Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Grafika inżynierska 1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Grafika inżynierska 1
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Kostencki <Piotr.Kostencki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Adam Koniuszy <Adam.Koniuszy@zut.edu.pl>, Rafał Nowowiejski <Rafal.Nowowiejski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 30 4,00,44zaliczenie
wykładyW2 15 1,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1wiedza z geometrii na poziomie szkoły średniej
W-2podstawowa umiejętność obsługi komputera

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1poznanie zasad wykonywania rysunków technicznych i zakresu ich zastosowania
C-2nabycie podsawowych umiejetności czytania i wykonywania rysunków technicznych
C-3opanowanie podstawowych umiejetności wykonywania rysunków technicznych z wykorzystaniem programu komputerowego AutoCAD
C-4poszerzenie wyobraźni przestrzennej
C-5wyczulenie na konieczność uaktualniania posiadanej wiedzy z zakresu rysunku technicznego, ze względu na częste zmiany zachodzące w normalizacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1wykonywanie rysunków technicznych z wykorzystaniem różnych sposobób przedstawiania obiektów (rzutowanie prostokątne i aksonometryczne)12
T-L-2wymiarowanie i opisywanie obiektów3
T-L-3wykonywanie rysunków technicznych z zastosowaniem programu komputerowego AutoCAD, wykorzystując różne narzędzia przewidziane w programie15
30
wykłady
T-W-1podstawowa normalizacja w rysunku technicznym3
T-W-2rzutowanie prostokątne - widoki, przekroje3
T-W-3rzutowanie aksonometryczne1
T-W-4elementy rysunku budowlanego2
T-W-5zasady wymiarowania w rysunku twchniczny3
T-W-6komputerowy zapis konstrukcji3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2przygotowanie do ćwiczeń i sporządzanie rysunków przewidzianych do samodzielnego wykonania60
A-L-3konsultacje30
120
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach15
A-W-2przygotowanie do wykładów3
A-W-3przygotowanie do sprawdzianu z materiału przedstawionego na wykładach7
A-W-4konsultacje5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykłady informacyjne z zastosowaniem technik multimedialnych
M-2wykonywanie przez studentów rysunków według wskazówek nauczyciela

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena formująca: ocena rysunków wykonanych przez studentów
S-3Ocena formująca: obserwacja postawy studenta na zajęciach
S-4Ocena podsumowująca: średnia ważona z ocen za wykłady i ćwiczenia

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_A07_W01
poznanie zasad sporządzania rysunków technicznych
OG_1A_W05R1A_W05, R1A_W08, R1A_W09InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1S-1, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_A07_U01
umiejętność czytania i wykonywania rysunków technicznych
OG_1A_U01R1A_U01, R1A_U02, R1A_U03, R1A_U08InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2, C-3T-L-1, T-L-2, T-L-3M-2S-2, S-4
OG_1A_A07_U02
poszerzenie wyobraźni przestrzennej
OG_1A_U01R1A_U01, R1A_U02, R1A_U03, R1A_U08InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-4T-L-1M-2S-2, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_A07_K01
świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
OG_1A_K06R1A_K03, R1A_K04, R1A_K07, R1A_K08InzA_K02C-5T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-L-1, T-L-2, T-L-3M-1S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_A07_W01
poznanie zasad sporządzania rysunków technicznych
2,0student nie uczestnczył w wykładach i nie orientuje się w zakresie normalizacji dotyczącej rysunku technicznego
3,0student uczestniczył w wykładach i rozpoznaje zasadnicze elementy normalizacji z zakresu rysunku technicznego
3,5student uczestniczył w wykładach oraz rozpoznaje i charakteryzuje zasadnicze elementy normalizacji dotyczącej rysunku technicznego
4,0student uczestniczył w wykładach oraz rozpoznaje i charakteryzuje zasadnicze elementy normalizacji dotyczącej rysunku technicznego wraz z zasadami wyboru w ramach elementów znormalizowanych
4,5student uczestniczył w wykładach oraz rozpoznaje i charakteryzuje zasadnicze elementy normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, zna zasady wyboru w ramach elementów znormalizowanych, a także dostrzega powiązania między poszczególnymi zakresami normalizacji
5,0student uczestniczył w wykładach i wykazuje szerokie zorientowanie w zakresie normalizacji dotyczącej rysunku technicznego

