Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TOW_2A_C3-1mhig_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć napisać i zrealizować scenariusze zajęć animacyjnych dla różnych grup wiekowych (dzieci, młodzież, osoby dorołe, osoby starsze). |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TOW_2A_U05 | Posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach dla potrzeb organizacji przedsiębiorstw, usług z uwzględnieniem cyklu życia produktu. |
---|
TOW_2A_U08 | Posiada specjalistyczne umiejętności rozwiązywania problemów potrzebnych do badań lub działalności innowacyjnej w celu tworzenia nowej wiedzy i procedur oraz integrowania wiedzy z różnych dziedzin. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S2A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi |
---|
S2A_U02 | potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz |
S2A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować |
S2A_U04 | potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S2A_U06 | posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy |
S2A_U07 | posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie |
S2A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej |
S2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
S2A_U10 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Przedmiot obejmuje współczesną wiedzę na temat zagadnień związanych z fizjologią pracy, wypoczynku oraz sposobów animacji czasu wolnego. Student pozna prawa rządzące zajęciami animacyjnymi, otrzyma scenariusze zajęć animacyjnych, pozna przykłady gier i zabaw do zastosowania w animacji oraz zrozumie psychologiczne mechanizmy postępowania swoich przyszłych klientów niezbędne w pracy animatora czasu wolnego, co pozwoli na praktyczne zastosowanie w przyszłej pracy zawodowej absolwenta – specjalisty w dziedzinie Menadżer hotelarstwa i gastronomii |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Podstawowe pojęcia z zakresu animacji czasu wolnego, fizjologii pracy i wypoczynku. |
---|
T-W-2 | Narząd pracy przy ruchu – statyczna i dynamiczna praca mięśni, kierowanie ruchami za pomocą układu nerwowego, zmęczenie mięśniowe. |
T-W-3 | Zasady ułatwiania pracy – ogólne zasady organizowania pracy fizycznej, podnoszenie i dźwiganie ciężarów, kształtowanie stanowiska pracy. |
T-W-4 | Praca ciężka, zmęczenie, czas pracy, przerwy i odżywianie, hałas i praca, mikroklimat w miejscu pracy. |
T-W-5 | Budżet czasu. Badanie budżetu czasu wolnego i diagnoza jego zagospodarowania. Kwestionariusz budżetu czasu wolnego. Zarządzanie czasem wolnym. |
T-W-6 | Zawody i stanowiska pracy związane z organizacja czasu wolnego – opis zawodu oraz wymagane uprawnienia. Animator czasu wolnego, Animator kultury. Pracownik socjalny. Wychowawca kolonijny. Kierownik koloni. Opiekun osób starszych organizator eventów i konferencji. Instruktor rekreacji ruchowej. Stanowiska meeting/ event planner. |
T-W-7 | Najczęściej praktykowane współczesne formy spędzania czasu wolnego (turystyka i rekreacja, sport, środki masowego przekazu, Internet. Uczestnictwo w organizacjach turystycznych, sportowych. |
T-W-8 | Teoria animacji czasu wolnego. Formy i funkcje animacji. |
T-W-9 | Znaczenie wychowawcze, zdrowotne i kulturotwórcze zabawy. Diagnoza i infrastruktura, lokalnej i regionalnej itp. (parki wodne, parki rozrywki w Polsce i Europie). |
T-W-10 | Animacja dzieci, młodzieży, dorosłych i grup wielopokoleniowych. |
T-W-11 | Reklamowanie programu animacyjnego. |
T-W-12 | Funkcje animacji. Prawa i obowiązki animatora w hotelu. PR w pracy animatora. |
T-L-1 | Plan pracy animatora all-round. |
T-L-2 | Podstawy animacji dla dzieci. |
T-L-3 | Zapraszanie dzieci do zajęć animacyjnych. |
T-L-4 | Zajęcia animacyjne z dziećmi. Zajecia plastyczne dla dzieci |
T-L-5 | Dziecięca dyskoteka. |
T-L-6 | Show dla dzieci. |
T-L-7 | Animacja sportowa. |
T-L-8 | Sędziowanie zajęć sportowych. Wyjaśnianie zajęć sportowych. Sporty na wesoło. |
T-L-9 | Zajęcia dla młodzieży. Program na złą pogodę. |
T-L-10 | Zabawy w basenie. Zabawy z balonami wodnymi. |
T-L-11 | Humorystyczne gry i zabawy. |
T-L-12 | Program wieczorny dla dorosłych. |
T-L-13 | Baza gier i zabaw na każdą okazję. |
Metody nauczania | M-1 | Prezentacje multimedialne z objaśnieniami i komentarzem.
Krótkie referaty przygotowywane przez studentów pod kierunkiem prowadzących |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Pozytywna ocena ze sprawdzianu pisemnego z zakresu wykładów i ćwiczeń z założonym poziomem trudności 60%; |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Stworzenie własnego scenariusza zajęć animacyjnych, frekwencja na ćwiczeniach (75%). |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie umie napisać i i zrealizować scenariuszy zajęć animacyjnych dla żadnej grupy wiekowej. |
3,0 | Student umie napisać i w większości zrealizować scenariusze zajęć animacyjnych dla dzieci. |
3,5 | Student umie napisać i w większości zrealizować scenariusze zajęć animacyjnych dla dzieci i młodzieży. |
4,0 | Student umie napisać i w większości zrealizować scenariusze zajęć animacyjnych dla różnych grup wiekowych - dzieci, młodzież, osoby starsze. |
4,5 | Student umie napisać i w większości zrealizować scenariusze zajęć animacyjnych dla różnych grup wiekowych - dzieci, młodzież, osoby dorołe, osoby starsze. |
5,0 | Student umie napisać i zrealizować scenariusze zajęć animacyjnych dla różnych grup wiekowych - dzieci, młodzież, osoby dorołe, osoby starsze. |