniczny stosując materiały o określonych własnościach plastycznych: fakturze, kolorze, itd
2,0
3,0uzyskuje w stopniu podstawowym zamierzony efekt architektoniczny stosując materiały o określonych własnościach plastycznych: fakturze, kolorze, itd
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_A-IV/8D_U15
stosuje detal architektoniczny zgodnie z jego rolą techniczną i kompozycyjną
2,0
3,0stosuje podstawowy detal architektoniczny zgodnie z jego rolą techniczną i kompozycyjną
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_A-IV/8D_U16
jest przygotowany do stosowania rozwiązań systemowych i typowych
2,0
3,0zna w stopniu podstawowym rozwiazania systemowe i typowa i stosuje je w projekcie
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_A-IV/8D_U18
potrafi projektować obiekty złożone i zespoły kilku obiektów powiązanych funkcją
2,0
3,0potrafi w sposub dostateczny projektować obiekty złożone i zespoły kilku obiektów powiązanych funkcją
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_A-IV/8D_U21
odczytuje w przestrzeni powiązania funkcjonalne i formalne, relacje między obiektem a otoczeniem, harmonijnie włącza własne, autorskie rozwiązania w istniejące struktury
2,0
3,0dostatecznie odczytuje w przestrzeni powiązania funkcjonalne i formalne, relacje między obiektem a otoczeniem, sporadycznie włącza własne, autorskie rozwiązania w istniejące struktury
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_1A_A-IV/8D_K01
Jest otwarty i komunikatywny, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim
2,0
3,0w sposób dostateczny wyraża swoje poglady, potrafi w ograniczonym zakresie podejmować decyzje projektowe, potrafi zgromadzić podstawowy materiał studialny
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996
  2. Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę dyplomową, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław, 1997

