Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_2A_null_U01 | Posiada umiejętność zapewnienia bezpieczeństwa osobom podróżującym. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_2A_U03 | Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych związanych z jakością i bezpieczeństwem surowców i produktów. Potrafi stawiać hipotezy badawcze i je weryfikować. |
---|
TOW_2A_U06 | Posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań związanych z żywieniem człowieka i jego potrzebami. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S2A_U02 | potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz |
---|
S2A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować |
S2A_U04 | potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S2A_U05 | sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm |
S2A_U06 | posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy |
S2A_U07 | posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie |
S2A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej |
S2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
S2A_U10 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie higieny i bezpieczeństwa podróżnych. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Ryzyko podróży lotniczych i morskich. |
---|
T-W-2 | Zespoły gorączkowe, biegunki o różnej etiologii. Śmiertelność jako ryzyko podróży |
T-W-3 | Zapobieganie malarii. |
T-W-4 | Szczepionki. Szczepienia podróżujących |
T-W-5 | Zapobieganie powikłaniom cukrzycy w podróży |
T-W-6 | Zapalenia opon mózgowo-rdzeniowych. Szczepionki acelularne |
T-W-7 | Niektóre antropozoonozy. Profilaktyka przed i po kontakcie |
T-W-8 | Hipo- i hipertermia, konsekwencje, postępowanie |
T-W-9 | Profilaktyka wścieklizny, tężca, przy pogryzieniu przez żmije |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Prezentacja multimedialna |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie posiada umiejętności zapewnienia bezpieczeństwa osobom podróżującym. Nie posiada umiejętności prawidłowej interpretacji wyników i wyciągania wniosków. |
3,0 | Posiada dostateczną umiejętność zapewnienia bezpieczeństwa osobom podróżującym. Popełnia błędy w interpretacji wyników i wyciąganiu wniosków. |
3,5 | Posiada dostateczną umiejętność zapewnienia bezpieczeństwa osobom podróżującym. Popełnia sporadyczne błędy w interpretacji wyników i wyciąganiu wniosków. |
4,0 | Posiada dobrą umiejętność zapewnienia bezpieczeństwa osobom podróżującym. Nie popełnia błędów w interpretacji wyników, ma kłopoty z prawidłowym wnioskowaniem. |
4,5 | Posiada umiejętność zapewnienia bezpieczeństwa osobom podróżującym. Nie popełnia błędów w interpretacji wyników oraz prawidłowym wnioskowaniem. |
5,0 | Posiada umiejętność zapewnienia bezpieczeństwa osobom podróżującym. Potrafi wykorzystać poszerzoną poza ramy programu wiedzę w celu samodzielnej analizy uzyskanych wyników oraz prawidłowo formułować wnioski. |