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_A07_U01
umiejętność czytania i wykonywania rysunków technicznych
2,0student nie uczestniczył w zajęciach i nie oddał wymaganych prac rysunkowych
3,0student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe charakteryzują się wzglednie dużą liczbą błędów merytorycznych i niskim poziomem estetyki
3,5student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe cechuje niewielka liczba błędów merytorycznych i przeciętny poziom estetyki
4,0student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe zawierają nieliczne błędy merytoryczne oraz ich poziom estetyczny jest poprawny
4,5student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe nie zawierają błędów merytorycznych, lecz ich estetyka jest problematyczna lub zawierają sporadyczne błędy merytoryczne, a ich poziom estetyczny jest wysoki
5,0student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe nie zawierają błędów merytorycznych i ich poziom estetyczny jest wysoki
OG_1A_A07_U02
poszerzenie wyobraźni przestrzennej
2,0student w ogóle nie radzi sobie z odwzorowaniem obiektów przestrzennych przy wykorzystaniu rzutowania prostokątnego i aksonometrycznego
3,0rysunki studenta charakteryzują się względnie dużą liczbą błędów związanych z odwzorowaniem obiektów przestrzennych
3,5przy odwzorowaniu prostych obiektów przestrzennych rysunki studenta zawierają nieliczne błędy, których liczba rośnie wraz ze wzrostem złożoności kształtu obiektu
4,0przy odwzorowywaniu prostych i złożonych obiektów przestrzennych występują nieliczne błędy
4,5odwzorowanie prostych obiektów przestrzennych jest bezbłędne, natomiast przy złożonych obiektach występują nieliczne błędy
5,0odworowanie nawet złożonych obiektów przestrzennych jest bezbłędne

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_A07_K01
świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
2,0student nie ma żadnej świadomości ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym brak mu świadomości konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
3,0student ma podstawową świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym ogólną świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
3,5student ma połowiczną świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym połowiczną świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
4,0student ma świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
4,5student ma prawie pełną świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym wysoką świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
5,0student ma pełną świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym bardzo wysoką świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy

Literatura podstawowa

  1. Elżbieta Miśniakiewicz, Wojciech Skowroński, Rysunek techniczny budowlany, Arkady, Warszawa, 2011
  2. Tadeusz Dorzański, Rysunek techniczny maszynowy, WNT, Warszawa, 2010, 24
  3. Andrzej Pikoń, AutoCAD 2002 PL, Helion, Gliwice, 2002

Literatura dodatkowa

  1. Bartosz Czarnecki, Rysunek techniczny i planistyczny, Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok, 2003, 2
  2. Polski Komitet Normalizacyjny, normy przedmiotowe - między innymi: PN-EN ISO 7519:1999, PN-B-01025:2004, PN-B-01030:2000, PN-ISO 4049:1999, PN-ISO 129:1996, PN-B-01029:2000, PN-EN ISO 11091:2001, PN-B-01027:2002, Wydawnictwo Polskiego Komitetu Normalizacyjnego, Warszawa

