Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S1)
Sylabus przedmiotu Projektowanie dyplomowe KAWTIMP:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura i urbanistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie dyplomowe KAWTIMP | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wojciech Bal <wojciech.bal@zut.edu.pl>, Krzysztof Bizio <kbizio@zut.edu.pl>, Wojciech Pawłowski <Wojciech.Pawlowski@zut.edu.pl>, Miłosz Raczyński <milosz.raczynski@zut.edu.pl>, Marek Sietnicki <Marek.Sietnicki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie wszystkich przedmiotów wymaganych w poprzednich semestrach |
W-2 | Umiejętność projektowania w programach CAD oraz posługiwanie się oprogramowaniem wspomagajacym projektowanie |
W-3 | Umiejętność projektowania obiektów architektonicznych wraz z otoczeniem. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poszerzenie wiedzy z wybranego zagadnienia, którego badania doprowadzą do samodzielnego przygotowania pracy inżynierskiej dyplomowej. Stosowne przygotowanie do wykonywania pracy zawodowej na poziomie inżyniera. Złożenie projektu dyplomowego zgodnie z wytycznymi RW co do formy i zakresu pracy dyplomowej inżynierskiej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | - identyfikacja problemu i określenie tematyki pracy dyplomowej, - określenie głównych założeń pracy dyplomowej, - określenie zakresu merytorycznego pracy dyplomowej, źródeł informacji, doboru technologii opracowania, - wykonanie wstępnych i podstawowych analiz niezbędnych dla realizacji tematu pracy, - opracowanie wstępnych (wariantowych) koncepcji, - opracowanie części pisemnej zawierającej przedstawienie terenu, historyczne aspekty problemu, badania terenowe, plan realizacyjny, bibliografię - opracowanie serii rysunków ilustrujacych pomysł - opracowanie graficzne rysunków technicznych składajacych sie na projekt w formie planszowej - opracowanie graficzne rysunków technicznych składajacych sie na projekt w formie prezentacji multimedialnej | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | praca własna studenta | 135 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Indywidualne i grupowe korekty projektów dyplomowych, prezentacja projektu dyplomowego przez studenta w formie multimedialnej, połączona z dyskusją i ewentualna korekta rozwiązań. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa w zajęciach, zebranego materiału studialnego oraz poprawności rozwiązań projektowych i umiejętności warsztatowych dyplomanta warunkująca dopuszczenie do publicznej obrony pracy dyplomowej. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
A_1A_A-IV/8D_W06 posiada wyrobioną wrażliwość plastyczną i wiedzę z zakresu teorii estetycznych | A_1A_W06 | T1A_W04 | InzA_W03 | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
A_1A_A-IV/8D_W15 zna w zakresie podstawowym antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowania (percepcja, ergonomia, potrzeby osób niepełnosprawnych…) | A_1A_W15 | T1A_W02, T1A_W08 | InzA_W03 | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
A_1A_A-IV/8D_W16 w podstawowym zakresie zna zasady sztuki budowlanej, normy PN-EN oraz wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego | A_1A_W16 | T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07 | InzA_W03, InzA_W05 | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
A_1A_A-IV/8D_U14 uzyskuje zamierzony efekt architektoniczny stosując materiały o określonych własnościach plastycznych: fakturze, kolorze, itd | A_1A_U14 | T1A_U08, T1A_U09, T1A_U13, T1A_U15 | InzA_U06, InzA_U07 | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
A_1A_A-IV/8D_U15 stosuje detal architektoniczny zgodnie z jego rolą techniczną i kompozycyjną | A_1A_U15 | T1A_U13, T1A_U15 | InzA_U03, InzA_U06, InzA_U07 | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
A_1A_A-IV/8D_U16 jest przygotowany do stosowania rozwiązań systemowych i typowych | A_1A_U16 | T1A_U08, T1A_U10, T1A_U13 | InzA_U06, InzA_U07 | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
A_1A_A-IV/8D_U18 potrafi projektować obiekty złożone i zespoły kilku obiektów powiązanych funkcją | A_1A_U18 | T1A_U08, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U08 | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
A_1A_A-IV/8D_U21 odczytuje w przestrzeni powiązania funkcjonalne i formalne, relacje między obiektem a otoczeniem, harmonijnie włącza własne, autorskie rozwiązania w istniejące struktury | A_1A_U21 | T1A_U15 | InzA_U05, InzA_U06 | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
A_1A_A-IV/8D_K01 Jest otwarty i komunikatywny, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim | A_1A_K04 | T1A_K07 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
A_1A_A-IV/8D_W06 posiada wyrobioną wrażliwość plastyczną i wiedzę z zakresu teorii estetycznych | 2,0 | |
3,0 | posługuje się wyrobioną wrażliwość plastyczną i wiedzę z zakresu teorii estetycznych w projektowaniu i prezentacji multimedialnej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_1A_A-IV/8D_W15 zna w zakresie podstawowym antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowania (percepcja, ergonomia, potrzeby osób niepełnosprawnych…) | 2,0 | |
3,0 | zna w zakresie podstawowym antropologiczne i zdrowotne uwarunkowania projektowania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_1A_A-IV/8D_W16 w podstawowym zakresie zna zasady sztuki budowlanej, normy PN-EN oraz wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego | 2,0 | |
3,0 | zna w podstawowym zakresie zasady sztuki budowlanej, normy PN-EN oraz wymagania i normatywy dotyczące projektowania architektonicznego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
A_1A_A-IV/8D_U14 uzyskuje zamierzony efekt architektoniczny stosując materiały o określonych własnościach plastycznych: fakturze, kolorze, itd | 2,0 | |
3,0 | uzyskuje w stopniu podstawowym zamierzony efekt architektoniczny stosując materiały o określonych własnościach plastycznych: fakturze, kolorze, itd | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_1A_A-IV/8D_U15 stosuje detal architektoniczny zgodnie z jego rolą techniczną i kompozycyjną | 2,0 | |
3,0 | stosuje podstawowy detal architektoniczny zgodnie z jego rolą techniczną i kompozycyjną | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_1A_A-IV/8D_U16 jest przygotowany do stosowania rozwiązań systemowych i typowych | 2,0 | |
3,0 | zna w stopniu podstawowym rozwiazania systemowe i typowa i stosuje je w projekcie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_1A_A-IV/8D_U18 potrafi projektować obiekty złożone i zespoły kilku obiektów powiązanych funkcją | 2,0 | |
3,0 | potrafi w sposub dostateczny projektować obiekty złożone i zespoły kilku obiektów powiązanych funkcją | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_1A_A-IV/8D_U21 odczytuje w przestrzeni powiązania funkcjonalne i formalne, relacje między obiektem a otoczeniem, harmonijnie włącza własne, autorskie rozwiązania w istniejące struktury | 2,0 | |
3,0 | dostatecznie odczytuje w przestrzeni powiązania funkcjonalne i formalne, relacje między obiektem a otoczeniem, sporadycznie włącza własne, autorskie rozwiązania w istniejące struktury | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
A_1A_A-IV/8D_K01 Jest otwarty i komunikatywny, wyraża swoje poglądy i dyskutuje w środowisku branżowym i poza nim | 2,0 | |
3,0 | w sposób dostateczny wyraża swoje poglady, potrafi w ograniczonym zakresie podejmować decyzje projektowe, potrafi zgromadzić podstawowy materiał studialny | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996
- Urban S., Ładoński W., Jak napisać dobrą pracę dyplomową, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław, 1997
Literatura dodatkowa
- Literatura odpowiadająca tematowi pracy dyplomowej - dobór konsultowany z promotorem