Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Matematyka 1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Matematyka 1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jurij Chigariev <Jurij.Chigariev@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z matematyki w zakresie szkoły średnej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunku rolniczym oraz do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów inżynierskich i rolniczych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Funkcji jednej zmiennej i ich wykresy | 4 |
T-A-2 | Wyznaczniki | 2 |
T-A-3 | Macierze | 2 |
T-A-4 | Układ równń liniowych | 2 |
T-A-5 | Rachunek wektorowy - modul wektora, rzut wektora na osi współrzędnych, iloczyn skalarowy | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Elementy logiki - podstawowe pojęcia | 2 |
T-W-2 | Najważniejsze rodzaje funkcji jednej zmiennej i ich wykresy | 2 |
T-W-3 | Macierze i wyznaczniki | 4 |
T-W-4 | Układ równań liniowych - reguła Cramera | 2 |
T-W-5 | Rachunek wektorowy | 3 |
T-W-6 | Zastosowanie matematyki w zakresie rolnictwa | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w cwiczeniach adytoryjnych | 15 |
A-A-2 | Samodzielne rozwiązywanie zadań i analizowanie problemów | 27 |
A-A-3 | konsultacje | 3 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | Samodzielne analizowanie treści wykładów i studiowanie podręczników | 23 |
A-W-3 | Zaliczenie | 7 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjno-problemowy ilustrowany szeregiem przykładów z rolnictwa |
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne, dyskusje problemowe, poszukiwania różnych metod rozwiązywania zadań przy wykorzystaniu treści wykładu. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Wykład - student przystępuje do egzaminu po uprzednim uzyskaniu zaliczenia ćwiczeń. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa uzyskana z zaliczenia przedmiotu jest średnią ważoną ocen z zaliczenia ćwiczeń i wykładów. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_B02_W01 Nabycie umiejętności rozwiązywania zagadnień formułowanych w postaci opisu algebraicznego. Przedstawianie graficzne najważniejszych funkcji matematycznych.Umiejętności i kompetencje matematycznego opisu zjawisk fizycznych oraz rolniczych | ROL_1A_W01 | R1A_W01 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_B01_U01 Posiada umiejętność porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej | ROL_1A_U01 | R1A_U01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_B01_K01 Rozumie potrzebę uczenia się i samodoskonalenia oraz ma świadomość konieczności uzupełniania i poszerzania swojej wiedzy | ROL_1A_K01, ROL_1A_K07 | R1A_K01, R1A_K07, R1A_K08 | InzA_K02 | C-1 | T-W-1, T-W-6, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_B02_W01 Nabycie umiejętności rozwiązywania zagadnień formułowanych w postaci opisu algebraicznego. Przedstawianie graficzne najważniejszych funkcji matematycznych.Umiejętności i kompetencje matematycznego opisu zjawisk fizycznych oraz rolniczych | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu zadowalającym zdobył wiedzę w zakresie matematyki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_B01_U01 Posiada umiejętność porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu zadowalającym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania problemów praktycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_B01_K01 Rozumie potrzebę uczenia się i samodoskonalenia oraz ma świadomość konieczności uzupełniania i poszerzania swojej wiedzy | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu zadowalającym wykazuje aktywną postawę w procesie samokształcenia oraz przestrzega zasad etyki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Pasewicz W., Matematyka dla studentów akademii rolniczych. CZ. I, Akademia Rolnica, Szczecin, 1999
- Majkowska M., Matematyka nie tylko dla leśników, SGGW Warszawa, Warszawa, 2004
Literatura dodatkowa
- Grzegorczyk J, Matematyka Cz. I-II, Politechnika Warszawska, Warszawa., 1999