Literatura dodatkowa

  1. Literatura odpowiadająca tematowi pracy dyplomowej - dobór konsultowany z promotorem

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1- identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji, - opracowanie części pisemnej zawierającej przedstawienie terenu, historyczne aspekty problemu, badania terenowe, plan realizacyjny, bibliografię - opracowanie serii rysunków ilustrujacych pomysł - opracowanie graficzne rysunków technicznych składajacych sie na projekt w formie planszowej - opracowanie graficzne rysunków technicznych składajacych sie na projekt w formie prezentacji multimedialnej15
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2praca własna studenta135
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A-IV/8D_W06posiada wyrobioną wrażliwość plastyczną i wiedzę z zakresu teorii estetycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W06posiada wyrobioną wrażliwość plastyczną i wiedzę z zakresu teorii estetycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy z wybranego zagadnienia, którego badania doprowadzą do samodzielnego przygotowania pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-W-1- identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji, - opracowanie części pisemnej zawierającej przedstawienie terenu, historyczne aspekty problemu, badania terenowe, plan realizacyjny, bibliografię - opracowanie serii rysunków ilustrujacych pomysł - opracowanie graficzne rysunków technicznych składajacych sie na projekt w formie planszowej - opracowanie graficzne rysunków technicznych składajacych sie na projekt w formie prezentacji multimedialnej
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta w formie multimedialnej, połączona z dyskusją i ewentualna korekta rozwiązań.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do publicznej obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0posługuje się wyrobioną wrażliwość plastyczną i wiedzę z zakresu teorii estetycznych w projektowaniu i prezentacji multimedialnej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A-IV/8D_W15zna w zakresie podstawowym antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowania (percepcja, ergonomia, potrzeby osób niepełnosprawnych…)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W15zna w zakresie podstawowym antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowania (percepcja, ergonomia, potrzeby osób niepełnosprawnych…)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy z wybranego zagadnienia, którego badania doprowadzą do samodzielnego przygotowania pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-W-1- identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji, - opracowanie części pisemnej zawierającej przedstawienie terenu, historyczne aspekty problemu, badania terenowe, plan realizacyjny, bibliografię - opracowanie serii rysunków ilustrujacych pomysł - opracowanie graficzne rysunków technicznych składajacych sie na projekt w formie planszowej - opracowanie graficzne rysunków technicznych składajacych sie na projekt w formie prezentacji multimedialnej
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta w formie multimedialnej, połączona z dyskusją i ewentualna korekta rozwiązań.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do publicznej obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zna w zakresie podstawowym antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowania
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A-IV/8D_W16w podstawowym zakresie zna zasady sztuki budowlanej, normy PN-EN oraz wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W16w podstawowym zakresie zna zasady sztuki budowlanej, normy PN-EN oraz wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy z wybranego zagadnienia, którego badania doprowadzą do samodzielnego przygotowania pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-W-1- identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji, - opracowanie części pisemnej zawierającej przedstawienie terenu, historyczne aspekty problemu, badania terenowe, plan realizacyjny, bibliografię - opracowanie serii rysunków ilustrujacych pomysł - opracowanie graficzne rysunków technicznych składajacych sie na projekt w formie planszowej - opracowanie graficzne rysunków technicznych składajacych sie na projekt w formie prezentacji multimedialnej
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta w formie multimedialnej, połączona z dyskusją i ewentualna korekta rozwiązań.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do publicznej obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zna w podstawowym zakresie zasady sztuki budowlanej, normy PN-EN oraz wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A-IV/8D_U14uzyskuje zamierzony efekt architektoniczny stosując materiały o określonych własnościach plastycznych: fakturze, kolorze, itd
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_U14uzyskuje zamierzony efekt architektoniczny stosując materiały o określonych własnościach plastycznych: fakturze, kolorze, itd
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy z wybranego zagadnienia, którego badania doprowadzą do samodzielnego przygotowania pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-W-1- identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji, - opracowanie części pisemnej zawierającej przedstawienie terenu, historyczne aspekty problemu, badania terenowe, plan realizacyjny, bibliografię - opracowanie serii rysunków ilustrujacych pomysł - opracowanie graficzne rysunków technicznych składajacych sie na projekt w formie planszowej - opracowanie graficzne rysunków technicznych składajacych sie na projekt w formie prezentacji multimedialnej
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta w formie multimedialnej, połączona z dyskusją i ewentualna korekta rozwiązań.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do publicznej obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0uzyskuje w stopniu podstawowym zamierzony efekt architektoniczny stosując materiały o określonych własnościach plastycznych: fakturze, kolorze, itd
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A-IV/8D_U15stosuje detal architektoniczny zgodnie z jego rolą techniczną i kompozycyjną
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_U15stosuje detal architektoniczny zgodnie z jego rolą techniczną i kompozycyjną
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy z wybranego zagadnienia, którego badania doprowadzą do samodzielnego przygotowania pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-W-1- identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji, - opracowanie części pisemnej zawierającej przedstawienie terenu, historyczne aspekty problemu, badania terenowe, plan realizacyjny, bibliografię - opracowanie serii rysunków ilustrujacych pomysł - opracowanie graficzne rysunków technicznych składajacych sie na projekt w formie planszowej - opracowanie graficzne rysunków technicznych składajacych sie na projekt w formie prezentacji multimedialnej
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta w formie multimedialnej, połączona z dyskusją i ewentualna korekta rozwiązań.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do publicznej obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0stosuje podstawowy detal architektoniczny zgodnie z jego rolą techniczną i kompozycyjną
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A-IV/8D_U16jest przygotowany do stosowania rozwiązań systemowych i typowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_U16jest przygotowany do stosowania rozwiązań systemowych i typowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy z wybranego zagadnienia, którego badania doprowadzą do samodzielnego przygotowania pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-W-1- identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji, - opracowanie części pisemnej zawierającej przedstawienie terenu, historyczne aspekty problemu, badania terenowe, plan realizacyjny, bibliografię - opracowanie serii rysunków ilustrujacych pomysł - opracowanie graficzne rysunków technicznych składajacych sie na projekt w formie planszowej - opracowanie graficzne rysunków technicznych składajacych sie na projekt w formie prezentacji multimedialnej
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta w formie multimedialnej, połączona z dyskusją i ewentualna korekta rozwiązań.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do publicznej obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zna w stopniu podstawowym rozwiazania systemowe i typowa i stosuje je w projekcie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A-IV/8D_U18potrafi projektować obiekty złożone i zespoły kilku obiektów powiązanych funkcją
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_U18potrafi projektować obiekty złożone i zespoły kilku obiektów powiązanych funkcją
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy z wybranego zagadnienia, którego badania doprowadzą do samodzielnego przygotowania pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-W-1- identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji, - opracowanie części pisemnej zawierającej przedstawienie terenu, historyczne aspekty problemu, badania terenowe, plan realizacyjny, bibliografię - opracowanie serii rysunków ilustrujacych pomysł - opracowanie graficzne rysunków technicznych składajacych sie na projekt w formie planszowej - opracowanie graficzne rysunków technicznych składajacych sie na projekt w formie prezentacji multimedialnej
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta w formie multimedialnej, połączona z dyskusją i ewentualna korekta rozwiązań.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do publicznej obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi w sposub dostateczny projektować obiekty złożone i zespoły kilku obiektów powiązanych funkcją
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A-IV/8D_U21odczytuje w przestrzeni powiązania funkcjonalne i formalne, relacje między obiektem a otoczeniem, harmonijnie włącza własne, autorskie rozwiązania w istniejące struktury
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_U21odczytuje w przestrzeni powiązania funkcjonalne i formalne, relacje między obiektem a otoczeniem, harmonijnie włącza własne, autorskie rozwiązania w istniejące struktury
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy z wybranego zagadnienia, którego badania doprowadzą do samodzielnego przygotowania pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-W-1- identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji, - opracowanie części pisemnej zawierającej przedstawienie terenu, historyczne aspekty problemu, badania terenowe, plan realizacyjny, bibliografię - opracowanie serii rysunków ilustrujacych pomysł - opracowanie graficzne rysunków technicznych składajacych sie na projekt w formie planszowej - opracowanie graficzne rysunków technicznych składajacych sie na projekt w formie prezentacji multimedialnej
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta w formie multimedialnej, połączona z dyskusją i ewentualna korekta rozwiązań.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do publicznej obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0dostatecznie odczytuje w przestrzeni powiązania funkcjonalne i formalne, relacje między obiektem a otoczeniem, sporadycznie włącza własne, autorskie rozwiązania w istniejące struktury
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_A-IV/8D_K01Jest otwarty i komunikatywny, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_K04jest otwarty i komunikatywny, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy z wybranego zagadnienia, którego badania doprowadzą do samodzielnego przygotowania pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej.
Treści programoweT-W-1- identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji, - opracowanie części pisemnej zawierającej przedstawienie terenu, historyczne aspekty problemu, badania terenowe, plan realizacyjny, bibliografię - opracowanie serii rysunków ilustrujacych pomysł - opracowanie graficzne rysunków technicznych składajacych sie na projekt w formie planszowej - opracowanie graficzne rysunków technicznych składajacych sie na projekt w formie prezentacji multimedialnej
Metody nauczaniaM-1Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta w formie multimedialnej, połączona z dyskusją i ewentualna korekta rozwiązań.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do publicznej obrony pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0w sposób dostateczny wyraża swoje poglady, potrafi w ograniczonym zakresie podejmować decyzje projektowe, potrafi zgromadzić podstawowy materiał studialny
3,5
4,0
4,5
5,0