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1wykonywanie rysunków technicznych z wykorzystaniem różnych sposobób przedstawiania obiektów (rzutowanie prostokątne i aksonometryczne)12
T-L-2wymiarowanie i opisywanie obiektów3
T-L-3wykonywanie rysunków technicznych z zastosowaniem programu komputerowego AutoCAD, wykorzystując różne narzędzia przewidziane w programie15
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1podstawowa normalizacja w rysunku technicznym3
T-W-2rzutowanie prostokątne - widoki, przekroje3
T-W-3rzutowanie aksonometryczne1
T-W-4elementy rysunku budowlanego2
T-W-5zasady wymiarowania w rysunku twchniczny3
T-W-6komputerowy zapis konstrukcji3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2przygotowanie do ćwiczeń i sporządzanie rysunków przewidzianych do samodzielnego wykonania60
A-L-3konsultacje30
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach15
A-W-2przygotowanie do wykładów3
A-W-3przygotowanie do sprawdzianu z materiału przedstawionego na wykładach7
A-W-4konsultacje5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_A07_W01poznanie zasad sporządzania rysunków technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_W05student ma podstawową wiedzę z zakresu technologii informacyjnej, z uwzględnieniem pozyskiwania oraz przetwarzania informacji i tekstów, konstrukcji i wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, baz danych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W08zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
R1A_W09zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1poznanie zasad wykonywania rysunków technicznych i zakresu ich zastosowania
Treści programoweT-W-1podstawowa normalizacja w rysunku technicznym
T-W-2rzutowanie prostokątne - widoki, przekroje
T-W-3rzutowanie aksonometryczne
T-W-4elementy rysunku budowlanego
T-W-5zasady wymiarowania w rysunku twchniczny
T-W-6komputerowy zapis konstrukcji
Metody nauczaniaM-1wykłady informacyjne z zastosowaniem technik multimedialnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
S-4Ocena podsumowująca: średnia ważona z ocen za wykłady i ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie uczestnczył w wykładach i nie orientuje się w zakresie normalizacji dotyczącej rysunku technicznego
3,0student uczestniczył w wykładach i rozpoznaje zasadnicze elementy normalizacji z zakresu rysunku technicznego
3,5student uczestniczył w wykładach oraz rozpoznaje i charakteryzuje zasadnicze elementy normalizacji dotyczącej rysunku technicznego
4,0student uczestniczył w wykładach oraz rozpoznaje i charakteryzuje zasadnicze elementy normalizacji dotyczącej rysunku technicznego wraz z zasadami wyboru w ramach elementów znormalizowanych
4,5student uczestniczył w wykładach oraz rozpoznaje i charakteryzuje zasadnicze elementy normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, zna zasady wyboru w ramach elementów znormalizowanych, a także dostrzega powiązania między poszczególnymi zakresami normalizacji
5,0student uczestniczył w wykładach i wykazuje szerokie zorientowanie w zakresie normalizacji dotyczącej rysunku technicznego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_A07_U01umiejętność czytania i wykonywania rysunków technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U01student potrafi posługiwać się technologią informatyczną w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji, budowy baz danych niezbędnych do projektowania i realizacji przedsięwzięć z zakresu produkcji ogrodniczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U08posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2nabycie podsawowych umiejetności czytania i wykonywania rysunków technicznych
C-3opanowanie podstawowych umiejetności wykonywania rysunków technicznych z wykorzystaniem programu komputerowego AutoCAD
Treści programoweT-L-1wykonywanie rysunków technicznych z wykorzystaniem różnych sposobób przedstawiania obiektów (rzutowanie prostokątne i aksonometryczne)
T-L-2wymiarowanie i opisywanie obiektów
T-L-3wykonywanie rysunków technicznych z zastosowaniem programu komputerowego AutoCAD, wykorzystując różne narzędzia przewidziane w programie
Metody nauczaniaM-2wykonywanie przez studentów rysunków według wskazówek nauczyciela
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena rysunków wykonanych przez studentów
S-4Ocena podsumowująca: średnia ważona z ocen za wykłady i ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie uczestniczył w zajęciach i nie oddał wymaganych prac rysunkowych
3,0student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe charakteryzują się wzglednie dużą liczbą błędów merytorycznych i niskim poziomem estetyki
3,5student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe cechuje niewielka liczba błędów merytorycznych i przeciętny poziom estetyki
4,0student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe zawierają nieliczne błędy merytoryczne oraz ich poziom estetyczny jest poprawny
4,5student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe nie zawierają błędów merytorycznych, lecz ich estetyka jest problematyczna lub zawierają sporadyczne błędy merytoryczne, a ich poziom estetyczny jest wysoki
5,0student uczestniczył w zajęciach, a oddane prace rysunkowe nie zawierają błędów merytorycznych i ich poziom estetyczny jest wysoki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_A07_U02poszerzenie wyobraźni przestrzennej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U01student potrafi posługiwać się technologią informatyczną w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji, budowy baz danych niezbędnych do projektowania i realizacji przedsięwzięć z zakresu produkcji ogrodniczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U08posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-4poszerzenie wyobraźni przestrzennej
Treści programoweT-L-1wykonywanie rysunków technicznych z wykorzystaniem różnych sposobób przedstawiania obiektów (rzutowanie prostokątne i aksonometryczne)
Metody nauczaniaM-2wykonywanie przez studentów rysunków według wskazówek nauczyciela
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena rysunków wykonanych przez studentów
S-4Ocena podsumowująca: średnia ważona z ocen za wykłady i ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student w ogóle nie radzi sobie z odwzorowaniem obiektów przestrzennych przy wykorzystaniu rzutowania prostokątnego i aksonometrycznego
3,0rysunki studenta charakteryzują się względnie dużą liczbą błędów związanych z odwzorowaniem obiektów przestrzennych
3,5przy odwzorowaniu prostych obiektów przestrzennych rysunki studenta zawierają nieliczne błędy, których liczba rośnie wraz ze wzrostem złożoności kształtu obiektu
4,0przy odwzorowywaniu prostych i złożonych obiektów przestrzennych występują nieliczne błędy
4,5odwzorowanie prostych obiektów przestrzennych jest bezbłędne, natomiast przy złożonych obiektach występują nieliczne błędy
5,0odworowanie nawet złożonych obiektów przestrzennych jest bezbłędne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_A07_K01świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_K06student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie planowania i realizacji zadań związanych z produkcja ogrodniczą
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-5wyczulenie na konieczność uaktualniania posiadanej wiedzy z zakresu rysunku technicznego, ze względu na częste zmiany zachodzące w normalizacji
Treści programoweT-W-1podstawowa normalizacja w rysunku technicznym
T-W-2rzutowanie prostokątne - widoki, przekroje
T-W-3rzutowanie aksonometryczne
T-W-4elementy rysunku budowlanego
T-W-5zasady wymiarowania w rysunku twchniczny
T-W-6komputerowy zapis konstrukcji
T-L-1wykonywanie rysunków technicznych z wykorzystaniem różnych sposobób przedstawiania obiektów (rzutowanie prostokątne i aksonometryczne)
T-L-2wymiarowanie i opisywanie obiektów
T-L-3wykonywanie rysunków technicznych z zastosowaniem programu komputerowego AutoCAD, wykorzystując różne narzędzia przewidziane w programie
Metody nauczaniaM-1wykłady informacyjne z zastosowaniem technik multimedialnych
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: obserwacja postawy studenta na zajęciach
S-4Ocena podsumowująca: średnia ważona z ocen za wykłady i ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie ma żadnej świadomości ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym brak mu świadomości konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
3,0student ma podstawową świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym ogólną świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
3,5student ma połowiczną świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym połowiczną świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
4,0student ma świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
4,5student ma prawie pełną świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym wysoką świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy
5,0student ma pełną świadomość ciągłych zmian zachodzących w normalizacji dotyczącej rysunku technicznego, a tym samym bardzo wysoką świadomość konieczności ciągłej weryfikacji posiadanej w tym obszarze wiedzy